Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ina »

Mooie prijs voor het hoogseizoen en BA vinden wij altijd prettig :thumbup:
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door dr.dre »

Ik kan deze prijzen niet meer vinden. Kan dat kloppen? Ook al de Flash sale gemist :( Wij willen in de zelfde periode met 3 kids.
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door dr.dre »

Sorry, was te snel had bestemming LAX nog op staan. Kennelijk WiFi probleem op de camping, haha.
esak
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door esak »

dr.dre schreef:Ik kan deze prijzen niet meer vinden. Kan dat kloppen? Ook al de Flash sale gemist :( Wij willen in de zelfde periode met 3 kids.
dr.dre, ik zag ze net weer voorbij komen voor 569 bij momondo.nl: ams-las, las, ams van 14 juli tot 6 aug in dit geval.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door NaMiSe »

Geïnspireerd door bovenstaande prijzen heb ik gekeken voor onze wens; heen op 28/7 AMS-Orlando en Miami- AMS op 15/8 en kom dan inclusief overstap in Frankfurt met Lufthansa op €3026. Dit is nog zonder bagage en ook geen extra beenruimte(Economy plus oid). Ik zie echt geen prijzen van €600 pp?
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Dit is nog veel te ver in de toekomst. Begin 330 dagen voor je retourdatum te kijken, dan pas is het aanbod van alle airlines beschikbaar.

Deze data vallen buiten het hoogseizoen, dus ik vermoed dat je ergens in de aankomende maand of 9 vast wel een keer een gunstig tarief kunt vinden.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door NaMiSe »

Maar waarom lukt het Esak dan wel voor 1 week eerder? Of is de bestemming Florida gewoon populairdermdannbv. L AX of LAS
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Sommige airlines publiceren hun schedule al 360 dagen vooraf, sommige 330 dagen, etc.

Vanaf 330 dagen voor je laatste vlucht ben je er zeker van dat de gehele markt, alle airlines dus, hun schedules vast hebben staan en dat de vluchten boekbaar zijn (en geticket kunnen worden). Search engines zoals Google houden ook die 330 dagen aan: verder in de toekomst kun je daar niet zoeken.

Dat het schedule vast staat wil niet zeggen dat de tarieven ook vast staan. Een airline publiceert het hele jaar door continu nieuwe tarieven. Die zijn gebaseerd op city-pair - dus ams-mia kan een heel ander tarief hebben dan ams-lax. Aan zo'n tarief hangen dan nog allerlei restricties: minimale en maximale verblijfsduur, route-mogelijkheden, etc. De systemen van een airline laten je automatisch het meest gunstige tarief zien waarbij wordt voldaan aan alle restricties.

Veel "gunstige" tarieven hebben als restrictie ook een uiterste datum waarop geboekt moet worden en een uiterste reisdatum. Vooral die laatste is van belang. Niet altijd hebben gunstige tarieven een hele lange looptijd. Soms worden er fares gepubliceerd die slechts een looptijd van 1 dag hebben. United heeft daar de laatste tijd een handje in, regelmatig zie ik ze voorbij komen.

Wat je het beste kunt doen is voor jezelf vaststellen:

- Wanneer je wilt gaan
- Wat je flexibiliteit is in data
- Wat je flexibiliteit is in vertrekluchthaven
- Wat je flexibiliteit is in aankomstluchthaven
- Met welke airline(s) / alliantie je wilt vliegen (status/miles)
- Wat je maximaal wilt uitgeven

En dan een aantal zoekopdrachten uitzetten bij de diverse search engines. Google flights is daarbij de enige search engine die je alleen tarieven geeft van airlines direct, de meeste andere zijn allemaal reclamesites voor tussenpersonen, zogenaamde OTA's - online travel agencies.

Als je uiteindelijk een goede prijs ziet die voldoen aan al je voorwaarden: direct kopen.

Je hebt hier bijna een jaar de tijd, dus je hebt geen haast. Er komt vast wel iets voorbij.
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Jedinja »

jill1234 schreef:Jedinja, weet je nog waar jullie destijds geparkeerd hebben? Of zijn jullie vanuit NL met de trein gegaan?
Wij zijn gebracht en gehaald. We hebben de nacht ervoor in het Ibis hotel overnacht.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Brigit »

Roelb je hebt als ik het zo lees veel ervaring met boekingen; weet je (of iemand anders uiteraard) vanaf wanneer je award tickets van klm kunt boeken, is dat ook die 330 dagen?
Wij zoeken Seattle/Salt lake City /Jackson hole in de periode ~ 24 juli t/m ~ 15 augustus dus volop hoog seizoen. Helaas niet genoeg punten voor ons hele gezelschap (punten voor waarschijnlijk 2, gaan met 3) dus zullen 1 retourticket los moeten boeken, of is het dan slimmer om drie enkeltjes op punten te boeken, en drie enkeltjes volle bedrag betalen...?
Award tickets gaan altijd erg snel dus ik denk dat ik daarvoor juist niet op een gunstig tarief moet wachten, klopt dat?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
lcyerbanga3
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mei 2018, 19:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door lcyerbanga3 »

Volgens mij is het bij de klm duurder om 3 enkeltjes + 3 enkeltjes te boeken ipv 3 retours
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Voor award tickets geld ook 330 dagen.

Overigens is de beschikbaarheid sinds juni niet meer afhankelijk van specifieke fare classes, dus in theorie zou er meer beschikbaarheid moeten zijn. Maar in de praktijk zoek je de gunstife conversies, en dus eigenlijk het liefst promo awards. En die zijn vaak alleen voor een maand of twee in de toekomst.
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door catje1977 »

Wij zijn aan het kijken voor de meivakantie (Las vegas) 19 april tot en met 4 mei

Vind alleen maar erg dure prijzen

Heb o.a. bij USAreizen.de een offerte aangevraagd. Alles is leuk betaalbaar (camper, hotels etc) behalve de tickets. 800-900 per persoon

De dame van USAreisen gaf aan dat dit komt, doordat Pasen in de meivakantie valt dit keer, en dat levert heel veel extra vliegverkeer op van en naar Europa. Zij gaf aan dat de prijzen niet zullen zakken

Hoewel deze redenering logisch klinkt, ben ik toch benieuwd naar jullie mening. Ik had eerder op zo'n 2000-2500 euro voor 4 personen gerekend :-(
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Brigit »

roelb schreef:Voor award tickets geld ook 330 dagen.

Overigens is de beschikbaarheid sinds juni niet meer afhankelijk van specifieke fare classes, dus in theorie zou er meer beschikbaarheid moeten zijn. Maar in de praktijk zoek je de gunstife conversies, en dus eigenlijk het liefst promo awards. En die zijn vaak alleen voor een maand of twee in de toekomst.
Dankje. Voor retour in augustus zullen de tickets dan dus vanaf half september waarschijnlijk beschikbaar komen.
De promo awards heb ik afgelopen voorjaar in de gaten gehouden en golden toen volgens mij niet voor midden in het hoogseizoen. Sowieso wil ik best een tijdje afwachten met boeken maar niet tot twee maanden van tevoren, als er dan geen promo komt is er weinig keus over.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Ing »

catje1977 schreef:Wij zijn aan het kijken voor de meivakantie (Las vegas) 19 april tot en met 4 mei

Vind alleen maar erg dure prijzen

Heb o.a. bij USAreizen.de een offerte aangevraagd. Alles is leuk betaalbaar (camper, hotels etc) behalve de tickets. 800-900 per persoon

De dame van USAreisen gaf aan dat dit komt, doordat Pasen in de meivakantie valt dit keer, en dat levert heel veel extra vliegverkeer op van en naar Europa. Zij gaf aan dat de prijzen niet zullen zakken

Hoewel deze redenering logisch klinkt, ben ik toch benieuwd naar jullie mening. Ik had eerder op zo'n 2000-2500 euro voor 4 personen gerekend :-(
Ik vind dit nogal een verkooppraatje van USAreisen! Die dame weet echt niet of de prijzen nog gaan zakken of niet, dat weten alleen de luchtvaartmaatschappijen.. Ik vlieg zelf ook rondom pasen en ook vorig jaar was ik met de feestdagen weg, dat hoeft echt niet zo'n enorm verschil te maken. Je vliegt wel op dure dagen. vrijdag en zaterdag, maar ook dat hoeft geen enorm probleem te zijn. Ik zeg niet dat er morgen opeens direct tickets voor 500 pp beschikbaar komen, maar het moet echt wel goedkoper worden dan 800-900. Je hebt ook nog een flinke tijd tot het voorjaar he.. Laat je niet bang maken door een dame die commissie wil halen uit jouw verkoop. En heel veel duurder zie ik het sowieso niet worden (de komende maanden), dus je hoeft ook weer niet bang te worden dat je NU moet boeken omdat anders zelfs deze prijzen verdwijnen...

Vanaf nu goed de prijzen in de gaten houden via Google Flights, Skyscanner, Momondo etc. Zet een Flight Alert aan en wees direct ready als je een goede prijs ziet om te boeken. Gewoon zelf doen, niet via een reisbureau!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ONYX666 »

wij hebben vorige week donderdag voor de meivakantie geboekt brussel las vegas met delta voor 430 incl koffer (zonder 350)

dus het kan wel goedkoop hoor
lcyerbanga3
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mei 2018, 19:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door lcyerbanga3 »

Als Düsseldorf ook een optie is zie ik tickets voor 643 p.p, met Delta/KLM.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

catje1977 schreef: De dame van USAreisen gaf aan dat dit komt, doordat Pasen in de meivakantie valt dit keer, en dat levert heel veel extra vliegverkeer op van en naar Europa. Zij gaf aan dat de prijzen niet zullen zakken
Niemand kan voorspellen wat de ticketprijzen doen in de toekomst. Ook niet die dame van het reisburo. Ze zegt zoiets om jullie onder druk te zetten. Zoiets van "koop nu bij mij want anders val je buiten de boot!" Ik zou gewoon wachten.
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2017, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Jamiesenden »

Ik heb eigelijk geen ervaring met vliegtickets boeke en zie nu dus een prijs van 563€ voorbij komen.
9jul ams-las 1 tussenstop 4,5u dallas
30jul lax-ams 1 stop heathrow bijna 2 u
Incl bagage.
We hadden voor omszelf een richtlijn van 2300€ in totaal (2 volw en 2kids,11 14). Maar nu twijfel ik toch omdat het seizoen nog nirt begonnen is....
Wat zouden jullie doen?

Gr Jamie
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Division »

Vind je het zelf een mooie prijs en valt het binnen je budget? Dan lekker boeken.
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer