Hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
esther78
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2013, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door esther78 »

We kijken uit naar ons rondreisje van LV naar LA in augustus! Mijn man is in zijn nopjes met de prestige huurauto die hij heeft kunnen regelen. ;) Maar nu nog de navigatie. Hoe is dat handig te doen. Ik ben handig met kaarten en vind het leuk om daar mee bezig te zijn, maar is een navigatiesysteem handiger, meer aan te raden? Wat zijn jullie ideeen of tips?
gastxyz

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door gastxyz »

Navigatiesysteem is veel handiger. Kan je van te voren je routes/bezichtigingspunten/hotels/e.d. in zetten.
's ochtends aanzetten en gaan. Het geeft ook nog eens veel meer informatie (hoeveel tijd nog tot het volgende punt), tankstations, etc, etc.
esther78
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2013, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door esther78 »

Daar zit wat in. En huur je navigatie? Hoe kom je eraan?
Gast

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Gast »

Een papieren kaart vind ik ook handig om er bij te hebben, bijvoorbeeld de RandMcNally.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door babarage »

Wij gebruiken gewoon de kaart. Het wegensysteem in Amerika is heel overzichtelijk, wegennummers weten en windrichting en je bent al een heel end op weg. Met een kaart erbij ben je helemaal goed. Wij hebben vaak geen vooraf uitgestippelde route maar kiezen terplekke op de kaart (de RandMcnally) voor een groene route.

Negen van de tien keer heb je in de meer stedelijke gebieden ook geen navigatie nodig omdat alles redelijk logisch is opgebouwd dus je hotels en dergelijke vaak makkelijk vindt. Daarnaast zorg ik dat ik op de telefoon navigatie heb geïnstalleerd. Herewego is bv een goede gratis navigatie waarbij je de kaarten van te voren gratis kan downloaden. Ook Google biedt de mogelijkheid gebieden te downloaden. Als ik dan navi in de stad nodig heb kan ik die er even bij trekken.

Huren zou ik niet doen, das meestal stik duur. Dan ben je beter af met navigatie kopen bij de eerste de beste Walmart of zo. Of betaalde navigatie op de telefoon zetten. Maar ervaring met de gratis navigatie is zeker goed.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
esther78
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2013, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door esther78 »

Okee, super. Zo wilde ik het doen, ik ga mijn man dit nu vertellen, haha. Thanks!
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

De laaste jaren zat navigatie altijd standaard in de auto die we mee kregen. Eerst de Neverlost en de laaste twee keer de Sirius. Auto van Hertz.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door winterpark »

Wij nemen onze Nederlandse TomTom mee, maar de laatste tijd gebruiken we steeds vaker Waze, hele fijne gratis navigatie-app op de telefoon.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door sanook »

Je gelooft het misschien niet, maar er waren meer mensen met vragen hieromtrent: viewtopic.php?f=30&t=60674
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Harry »

En zeer waarschijnlijk zit er in je Hertz prestige auto standaard navigatie.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door jwensammy »

Zou voor iig stedelijk gebied zorgen voor navigatie.
Geeft rust aan “boord” zeker als je ter plaatse niet bekend bent en 5 baans wegen hebt.
Rijbaan begeleiding en afslag nrs maakt het en stuk veiliger, zeker in en rond drukke steden...
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Sentinel »

Ik gebruik altijd beide.
De routes staan allemaal in de navigatie met de belangrijkste punten en de route die ik wil rijden. De kaart ligt er altijd naast om even op te kijken waar we nu precies zitten. Daarnaast is een navigatie technologie en die kan het gewoon af laten weten.
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door marrich77 »

Ik heb Tomtom op mijn telefoon staan. Van de week de kaarten voor Western Amerika gedownload. Denk dat die het wordt. (Offline navigatie)
Als backup heb ik nog Navmii en Offline Maps and Navigation op mijn telefoon gezet. Die vind ik persoonlijk beide erg prettig als app. Ook offline navigatie.
Daarnaast hebben we nog een kaartenboek van onze reis 13 jaar terug. Denk voor de lange stukken (dus niet in de steden) dat die niet veel veranderd is. Die gaat als backup mee.
Mocht blijken dat die erg veranderd is, kopen we daar wel een nieuwe.

Ik ga ervan uit dat ik op deze manier voldoende ben voorbereid voor tijdens het rijden. (last minute afzettingen kan je zowieso niet voorkomen. En neem aan dat net als hier in NL dat we aangegeven staat met volg X oid :blink: )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Almere vak V »

Meest eenvoudige?? Google Maps.

Download vantevoren de gebieden waar je doorheen denkt te rijden en klaar is Kees. Het zal wellicht niet altijd helemaal kloppen. Maar in 99% van de gevallen heb je hier al meer dan voldoende aan.
Gast

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:Meest eenvoudige?? Google Maps. Download vantevoren de gebieden waar je doorheen denkt te rijden en klaar is Kees.
Nou, wat je zegt over selecteren van gebieden is echt niet het meest eenvoudige... met Here (of tomtom, Sygic) op een smartphone of tablet download je in een keer de hele staat inclusief alle POI offline....dat is echt wel een stuk makkelijker dan met google maps steeds een gebiedje te selecteren...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Almere vak V »

Ach, google maps staat al standaard op mn telefoon. Dus ik hoef niet 1 of andere app op te snorren. Ik kan zo'n beetje een gebied downloaden ter grote van Nederland, België en Luxemburg. Met een paar van die kaartjes kom je dus een heel eind. Heb er tenminste nog nooit problemen mee gehad. Maar als iemand een ander systeem beter vindt. Of liever een apparaat koopt of het mee wil huren. Ik vind het allemaal prima.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Carolena »

Heb ook alleen maar positieve ervaringen met Google Maps offline. Enkel maar de benaming van iets, zoals een bezienswaardigheid, of gewoon een tankstation, restaurant intikken (adres hoeft niet) en je bent vertrokken.
Ik probeerde de kaartjes zo te downloaden dat ze altijd een beetje overlappen, dus nooit problemen gehad.
Gast

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:Meest eenvoudige?? Google Maps.

Download vantevoren de gebieden waar je doorheen denkt te rijden en klaar is Kees. Het zal wellicht niet altijd helemaal kloppen. Maar in 99% van de gevallen heb je hier al meer dan voldoende aan.
Hoe download je een Google map? Je mist dan wel de live verkeersinformatie, klopt dat?
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Carolena »

@eoms, dat klopt. Files kan je dus niet ontwijken. Wij hebben zo wel eens vast gestaan, even een stop ingelast, en dan via de WIFI van de Dunkin Donut gekeken hoe we best konden omrijden. Vind ik juist het leuke aan roadtrippen. Het hoeft niet allemaal zo afgemeten te zijn...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Almere vak V »

eoms schreef:
Hoe download je een Google map? Je mist dan wel de live verkeersinformatie, klopt dat?
Klopt! Maar vergeet niet dat wij in Nederland een belachelijk goede dekking hebben. Dat is in Amerika absoluut niet het geval. Verizon heeft de beste dekking. Maar dat is maximaal 70%. Sprint, AT&T en T Mobile komen hier niet eens bij in de buurt.

In Google Maps druk je op de 3 horizontale streepje linksboven. Dan ga je naar offline kaarten. Druk je op aangepaste kaarten. Manoevreert naar het gebied/gebieden waar je naartoe gaat. Drukt op downloaden en je hebt m altijd ter beschikking. Wel of internet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer