Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Tinus1955 »

Bij de key drop-off in een box in Amerika moest ik bij Hertz ook de ingeleverde tijd noteren op het contractformulier (ging ook mee de box in). Hier kun je dus over gaan liegen als je wilt om binnen het time frame van de huurperiode te blijven... :wink:
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Tinus1955 »

Had trouwens nog de ervaring dat de bagageruimte/achterklep niet dicht ging bij het afsluiten van de huurauto. Paar keer geprobeerd maar tevergeefs. Ik bellen met met de verhuurder aan een desk in een hotel. Hij gaf aan dat ik anders maar de auto moest inruilen tegen een andere op het vliegveld (was ik in de buurt van). Ik daar heen gereden, kreeg ik te horen dat bij het weglopen van de auto af de kofferbak pas in slot valt na het vergrendelen van de auto. Helemaal voor niks naar het vliegveld gereden dus. :? Ze gaven aan dat de verhuurder ter plaatse dit ook wel had moeten weten en dit dan aan mij had door moeten geven.
Ik begrijp ook niet helemaal waarom autofabrikanten dit snufje hebben ingebouwd? Lijkt mij juist een stuk onveiliger.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Meestal zijn dit soort zaken configureerbaar. Gewoon even op je gemak door alle menu's heen lopen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Gelukkig dat dit zo werkt bij sommige auto’s. Al eens meegemaakt dat je de auto afsluit, vervolgens iets in de achterbak legt en de klep dichtgooit met de sleutel per ongeluk in de kofferbak. Dan ben je blij dat deze niet automatisch in het slot valt, en daarom hebben ze bij sommige auto die handige optie, dat je de achterklep echt zelf met de sleutel moet vergrendelen.

En in de meeste auto’s valt tegenwoordig de manier val sluiten/ontsluiten van deuren en achterklep in het menu van de auto in te stellen.
Madphil
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 mei 2007, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Arnhem

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Madphil »

Dat maakt auto's met keyless entry zo handig, dan heb je de sleutels altijd in je broekzak zitten. Kun je ze ook nooit in de auto laten liggen.
Maar natuurlijk is het aantal modellen dat dit standaard heeft beperkt.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Tinus1955 »

Hmm...meer wat voor de vergeetachtige mensen dit snufje dus. Zie het meer als veiligheidslek als je wegloopt en iemand snel naar je achterklep schiet als deze nog open is. Echt onzin optie voor mij persoonlijk dus.
Had het in een menu misschien kunnen uitzetten de optie, maar wel een gedoe als je de auto voor slechts 1 dag huurt (dan heb je ook minder zin om hier even op je gemak voor te gaan zitten). Geef mij soms maar een ouderwetse auto zonder al die poespas... :wink:
Mike33
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2018, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Mike33 »

Ik ben opzoek naar een huurauto van 1 tm 23 augustus in Toronto. We zijn met t gezin (3 kids) dus wil een minivan (of full size suv). Sinds ik tickets heb geboekt stond de prijs bij avis.be (met kortingscode) op +/- 850e. Echter is deze nu omhoog geschoten naar +1400e en kan ik mezelf wel voor mn kop slaan dat ik deze niet heb vastgelegd.
Is er misschien iemand nog die een tip heeft voor Toronto en een gunstiger tarief?
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door CAM1984 »

Avis.es en/of Avis.fr al eens gecheckt? Ik heb onze auto uiteindelijk gehuurd via Avis.es. Scheelde zeker 200 EUR met Avis.nl.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Met autohuur altijd meteen toeslaan als je een goede deal ziet, als je postpaid kiest kun je meestal kostenloos weer annuleren als je alsnog een betere deal ziet.
goose00
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2018, 11:23
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door goose00 »

IN augustus vertrekken we drie weken naar Florida en op basis van de positieve commentaren een standard SUV geboekt bij usareisen.de. De boeking werd netjes via hun website afgehandeld en de voucher kwam al snel in mijn mailbox.
Maar ik zie nu dat het gaat om een pre-pay reservering (niet mijn voorkeur) maar ook dat annuleren van de boeking niet kan via de website. Ik wil graag de optie openhouden om een beter aanbod te zoeken en wil dan ook makkelijk kunnen annuleren
Wie heeft ervaring met het boeken en annuleren bij usareisen.de? Kan dat alleen telefonisch?

Inmiddels contact gehad met customer service: annuleren bij usareisen.de kan per email
Vraag gesloten!
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door vinceG »

Als je betalingsgegevens moet invoeren zou ik er altijd van uit gaan dat het prepaid is ;-)
maar gelukkig bij usareisen zijn ze heel snel met reageren en annuleren is ook geen probleem. Het geld heb je vaak snel weer terug. Mijn ervaring bij hun is dat het binnen 5 a 6 dagen weer terug staat op de creditcard.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Ik ook goede ervaringen bij usereisen.de met annuleren (ook met huren; echt al heeeeeel vaak). Maar eens met jou, tegenwoordig bijna alles niet meer prepaid.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

vinceG schreef:Als je betalingsgegevens moet invoeren zou ik er altijd van uit gaan dat het prepaid is ;-)
Nou dat klopt niet helemaal wat je zegt.
Bij o.a. National en Hertz koppel je je creditcard gegevens aan je inlogprofiel zonder prepaid te hoeven boeken. Als je dan reserveert wordt er nog niets belast.

Je kunt gewoon zonder Prepaid boeken en je credit card word pas belast als je uitrijdt bij de betreffende verhuurder (bij National en Hertz volgens mij zelfs pas als je de auto weer inlevert, maar dat weet @roelb waarschijnlijk beter te vertellen).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dat is inderdaad zo, maar dat gaat alleen op voor boekingen die je direct bij een aantal verhuurders doet.

Daar staan je kaartgegevens dan alvast in het systeem voor het gemak, of om bijvoorbeeld het ophalen sneller te laten verlopen. Of eventueel om een annulerings- of no-show fee in rekening te kunnen brengen, al is dat voor de bekende verhuurders in de USA niet van toepassing. Kom je niet, dan vervalt de reservering daar gewoon zonder kosten. Bedrag wordt normaliter gereserveerd bij ophalen en pas daadwerkelijk in rekening gebracht zodra je de auto weer inlevert.

Boek je bij een tussenpersoon zoals een reisagent of online travel agent/broker dan betekent het moeten invullen van kaartgegevens eigenlijk wel altijd vooraf betalen. Je krijgt dan een voucher voor de boeking en de verhuurder brengt de huur in rekening bij de tussenpersoon, of eventueel loopt het via een wholesale aanbieder. Er zijn uitzonderingen waarbij je een achteraf betaalde auto kunt boeken via een tussenpersoon, maar dan hoef je ook geen kaartgegevens in te vullen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Met de competitieve tarieven van de car rentals zelf zou ik niet weten waarom je eigenlijk nog via een tussenpersoon wilt boeken (juist ook door de (al dan niet volledige) prepaid betalingen). Ook het toekennen van bv loyaltyprogramma punten is voor boekingen via een tussenpersoon niet altijd mogelijk. Soms lukt het nog wel om skip the counter te doen bij boeking via een broker, maar dat lukt ook niet altijd zonder eerst te bellen met de verhuurmaatschappij (vanwege ontbreken/onjuiste reserveringsnummers van de verhuurder).

Zo konden wij een paar jaar geleden geen gratis upgrade krijgen die we hadden dmv een promocode als member, en werd onze huur ook niet geteld als Rental days voor het loyaltyprogramma van Europcar, omdat we niet rechtstreeks hadden geboekt.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Nou, ik weet wel waarom ik via een OTA mijn huurauto heb geboekt.
Bij Expedia betaal ik (pre-paid) €413 voor 13 dagen Standaard SUV (9 okt LAS - 22 okt SAN). Prijs is nu gezakt tot €405.
Bij Dollar.com zelf zou me dat $888 kosten (pre-paid) of zelfs $978 (pay-later) kosten.
En ik kan nog steeds kosteloos annuleren.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Hertz aisle pick: $389.01 postpaid of EUR 317.99 prepaid. Redelijke kans dat je een standard SUV mee kunt nemen, in ieder geval als je 5-star status hebt.

Gegarandeerde types:

IFAR: EUR 390.06
SFAR: $593.54 postpaid of EUR 482.20 prepaid
FRAR: EUR 509.48 prepaid
JGDR (prestige crossover 5-seater, Infinity QX70 or similar): $611.52 postpaid
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Mijn gevoel zegt dat EC een betere keus heeft dan Hertz.
ik lees net een laatste post van Bedeve op FF. Locatie LAX.

ik ben zo vrij om hem te quoten.
I was there may 10 around 18.00 hrs.
3 Chevy Equinox. 1 basic Nissan Roque.
1 Ford Edge wich i took .
That was all on suv's in the President Circle.
Think i go to National for my next LA rental in oct.
En dit is dus status PC bij hertz.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ik ben sinds het ultimate choice systeem een keer op LAX geweest, en dat was inderdaad de slechtste locatie tot nu toe vwb keuze in de aisles. Vooral veel lege vakken. Op andere locaties was het tot nu toe echt een totaal ander beeld.

Je kunt er natuurlijk altijd een tweede reservering naast hebben voor het gewenste type, zolang het.maar niet prepaid is.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Ja zal ook wel met de locatie te maken.
Ben benieuwd wat er volgende week zondag op LAX bij National allemaal staat.
Dan begint namelijk ook de E3 (game nerds!! :mrgreen: )
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer