Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

femkevd schreef:Bedankt voor het meedenken! Ik heb als ANWB lid nu voor $945,87 een standard categorie D gereserveerd, postpaid. Zou nu uitkomen op €814, dus geen aanzienlijk verschil maar een reservering bij Hertz geeft me toch een prettiger gevoel omtrent de verzekeringen; met daarbij de mogelijkheid om zelf nog een auto te kiezen.
Via National EC executive met Visa Canada code 8572158 en coupon code NDA2324BR kom ik uit op $841 voor 9/9 - 5/10 in Las Vegas. Omgerekend is dat €723...scheelt nogal met Hertz.
0F7C8C54-6371-481B-9A2D-9EF89A3FEAC3.jpeg
National is ook vrije auto keus (twee aisles om uit te kiezen!), postpaid (betaal pas bij terugkomst en inleveren auto) en alle verzekeringen inclusief.
femkevd
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2018, 15:21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door femkevd »

Ik heb hier ook meteen een boeking gemaakt, bedankt voor de tip! Had met de couponcodes bij Hertz voor een vergelijkbaar bedrag een reservering gemaakt, maar heb op het forum inmiddels gelezen dat het niet vreemd is om meerdere reserveringen te hebben zodat je meer keus hebt en een grotere kans dat je met een auto naar wens kunt vertrekken.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Vanessa007 »

bedeve schreef: CDP 510000 mist de voor ons noodzakelijke verzekeringen
Welke verzekeringen zitten hier dan niet in, die er bij een gewone huur wel bijzitten?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door babarage »

Marcel5050 schreef: Dus geef ik ginds eender wie op als mijn echtgenote en hoef niet te betalen voor tweede bestuurder vermits je het niet hoeft te bewijzen.
Ze gaan het niet controleren bij ophalen, dat komt wel goed. Moment dat het een probleem _kan_ worden is als er iets gebeurd terwijl die tweede chauffeur achter het stuur zit. Ik hoeverre is het dan een rechtmatige bestuurder en kan de verhuurder je het lastig maken. Is grijs gebied op zn minst. Kans dat er iets gebeurd is klein. Kans dat verhuurder / verzekering gaar zaniken misschien ook klein. Desalniettemin een risico die als het misloopt duur is. Vind je het een aanvaardbaar verhaal, prima niks an doen. Anders andere oplossing zoeken.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Vanessa007 schreef: Welke verzekeringen zitten hier dan niet in, die er bij een gewone huur wel bijzitten?
Vanessa ;alle info over noodzakelijke verzekeringen die een inwoner van een Europees land nodig heeft om verzekerd in de USA rond te rijden heeft Hinko op een rijtje gezet.
Je vind het in de eerste posting van dit topic
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Exar
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jun 2016, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Exar »

bedeve schreef:EXAR schreef eerder : " Er is er zelfs een die 'Generic Discount' heet, 510000, geeft 20% korting). Als tip: PC code 192021 geeft je een gratis huurdag bij fullsize en hoger.
CDP 510000 is een CDP waarbij huurders hun eigen verzekering meenemen en mist de voor ons noodzakelijke verzekeringen.
Niet gebruiken dus !
De al bijna 100 jarige PC code 192021 geeft je een korting.
Door die korting kun je de goedkopere mid-size car niet boeken.
Een Gold member met welke status dan ook heeft zijn voordeel door een mid-size car te boeken
En gebruikt PC code 192021 dus bewust niet
Als je iets anders wil dan midsize dan geeft PC 192021 een dag gratis, ongeacht of je nou Gold member bent of niet - de prijsbewuste huurder gebruikt hem dus wel. CDP 510000 is (bij mij althans) inclusief CDW e.d., misschien kijk je verkeerd?
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Vanessa007 »

bedeve schreef:Vanessa ;alle info over noodzakelijke verzekeringen die een inwoner van een Europees land nodig heeft om verzekerd in de USA rond te rijden heeft Hinko op een rijtje gezet.
Je vind het in de eerste posting van dit topic
Ja dat weet ik, maar jij geeft aan dat je bij het boeken met de code 510000 niet de, voor jou noodzakelijke, verzekeringen erbij hebt. Welke verzekering bedoel je dan? Want als ik een boeking simuleer met deze code lijken mij alle, voor Europeanen, noodzakelijke verzekeringen er toch bij te zitten.
Heb trouwens gisteren op het internet nog wat ervaringen gezocht met die code en vooral in Frankrijk, is dit een veel gebruikte code, zonder dat ze er problemen mee gehad hebben...
Maar zoals velen hier ben ik liever save dan sorry, dus als jij kan aantonen dat de code toch niet koosjer is, kan je dan even laten weten waarom niet...?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Maak maar even een proef boeking
Click op het vraagteken bij het item schade / diefstalverzekering
Dan kom je scrollable uit bij de voorwaarden.
En als je dan naar beneden scrollt staat daar bijv : " However Hertz offers Loss Damage Waiver (LDW) an optional service, which for an additional daily charge relieves you of all financial responsibility for the loss or damage to the rental car, whether or not you have insurance to cover such damage, provided the car is used in accordance with the terms of the Rental Agreement."
510000.png
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Vanessa007 »

Als je een boeking maakt zonder de code staat dat ook bij de voorwaarden... Dus daar kan het verschil niet zitten...
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door inqubus »

ik ben op zoek naar een wagen voor 4 volwassenen en 1 kind van net geen 2j.

zo een minivan vind ik echt lelijk :) dus ik ben aan het kijken naar een fullsize SUV (type ford expidition). staat op dat dit voor 7 volwassenen is maar er zouden maar 3 stukken bagage in passen. Nu we kunnen een van de valiezen wel op de bank leggen van en naar de luchthaven of raden jullie dit niet aan?

we blijven 2 weken vast in orlando dus veel bagage moeten we niet meedoen buiten de kinderwagen en en koelbox etc als we dingen gaan bezoeken.

geldt het truukje nog van alamo.co.uk me dat magazine? :)
op usa care hire kom ik op 631.71 euro uit. Lijkt me wel een goede deal of niet aan te raden?
Bij Drive USA kom ik toch al op 800+ uit voor hetzelfde type.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Vanessa007 »

Effe een update ivm de CDP code 510000 bij Hertz:

Ik heb contact opgenomen met Hertz en zij bevestigen dat een boeking MET de code dezelfde dekking heeft qua verzekeringen dan een boeking zonder de code, dus LIS en LDW zijn inclusief.

Voor de simulatie die ik maakte, 3 weken een Cadillac Escalade, was er een verschil van $250,00, toch wel de moeite...
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Dank je wel Vanessa007 !
Ik was ondertussen de Franse fora aan het lezen waar jij het over had.
Het is dus schakelen tussen de verschillende Hertz landen en schakelen tussen met name CDP 633306 en CDP 510000.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2013, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Mol
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Pevsteen »

zelf juist ook eens getest met code 510000 bij Hertz en zelfs voor een boeking in september is dit goedkoper dan mijn boeking van vorig jaar.

Ik denk dat ik mijn nichtje ga geloven.

Peter
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

Inmiddels zijn wij weer terug van onze vakante in de deep south. Wij hebben dus via Us Car Hire een auto gehuurd bij Dollar. Wij huurde altijd bij Alamo maar dat lukte dit jaar niet voor een prijs die wij gewend waren. Uiteindelijk via Us Car Hire wel een redelijk prijs kunnen vinden die wij nergens anders konden vinden. Contact met Us Car Hire verliep prima, ze reageren binnen 24 uur op je email vragen. Uiteindelijk moest je hun wel vooruit betalen (pre-paid) dat waren wij niet gewend maar toch gedaan. Alles is prima verlopen. Bij de balie in Atlanta de voucher afgegeven waarvan zij alleen het voucher nummer overname. Ging allemaal redelijk vlot. Na 3 weken auto weer ingeleverd met een rekening van 0 dollar. Dus mijn ervaringen met Us Car Hire als broker zijn goed, evenals mijn ervaringen Dollar.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Bij Alamo via America car rental staan deze verzekeringen.
Heb je hier voldoende mee?

Includes
Full Insurance Included , Unlimited Mileage , Collision damage waiver , Theft Protection , Third Party Cover , SLI , Taxes and Fees
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Yep. Zie ook 1e bericht in dit topic over benodigde verzekeringen
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Is omdat men niets vermeld over eigen risico waar bvb bij expedia er bij wel bij staat geen eigen risico.Prijzen zijn bij America rental wel veel lager.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruudzaan »

Mijn eerste bijdrage, dus ik hoop dat ik in het goede topic zit....

Wij gaan van begin september tot half oktober naar de VS, en dan met name het Zuid Oostelijk gedeelte.
We willen onze auto huren in Orlando en ook daar weer terugbrengen.
Nu heb ik via verschillende sites die hier genoemd worden, getracht een goede aanbieding te vinden.

De beste die ik gevonden heb is via SkyScanner die doorlinkt naar eDreams.
Via dit forum zie ik wel wat mindere ervaringen staan met eDreams als het vluchten betreft, maar over autohuur vind ik niets.

Heeft er iemand ervaring met eDreams autohuur?
Ze zijn bijvoorbeeld voor een Nissan Sentra voor een periode van 40 dagen bij Dollar € 80,- goedkoper dan het hier vaak vermeldde Rentalcars.com
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Beste Ruud, is geen bijdrage maar een moeilijke vraag :P

Als je je datums en voorkeur voor auto/suv geeft en 1 of meerdere bestuurders kunnen we je ms beter helpen zoeken naar een goede deal.
Algemeen advies hier is om rechtstreeks bij verhuurder te huren en postpaid zodat je kosteloos kan annuleren bij het ontdekken van een betere deal.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruudzaan »

Dank voor je antwoord.

Ik zoek een auto, groot genoeg voor 2 personen en 2 koffers en wat kleinere tassen, waar we het 40 dagen in uit kunnen houden.
Denk dat we dan zoeken in de categorien midsize en compact, maar elke maatschappij houdt zijn eigen termen er op na.
De reis duurt van 9 september t/m 19 oktober, dus 40 dagen huur.

Ik zag al dat de bijdrage voor een extra chauffeur aardig in de papieren ging lopen.
Heb me wel aangemeld bij National Emerald, maar dan kwam de huur ook stukken hoger uit dan bij rentalcars.com

Zowel bij rentalcars.com als eDreams kan ik volgens mij kostenloos annuleren.
Het lijkt ook of eDreams gebruik maakt van rentalcars.com, omdat je in de voorwaarden de naam 'rentalcars.com' genoemd ziet worden.
Alleen is eDreams dus nog goedkoper.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer