Hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Gast »

Coyote schreef: Edit: € 10,99...dat is duurder dan de papieren versie bij de Wal Mart. :?
Maar bij de app heb je elk jaar automatisch en gratis de nieuwste versie. Ik gebruik de app al een aantal jaren digitaal op zowel iPad als iPhone en dat werkt prima.

Zoals ik vroeger in elke atlas de gereden route van dat jaar met een stift markeerde, doe ik dat nu met screenshots uit de app :)
Gast

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Gast »

Een screenshot van de app, kan die app je route zelf niet opslaan en exporteren?
Gast

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Gast »

eoms schreef:Een screenshot van de app, kan die app je route zelf niet opslaan en exporteren?
Nee het is een atlas app met inzoombare kaarten, geen navigatie programma. De bekende Rand McNally, maar dan digitaal i.p.v. op papier.
Tomsky
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Kalmthout

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Tomsky »

Wij houden van de charme van het kaartlezen.
Wij gebruiken al jaar en dag de wegenatlas van Michelin. Nog nooit gebruik gemaakt van GPS.
Gast

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Gast »

Tomsky schreef: Wij gebruiken al jaar en dag de wegenatlas van Michelin. Nog nooit gebruik gemaakt van GPS.
Als je alleen van A naar B rijdt is zelfs een kaart vaak niet nodig: alles is redelijk bewegwijzerd.
Maar als je op zoek bent naar de dichtstbijzijnde ... (hotel/tankstation/supermarkt etc etc) kom je met je mooie Michelin kaart bijna nergens en kun je van een gps veel gemak hebben.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Njit »

We hebben een Go 520 die via de dataverbinding van de telefoon de fileinformatie ophaalt. Werkt helaas niet in de US maar met de vrije dataroaming in Europa hebben we er al veel plezier van gehad. In Duitsland een file van een uur weten te vermijden door een klein stukje om te rijden.

Wij gebruiken de TomTom vooral om te zien hoe lang we nog moeten rijden. Met een papieren kaart kom je er ook wel maar dan moet je toch wat actiever zijn als bijrijder. En nu kan de bijrijder onderweg het verslag bijwerken etc.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:Maar bij de app heb je elk jaar automatisch en gratis de nieuwste versie. Ik gebruik de app al een aantal jaren digitaal op zowel iPad als iPhone en dat werkt prima.
En toch denk ik dat de papieren versie van de Rand McNally prettiger werkt. Zeker t.o.v. het kleine schermpje van de mobiele telefoon (scrollen, in- en uitzoomen). Bovendien moet je de app steeds weer opstarten. De iPad heb ik ook gewoon in de bagage zitten tijdens het rijden. De Rand McNally heb ik vaak open geslagen op de bijrijders stoel liggen. Hoewel dat al een stuk minder is sinds ik de TomTom gebruik. Handig voor een 'snelle blik' indien nodig (dat lukt je met de iPad niet).

En ja, zo'n papieren versie heeft ook z'n charme. Alles moet tegenwoordig maar elektronisch en het lijkt wel of we niet meer zonder mobiele telefoon en/of tablet kunnen tijdens de vakantie. En ik doe er volop aan mee door de aanschaf van een MiFi en een SIM-kaart in Amerika. :? Stiekem verlang ik nog wel eens terug naar de beginjaren dat ik reisde in Amerika. De mobiele telefoon deed het beperkt ivm roaming, laptop had je nog niet en dus belde je 1x per week even met het thuisfront om te laten weten dat alles goed was (ons motto: geen bericht is goed bericht). Voor internet was je toegewezen op de bibliotheken dus die bezocht je misschien 1 of 2 keer tijdens de vakantie. Voor de rest...rust en echt vakantie vieren...het nieuws kwam na de vakantie wel weer. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Alle twee of drie zoals wij doen is ook mogelijk. We nemen onze eigen " Truus" mee voor alle zekerheid. In de auto huren we een gps en dan heb ik voor mezelf het atlas/wegenboek van de Cracker& Barell gekocht. Per staat een pagina. :thumbup:
Gast

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Gast »

Bedoel je Cracker Barrel (een restaurant) of Crate & Barrel (een meubelzaak) ?
Tomsky
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Kalmthout

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Tomsky »

Terpies schreef:
Tomsky schreef: Wij gebruiken al jaar en dag de wegenatlas van Michelin. Nog nooit gebruik gemaakt van GPS.
Als je alleen van A naar B rijdt is zelfs een kaart vaak niet nodig: alles is redelijk bewegwijzerd.
Maar als je op zoek bent naar de dichtstbijzijnde ... (hotel/tankstation/supermarkt etc etc) kom je met je mooie Michelin kaart bijna nergens en kun je van een gps veel gemak hebben.
Nog nooit problemen mee gehad. Restaurants, tankstations enz. zijn er meer als genoeg daar ;-)
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

eoms schreef:Bedoel je Cracker Barrel (een restaurant) of Crate & Barrel (een meubelzaak) ?
Het restaurant. Jarenlang hadden ze de gratis kaartjes met alle restaurants. Dat werd te kostbaar en ze zijn overgestapt op een fors boek. Fors qua maat en niet de dikte. 40 bij 60 zo uit mijn blote hoofd. Elke staat heeft zijn eigen pagina en soms twee. Kost dacht ik 29 Dollar. Ik kan er geen foto van laten zien want iedere keer ben ik het kwijt bij thuiskomst aan een liefhebber :D
Gast

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Gast »

Is dat niet gewoon de Rand McNally atlas, die heeft ook één of twee pagina’s per staat?
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Dat zou heel goed kunnen zijn. Zoals gezegd ik ben mijn exemplaar weer kwijt. Ons eerste hotel ligt in de achtertuin van de CB en koop ik weer een nieuw exemplaar. :thumbup:
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2013, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Mol
Contacteer:

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door Pevsteen »

zelf heb ik een garmin GPS.
Normaal standaard voorzien van een europese kaart maar voor 39 euro een USA kaart gekocht.
Nu kan ik thuis alles voorbereiden per dag en dan in de US gewoon de reisdag selecteren en rijden maar.
Voordeel hiervan is dat je echt alle details op voorhand kan inbrengen.

Peter
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: hoe navigeren? Ouderwetse kaart of...?

Bericht door sanook »

De Rand McNally kun je ook in NL bestellen voor nog geen 2 tientjes: https://www.denoorderzon.nl/rand-mcnall ... 6YQAvD_BwE
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer