Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door phoonke »

Dat was mijn volgende vraag!
Hoelang doe je erover met de shuttle naar Schiphol?
Nu wij zijn het gewoon om pas over te stappen in de US of Canada en dan zijn wij altijd 3u tot 3.5u voor vertrektijd op de luchthaven.
Nu wij overstappen in Parijs hoeveel op voorhand moet je dan op de luchthaven zijn?
De luchthaven Schiphol kennen we ook niet dus geen ervaring met de drukte daar of hoe alles vlot daar verloopt?

Greets
Koe
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Coyote »

phoonke schreef:
19 jan 2022, 22:34
Zo zijn we relax de avond ervoor al vlak aan de luchthaven en hebben we geen stress om op tijd op de luchthaven te zijn.
Iemand ervaringen met Van Der Valk?
Meerdere keren geslapen bij Van der Valk Schiphol. Zowel voor vakantie, zodat de auto er kon blijven staan, als buiten vakanties om.

Niks mis mee en mag er altijd graag komen. Afgelopen augustus nog een weekend geweest. Ze waren op dat moment wel aan het verbouwen waardoor het er wat rommelig uitzag. Het parkeerterrein is echter een stuk beter dan ruim 10 jaar geleden toen de auto's voor langparkeerders op een stuk onverharde grond stonden. Nu een mooi groot parkeerterrein waar de auto beter staat dan 10 jaar geleden.
phoonke schreef:
19 jan 2022, 23:20
Hoelang doe je erover met de shuttle naar Schiphol?
Nu wij zijn het gewoon om pas over te stappen in de US of Canada en dan zijn wij altijd 3u tot 3.5u voor vertrektijd op de luchthaven.
Nu wij overstappen in Parijs hoeveel op voorhand moet je dan op de luchthaven zijn?
De luchthaven Schiphol kennen we ook niet dus geen ervaring met de drukte daar of hoe alles vlot daar verloopt?
Je bent binnen een kwartier met de bus van Van der Valk op Schiphol. Zoals gezegd, kijk wel even naar de tijden. Tijdens het inchecken kun je alvast je rit reserveren.

Als je een vroeg in de ochtend aanwezig bent op Schiphol voor een vroege vlucht is het altijd nog heerlijk rustig op Schiphol is mijn ervaring. Persoonlijk probeer ik er altijd te zijn net voor de incheckbalies open gaan. Als dat inchecken eenmaal gebeurd is, gaat de relax mode aan bij mij en ga ik op mijn gemak nog een rondje lopen voor ik door de douane ga. Iets met nicotine verslaving... :wink:

Je zou dus even moeten uitzoeken hoe laat de incheckbalie open gaat. Als het KLM is denk ik dat die vrijwel altijd wel open zijn vanwege hun vele vluchten vanaf Schiphol. Persoonlijk houd ik altijd zo'n 3 uur aan. Loop liever 2 uur relaxed rond dan een uur in de rij te moeten staan bij de incheckbalie. Maar dat is persoonlijk. :wink:

Roland

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Tantelotje »

Coyote schreef:
20 jan 2022, 07:04
Als je een vroeg in de ochtend aanwezig bent op Schiphol voor een vroege vlucht is het altijd nog heerlijk rustig op Schiphol is mijn ervaring. Persoonlijk probeer ik er altijd te zijn net voor de incheckbalies open gaan. Als dat inchecken eenmaal gebeurd is, gaat de relax mode aan bij mij en ga ik op mijn gemak nog een rondje lopen voor ik door de douane ga. Iets met nicotine verslaving... :wink:
Inderdaad dit. En in plaats van rondjes rondjes lopen en de rookpalen opzoeken is het voor ons ontbijten.
Dat doen wij dus nooit in het hotel, hoe goed het ontbijtbuffet van Van der Valk ook is. Want op Schiphol heb je meestal wel een uurtje of wat over en gebruiken we die tijd daarvoor. Kun je alweer langer op bed blijven liggen :lol:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Coyote »

Ik sliep afgelopen 30 november (1 december vloog ik naar Amerika) bij CitizenM op Schiphol en had de auto op P3. Ook erg prettig, 's ochtends vroeg op je gemakje wandelend naar de vertrekhal. 8)

Overigens, die rookpalen (hokjes) achter de douane zijn nu allemaal gesloten op Schiphol. Ben bang dat ze ook niet meer opengaan. :sadcry:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Erving »

Coyote schreef:
20 jan 2022, 19:56
Schiphol rookpalen allemaal gesloten :sadcry:
Roland
Er was nog ergens een Ierse pub om te roken, is dat daar nu ook niet meer toegestaan?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door mtl »

Nee. Er mag nergens meer gerookt worden.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Coyote »

Vanavond alvast P3 Lang Parkeren garage vastgelegd op Schiphol (met ANWB korting). Zag dat de prijs sinds vorige week alweer met EUR 3,00 omhoog gegaan was. Had vorige week nog gekeken met zelfde data en tijden. Daarom toch maar vast geregeld.

Helaas kan inchecken van bagage voor mijn KLM vlucht daar dan niet meer en ook gratis annuleren van de garage is maar tot 28 augustus.

Ach, deze kosten konden er nog wel bij. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door IngridUSA »

Dan is de grote meute van de schoolvakanties weer weg. Hopelijk heb je daar meer voordeel van dan van drive-inchecken en gratis annuleren.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Coyote »

Ja, dat hoop ik eerlijk gezegd ook. Dat is mij eigenlijk wel meer waard. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Frasi »

De prijzen van P3 lijken dynamisch te zijn.
Een paar maanden geleden gereserveerd voor €114 en als ik nu kijk kost het €212 (P3 Garage 9-26 Aug).
Dus of de prijzen stijgen naar het aantal gemaakte reserveringen óf als de huurperiode dichterbij komt.
Die €3 prijsstijging had ik eerder ook al gezien.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Coyote »

Dynamische prijzen zou ook goed kunnen. Ik betaal bijna hetzelfde als jij, zelfs nog ietsje meer. Zonder reservering zou ik bijna het dubbele kwijt zijn. Dus misschien wel hoe dichter bij de datum, hoe duurder het wordt.

Dit keer niet vergeten het ticket uit de automaat te nemen. :P Vorige keer heb ik dat (bij mijn weten) niet gedaan. Slagboom gaat open op basis van kenteken en vervolgens krijg je dan je ticket. Bij het uitrijden moet je je ticket weer gebruiken. Toen ik na terugkomst op Schiphol wilde uitrijden had ik nergens een ticket dus dacht dat het uitrijden ook op basis van kenteken zou gaan. Dat ging dus niet. Uiteindelijk via intercom wel goed gekomen omdat ze konden zien aan kenteken dat er reeds betaald was.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door IngridUSA »

Inderdaad afhankelijk van drukte en moment reservering. Op zich logisch. Zie hier de vermelde vanaf-prijzen per aantal dagen. Garage licht duurder dan parking P3. Heb in maart 134 euro betaald voor 21 dagen garage in augustus.
Ik vind de garage altijd wel erg prettig en lekker dichtbij de ingang.
https://luchthavenschipholparkeren.nl/s ... g-parkeren
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Elendan »

Vandaag geboekt via Mobypark 29 dagen parkeren vlakbij Schiphol voor € 75 met gratis shuttlebus (11 min. rijtijd). Tijdelijk 10% korting met code MOBYSALE. Dus mocht je nog geen parking hebben geboekt voor je vakantie......
Overigens ze hebben ook parkeerplaatsen op andere luchthavens.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door mtl »

Over Mobypark lees ik nogal wat negatieve recensies op trustpilot.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Elendan »

@mtl Heb er al eerder gebruik van gemaakt en ging bij ons prima. De reviews op trustpilot schijnen voornamelijk te gaan om parkeren op onbemande parkeergarages. Wij staan (en stonden) bij een airport hotel en daar gaat/ging het goed.
Mensen die klagen over extra kosten voor shuttlebus (geldt voor sommige hotels) of het niet van te voren reserveren van de shuttlebus hebben niet goed naar de omschrijving gekeken. Het staat er duidelijk bij, maar als consument moet je die dan natuurlijk wel lezen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door deebee7 »

We vertrekken met 4 volwassenen en 2 kinderen overmorgen vanuit Schiphol. 2 personen hebben assistentie nodig en we parkeren op P3. Ik nam al contact op met de assistentie en deze is geregeld maar zij gaven aan dat er momenteel geen opties zijn vanaf P3 anders dan de bus. We zullen dus iedereen (incl de 2 personen die assistentie nodig hebben en niet ver en goed kunnen lopen) afzetten via Kiss+Ride en dan doorrijden naar P3 + bus (alle bagage en personen met assistentie moeten dan niet mee met de bus). Dat moet wel lukken. Maar nu begrijp ik niet goed of dit bij aankomst ook kan. We zijn met 2 auto's dus die kunnen 2 bestuurders met de bus gaan ophalen op P3. Maar ik zie nergens een optie om ook aan de aankomst even te stoppen om iemand op te halen. P1 is niet meteen een optie vrees ik gezien dat ook best een eind lopen kan zijn. Als alle bagage dan ook nog eens mee moet zijn alle handen al volzet om eventueel de 2 personen met assistentie in een rolstoel mee te nemen.
Zou het een optie zijn om ze terug op te halen via de Kiss+Ride aan het vertrek? (er is geen officiële invalidenparkeerkaart)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door d_vdploeg »

Het mag officieel niet, mensen ophalen bij het vertrek. Maar er zijn er zoveel die het doen. Wij ook. Wij laten ons oppikken aan het einde van de kiss&ride strook bij vertrek 3. Daar is het over het algemeen wat rustiger. 1x niet gelukt, in juni, met de 4 uurs regel, toen werden we tegengehouden omdat je via de vertrekhal naar buiten moet. In september geen problemen en daarvoor ook niet.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Ruud2004 »

@d_vdploeg
Niemand kan je beletten (er is geen verbod van kracht) om op de vertrekpassage mensen in te laten stappen (niet parkeren!), maar Schiphol wil het niet. Net wat anders.. Prima tip!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door meyem »

Ja, dat kan, hoor. Of je nou iemand afzet op oppikt, dat maakt niet echt uit, zolang je er maar niet gaat 'parkeren'.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
faratti
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2021, 14:17
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door faratti »

Mijn ervaringen met parkeren bij Q-Park Buitenplein in Amstelveen zijn ook goed. Prijzen zijn ook goed. Ben van de zomer 5 dagen naar Londen gevlogen en heb voor 50 euro daar geparkeerd. Dit is inclusief15 minuten ritje in met het OV van en naar Schiphol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer