Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@romy

Wij hebben afeglopen zomer een auto van Budget op LAX gehad. Ze probeerden niks aan te smeren en de auto was verder prima! Het was alleen de dame achter de balie die niet echt klantvriendelijk en behulpzaam was, maar dat kun je overal treffen. Een nadeel is dat je bij Budget niet zelf je auto mag kiezen, dus reserveer meteen de klasse die je zeker wil hebben. Uiteindelijk heeft buiten op de parkeerplaats de manager ons zelf geholpen en kregen we een auto die we graag wilden hebben.

Wij huurden jaren via Alamo.com, maar de laatste keren is het toch Budget geworden, omdat die echt stukken goedkoper uitviel voor hoogseizoen (juli). Voor volgend jaar zomer ook weer Budget gekozen, omdat Alamo nu voor een standard SUV $ 1450,-- kost en Budget $ 650,-- :shock:

Reserveer gewoon en kies voor gratis annuleren dan kun je blijven zoeken of je nog iets anders tegenkomt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

roelb schreef:29/7-21/8, hertz.nl.
Midsize/aisle pick (mits je je inschrijft als gratis Gold member): $734.38 / EUR 601.38
Minivan (R): $997.29 / EUR 816
7-seater standard SUV (L4): $1160.46 / EUR 950.29
7-seater full-size SUV (T6): $1498.21 / EUR 1226.89

Dit tarief vereist wel een specifieke Amex creditcard, maar die kun je op dit moment een jaartje proberen. En dan heb je meteen een reis- en annuleringsverzekering + Hertz 5-star status, waardoor je met de goedkope reservering ook uit de 5-star aisle mag kiezen.
Helemaal met RoelB eens ,
Ik heb nog wel even gekeken naar hertz GB en Hertz Frankrijk.
Bij de laatste kom je toch nog iets goedkoper uit als American Express Air/ KLM Gold Flying Blue card houder.
Intermediate 2 or 4 dr. (Catégorie C) ICAR : 622.40 USD postpaid of Payer maintenant 509.68 EUR
Minivan ( MVAR) 858.22 USD postpaid / Payer maintenant 702.79 EUR
7 Passenger Standard SUV 1007.79 USD postpaid / Payer maintenant 825.27 EUR

Als American Express Air/ KLM Gold card houder krijg je Hertz Gold Five Star status.
Wat is je voordeel daarbij ?
Je spaart extra snel voor vrije dagen bij Hertz.
Je krijgt extra Flying Blue award miles
Heel fijn maar het belangrijkste is toch wel dat je dan uit de " Gold " en de" 5 Star " vakken elke auto mag meenemen die je leuk vind.
Terwijl je toch echt alleen maar een mid-size hoeft te huren en nooit meer dan die mid-size betaalt.
Oh ja; Er is bij Hertz op LAX een aparte uitgang voor "Gold " members. Bij drukte is dat wel fijn !

Die Flying Blue American Express Gold Card kun je nu een jaar lang gratis uitproberen.
Met de bovengenoemde voordelen en daar bovenop een top reis / annuleringsverzekering voor je hele reisgezelschap.
Na afloop van dat gratis jaar beslis je zelf of je betaald kaarthouder blijft of dat je opzegt.
Onderstaande link geeft je de gelegenheid de kaart gratis aan te vragen;

http://www.americanexpress.nl/introduce ... XLINK=MYCP

The proof of the pudding is in the eating
Laatst gewijzigd door bedeve op 08 sep 2018, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Plus wat het vermelden waard is is dat je met je Hertz Fivestar een status match kunt aanvragen bij National (emerald executive) en Avis (preferred plus), waardoor je ook via deze verhuurders een ruimere keus hebt en grotere auto’s kunt huren voor een midsize tarief.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:Hertz boekt en daar een (gratis) gold account hebt aangemaakt (maar dat werkt niet als dit je eerste keer is bij Hertz).
Met je Gold account kan je toch wel naar de desk in de garage lopen de eerste keer en daar je gegevens laten registreren/controleren dacht ik?? Zonder dat je bij de algemene desk in de rij moet...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Jep!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Almere vak V schreef: Met je Gold account kan je toch wel naar de desk in de garage lopen de eerste keer en daar je gegevens laten registreren/controleren dacht ik?? Zonder dat je bij de algemene desk in de rij moet...
Er is altijd een aparte "Gold Desk " , dus je hoeft nooit in de grootste rij voor de balie.
Een tijd geleden heb ik via Facebook contact gezocht met een Hertz vestiging bij mij in de buurt.
Hen uitgelegd hoe het in Amerika geregeld is ; zelf uitzoeken maar de eerste keer verificate van Rijbewijs en CC en hen gevraagd of zij dat voor mij wilden doen.
Zo gezegd zo gedaan ; ik naar Hertz in Stad en eerste USA huur ( President ś Circle ) de balie links laten liggen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Thanks!! Die tip ga ik even aan mn maatje geven. Die vind het nogal spannend allemaal de eerste keer Amerika en een auto huren.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5020
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

bedeve schreef:Er is altijd een aparte "Gold Desk " , dus je hoeft nooit in de grootste rij voor de balie.
Dat is niet overal zo, op de kleinere locaties niet. Op Big Island Hawaii was er geen en daar stond een rij van zeker een uur wachten. Ik heb toen toch maar meegenomen wat er voor me klaar stond, uitzoeken kan daar ook niet, maar ben dag later naar de andere Hertz vestiging op Big Island gegaan waar geen kip was en toen een Nissan Armada kunnen regelen ipv de midsize SUV ;)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ook in het buitenland mist de gold desk vaak, of is alleen tijdens de piekuren open. Zo heb ik begin dit jaar in CPT maar besloten om een Uber te nemen naar de stad ipv de auto die ik voor twee dagen had gereserveerd. Was na middernacht, de gold balie was dicht en er stond 1 medewerker, die zeker 10 minuten per klant nodig had.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Hij heeft inmiddels contact gehad met Hertz in Nederland. Kan zijn rijbewijs laten registreren bij 1 van de grotere Hertz vestigingen in Nederland. Kan ie helemaal zo doorlopen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Voor volgende zomer ben ik mij aan het oriënteren op Alaska. Nou zijn de prijzen voor een huurwagen absurd hoog. Ruim 2200 euro(!!) voor een Standaard SUV. Nou heb ik via Happytoursusa een suv bij Alamo gezien voor 950 euro voor 18 dagen. Alsnog best prijzig maar veel goedkoper dan welke aanbieder dan ook. Nu kijk ik net via Hertz.nl en zie ik voor 450 euro een Small Pickup Truck staan. Een Nissan Frontier Crew of gelijkwaardig. Catogerie O6. Ik vind het prijsverschil enorm. Kijk, een standaard SUV heeft wel de voorkeur maar op zich vind ik het niet erg om in een pick up te rijden. Zoveel bagage nemen we niet mee. Iemand ervaring met dit type auto? Ik heb ze wel eens in de aisle zien staan maar niet meer dan dat. Ik ben 5 star gold member dus mischien valt er uiteindelijk aan de balie nog wat te regelen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5020
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Wij hadden er een de afgelopen meivakantie. Een prima auto, rijdt super, prima motor en was 4x4. Komt zonder hoes dus je kunt niets achterin laten liggen als je ergens langer stopt en het kan nat worden. Daarnaast waren onze kinderen niet helemaal happy met de achterbank, was wel ruim maar de leuning staat recht en is niet verstelbaar. Met z'n tweeën prima te doen en wel een behoorlijk formaat. Wij hebben er kayaks in vervoerd ;)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ik heb het maar geboekt. 457 euro voor 18 dagen. Scheelt echt een hoop geld.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Anchorage heeft volgens de lijst op de Hertz website nog geen ultimate choice. Anders mag je sowieso met deze reservering ook kiezen uit de aisles. Maar wie weet, Hertz is druk bezig om steeds meer vestigingen om te bouwen..
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ik hou het allemaal in de gaten. Voor nu vind ik het een nette prijs en wie weet valt er aan de balie uiteindelijk wat te regelen omdat we 5 star gold member zijn. Nee heb je en ja kun je krijgen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Emootje »

roelb schreef:Anchorage heeft volgens de lijst op de Hertz website nog geen ultimate choice. Anders mag je sowieso met deze reservering ook kiezen uit de aisles. Maar wie weet, Hertz is druk bezig om steeds meer vestigingen om te bouwen..
Ik kan die lijst dus niet tevoorschijn krijgen. Zodra ik zoek op Hertz Ultimate Choice blijft de pagina leeg (wel kop en bodem van Hertz verder). Heel bijzonder.
Ik heb trouwens een Q4/IFAR gereserveerd (prepaid) via de workaround met extra tabblad en zo maar die vind ik niet terug in mijn Hertz account.
Nu ben ik er dus niet zeker van of ik inderdaad als 5 star Goldmember zo door kan lopen of dat ik toch weer naar de balie moet. Verwarrend.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dat je de pagina niet ziet komt doordat Hertz automatisch de lokale website weergeeft. Even Googles cache gebruiken is het makkelijkst.

Vwb de reservering: werden na het refreshen van de boekingspagina automatsch al je gegevens ingevuld? En heb je daarna op bevestigen geklikt? Dan zou de reservering gewoon gekoppeld moeten zijn.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Emootje »

Vwb de reservering: werden na het refreshen van de boekingspagina automatsch al je gegevens ingevuld? En heb je daarna op bevestigen geklikt? Dan zou de reservering gewoon gekoppeld moeten zijn.
Ja, werd automatisch ingevuld. Maar wanneer ik kijk bij "Bekijk, wijzig... een reservering" dan komt hij niet naar voren. Ik blijf het een raar iets vinden. Misschien moet ik Hertz maar eens mailen, want zo bouw je geen Gold punten op.

En Google cache? Die ga ik even Googlen. Edit: gevonden.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Wat staat er in je bevestiginsmail? Die Hertz site is sowieso een beetje buggy, aankomende reserveringen zijn soms gewoon niet zichtbaar, totdat je ze opzoekt op nummer. Maar dan zijn ze gewoon gekoppeld en staat er Gold Canopy bij.
Tessahen
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2018, 23:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Tessahen »

Hoi allemaal,

Ik heb gezocht op het forum maar kan het antwoord niet vinden..

In mei 2019 maken we een rondje in west Amerika. In Los Angeles halen we de auto op. We hebben die 23 dagen nodig. Ik wil een standard SUV huren. We zijn met twee personen, dus dat lijkt me ruim genoeg:)
Budget is het goedkoopst, maar kan je daar ook zelf je auto kiezen? Of wordt de auto toegewezen? Mijn vriend heeft zijn voorkeuren :wink:
Zo niet, bij welke maatschappijen kan dat nog meer niet? Dan weet ik waar ik niet moet reserveren.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer