Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Cindy1969 »

jill1234 schreef:Stomme vraag wellicht: als ik via Skyscanner vluchten zoek en bekijk en ik klik vervolgens door naar een aanbieder, bijvoorbeeld gate1.nl (goede ervaringen mee), zit er de ene keer wel ruimbagage bij, de andere keer niet. Hoe kan ik dat van tevoren zien? Bijvoorbeeld gezocht op AMS-San francisco en AMS-los Angeles. Beide vluchten bijvoorbeeld met Lufthansa. Vlucht naar LA met ruimbage, vlucht naar SF zonder ruimbagage. Daar kom ik dus pas achter na doorklikken naar aanbieder,wat ik niet handig vind. Kan dit anders?
Ik heb van iemand de tip gekregen om te kijken op Tix.nl. Als je dan een heel rijtje vluchten onder elkaar hebt en je klikt op "details" zie je onderaan of er bagage bij zit of niet, hoef je niet meteen door te klikken naar de aanbieder.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door jill1234 »

Dank Cindy!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door El_guti2 »

Het lijkt wel of de prijzen de laatste week echt de pan uit rijzen.
Ik ben op zoek naar tickets in Juni van Amsterdam/Dusseldorf/Brussel naar Denver en terug LA of San Diego naar Amsterdam/Dusseldorf/Brussel.
De laagste prijzen incl. bagage lagen steeds rond de €600 op een uitzondering van British Airways met Flysmarter voor laag in de €500 na. Inmiddels alleen nog maar het Flysmarter.nl tarief onder de €600 verder zijn alle prijzen incl. bagage boven de €700 gestegen.

Het lijkt me dat je incl. bagage voor onder de €600 toch wel moet kunnen slagen?

Ik ben een beetje huiverig voor Flysmarter gezien de reviews online. Is dit terecht?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Tot gisteren waren er nog hele gunstige tarieven binnen Skyteam, vrijwel alle bestemmingen in de USA ergens tussen EUR 399 en EUR 499, basic economy/light, dus 80 euro voor reguliere economy inclusief bagage. Binnen Star Alliance kwam de laatste weken ook heel veel gunstigs voorbij, vaak tarieven die maar een dag geldig waren.

Op dit moment is er inderdaad niet veel goedkoops. Rustig afwachten en direct boeken als er iets voorbij komt dat je bevalt.
BartO81
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Halle, Belgie

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door BartO81 »

Iemand ervaringen met de maatschappij Condor? Ik ben aan het kijken naar tickets voor April-Mei 2019 en vind voorlopig enkel schappelijke prijzen met deze maatschappij.
2019 - Florida
2013 - NY

https://btassignon.wordpress.com
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

Geen intercontinentale ervaring met Condor. Binnen Europa is het prima.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door El_guti2 »

roelb schreef:Op dit moment is er inderdaad niet veel goedkoops. Rustig afwachten en direct boeken als er iets voorbij komt dat je bevalt.
Hartelijk dank Roel.
Ik wacht gewoon rustig af.

Hoe zit dat eigenlijk met Multi-City. Waar wat die prijs door opgebouwd en is dit altijd duurder dan een retour?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

"Multi-city" is een erg algemene term. Meestal worden er hier zogenaamde "destination open-jaw" routes samengesteld met deze functie.

Dus je vliegt bijvoorbeeld vanaf AMS naar LAX, en dan weer terug van NYC naar AMS. Soms zit er nog een extra segment in, bijvoorbeeld: AMS-SEA, drie dagen later SEA-LAX, en twee weken later JFK-AMS.

Voor de meeste airlines is dit gewoon een round-trip. Het segment dat je niet vliegt, maar over land gaat, wordt achter de schermen ook op je ticket gezet, alleen niet per vliegtuig. Je vliegt in het eerste voorbeeld dus voor de airline gewoon round-trip AMS-LAX. In het tweede voorbeeld zal het extra segment gewoon als stopover in SEA tellen.

Wat de kosten precies zijn hangt af van de fare voor beide city pairs. Dus in het voorbeeld de round-trip prijs voor AMS-LAX en voor AMS-JFK, waarbij dezelfde fare rule van toepassing moet zijn. Voor het tweede voorbeeld komen daar nog de kosten voor een stopover bij.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door El_guti2 »

roelb schreef:Wat de kosten precies zijn hangt af van de fare voor beide city pairs. Dus in het voorbeeld de round-trip prijs voor AMS-LAX en voor AMS-JFK, waarbij dezelfde fare rule van toepassing moet zijn. Voor het tweede voorbeeld komen daar nog de kosten voor een stopover bij.
Wederom hartelijk dank voor de verduidelijking. Tarieven van Multi City schelen over het algemeen dan dus niet zo veel met een retour.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Over het algemeen niet. Maar let op: als er een aanbieding is naar een specifieke luchthaven, waarvoor een airline een aparte fare heeft gepubliceerd, dan gaat dat niet altijd op. Als diezelfde fare niet beschikbaar is voor de andere luchthaven in je open-jaw dan val je volgens mij terug naar de fare rule die voor beide combinaties werkt, en dat zullen dan weer de reguliere tarieven zijn. Gewoon proberen is het motto.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sandpatt »

Sterk aan het twijfelen om eens Hawaii te doen, nu er tickets te vinden zijn van <600 euro (excl. bagage).
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Snel zijn dan. Want de goedkope tarieven van United (waar je denk ik op doelt) die op dit moment beschikbaar zijn vanaf AMS hebben allemaal een uiterste verkoopdatum voor 31/7. Oftewel, je hebt nog een paar uur!
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sandpatt »

We zullen idd snel moeten zijn dan. Hetgeen ons een beetje tegenhoudt is de algemene totaalprijs. Overnachtingen op Hawaii vallen erg duur uit lijkt me.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Tantelotje »

@Sandpatt: dat dachten wij ook maar uiteindelijk viel het erg mee. Als ik het vergelijk met vorig jaar (Seattle - Las Vegas) is het qua overnachtingskosten wel wat meer, maar niet heel veel duurder. Wij hebben veel geboekt via Airbnb en VRBO. Wij vertrekken volgende maand en hebben afgelopen november al tickets geboekt, ook een erg leuke aanbieding met United (2 tickets incl. bagage voor € 1350,-) :thumbup: .
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door winterpark »

Interessant voor de mensen in zuidoost-Nederland wellicht: Frankfurt - Orlando/San Francisco/Austin/noem maar op voor 280-300 euro op veel data met American Airlines en Iberia.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door peterd87 »

Voor volgend jaar april tickets geboekt naar Lima, Peru met United. Op de terugweg toch maar even een stop-over van 4 dagen ingebouwd in Houston :lol:
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door dejong89 »

Kan een ervaringdeskundige mij een beetje een idee geven wat een gemiddeld ticket naar Anchorage zou gaan kosten? Ik heb gelezen dat de ticket prijzen naar Anchorage behoorlijk aan de prijs zijn. Ik ben voor Juni volgend jaar aan het oriënteren. Ik kom met een tussenlanding op Vancouver uit op zo'n 950 euro pp retour.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door peterd87 »

Moet toch wel goedkoper kunnen dan 950 euro PP (ik ga uit van zo'n 600 pp in een goede deal). Je bent redelijk vroeg om nu al voor juni te boeken en ik zou nog even rustig afwachten.

Beste is om een aantal trackers in google flights te zetten voor data die je uitkomen, eventueel met verschillende vliegvelden als je die optie hebt (DUS, BRU, AMS of eventueel zelfs Frankfurt (vanuit daar vliegt Condor rechtstreeks)).

Daarna is het een kwestie van boeken zodra de prijs je aanstaat :D
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door RCRD »

Zo, geboekt.
Konden het niet laten.
Eindelijk eens oudjaar vieren in Vegas! FRA - LA met een rechtstreeks terugvlucht met een A380 voor 274 euroq pp! :mrgreen: :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer