Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Division »

Cowboy02 schreef:
22 apr 2019, 00:36
Parkos is wel degelijk een parkeerservice op Schiphol
Maar parkeren kan alleen door inleveren van sleutels.
Mijn ervaring is niet heel goed
Ze hebben namelijk 118 km per uur gereden op een 50 km weg
En een kleine 100 km op de teller gezet
Terwijl wij op vakantie waren
( Word gelogd door ANWB)
Tsja en als er binnenkort een boete op de mat valt mag je die ook nog eens betalen. Interessant altijd dat mensen nog altijd met dit soort parkeerbedrijfjes willen parkeren om zo een paar tientjes te besparen. Er wordt al jaren door allerlei organisaties voor gewaarschuwd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Cindy1969 »

gnitto schreef:
22 apr 2019, 11:06
Onlangs geparkeerd bij Q-park Spaarne Gasthuis
-prima prijs
-overdekt
-sleutels kun je gewoon meenemen
-gratis met de 300 naar schiphol

Sta normaal op P3 maar dit vond ik ook goed te doen.
Fijn te horen! Las meer goede reviews, dus ik heb daar ook gereserveerd voor mijn vakantie in mei.
Heb in januari geparkeerd bij Green Parking via Corendon voor weekje Turkije, maar moest zo lang wachten op de shuttlebus.
Die 300 schijnt elke 10 minuten te rijden.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door roelb »

Cowboy02 schreef:
22 apr 2019, 00:36
Parkos is wel degelijk een parkeerservice op Schiphol
Maar parkeren kan alleen door inleveren van sleutels.
parkos is een website die /niets/ met Schiphol te maken heeft. De eigenaar is Parkos Holding BV te Groningen. Dit bedrijfje dus: https://www.google.com/maps/place/Oude+ ... d6.5631469

Ze adverteren vervolgens voor allemaal bedrijfjes die ook op hun beurt /niets/ met Schiphol te maken hebben. Dit zijn stuk voor stuk externe bedrijfjes die parkeerdiensten rondom Schiphol aanbieden. Een markt van cowboys, zeker als het om de valet diensten gaat. Ik begrijp werkelijk waar niet dat mensen hun auto meegeven met dit soort bedrijven. Voor een paar tientjes voordeel.

De /enige/ plek om een parkeerplaats van Schiphol zelf te reserveren (of een van beide valet diensten van Schiphol zelf) is https://schiphol.nl/.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door knaapje »

Vroegtijdig voor de garage P3 reserveren kostte mij in maart net zoveel of zelfs minder dan de cowboys.
Een keer door een kennis bij een cowboy gereserveerd. Nooit meer!
Rot gezocht naar de garage, bleek een aantal plaatsen in een openbare garage te zijn en moest door de chauffeur van de shuttle met een afstandbediening geopend worden. Ondanks toezegging directe rit werden er nog meer mensen opgepikt waar 10 minuten zeker op gewacht moest worden. Ze waren nog een plaastje aan het zoeken toen wij aankwamen rijden. Chauffeur reed vervolgens over trottoirs en zat te bellen - niet handsfree- Terugkomst was een dergelijke ramp. Duur 0900 nummer moeten bellen en duurde eeuwig voor een busje kwam.
Laatst gewijzigd door knaapje op 23 apr 2019, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door roelb »

Jep, het scheelt allemaal niet zo veel. Ik pak meestal de trein naar AMS, maar in oktober toevallig de P6 valet (de oude Holiday valet) gereserveerd. Uiteindelijk net iets meer als 10 euro per dag.. Totaal wel een tientje meer dan P3 (waar ik overigens met Privium kostenloos vooraan kan staan), maar dat heb ik graag over voor het gemak van die dienst en niet met het busje te hoeven.

Oke, parkeren op Schiphol is duurder dan op bijvoorbeeld DUS. En er zal ook vast een cowboy zijn die het goedkoper aanbiedt. Maarja, als je daarna je rijbewijs mag inleveren en vele honderden euro's aan boete mag neertellen - omdat er meer dan 30km/u (en in het geval van @@Cowboy02 zelfs meer dan 50km/u) te hard is gereden - dan is het vele malen duurder. Zelfs als het je lukt om de rechter ervan te overtuigen dat jij het echt niet was dan zul je er wel voor naar de zitting moeten, in dit geval vermoedelijk in Amsterdam. Dag vrij, reiskosten, parkeerkosten, tel maar uit je winst. En vergeet het maar dat een briefje naar de officier iets uithaalt, de boetefabriek van het CVOM heeft maar een doel voor ogen: koste wat het kost het eigen gelijk nastreven.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door jwensammy »

Ieders situatie is anders, wij wonen ca 2-2,5 uur van schiphol af, voor ons is een sleep park en fly het prettigst.
We boeken meestal vd valk waar we ca 150 euro voor kwijt zijn, mag je de auto 30 dagen laten staan. (Sleutel neem je mee)
Shuttle bus rijd om het 1/2 uur ongeveer en is ca 10-15 min rijden.

Geen stress over files of pech, de vakantie begint dagje eerder, je kunt er goed en betaalbaar eten.
Als Valk exclusief lid iedere overnachting 5 euro korting op de volgende en gratis welkomst drankjes.
Diverse andere restaurants in verschillende prijsklassen op loop afstand.
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door jan_nl »

Wij gaan dit jaar met de trein en slapen in het citizenm hotel op schiphol. Trein met 40% korting. Parkeren betalen en benzine is bijna even duur. En nu lekker uitgerust aan de reis beginnen.
mlbvinnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2013, 14:48

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door mlbvinnie »

roelb schreef:
23 apr 2019, 09:28
Cowboy02 schreef:
22 apr 2019, 00:36
Parkos is wel degelijk een parkeerservice op Schiphol
Maar parkeren kan alleen door inleveren van sleutels.
parkos is een website die /niets/ met Schiphol te maken heeft. De eigenaar is Parkos Holding BV te Groningen. Dit bedrijfje dus: https://www.google.com/maps/place/Oude+ ... d6.5631469

Ze adverteren vervolgens voor allemaal bedrijfjes die ook op hun beurt /niets/ met Schiphol te maken hebben. Dit zijn stuk voor stuk externe bedrijfjes die parkeerdiensten rondom Schiphol aanbieden. Een markt van cowboys, zeker als het om de valet diensten gaat. Ik begrijp werkelijk waar niet dat mensen hun auto meegeven met dit soort bedrijven. Voor een paar tientjes voordeel.

De /enige/ plek om een parkeerplaats van Schiphol zelf te reserveren (of een van beide valet diensten van Schiphol zelf) is https://schiphol.nl/.
Ik heb ervaring met beide, er is inderdaad maar 1 Parkeer mogelijkheid waarvan schiphol de eigenaar is (P1 tot P4). Echter zijn er om schiphol heen heel veel bedrijven die parkeerplaatsen aanbieden. Parkos is een site zoals Booking.com om je parkeerplaats te reserveren. Je kan prijzen vergelijken en reviews lezen van andere gebruikers. Je kan kiezen voor een optie om je sleutel in te leveren (goedkoper want er kan worden dubbel geparkeerd) of om je sleutel mee te nemen. Ik zelf heb via Parkos geboekt en geparkeerd bij een parking rondom Schiphol was een prima parkeerplaats. Prima Site! Schiphol heb ik zelf ook een paar keer gestaan maar is voor een langere periode gewoon echt duur.
Mariska27
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 mei 2019, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Mariska27 »

Ik heb me de laatste keer verbaasd over het gemak en de prijs van Valet Parking. Foto maken van de KM stand terwijl de chauffeur ziet dt je dit doet e er kan niets gebeuren.
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door sanook »

Tja, na de verhalen van vorige zomer durf ik dat niet meer aan (dat ze zelfs in het huis van de auto eigenaar gingen). En als we toch het gemak van valet willen dan nemen we de P6 valet van Schiphol zelf. Voor onze komende trip is vertrek/aankomst in het weekend dus kan onze zoon ons brengen/halen, voor hem het voordeel dat hij de auto tijdens onze afwezigheid mag gebruiken.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Vito »

Ik heb zojuist een sleep park fly geboekt via Kras reizen bij de Park Inn by Radisson. Voor 85,- ben ik klaar met parkeren erbij. Valet parking was vele malen duurder en de garage een 10,- goedkoper. Maar dan moet ik alsnog met een shuttlebus én heeeel vroeg mijn bed uit.
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Ellis71 »

Voor ons word het Qpark in Hoofddorp, sleep,park and fly is deze keer geen optie omdat we pas rond 15.00 uur vertrekken....en we last minute onze reis hebben geboekt.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Cindy1969 »

Ben nu op vakantie, heb mijn auto bij QPark Spaarne Gasthuis geparkeerd. Slechts 65 euro voor 16 dagen.
Heenweg beviel prima. Meer dan genoeg plek. Code die gescand moet worden bij binnenkomst werkte ook goed (las dat deze weleens niet goed zou werken). Dan de shuttle nr 300, even zoeken, maar was boven, bij RET ofzo. Stipt op tijd, rijdt elke 10 minuten.
Tot nog toe een blijvertje! Even kijken hoe het op de terugweg gaat, maar daar moet ik nog even niet aan denken :D
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Ing »

Ik heb ook goede ervaring met QPark in Hoofddorp! Bus rijdt frequent en snel, parkeergarage biedt genoeg plek en je hoeft weinig te lopen/sjouwen.

Daarnaast stukken goedkoper dan Schiphol P3. Het duurt allemaal wel ietsjes langer (want Hoofddorp is voor mij ook 'omrijden' vanuit regio Rotterdam) en de bus doet er langer over dan vanaf P3.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Ruud2004 »

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door roelb »

Tsja.. Wat ik nog het ergste vind is dat de reguliere Valet diensten van Schiphol zelf zo ook iedere keer weer in een kwaad daglicht komen te staan, de gemiddelde Nederlander lijkt dat onderscheid niet te kunnen maken.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Galapogos »

Ik denk dat de gemiddelde Nederlander het woord 'valet' niet eens kent. :lol:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door roelb »

:-).. Ik maak graag gebruik van die P6 Valet (de oude Holiday valet). Prima dienst. Maar vrijwel iedere keer als ik het daar met iemand over heb die wat minder ingewijd is in de reiswereld dan is de eerste reactie toch vaak: oh jee, zou je dat wel doen, dadelijk rijden ze je auto in de prak / heb je een bekeuring. Want men heeft dan wel de verhalen over misstanden bij die cowboys gehoord en projecteert dat dan ook direct op de reguliere valet diensten van Schiphol.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door sanook »

Galapogos schreef:
14 mei 2019, 12:11
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander het woord 'valet' niet eens kent. :lol:
De auto uit het voorgaande bericht is een Citroen waar genoeg gemiddelde Nederlanders in rijden :wink:
Mariska27
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 mei 2019, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Mariska27 »

Ik kreeg net een kortingscode van quickParking in de mail:
5euro19
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer