Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Die heeft voor mij ook de mooiste deal. :D

Is 'Fuel Service Option' ook included? Die zit er bij mij standaard bij. Kan weer een tank benzine schelen. Je mag 'm dan zo leeg mogelijk inleveren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Een volle tank is relatief goedkoop, daar zou ik je niet op verkijken als je huur €50 goedkoper kan.

Lijk leuk maar hoe veel kost een volle tank in de US?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Heb het hier al eerder aangegeven. Bij American Vacations is de 'Fuel Service Option' inbegrepen. Die krijg je er gewoon bij, kun je niet in- of uitschakelen.

En ja, het is geen wereldbedrag maar heb je er gratis en voor niets bij terwijl deze aanbieder in veel gevallen al goedkoper is dan de rest. Dus een extra voordeeltje. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door El_guti2 »

Coyote schreef: Is 'Fuel Service Option' ook included? Die zit er bij mij standaard bij. Kan weer een tank benzine schelen. Je mag 'm dan zo leeg mogelijk inleveren.

Roland
Inderdaad die volle tank benzine :D .
Dat was me nog niet een opgevallen.
Terpies schreef:Een volle tank is relatief goedkoop, daar zou ik je niet op verkijken als je huur €50 goedkoper kan.

Lijk leuk maar hoe veel kost een volle tank in de US?
Een 90 liter tank in california is toch al gauw €70
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Matan »

El_guti2 schreef:De partner actie van Alamo met american-vacation gaf voor mij een goede prijs die ik nergens anders heb gezien.
Heeft ook nog eens een pay on arrival optie :).

€1381 voor een Fullsize SUV van Denver naar San Diego (incl. drop of fee en 3 extra bestuurders).
Van 11-Juni-2018 tot 3-Juli-2018.

Wellicht is dit ook voor anderen ook een goede optie.
Kom op dezelfde prijs voor Denver-San Francisco van 29/6/2019 tem 21/7/2019 . Lijkt me een OK prijs? Heb nog niet veel beter gezien.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Het blijft een kwestie van goed zoeken en verschillende sites blijven vergelijken.
Ik ga volgende week (9-22 okt) en heb een standard SUV gereserveerd (ophalen in LAS, afleveren in SAN)
Huidige boeking via Expedia kost me €393 (met 7% cashback via cashbacktotaal.nl: dus netto €366). Kijk ik vandaag,is de prijs gezakt naar €355 (netto na cashback €330). Dus ik ga zometeen herboeken.
Maar bij Alamo via AmericanVacations, zou deze Standard SUV me €588 kosten.
Andere sites (Hertz, rentalcars, Cardelmar, etc) zitten hier vaak tussen maar halen het in mijn geval niet bij Expedia.
Dus zorg voor een gratis annuleerbare reservering en blijf goed zoeken en vergelijken tot vlak voor vertrek.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Klopt, het blijft een kwestie van verschillende aanbieders vergelijken. De ene keer komt die voordelig uit de bus, dan weer een ander.

Niet anders als bij vliegtickets dus. Goed speuren op het internet! :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

El_guti2 schreef:
Een 90 liter tank in california is toch al gauw €70
Twee weken geleden in Oakhurst 3,33 dollar in Bridgeport 4.99 dollar,enkele uren later in Pahrump 2.72dollar.
Uitkijken kan dus wel wat dollars uitmaken.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Sinds ik een keer (de eerste keer in de VS overigens) peentjes heb zitten zweten met een bijna lege tank op weg naar de luchthaven, ga ik voortaan voor de vol-vol optie. Was overigens niet heel bewust maar ik kwam op de laatste dag een paar uur lang geen benzinepomp tegen en wilde hem eerder op de dag niet te vol tanken.

Leeg inleveren klinkt leuk, maar kien dat als zuinige Hollander maar eens precies zo uit: elke overgebleven gollen is "verlies" , maar je wil ook niet 1 km voor de luchthaven stranden of de laatste 2 dagen minutieus je tankinhoud/verbruik en nog te rijden afstand monitoren.
In de praktijk spaar je geen volle tank uit bij de vol-leeg optie: hooguit 2/3 of 3/4. Dan kies ik voor gemak en zekerheid met vol inleveren.
Laatst gewijzigd door Frasi op 29 sep 2018, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Als je de keus hebt tussen vol-leeg of vol-vol dan kies ik ook altijd voor vol-vol. Maar als je, zoals ik nu, geen keuze hebt en gewoon vol-leeg aangeboden krijgt ben ik er niet rouwig om hoor. :P

En inderdaad, je zult 'm nooit tot op de laatste druppel leeg rijden. Maar als je een beetje rekent kun je 'm een mooi eind leeg rijden voordat je 'm inlevert. Anders had ik 'm dan weer vol moeten gooien, nu hoeft dat niet.

Laten we zeggen $ 40 die ik nog van de huurprijs af kan trekken op deze manier. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door ChristaDoel »

Voor onze zomervakantie van volgend jaar zitten wij te kijken naar een huurauto via Alamo. Omdat we vorig jaar een goede deal hadden voor onze huurauto via American-vacation, keken we ook nu weer op deze site.
Het rare is alleen dat als we invullen dat we de auto willen ophalen in Salt Lake City en terugbrengen in Las Vegas (we doen dus een one-way route) we de melding 'no rate could be found for the given the information' krijgen. Het lijkt er dus op dat we niet via deze site kunnen boeken? Andere one-way routes zoals Seattle - Las Vegas lukken wel...
Het rare is dat via Alamo.nl we wel van Salt lake naar Las vegas kunnen boeken, maar deze is (vaak) een stuk duurder dan american-vacations dus heeft niet onze voorkeur.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan en evt andere tips?
R en L
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 aug 2011, 20:26
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door R en L »

Ik ben op zoek naar een huurauto voor juni 2019 en kwam uit bij de website https://www.goedkoperautohuur.nl
Aangezien de prijs voor een mid-size SUV 200 euro goedkoper is dan bij Avis NL en 100 euro goedkoper is t.o.v. Avis Spanje twijfel ik aan de legitimiteit van deze site.
Qua lay-out lijkt hij wel erg op https://cars-scanner.nl en deze krijgt zeer uiteenlopende reviews.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze sites?
Gebruikersavatar
KevinAmerican
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 04 mei 2012, 23:26
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Lienden

Huurauto SFO

Bericht door KevinAmerican »

Wij (2 personen) gaan volgend jaar voor 3 weken naar Amerika (24 juli t/m 14 augustus). Nu willen we een huurauto huren en komt Avis als beste naar voren voor ons, mede omdat je de toeslag voor underaged driver (23 jaar) gelijk betaald en niet op de airport. We landen om 12:40 in de middag, omdat je een tijd moet aangeven is het lastig inschatten voor ons.

Vorig jaar hadden we bijv. 1.5 uur vertraging. Hoe veel tijd moet je rekenen tussen landen en ophalen huurauto? En wordt er erg moeilijk gedaan indien je iets later komt. Ook twijfelen we tussen een compact (Focus of gelijke) en intermediate (Chevrolet Cruze of gelijke). Compact komt voor ons op 1300 euro totaal. Omdat dit de 1ste keer is dat we een huurauto nemen en we er ongeveer 3000 km mee zullen gaan rijden is het allemaal een beetje spannend.
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Huurauto SFO

Bericht door Hockey »

Tussen een half uur en 3 uur. Meestal ben je met 1 à 1,5 uur wel buiten, maar zekerheid kan niemand je geven hierin.
Deze vraag had trouwens prima in het Autohuur voor Amerika vragen topic gepast.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Huurauto SFO

Bericht door PSVwally »

Vaak kan je het vluchtnummer ingeven bij een boeking, maar als je later komt vanwege vertaging maakt dat niets uit, mits het dezelfde dag is. Als SFO je eerste luchthaven in de VS is (wat me vanwege de aankomsttijd lijkt) zou ik de autohuur een dik uur later zetten. Je betaald vaak immers tussen een ophaaltijd en vertrektijd.

Voor de rest huur je meestal, zeker bij Alamo, een automerk of soortgelijk. Je hebt dus nooit geen 100% zekerheid en vaak keuze van wat er op de parking aanwezig is. Met 2 personen kunnen beide autos prima. Een (mid)SUV is een aanrader voor wat meer comfort,
Maar over het algemeen is de Amerikaanse auto toch net wat ruimer dan de autos hier
Gebruikersavatar
KevinAmerican
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 04 mei 2012, 23:26
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Lienden

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door KevinAmerican »

Inmiddels een huurauto geboekt bij Avis, compact size voor 20 dagen en 23 uur.
Ophalen om 2 pm en terugbrengen om 1 pm, zijn 1300 euro kwijt incl. roadside assistance en underage surcharge.
Ook gelijk lid geworden van Avis Preferred.
Laatst gewijzigd door KevinAmerican op 01 okt 2018, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Frasi schreef:Leeg inleveren klinkt leuk, maar kien dat als zuinige Hollander maar eens precies zo uit: elke overgebleven gollen is "verlies" , maar je wil ook niet 1 km voor de luchthaven stranden of de laatste 2 dagen minutieus je tankinhoud/verbruik en nog te rijden afstand monitoren.
klopt helemaal. Wij nemen normaal ook geen tank benzine erbij maar de laatste keer zat het er al standaard bij. Laatste 2 dagen dus gekeken naar verbruik, steeds iets erbij tanken. We hebben de auto zo leeg mogelijk ingeleverd maar het is wel extra gedoe.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

R en L schreef: Aangezien de prijs voor een mid-size SUV 200 euro goedkoper is dan bij Avis NL en 100 euro goedkoper is t.o.v. Avis Spanje twijfel ik aan de legitimiteit van deze site.
Als dit een aanleiding is om aan een de deugdelijkheid van een autoverhuur site te twijfelen wordt autohuur geen leuk spelletje voor jou.
Want; die verschillen tusse Avis. nl en Avis. es of Avis.fr zijn en blijven er .
Net als de giga prijsverschillen tussen Alamo. nl en Alamo.com.
Of kijk eens naar Hertz.fr, co.uk en .nl
Bij dezelfde autoverhuurder op hun eigen sites van verschillende landen kijken levert je naar verhouding veel geld op.

Dan blijft jouw twijfel wellicht toch nog bestaan.
Waarom zou je in vredesnaam een financiele transactie aangaan met een bedrijf waar je aan twijfelt.
Zorg zelf op een prijsbewuste wijze voor betrouwbaarheid en flexibiliteit
Huur gewoon drect bij de verhuurder.
Laat de broker links liggen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Huurauto SFO

Bericht door Marcel5050 »

Hockey schreef:Tussen een half uur en 3 uur. Meestal ben je met 1 à 1,5 uur wel buiten, maar zekerheid kan niemand je geven hierin.
Deze vraag had trouwens prima in het Autohuur voor Amerika vragen topic gepast.
Ben in SF bij Alamo met mijn bevestigingsmail naar een automaat gegaan en kon 5 min.later mijn wagen oppikken zonder aanschuiven aan de balie.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Top, maar de vraag waar Hockey op antwoordt was "Hoe veel tijd moet je rekenen tussen landen en ophalen huurauto?".
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer