Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door DennisS »

Goedemorgen Allen,

Wederom gaan we dit jaar richting California. Gisteravond tickets geboekt. Van AMS met de trein naar BRU. Vervolgens van BRU naar Washington Dulles en vervolgens door naar San Diego. Dit alles voor 282 euro p.p. Erg mooie prijs dus. Wel een overstaptijd van 10 uur op Brussel, maar dat vinden we niet erg.

Nu is het alleen de eerste keer dat we een ticket boeken waar een treinreis bij zit. Ik weet al dat we deze treinreis tussen Amsterdam en Brussel verplicht moeten nemen. Maar ik ben alleen benieuwd hoe dit in zijn werk gaat. Ik kan op de ticketinformatie namelijk nog niet vinden welke trein, hoe laat en op welk perron we moeten staan. Ik ga er van uit dat we instappen op Amsterdam Schiphol. Ik las ook dat we onze trein tickets op moeten halen op het station.

Is er iemand die mij wat meer informatie kan verschaffen? We vliegen pas op 16 september overigens. Dus tijd zat om het allemaal uit te zoeken. Maar misschien dat iemand al uit ervaring het een en anders uit kan leggen :-)

Op de terugreis hebben we overigens ook een treinreis tussen BRU en AMS. Nu wonen wij in Tilburg. Ben je op de terugreis ook verplicht om weer die treinreis naar AMS te nemen? Of mag je dan gewoon het vliegveld aflopen op BRU en direct richtign huis gaan?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door Almere vak V »

Het eerste gedeelte van je vraag durf ik niet te zeggen.

Maar als jij in Brussel uit het vliegtuig stapt. Je koffer ophaalt en naar Tilburg rijdt is er geen haan die er naar kraait.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door ONYX666 »

wij hebben dit 3 jaar geleden ook gedaan.
Treinkaartjes haal je op bij het station , volgens mij maakte het niet uit welke trein je nam (welke tijd) (maar dat kan ik me niet meer herinneren)
Als hij maar afgestempeld is als je op schiphol komt.


Terugweg hoef je hem niet te nemen

vergeet dit maar
wij hadden hem andersum vertrek vanaf brussel
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 12 mar 2018, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door Linda85 »

Dag Dennis,

ik kan je niet echt helpen, want geen ervaring hiermee. Ik kan me voorstellen dat de trein vanaf Amsterdam Centraal gaat, niet vanaf Schiphol. Maar echt weten doe ik het dus niet. Op de terugweg lijkt mij dat het je eigen keuze is om de trein naar Amsterdam te 'missen', wat zouden ze daar aan kunnen doen dan? Persoonlijk zou ik kijken of ik me ergens kan 'afmelden' zodat ze niet op je wachten of zo (dat is het nette meisje in mij), maar vermoedelijk vertrekken ze toch wel al zit je er niet in. Succes met uitzoeken!

Linda
Afbeelding
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door mtl »

Is het een treinkaartje voor de Thalys of Intercity Brussel? Als het Thalys is dan staat er een treinnummer plus reservering op, dus wagonnummer en stoelnummer. In dit geval ben je verplicht die trein te nemen. Als het geen Thalys is dan mag je elke Intercity Brussel nemen. Kijk goed wat er op je ticket staat. Hou er wel rekening mee dat die Intercity wel eens uitvalt. De treinreis terug kan je inderdaad skippen.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door DennisS »

Is het een treinkaartje voor de Thalys of Intercity Brussel?
Er staat: 9B 9272 Accesrail (Thalys)
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door mtl »

Dat wordt verwarrend. Nummer 9272 is een intercity Amsterdam-Brussel die rond 20.50 uit Amsterdam Centraal vertrekt en rond middernacht in Brussel Luchthaven aankomt. Geen idee waarom Thalys er in staat.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door DennisS »

Dat wordt verwarrend. Nummer 9272 is een intercity Amsterdam-Brussel die rond 20.50 uit Amsterdam Centraal vertrekt en rond middernacht in Brussel Luchthaven aankomt. Geen idee waarom Thalys er in staat.
Hmmm ik neem aan dat ik op een gegeven moment wel meer info ga krijgen toch van de vliegmaatschappij? Of is dit alles wat ik krijg? De tickets zijn geboekt bij BudgetAir en vervolgens bij Brussels Airlines (uitgevoerd door United). Ik ben een beetje zoekende waar ik de gewenste info vandaan kan halen. Denk dat ik Brussel Airlines maar eens ga contacten :-)
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door mtl »

Je hebt geen reisschema gekregen waarin de vertrek- en aankomsttijden op staan? En de luchthavens/stations?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door pumi1000 »

Ik neem aan dat een treinstation ook een afkorting heeft van 3 letters net als bij luchthavens, dat zou op je reisschema moeten staan en dan weet je welk station je moet hebben. Anders zou ik even bellen naar Budgetair waar je geboekt hebt. Succes!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door heidem »

Amsterdam CS is ZYA. Schiphol is ook voor de trein AMS.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door babarage »

Ben benieuwd of je dan ook in Roosendaal mag opstappen, gaat er toch vooral om dat je op die trein zit en een stempel hebt van de conducteur?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door mtl »

Lijkt me wel. Maar dat geldt alleen als je reis met de intercity is. Thalys stopt niet in Roosendaal. En vanaf 9 april stopt de intercity ook niet meer in Roosendaal, wel in Breda.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door babarage »

Als het de 9272 is dan is het de IC, en Breda is nog dichterbij vanuit Tilburg dus alleen maar beter :)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door roelb »

Je vliegt met United/Brussels air. De meeste mensen hier hebben ervaring met hoe KLM dit regelt. Ook ik. Dus of dit 1-op-1 toepasbaar is op de regels van Brussels Air durf ik je niet te zeggen.

Maar in het kort: bij KLM/AF moet je, bij vertrek vanaf Brussel, daar daadwerkelijk inchecken. Er is ook een speciale balie voor. Bij vertrek vanaf Antwerpen moet je daar de kaartjes ophalen, en dat kan vanaf ca 2 uur voor vertrek. De treinreis is gewoon een segment op je ticket. Daarvoor geldt de regel: als je een segment op je ticket niet in de juiste volgorde vliegt (of met de trein reist in dit geval) dan vervallen de overige segmenten.

KLM controleert dit dus door het inchecken of Brussel danwel het ophalen van de kaartjes in Antwerpen, die je vervolgens afgestempeld moet tonen bij de incheckbalie op AMS.

Op de terugweg is het een ander verhaal. Daarvoor geldt in feite hetzelfde als met ieder laatste segment op een vliegticket. Als je die niet vliegt, of, zoals in dit geval met de trein reist, is er geen mogelijke sanctie meer. Je hebt je baggage al, dus er is niets aan de hand.

Bij KLM moet je de treintickets na aankomst op Schiphol ophalen bij een balie. Als je dat doet, dan wordt het segment ook als "gevlogen" (FLWN) gemarkeerd en krijg je dus ook eventuele mijlen gecrediteerd. Er is geen controle of je wel in de trein stapt of ergens uit stapt. Haal je de tickets niet op dan wordt je als no-show gemarkeerd en zul je voor het segment ook geen mijlen krijgen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door sanook »

@roelb: jij hebt het over bru-ams maar TS heeft het over ams-bru met de trein... :wink:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door mtl »

DennisS schreef: Wel een overstaptijd van 10 uur op Brussel, maar dat vinden we niet erg.

Ik kan op de ticketinformatie namelijk nog niet vinden welke trein, hoe laat en op welk perron we moeten staan. Ik ga er van uit dat we instappen op Amsterdam Schiphol. Ik las ook dat we onze trein tickets op moeten halen op het station.
Je weet wel hoeveel overstaptijd je hebt maar niet welke trein? Je zou dan toch moeten weten hoe laat je in Brussel aankomt? Ik vermoed dat je met de laatste intercity Amsterdam-Brussel gaat en rond middernacht in Brussel aankomt en dat je vliegtuig rond 10.00 vertrekt uit Brussel. En je vertrekt in september dus die intercity zal dan via Breda gaan en niet via Roosendaal.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door DennisS »

Het is inderdaad van AMS naar BRU.
Ben ondertussen al wat verder met uitzoeken. Hij vertrekt vanaf Amsterdam Schiphol (AMS) en het betreft inderdaad een intercity. Ik denk dat we gewoon lekker eerst naar Amsterdam Schiphol gaan (iemand zet ons daar af). Vervolgens stappen we daar op de trein naar Brussel Airport. En dan vliegen we vanuit daar lekker door naar The States.

Mijn vakantie begint toch altijd als ik met mijn koffers de voordeur uitloop. En of we dan via Amsterdam naar Brussel gaan, geen probleem :-)

Op de terugreis skippen we de treinreis natuurlijk wel!
Ben nu alleen nog een het navragen hoe ik aan mijn tickets voor de treinreis kom en waar ik die eventueel op moet halen en hoe dat traject gaat. Maar daar komen we ook wel uit. We hebben immers nog tijd genoeg!

Eerst maar eens de verdere reisplanning maken (leuke voorpret!)

Bedankt!
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door babarage »

Ik benieuwd! Hou je ons op de hoogte? Stel je voor dat je ook in Breda mag instappen, ben je helemaal spekkoper. Lekker hotel op Zaventem boeken (dr zit er eentje tegenover de vertrekhal) en die 10 uur kom je ook prima door ;)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tickets geboekt met treinreis AMS-BRU

Bericht door Frasi »

Reken er maar niet op dat je ergens halverwege kan/mag instappen.
1) je hebt nog geen geldig treinkaartje; dit moet je bij de int. balie op Schiphol ophalen op vertoon van je geprinte e-ticket.
2) Alleen op Schiphol kan men je treinkaartje printen en je vliegticket "unlocken". Zonder deze stap kan je waarschijnlijk niet inchecken in BRU.

Bij vluchten van KLM (met trein vanaf Antwerpen of Brussel) is dat zo. Ik ga vrijdag via Brussel naar New York (KLM: eerst met Thalys naar Schiphol).

Als het goed is heb je van Budgetair een e-ticket gekregen. Hierop staat je reisschema (trein + vluchten), je boekingscode en je e-ticketnummer. Deze print je uit: op vertoon hiervan (en paspoort) krijg je hier bij de int. ticketbalie van NS je treinkaart. Dan krijg je ook te zien wat je coupe en stoelnummer zijn. Je e-ticket van Budgetair zelf is niet geldig als vervoersbewijs in de trein.

Dit is een (gedeeltelijke) afdruk van mijn e-ticket:
Knipsel.JPG
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer