Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Bij Hertz SFO konden wij afgelopen juli onze auto niet kiezen. Er werd er eentje voorgereden. Aangezien die ons heel erg goed beviel zijn we daar mee naar buiten gereden. Een Nissan Armada, 4WD/AWD Large SUV Categorie T FFAR klasse die ik ook gereserveerd had.

Nu mijn vraag, weet iemand of je op LAS wel zelf kan kiezen? Deze keer gaan we met mijn ouders en mijn vader heeft altijd in de Ford garage gewerkt. Ik zou graag met hem in een Ford Expedition rijden. Iemand ervaring met een FFAR of PFAR reservering op LAS?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MarjoleinW »

Wij zijn goldmember en bij Hertz op LAX afgelopen april stond onze naam op het bord met het nummer 968.
Je krijgt dus een auto op een bepaalde parkeerplaats toegewezen. Wij kregen een Nissan Rogue als standard SUV. Wij waren er blij mee maar mochten dus niet kiezen.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
Nu mijn vraag, weet iemand of je op LAS wel zelf kan kiezen? Deze keer gaan we met mijn ouders en mijn vader heeft altijd in de Ford garage gewerkt. Ik zou graag met hem in een Ford Expedition rijden. Iemand ervaring met een FFAR of PFAR reservering op LAS?
Gewoon vragen!

Afgelopen woensdag op SEA-TAC een auto opgehaald. In de mail al mn vak doorgekregen waar de auto stond. Stond een Nissan Pathfinder met 40.000 miles op de teller en omgebogen nummerborden. Dat zag ik ff niet zitten.

Dus even gezellig naar het kantoortje met de smoes om mn rijbewijs te laten registreren. Man enthousiast, was ooit in Nederland geweest. Black liquorice and stroepwafels are the best. Toevallig altijd in mn koffer zitten voor vrienden waar we naar toe op weg waren. Aangegeven dat ik de auto al had zien staan en er niet echt enthousiast over was. What would you like? Was de vraag. Mijn antwoord, what I like or what you can get? Start with what you like, then I see what I can get. Antwoord was niet zo moeilijk. Doe dan maar een Cadillac Escalade. Die heb ik voor volgende maand gehuurd. Kan ik vast wennen. Grote ogen aan de andere kant van de balie. Dus ik zeg see what you can get, I see what I can get! Vraagtekens aan de andere kant van de balie. Afijn, een zak muntendrop en een pak stroopwafels verder reden we met een Escalade naar buiten.

Moet zeggen dat ik weinig Expeditions heb zien staan in de garage. Wel veel Explorers.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Zag net bij Hertz nog wat anders voorbij komen wat niet helemaal klopt volgens mij. Maar doe er je voordeel mee...

Ik zocht op PDX (Portland) en kwam toevallig voorbij categorie T4 RFAR, Prestige Collection.
Periode 7 tot 18 november. Betaal later tarief $2.113. Betaal nu €665.

Weet niet of dit voor alle periodes en locaties geldt. Maar wellicht kan iemand er zijn voordeel mee doen. Staan een paar aardige karretjes meestal in dat rijtje...
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Ik ga wel even babbelen dan. Ik moet huren in Las Vegas en terugbrengen in Portland bijna 3 weken later (14-9 t/m 2-10). We rijden het liefst in een FFAR of PFAR klasse omdat we dat gaaf vinden en graag ruim zitten met 4 volwassenen. Bovendien delen we de kosten dus het kan ;-) Ik ga eens kijken of ik dropjes in mijn koffer kan krijgen ;-) Thanks voor de tip!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door SanFran »

Of bij Alamo huren.. daar mag je wel altijd kiezen in Las Vegas.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Hertz heeft choice locaties, je kan die geloof ik op hun site op zoeken.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Wij hebben auto nodig voor 8 - 13 November op MCO; nu National Midsize gehuurd ($ 200), dus benieuwd wat er in het rijtje staat. Ik zoch nog even op Hertz, of er leuke Prestige beschikbaar is, maar zie zelf niets. Iemand leuke suggestive voor deze periode ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

SanFran schreef:Of bij Alamo huren.. daar mag je wel altijd kiezen in Las Vegas.
Bij mij komt Alamo altijd veel duurder uit. Geen idee waarom.....
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

MattRob schreef:Wij hebben auto nodig voor 8 - 13 November op MCO; nu National Midsize gehuurd ($ 200), dus benieuwd wat er in het rijtje staat.
kijk jij ooit naar de geboekte rij dan? :roll: :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Inges schreef:Bij Hertz SFO konden wij afgelopen juli onze auto niet kiezen. Er werd er eentje voorgereden. Aangezien die ons heel erg goed beviel zijn we daar mee naar buiten gereden. Een Nissan Armada, 4WD/AWD Large SUV Categorie T FFAR klasse die ik ook gereserveerd had.

Nu mijn vraag, weet iemand of je op LAS wel zelf kan kiezen? Deze keer gaan we met mijn ouders en mijn vader heeft altijd in de Ford garage gewerkt. Ik zou graag met hem in een Ford Expedition rijden. Iemand ervaring met een FFAR of PFAR reservering op LAS?
Bij Hertz geldt - op elke vestiging - dat auto's in principe worden toegewezen.

De enige uitzondering zijn sedans, compact, mid-size en full-size. Die staat, op locaties met de dienst "Ultimate choice", in rijen zoals je dat bij Alamo/National ook kent. Vrijwel alle luchthavenlocaties hebben dat systeem inmiddels.

Daarnaast hebben diezelfde locaties ook een drietal extra rijen waar je uit mag kiezen. Dat zijn de "Gold aisles", waar leden van de #1 gold club (iedereen die een account aanmaakt) uit mogen kiezen, mits je ten minste een midsize gereserveerd hebt. "Gewone" leden mogen kiezen uit de "gewone" gold aisle (waar vaak niet veel meer dan full-size sedan in staat). Leden met 5-star status mogen kiezen uit de 5-star aisle, en leden met Presidents circle status mogen kiezen uit de presidents circle aisle. Hoe meer status, des te groter de kans dat je een SUV of minivan aantreft in de aisle.

Wat er in de aisles staat blijft echter altijd een gok, dus als je perse een bepaalde auto wilt rijden dan doe je er goed aan om die in ieder geval /ook/ te reserveren. Hou er dan een midsize reservering naast, zodat je die kunt gebruiken als er iets naar wens in de desbetreffende gold aisle staat. Zo niet, pak je de (duurdere) auto die is toegekend op je duurdere reservering. Dit werkt natuurlijk alleen als beide reserveringen postpaid zijn en het is alleen de moeite waard als het prijsverschil significant is.

Een auto wordt toegekend op vaknummer. Als je een gold account hebt en al eerder bij Hertz hebt gehuurd dan krijg je na landing een "Carfirmation" email met daarin het vaknummer, merk en type van de toegewezen auto. Daarin zit ook een linkje. Als je dat aanklikt kun je een andere auto kiezen. Mocht je, eenmaal op locatie, niet tevreden zijn dan kun je altijd naar de gold balie in de garage/parkeerplaats toe en vragen om een andere auto.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Gisteravond een one-way Bosten - Los Angeles geboekt bij Hertz.com, Intermediate met $50 one way fee voor volgende zomer, eind juli tot eind augustus, 4 weken voor $887.
Dit is met inleveren in Studio City, want met inleveren op LAX zou de one-way fee op $590 uitkomen.

Verandert de one-way fee als je via 5* of PC lot een auto uit een andere categorie mee neemt?
(Als ik een andere categorie, bijv mid-size SUV reserver, dan stijgt de one-way fee naar 150, en voor een full-size SUV naar 500. Ik hoop natuurlijk een wat comfortabelere auto dan een midsize mee te nemen voor het 'lage' totaal bedrag. Zal uiteraard blijven checken of dat niet nog daalt.)

Ondertussen zat ik deze thread ook weer bij te lezen en kwam daar het idee om de .es site ook te proberen. Dit was nog weer wat goedkoper, maar zo snel ik ingelogd was zag ik niet alle categorieën.
Een paar posts verder de tip over het inloggen via een 2de tabblad en dan de refresh. Dit lijkt goed te gaan, maar:
- In de reservatie staat geen 'Gold Canopy' meer vermeld, dat was bij die van gisteren vie Hertz.com wel zo.
- Ik zie de reservatie niet als ik ben ingelogd bij mijn reserveringen.
- De link in de mail (op het nummer klikken) werkt niet.
- als ik hem toevoeg met het reservatie nummer terwijl ik ben ingelogd krijg ik een foutmelding dat ik
de reservatie niet gevonden kan worden.
- als ik uitlog, kan ik met naam en nummer de reservatie wel vinden. Dan is er ook een check in optie.
Als ik die aanklik, en daarna bovenaan het venster op inloggen klik, krijg ik een melding over status en dat inchecken al automatisch heeft plaats gevonden. Zoek ik de reservatie weer op, is de incheck button er weer. In mijn account is die nog steeds niet zichtbaar.

Herkennen jullie bovenstaand gedrag bij reserveren via de .es, .fr of .co.uk sites?

Off topic:
van de 4 weken willen we een dag of 5 bij familie in Massachusetts blijven, en een kleine 2 weken bij familie in LA. Dat betekent dat we zo'n 10 dagen hebben om van oost naar west te rijzen. Is dat een beetje haalbaar met de mogelijkheid om nog wat interessants te zien, of is het midden zo saai en ver dat we beter kunnen vliegen?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Hockey »

Boston naar LA is bijna 5.000 kilometer, dus als je 10 uur per dag gemiddeld 100 kilometer per uur rijdt ben je 5 dagen bezig. Dan hou je 5 dagen over om iets te bekijken. Of er veel interessants te zien is? Geen idee, je kan o.a. via Chicago rijden.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Dankjewel, ik dacht meer aan 10 dagen in de trent van 2 a 3 uur rijden, wat bekijken, en weer 2 a 3 uur rijden. Waarbij eer dan misschien wel een wat langere rijdag tussenzit om de graanvelden tussen Chicago en Denver over te steken. Ik zal de route en planning nog wel uitschrijven en daar eventueel een apart topic voor maken. Maar het begint er wel op te lijken dat we met de auto het hele stuk gaan rijden.

Weer on topic:
Nog wat verder gekeken, of er niet een locatie met lage drop of fee was, nog wat dichter bij (Inglewood/LAX) dan Studio City. En zowaar, gevonden: Culver City.
Voor BOS - Culver City is er geen drop-off fee, en dan was er voor de Prestige Collection Rover Discovery/InfinitiQX60 (Categorie Z4) RGDR ook nog eens een mooie Pay Now aanbieding, 823 Euro voor 4 weken.
Die maar geboekt, en ik denk nu maar hopen op de Discovery, de beschrijving van Roelb onlangs voor de QX80 belooft niet al te veel goeds voor de QX60.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Hockey »

Met 2 tot 3 uur rijden en dan stoppen om iets te gaan bekijken is zelfs het Zuid Westen niet interessant. Route 1 wel, maar verder zal je zelfs daar met enige regelmaat toch minimaal 4 tot 5 uur moeten rijden voor een eventueel volgend interessant iets.
Je zou Boston - New York - Philadelphia - Pittsburgh - Chicago - LA kunnen doen. Maar dan heb je een dag per stad en voor de rest rijden.
Dat levert je deze route op.
Pien P
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2018, 16:03

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Pien P »

Dag allemaal,

Na dit forum en dit specifieke topic doorgespit te hebben heb ik geen antwoord kunnen vinden op het volgende:
Volgend jaar februari vliegen we naar New Orleans en rijden dan terug naar Miami.
De one-way fee (dropoff) kosten bedragen tussen de 250 dollar en 300 euro. Dat is bijna de helft van de autohuur. Wie heeft er een tip/trick om deze kosten te reduceren?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Heb je ook een stadslocatie geprobeerd om in te leveren?
Afbeelding
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Pien P schreef: De one-way fee (dropoff) kosten bedragen tussen de 250 dollar en 300 euro. . Wie heeft er een tip/trick om deze kosten te reduceren?
Kort om de bocht antwoord ; Waar jij om vraagt heeft eigenlijk niemand je te bieden.
Er zijn aktiematig wel eens aanbieders als usareisen.de , Alamo via diverse affiliates als American Vacation of Alamo.co.uk / Brits die de one way fee achterwege laten.
Kwestie van veelvuldig de sites na lopen.
Even vinger aan de pols houden kan je in autohuur land veel geld schelen.
Gelukkig is februari nog ver weg ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Emootje »

Pepito schreef: Herkennen jullie bovenstaand gedrag bij reserveren via de .es, .fr of .co.uk sites?
In onze bevestigingsmail staat wel Gold Canopy maar eerder had ik ook dat ik bij inloggen niet onze reservering zag. Wel als ik weer uitgelogd was en het nummer invoerde. Inmiddels is dit wel gewoon zichtbaar bij inloggen. Ik heb via de .fr site geboekt maar ik vermoed dat dit niet veel anders zal zijn dan de overige sites van Hertz.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door NaMiSe »

Pien P schreef:Dag allemaal,

Na dit forum en dit specifieke topic doorgespit te hebben heb ik geen antwoord kunnen vinden op het volgende:
Volgend jaar februari vliegen we naar New Orleans en rijden dan terug naar Miami.
De one-way fee (dropoff) kosten bedragen tussen de 250 dollar en 300 euro. Dat is bijna de helft van de autohuur. Wie heeft er een tip/trick om deze kosten te reduceren?
Je zou kunnen kijken of er een drop-off fee is tusssen New Orleans en een stad in Alabama/Mississippi en dan de auto daar in leveren en een nieuwe huren naar Miami?
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer