Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Voor zover ik weet heb je in Canada altijd een eigen risico, bij alle verhuurders.
TeeTeeTee
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2018, 12:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door TeeTeeTee »

jarjarbinks schreef:Een vraag over toll in verschillende staten.

We rijden van Chicago naar California met een huurauto van Alamo.
We starten dus de huur bij Alamo op O'Hara en leveren weer in bij LAX.
Nu weet ik zeker dat we verschillende toll wegen in verschillende staten tegenkom.
Iemand ervaring hiermee en kan je alles op toll by plate krijgen of???

Hoop dat jullie meer info hierover hebben.

Dank jullie.
dejong89 schreef:Volgens mij gaat dat bij Alamo automatisch. Dus als je een tolpoort passeert dan wordt er een foto gemaakt van je kenteken en op basis daarvan wordt je creditcard belast.
Ik lees bij toeval je post dat je (met Alamo) van Chicago naar California gaat... en dat is dus Route66. Veel plezier!

Dezelfde trip hebben wij 2 jaar geleden gedaan, ook met Alamo.
Wat dejong89 al schrijft klopt, dat gaat via Alamo automatisch op creditcard.

Op de hele rit hebben wij maar 1x een klein stukje tolweg gehad. Die paar dollar werden achteraf doorbelast, maar later weer teruggedraaid omdat wij (zonder dat we dat wisten) iets van een tolapparaatje (of vignet?, geen idee) in de huurauto hadden.
Op Route66 kom je nauwelijks tol tegen, alleen ergens in Illinois een klein stukje.
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Aarjan »

roelb schreef:Voor zover ik weet heb je in Canada altijd een eigen risico, bij alle verhuurders.
Heb hier nog een oude reservering uit 2015
Hier staat geen bedrag bij, maar nu ik het zo lees staat de W voor with, maar weet eigenlijk niet waar "dno" voor staat :?

Nou ja, in ieder geval nog maar eens duidelijk dat je hier wel even op moet letten bij autohuur in Canada.
Bijlagen
Alamo2.JPG
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

MattRob schreef:Klinkt goed ! Bedoel je Fullsize SUV's, of gewone fullsizes ?
Stond maar 1 Fullsize SUV, op slot. 's Avonds op zaterdag zijn die er niet altijd. Vragen kan altijd. Wij wilden een pickup ivm kayaks ;)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Aarjan schreef: Hier staat geen bedrag bij, maar nu ik het zo lees staat de W voor with, maar weet eigenlijk niet waar "dno" voor staat :?
Tja.. ook geen idee.. "deductible n... o...?"
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Bij deze een waarschuwing om de boekingen via alamo.de goed in de gaten te houden.
Gisteren teruggekomen van de jaarlijkse Vegas trip.
Bij ophalen van de huurauto bij Alamo, stond er al geruime tijd een bedrag gereserveerd op m'n creditcard (~$500,00).
Auto via http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations ==> prepaid ==> skip the counter.

Gisteravond was dit bedrag ineens definitief afgeboekt.
Skip the counter formulier gaf netjes aan dat alles betaald was.
Toch maar een mail gestuurd via alamo.de zie hieronder het antwoord:

Dear Mr. xxxxxxx ,

Thank you for contacting Alamo Customer Service. My name is T.... and I am happy to assist you today with your rental charges.
Thank you for bringing this to my attention, I have reviewed your rental and can confirm the additional charge of $507.98 was for the 3 additional drivers added to your rental.
After review, it does show your reservation included 3 additional drivers. The additional driver charge was incorrectly processed. I went ahead and submitted a request for a refund of $507.98. Once I receive an update I will be in contact directly to provide your update invoice.
Your reference number for this incident is 18xxxx-xxxxxxxxxx

Have a wonderful weekend!

Best regards,

T.....
Alamo
Customer Service
Laatst gewijzigd door Hinko op 24 apr 2018, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Modblauw verwijderd
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

En wat stond er op je skip the counter ticket bij estimated total? Want als je skip the counter hebt gedaan dan heb je die drie extra drivers dus zelf al online toegevoegd. Op dat moment krijg je ook de eventuele charges te zien voor die extra drivers..
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

extra drivers werden bij toegevoegd gekenmerkt als "included" (was ook GOLD pakket)
Additional Driver INCLUDED
Estimated Total: $0.00*
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Maar had je die drivers bij de checkin toegevoegd? Staan ze alle vier in de linkerkolom van je skip-the-counter formulier?

Dus onder "Driver's information" sta je zelf als "Primary driver", en daaronder zou dan "Additional driver 1" tot en met "Additional driver 3" met dezelfde gegevens moeten staan:
2018-04-23.jpg
Als je die gegevens zelf bij de online check-in hebt ingevoerd /en/ estimated total staat op $0 dan is dit wel een hele gekke bug in het systeem van Alamo.

Of heb je die extra drivers niet al zelf bij de online check-in toegevoegd, maar heb je dit pas bij de exit booth hebt laten doen? Want dan heeft de exit booth agent het vermoedelijk verkeerd ingevoerd - en daar krijg je ook geen afschrift van als je skip-the-counter hebt gedaan.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Alle drie de extra drivers waren al aanwezig op skip the counter formulier
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dan is het wel echt een stomme bug inderdaad.

Met postpaid rates heb ik in ieder geval nog nooit een afwijking meegemaakt, klopte altijd als een bus.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

TeeTeeTee schreef:[

Ik lees bij toeval je post dat je (met Alamo) van Chicago naar California gaat... en dat is dus Route66. Veel plezier!

Dezelfde trip hebben wij 2 jaar geleden gedaan, ook met Alamo.
Wat dejong89 al schrijft klopt, dat gaat via Alamo automatisch op creditcard.

Op de hele rit hebben wij maar 1x een klein stukje tolweg gehad. Die paar dollar werden achteraf doorbelast, maar later weer teruggedraaid omdat wij (zonder dat we dat wisten) iets van een tolapparaatje (of vignet?, geen idee) in de huurauto hadden.
Op Route66 kom je nauwelijks tol tegen, alleen ergens in Illinois een klein stukje.
TeeTeeTee, dank voor je antwoord. Begrijp je dus goed dat ook al huur je de auto van Alamo in Chicago dan kan je gewoon rijden bv. in Los Angeles over toll wegen. Deze worden dan automatisch via je kenteken doorgegeven en ik krijg dan alleen de kosten voor de toll.
Voor Alamo maakt dat dus niet uit in welke staat je rijdt en wordt automatisch verrekend.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Houd er wel rekening mee dat je niet alleen de tol betaalt, maar ook een service charge. Bij Alamo is dat een bedrag van $3.95 per dag dat je een of meer tolls moet betalen.

Volgens mij werkt dit systeem /niet/ op de tolwegen rond Chicago. Daar heb je een transponder nodig als je de express lanes wilt gebruiken. Anders moet je of cash betalen, of bij de wegen waar dat niet kan online.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Wel volledig zijn Roel, de service charge voor de transponder bij Alamo is inderdaad 3,95 per dag dat je er gebruik van maakt, maar met een max van 19,75 per rental period.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Klopt helemaal!
Methorst
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2018, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Methorst »

Goedemorgen,

Hoe lang van te voren kun je online inchecken en de skip the counter regelen bij Alamo?
Wat is jullie advies?

Regel je het bij Alamo met normaal Nederlands rijbewijs of met internationaal rijbewijs?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Gewoon je rijbewijs. Een IDP is een vertaling van een nationaal rijbewijs en alleen nodig in landen die niet het verdrag van Wenen ondertekend hebben of andersom, door houders van een rijbewijs dat niet is opgesteld conform het in het verdrag geregelde model. Kortom, met een europees rijbewijs kun je bijna overal ter wereld gewoon terecht met je normale rijbewijs.

Online check-in en skip-the-counter doe je bij voorkeur direct na de reservering, mits:

- je rijbewijs ook nog geldig is tegen de tijd dat je de auto gaat ophalen. Als je in de tussentijd een nieuw rijbewijs krijgt, inclusief nieuw nummer, kun je die gegevens niet meer wijzigen en dat gaat je extra tijd bij de exit booth kosten
- de creditcard die je invoert bij skip-the-counter nog geldig is tot na het moment van retourneren van de auto. Want ook daarvoor geldt dat Alamo verwacht dat je de kaart die je daar invoert ook fysiek overlegt bij de exit booth.

Wachten met skip-the-counter kan er toe leiden dat het niet meer mogelijk is, als het door jou geboekte tarief op dat moment niet meer bestaat. Heb ik een keer meegemaakt, sindsdien doe ik het direct na het reserveren, het maakt ook helemaal niets uit. De reservering van $1 op je creditcard is niet iets om wakker van te liggen. Voor alle duidelijkheid: je zit nog steeds nergens aan vast. Als je gewoon een postpaid rate hebt geboekt en je komt niet opdagen of annuleert voor die tijd dan vervalt de reservering zonder kosten. De skip-the-counter reservering van $1 op je credit card verdwijnt dan ook.
Methorst
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2018, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Methorst »

Bedankt voor de info Roel.
Gaan pas eind juli, maar inchecke en skip the counter kan ik dus nu al regelen als ik het goed begrijp.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door BorL »

Auto gehuurd via alamo.co.uk,
volledig betaald, ingecheckt en vast het skip the counter proces doorlopen.

Op mijn betalingsbewijs/reservering van alamo staat het betaalde bedrag incl de drop fee.
Nu staat op de skip the counter slip dat ik "at the counter" nog 536 dollar moet betalen.
Navraag via het contactformulier op de site leert me dat dat dus gaat om de drop fee. Nu zegt de dame van alamo.com (daar is mijn vraag blijkbaar automatisch tereht gekomen) dat zij slechts een gedeeltelijke prepaidvoucher van .co.uk hebben gekregen en of ik contact met hen wil zoeken.

Iemand zoiets al eens aan de hand gehad? Ga straks bellen met .co.uk maar vind het maar een rare gang van zaken. Als je dus niet op let betaal je 2x drop fee...
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

@BorL: waarom kies je dan ook voor de prepaid rate? Je levert er een hoop flexibiliteit mee in en neemt best wat extra risico dat je je geld kwijt raakt bij problemen met het Britse bedrijf. En dat alles voor slechts een paar euro voordeel, en soms zelfs niets. Het britse bedrijf waar je zaken mee doet heet dan misschien wel "alamo.co.uk", maar is een volledig andere onderneming dan het Amerikaanse Alamo en fungeert hier gewoon als reisagent richting Alamo in de USA, de verhuurder van jou auto. Voor Alamo is er geen verschil of dat je een voucher van hun britse zusterbedrijf hebt, of een van het reisbureau bij jou om de hoek.

Alamo stelt zelf overigens dat skip-the-counter niet mogelijk is bij prepaid rates. Nu werkt dat vaak wel, maar het levert dus ook vaak problemen op. Zoals deze, maar gisteren hier nog een topic waar extra drivers die included waren toch naderhand in rekening gebracht worden. Zaken die bij postpaid rates nooit fout gaan.

edit: Overigens wordt een drop fee altijd apart afgerekend. Het lijkt me erg vreemd dat je deze vooraf al zou hebben betaald.
edit2: ik zie inderdaad dat alamo.co.uk dat wel doet. Dat is nieuw en enigzins afwijkend..

@Methorst: Ja, direct doen is ook aan te raden, zolang je dus in die tussentijd niet een nieuw rijbewijs of nieuwe credit card nodig hebt.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer