Prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco Airport.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco Airport.

Bericht door Heather »

Hallo,

We eindigen onze reis in San Francisco en leveren onze auto dan onmiddellijk in.
Iemand enig idee wat de gemiddelde prijs is om ons 2 dagen later naar de vlieghaven te laten brengen ?

Heather.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco airport

Bericht door mtl »

Gast

Re: prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco airport

Bericht door Gast »

Misschien heeft het hotel waar jullie de laatste nacht verblijven een (gratis?) shuttle service naar het vliegveld?
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco airport

Bericht door Mariah »

In 2010 (tja, lang geleden) was een kaartje met Bart trein 8,20 dollar pp.
Het was een heel gedoe om kaartjes te kopen. Ik heb even terug gebladerd in mijn verslag, daar staat het volgende:

Bij de automaat bij Powell moet je eerst 20 dollar aantikken. Vervolgens geld erbij of eraf aantikken tot je aan het juiste bedrag zit. Het bedrag van de route die je wilt staat er naast op een tabel. Sjonge, voor we dit door hadden!
Uiteindelijk lukt het ons om 2 kaartjes uit de automaat te krijgen, het derde (en vierde) kaartje wil maar niet lukken, wat we ook proberen. Wat blijkt, je kunt met je CC maar 2 kaartjes per 24 uur kopen.

BART heeft ons vervolgens keurig op het vliegveld gebracht.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco airport

Bericht door Heather »

Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb het nagevraagd aan het hotel maar heb nog geen antwoord gekregen.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco airport

Bericht door CAM1984 »

Uber. Prijs is afhankelijk van type Uber en hoeveel vraag er op dat moment is.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
B & G
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 mei 2016, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco Airport.

Bericht door B & G »

De BART tickets waren rond de $10 pp dacht ik. Natuurlijk moet je dan nog wel bij een BART station geraken, afhankelijk van waar je hotel gelegen is, kan dat ook nog wel een eind zijn en moet je daar dan weer ander vervoer betalen.

Een taxi zal ook ongeveer in die grootte orde zijn denk ik, misschien $10-25 meer afhankelijk van de regio.

Uber/Lyft zijn mogelijks wel goedkoper, of niet, dat moet je op de moment zien want is heel erg afhankelijk van vraag/aanbod.

Let ook op om hoe laat je reist, tijdens de spits kunnen autos er best lang over doen. Dan kan de BART nog zijn voordeel hebben.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco Airport.

Bericht door peterretep »

Ik heb voor mezelf ook even zitten zoeken vanaf Bart station Civic centre naar SF Airport. Ik verdwaalde nogal in de tickets maar bij navraag bij Bart kreeg ik dit advies:

Hi Peter,

If you are looking for types of tickets to purchase solely for the trip from the Civic Center Bart station to the SFO Airport Bart station, you will purchase (4) blue paper Bart tickets out of the ticket vending machine. The ticket vending machines DO NOT dispense the Youth ticket ($12 for a $24 value ticket); therefore, the regular blue paper tickets would need to be purchased (closest location to buy the Youth Bart tickets is at the Clipper kiosk at the Embarcadero Bart station).

Write back with further questions.

Chelsea

Bay Area Rapid Transit District


Op een eerdere vraag, welke tickets ik nodig had, kreeg ik dit antwoord:

Hello,

Thank you for your inquiry.

Your tickets will be $9.65 per person each direction between SFO airport station and any of the four downtown stations.

Thank you,

Cerra - Agent 3
BART (Bay Area Rapid Transit)
Transit Information Center
Tel. 510-465-2278 (live operators)
8AM to 6PM - 6/Days
http://www.bart.gov


Ik moet wel bekennen dat ik door reacties op dit forum meer neig naar een Uber taxi.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco Airport.

Bericht door roelb »

Het is gewoon een kwestie van rekenen.

Verblijf je rond een van de BART stations downtown? Dan is de BART helemaal prima. Maar hij is niet spotgoedkoop, inderdaad een kleine $10 pp enkele reis. Een UberX kost je ongeveer $35 tot $40. Een UberXL kost $45 tot $50.

Met z'n tweeen is de BART dus al snel de betere optie. Maarja, zit je in een hotel dat niet rond Market street ligt dan ben je er met de BART nog niet. En dan gaat het gemak van een Uber ook tellen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco Airport.

Bericht door Galapogos »

Ik zou ook gewoon voor een deur-tot-deur-oplossing gaan. Uber, of eventueel gewoon een minivan-shuttle. Die laatste kost zo’n 15 USD per persoon en hoef je niet van tevoren te reserveren. Uber zal sneller zijn, maar ook wat duurder. En Uber is wat lastiger als je geen betrouwbaar mobiel internet of WiFi tot je beschikking hebt ter plekke.
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Prijs vervoer 5 personen van San Francisco Downtown naar San Francisco Airport.

Bericht door Aurora »

Uit mijn hoofd zeg ik 60 dollar met een taxi vanaf het centrum.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer