Hoe werkt het met de bag drop desk.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
schorvoort
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2017, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Hoe werkt het met de bag drop desk.

Bericht door schorvoort »

Ik vertrek in april met BA van DUS naar LAX via londen. Op mijn itinerary staat dat ik vanaf 24 uur van te voren kan inchecken en dan mijn bagage naar de bag drop desk moet brengen. Maar ik heb dat nog nooit gedaan. Is dat gewoon aan het incheckloket dat je dat doet? Of kan iemand me vertellen hoe dit werkt?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: bag drop desk

Bericht door Harry »

Het stelt niets voor hoor, je kunt je bagage gewoon afgeven bij een "incheck balie". Het is ook geen verplichting om 24 uur van tevoren online in te checken, het is wel fijn om te doen omdat je dan zelf je zitplaats kunt kiezen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: bag drop desk

Bericht door Pete.Z »

Als je online (dus thuis) alvast incheckt, kan je daarna op het vliegveld je bagage zelf inchecken dmv paspoort scan.
Erg simpel, en je hoeft niet in de rij voor de incheckbalie.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: bag drop desk

Bericht door Harry »

Die automaten heb ik in Düsseldorf nog niet gezien, het was er 3 weken geleden ook heeeeeeeel rustig. Het faillissement van Air Berlin heeft een grote impact op de luchthaven.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: bag drop desk

Bericht door roelb »

Er is feitelijk geen praktisch verschil tussen online inchecken en daarna toch baggage inchecken, of dat inchecken vooraf overslaan.

Op Schiphol is er evemtueel wel een verschil, als je met Skyteam reist (Delta, KLM, Air France), in economy en zonder elite status. Je hoeft dan niet langs een checkin kiosk (zo'n paal) maar kunt direct je baggage in een automaat kwijt.

Maar op DUS moet je sowieso altijd naar een balie, en ze zullen daar ook altijd een boarding pas voor je printen, of je nu wel of niet vooraf online al hebt ingechecked.

Voordeel van online inchecken kan zijn de beschikbaarheid van stoelen danwel upgrades. Maar als je tevreden bent met de al voor die tijd geselecteerde stoelen dan is dat dus geen reden.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: bag drop desk

Bericht door Harry »

Ze printen geen boarding pas hoor, we vlogen geheel electronisch/mobiel naar Miami met Lufthansa. :D
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: bag drop desk

Bericht door dejong89 »

https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer