Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door lsl »

De prijs is volgens mij OK maar gezien de toch 2 lange overstappen zou ik nog even verder kijken.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door NaMiSe »

Ik snap Catje77 ook wel......ik probeer niet ongeduldig te zijn, maar ben als de dood dat de aanbieding bij Tui ( ins geval AMS-Orlando en Miami-AMS rechtstreeks, inclusief bagage, ruimere zitplaatsen en fullsize auto voor €4700, 4p) inderdaad echt een aanbieding is en we er straks naast grijpen. Als het duurder wordt, komt het buiten ons budget. Echter goedkoper is natuurlijk altijd fijner. De mevrouw van TUI geeft ook aan dat ze niet kan garanderen dat het ooit nog goedkoper wordt.......
We willen echt graag rechtstreeks.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

TUI is een aanbieder van vakantievluchten. Budget as hell, maar in dit geval voor een superpremium prijs. Ik begrijp echt niet wat mensen zo belangrijk vinden aan "rechtstreeks" vliegen en dan zo'n vakantievlucht prefereren boven een reguliere airline. Ze vliegen nog niet eens op MCO, maar op een of ander vaag vliegveld waar niets is.

Vorige week kon je tickets kopen binnen Skyteam (KLM, Delta, Air France) naar MIA of MCO voor 430 euro retour (reguliere economy), voor bijna het hele jaar. Vast met een connectie in ATL, maar prima toch, kun je even de benen strekken, heb je immigrations al gehad en loop je op MCO of op MIA zo naar buiten.

4x430 = 1720 euro. Een auto kost je zo'n $250 per week. En voor dat geld rij je dan nog wat beters dan de full-size die TUI je aanbiedt. Dus je bespaart de helft van het geld, rijdt een betere auto en je krijgt gewoon kostenloos eten en drinken aan boord. En als er onverhoopt iets uitvalt dan zijn er nog duizenden andere stoelen die dezelfde dag binnen de alliantie die kant op gaan.

Waarom je overigens in juli/augustus naar Zuid Florida wil begrijp ik dan ook weer niet.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door NaMiSe »

roelb schreef:
Waarom je overigens in juli/augustus naar Zuid Florida wil begrijp ik dan ook weer niet.
Omdat ik met schoolgaande kinderen en een baan in het onderwijs nu eenmaal gebonden ben aan de schoolvakanties.....
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Maar ga dan in december naar Florida (al is dat wel de duurste periode)! Of in de herfst- of meivakantie.. Maar niet in juli/augustus. Superdruk, warm, klam, vochtig en veel te duur.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door NaMiSe »

roelb schreef:Maar ga dan in december naar Florida (al is dat wel de duurste periode)! Of in de herfst- of meivakantie.. Maar niet in juli/augustus. Superdruk, warm, klam, vochtig en veel te duur.
Ik weet dat het niet ideaal is, maar anders kunnen we geen 3 weken gaan. Mei- en kerstvakantie dan max een dag of 10-12 en dan weer je jetlag afschudden voor ze naar school moeten. Andere vakanties zijn 1 week.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Maar 10-12 dagen is toch ook helemaal prima voor Zuid Florida? Het tijdsverschil is 6 uur, dus met die jetlag valt het echt wel mee. Met drie weken in juli/augustus zou ik lekker naar Seattle, Portland, Vancouver of Denver vliegen en vanaf daar een leuk rondje gaan doen.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Laredo »

Toronto en dan route naar Boston/NY is ook een leuke in de zomervakantie. Florida is dan inderdaad te warm en niet comfortabel. Ik ben ook aan schoolvakanties gebonden maar heb juist bewust wel gekozen voor de meivakantie, die valt dit jaar erg gunstig omdat Goede vrijdag er al in zit.

Toronto kan je nu al boeken voor 560 euro pp rechtstreeks met Airtransat.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door catje1977 »

Bedankt voor jullie feedback. Wow die 430 euro heb ik dan weer gemist :-)

We zijn wel flexibel, kunnen vanaf Duitse, Belgische en Nederlandse luchthavens vliegen, en liefst op Vegas. Maar als Phoenix, Salt Lake City of desnoods LA veel goedkoper is, dan passen we de route aan

Inderdaad mezelf bang laten maken
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

640 euro, Delta, DUS-LAS retour op de gevraagde data, main cabin (dus normale economy met gratis stoelselectie en 1 stuks ruimbagage per persoon). Voor 560 kun je basic economy vliegen.

Heenreis is wel een beetje inefficient (lees: vroeg vertrek) maar goed, op zich niet onoverkomelijk. Als je (na aftrek van alle incentives een klein bedrag) investeert in een Amex Platinum met Priority Pass dan kun je zowel op AMS als op SEA je tijd rustig doorbrengen in een lounge. Op AMS heb je dan mooi tijd voor een uitgebreid (en kostenloos) ontbijt in de Aspire lounge, en op SEA kun je nadat je door immigrations bent even opfrissen. Er is daar een Amex Centurion lounge en die hebben douches, ook dat is kostenloos. De kids hebben gratis internet en kunnen spelletjes spelen, er zijn gratis drankjes en eten en fijne stoelen en banken.

Terug vlieg je de meest efficiente route die er is van LAS naar AMS (via MSP, connectie < 1 uur). Je kunt dan besluiten om vanaf AMS direct naar huis te gaan, of alsnog de laatste vlucht AMS-DUS te nemen twee uur later (en op te frissen in de lounge, maar de Aspire lounge in Amsterdam brengt helaas wel kosten in rekening voor de douches).

https://goo.gl/flights/33h17

Je kunt ook een vlucht later DUS-AMS nemen, maar dan is het ticket 50 euro duurder. Met z'n vieren dus 200 euro voor 2 uurtjes langer slapen.

Wijzigingen zijn bij deze fare mogelijk, change fee is 150 euro (plus het verschil in fare).

Let op, niet te lang twijfelen:
SALES RESTRICTIONS
TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 26AUG 18.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Laredo »

@roelb kun je mij (mag in een pb) iets meer vertellen over de Amex platinum deal? Klinkt interessant en wij vliegen in april met Delta vanaf AMS naar Orlando. 2x gebruik maken van de lounges op Schiphol en Orlando lijkt mij zeer prettig.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

roelb schreef: Terug vlieg je de meest efficiente route die er is van LAS naar AMS (via MSP, connectie < 1 uur). Je kunt dan besluiten om vanaf AMS direct naar huis te gaan, of alsnog de laatste vlucht AMS-DUS te nemen twee uur later (en op te frissen in de lounge, maar de Aspire lounge in Amsterdam brengt helaas wel kosten in rekening voor de douches).
Ik vermoed dat de bagage sowieso wél doorgaat naar DUS...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Oeps, ja, natuurlijk, ze zullen waarschijnlijk wel checked luggage hebben.

Maar je kunt het ticket eventueel zo samenstellen dat die vlucht AMS-DUS meer dan 24 uur later is, zelfde tarief. Dan is het een apart segment en gaat het wel goed.
Belgske64
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2018, 11:05
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Ravels, België

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Belgske64 »

via de site van British Airways kun je dus 'flight+car' afkopen. Amsterdam- Las Vegas... Vertrek op 14 juli '19 - 25d huur auto kom ik op €953 pp (ruimtebagage inbegr)... de auto is standard SUV
( inbegrepen: Unlimited mileage, Customer Fac Fee, State Surcharge, Veh. License Fee, Third Party Liability (TPL), Collision Damage Waiver (CDW))

Als ik uitga ve richtprijs van €850 voor die periode voor de huur vd SUV zou het vliegticket dus €525 zijn. Dat lijkt me dus in mijn ogen een uitstekende prijs.
Heeft iemand betreft flight+car bij BA ervaring mee en zie ik misschien iets over het hoofd omtrent verzekeringen van de auto?
Alvast bedankt voor het meedenken?
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vito »

Iemand een idee wanneer de KLM wereldweken weer zijn?
TUI heeft nl nu Ticketsale maar het liefst zit ik met 2 ipv 3 en rechtstreeks MIA vind ik ook fijner dan via Sanford.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Laredo »

KLM vliegt toch niet meer rechtstreeks op MIA? Delta vliegt wel rechtstreeks op MCO.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vito »

Dubbelpost
Laatst gewijzigd door Vito op 22 aug 2018, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vito »

In de winter wel ;)
Kan nu voor 500,- incl bagage en comfort boeken bij TUI. KLM is nu 500,- kaal basic Economy.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door dejong89 »

Vito schreef:Iemand een idee wanneer de KLM wereldweken weer zijn?
TUI heeft nl nu Ticketsale maar het liefst zit ik met 2 ipv 3 en rechtstreeks MIA vind ik ook fijner dan via Sanford.

meestal begin september. Je kan ook de prijzen in de gaten houden. Die gooien ze vaak een paar dagen van te voren omhoog en tijdens de wdw zakken ze weer onder het mom van werelddeal. :lol: Vorig jaar had ik dat geintje met tickets naar Seattle.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vito »

Toch is mijn ervaring dat het wel degelijk echt goedkoper is. Ik houd het al een tijd in de gaten maar er moet nog 100,- af voor ik over de streep ben ;) . Nu zit in aan 725,- per ticket en dat vind ik te gek.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer