Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Maxmannl
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor Maxmannl » 14 mei 2018, 09:48

roelb schreef:
Maxmannl schreef:Heerlijk die prijzen :D

Kon het ook niet laten. Had vrijdag eerst een 7 dagen farelock op een united vlucht naar Vegas voor €349.
Deze gecancelled en nu bij Swiss een betere vlucht geboekt voor €335 :clap:

Heb liever 1 korte vlucht + 1 hele lange(of andersom). Nu vlieg ik eerst 1,5 uur naar Zurich en dan 11 uur naar Vegas.
United was eerst 9 uur naar Chicago en dan nog 5 uur naar Vegas.


Toch zou ik altijd die United vlucht hebben gehouden. Ik weet niet hoe lang je connectie in Zurich is, maar met deze constructie heb je veel meer risico op substantiele vertraging. Bij problemen, door weer stakingen bij bagagepersoneel, stroomuitval (allemaal voorbij gekomen in de laatste 2 maanden) zijn het juist de korte vluchten binnen Europa die als eerste geschrapt of vertraagd worden. Die UA vlucht naar Chicago gaat wel, daar hoef je niet erg bang voor te zijn, en als die om zo'n zelfde reden vertraagd is heeft dat veel minder impact op je reisschema.

Wat zijn je opties nog als je 2 of 4 uur later in Zurich komt? Kom je dan diezelfde dag nog wel in de USA? Vermoedelijk niet. Kom je 4 uur later in Chicago dan zijn er vermoedelijk nog steeds 10 opties om diezelfde dag in Las Vegas te komen.


Nah ben ik niet helemaal met je eens, op deze manier kan je alles gaan afdekken. Heb ook al negatieve ervaringen met de constructie om eerst naar de oostkust te vliegen met overstap naar Vegas of LA. (vluchten die gecanceld werden, vliegtuigdeuren die kapot waren, overboekingen).

Laatste keer AA naar Philly om daarna door te vliegen naar Vegas werd vlucht naar Philly geannuleerd. Het kan gewoon altijd gebeuren. Toen netjes omgeboekt naar BA. (oneworld)

Swiss is onderdeel van STAR Alliance, dus mocht de eerste vlucht al niet goed gaan wordt er meestal op Schiphol een oplossing gezocht. Bijvoorbeeld met vluchten van United.

Ik snap je punt, maar ik persoonlijk zie dit niet echt als issue. Jij boekt, mocht er iets misgaan moet de Airline het oplossen en met al die alliances tegenwoordig is het uitzonderlijk als je niet op de goede dag op je bestemming aankomt al is het idd 6 uur later.
De enige echte Ticketbaas

Miquel
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Heiloo

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor Miquel » 14 mei 2018, 09:58

Zijn ook weer aan het kijken voor een trip naar LA en Vegas :-D voor mei 2019 (duurt nog even)
Liefst in 1 keer met de KLM, vanaf A'dam.

Nu zie ik hier de mooiste prijzen voorbijkomen van 300 euro enz, is dat nou echt ze relaxt met bv 5 uur overstappen?

roelb
Amerika-expert
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor roelb » 14 mei 2018, 10:11

Maxmannl schreef:Ik snap je punt, maar ik persoonlijk zie dit niet echt als issue. Jij boekt, mocht er iets misgaan moet de Airline het oplossen en met al die alliances tegenwoordig is het uitzonderlijk als je niet op de goede dag op je bestemming aankomt al is het idd 6 uur later.


Ik ken inmiddels al legio voorbeelden van het afgelopen jaar. Natuurlijk, je komt er uiteindelijk wel, maar ik sta, als ik met Star Alliance zou reizen, toch liever op ORD met een misconnect dan ergens in Europa. Het aantal opties om nog op je eindbestemming te komen is vanaf daar gewoon vele malen groter. AMS is voor Star Alliance ook geen belangrijke hub. Dat zou anders zijn als je bijvoorbeeld vanuit FRA zo'n zelfde route start. Andersom zou ik me met zo'n route vanaf AMS, maar dan binnen Skyteam, al een stuk comfortabeler voelen dan binnen Star Alliance.

roelb
Amerika-expert
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor roelb » 14 mei 2018, 10:19

Miquel schreef:Zijn ook weer aan het kijken voor een trip naar LA en Vegas :-D voor mei 2019 (duurt nog even)
Liefst in 1 keer met de KLM, vanaf A'dam.


Dat is onmogelijk. Er is geen directe Skyteam route AMS-LAS. De meest directe routes gaan via SLC, DTW of MSP.

Nu zie ik hier de mooiste prijzen voorbijkomen van 300 euro enz, is dat nou echt ze relaxt met bv 5 uur overstappen?


Tja, dat is een afweging die voor iedereen anders is. Ik vind het persoonlijk erg lang. Zeker zonder lounge toegang gaat 5 uur rondhangen op een vliegveld al snel vervelen en kost ook geld: je gaat niet 5 uur op een houtje bijten. Aan de andere kant, als je wel lounge toegang hebt (door airline status of creditcard) en je kunt je tijd invullen door een hapje te eten en bijvoorbeeld nog wat werk te af te ronden voordat je vakantie start is het natuurlijk prima.

Of het handig is om te vertrekken vanaf BRU of DUS, dat soms betere tarieven oplevert, is ook voor iedereen anders. Dat zal voor iemand in Noord-Brabant een andere overweging zijn dan iemand die in de kop van Noord Holland woont.

Het ligt dus echt helemaal aan de situatie, maar ook aan je eigen wensen. Overigens heb je voor deze tarieven ook routes met normalere connectietijden. Zoek maar eens net een dagje eerder of later als je die flexibiliteit hebt.

Miquel
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Heiloo

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor Miquel » 14 mei 2018, 11:45

thanx!

wat zijn "normale" prijzen met de KLM wereldweken voor een retour LA ongeveer?
Gezien wij gratis kunnen parkeren enorm dicht bij Schiphol en dit maar 30 minuten rijden is voor ons ligt Schiphol wel erg voor de hand, van deur tot deur ongeveer 1 uurtje.

Gebruikersavatar
sanook
Amerikakenner
Berichten: 1466
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor sanook » 14 mei 2018, 12:00

Er zijn geen 'normale' prijzen. Op dit moment zijn er aanbiedingen voor rond de 300-350 euro wat ik zelf een mooie prijs vind. Maar als er geen aanbiedingen zijn dan moet je er toch wel zo'n 100 euro bijrekenen. en prijzen voor mei 2019 zijn nog niet bekend. Meeste maatschappijen hebben de prijzen beschikbaar tot 330 dagen in de toekomst (kleine 11 maanden dus), dus je zult nog een anderhalve maand geduld moeten hebben om een goed overzicht te krijgen. Als je een prijs ziet waarvan je denkt 'die is ok' dan moet je boeken en niet meer terugkijken.

Miquel
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Heiloo

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor Miquel » 14 mei 2018, 12:23

hahaha, nee vooral nooit meer gaan kijken :)

roelb
Amerika-expert
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor roelb » 14 mei 2018, 12:28

Miquel schreef:wat zijn "normale" prijzen met de KLM wereldweken voor een retour LA ongeveer?


De "normale" prijs voor een retour AMS-LAX in economy is zo rond de 900 en 1200 euro voor de directe vlucht van KLM. Dat wordt ook niet vaak goedkoper.

Met 1 connectie zakken de prijzen tot zo'n 650 euro, mits je ver genoeg van te voren boekt (vaak 90 dagen) en niet vliegt in juli/augustus.

Dan zijn er soms aanbiedingen en kan het tot onder de 400 euro komen. Die lage tarieven zul je, vanaf AMS, niet heel vaak zien binnen Skyteam (KLM/Delta/AF/etc). Wel bij andere allianties. Dan zal dat vaak een route zijn via een andere europese luchthaven. Zo zie je dat andersom ook, vanaf BRU en DUS bijvoorbeeld zie je vaak dit soort tarieven juist binnen Skyteam en weer niet binnen Star Alliance.

Maxmannl
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor Maxmannl » 14 mei 2018, 12:29

Miquel schreef:thanx!

wat zijn "normale" prijzen met de KLM wereldweken voor een retour LA ongeveer?
Gezien wij gratis kunnen parkeren enorm dicht bij Schiphol en dit maar 30 minuten rijden is voor ons ligt Schiphol wel erg voor de hand, van deur tot deur ongeveer 1 uurtje.


En vergeet ook niet de koffers tegenwoordig :) KLM/Delta voortaan niet meer inclusief.(basterds)
Check: https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/baggage/Baggage_Calculator/index.htm

Naar LAX bijvoorbeeld €50 enkele reis per koffer. Maakt je ticket alweer €100 duurder met KLM
De enige echte Ticketbaas

roelb
Amerika-expert
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor roelb » 14 mei 2018, 12:37

Dat is onjuiste informatie. Je hebt alleen de optie om een goedkoper tarief te selecteren waar bagage niet meer bij is inbegrepen.

Dat heet bij KLM de "light" fare en bij Delta "Basic Economy", boekingsklasse E. Er is verder niets gewijzigd aan de reguliere bagageregels. Voor een vlucht van en naar de USA is 1 stuks checked luggage inbegrepen bij alle normale fares.

Het prijsverschil tussen dat speciale, goedkopere tarief en het normale tarief varieert tussen de 30 en 80 euro. Je krijgt dus 30 tot 80 euro _korting_ als je kiest voor het goedkopere tarief en er daarmee dus bewust voor kiest om geen checked luggage allowance te hebben. Ga je vervolgens toch nog bagage inchecken dan ben je uiteindelijk duurder uit en had je beter niet voor dat goedkopere tarief kunnen kiezen.

Kortom: Reis je met ingecheckte bagage dan is het nooit voordeliger om een light/basic economy fare te boeken. Boek dan dus altijd een regular/main cabin fare. Een ligt fare + de kosten voor bagage is altijd hoger dan de gewone fare op datzelfde moment.

Heb je echter extra bagage allowance door status (silver/gold/etc) of reis je met alleen carry-on dan kan zo'n fare een klein voordeel opleveren. Je levert, met name als je Delta vliegt, ook wel een hoop in, zoals de mogelijkheid om vooraf een stoel te selecteren.

Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerikakenner
Berichten: 650
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor Almere vak V » 14 mei 2018, 14:35

Zakelijk kiezen wij er altijd voor om zo snel mogelijk in Amerika te komen. Maar goed dat is makkelijk kletsen als de baas betaalt. Ik vlieg zakelijk gemiddeld 30/35 keer per jaar naar Amerika. Dat gaat vrijwel altijd goed, maar uiteraard loop je hier ook wel eens tegen dingetjes aan. Ik vlieg eigenlijk altijd met Delta en die keren dat het mis gaat. Hooguit twee keer per jaar wordt het altijd meer dan uitstekend opgelost. Zonder dat ik eigenlijk iets hoef te vragen. Zal ook wel met je milesstatus te maken hebben.

Prive vliegen we 4 keer per jaar naar Amerika. Dan is het altijd zeer aanlokkelijk om zo goedkoop mogelijk te vliegen. Maar dan nog zal ik altijd rechtstreeks bij maatschappij boeken en nooit via een broker. Heeft ook te maken dat ik een dochter in een rolstoel heb en altijd contact met de maatschappij zelf wil hebben om wat zaken hieromtrent te regelen. Voor ons maakt het niet zo heel veel uit wat tijd betreft of we naar Schiphol, Brussel of Dusseldorf rijden. De verschillen zijn soms schokkend. Zeker met een overstap in Amsterdam.

cvr
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor cvr » 14 mei 2018, 19:58

roelb schreef:Dat is onjuiste informatie....


Klopt helemaal. Ik zie KLM/AF regelmatig bovenaan de prijsvergelijkers staan sinds ze hiermee gestart zijn. Dit is natuurlijk ook precies hun bedoeling maar het is me al een aantal keren opgevallen dat als je vervolgens de juiste fare inclusief bagage kiest ze regelmatig niet meer de goedkoopste zijn. Goed opletten dus...

roelb
Amerika-expert
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor roelb » 14 mei 2018, 20:42

Dat klopt. Het grote probleem zit hem er in dat het steeds lastiger wordt om fares te vergelijken.

Google flights laat gelukkig tegenwoordig wel duidelijk zien dat een fare Basic Economy is. Dat werkt vooralsnog alleen voor de US airlines (die allemaal een Basic Economy produkt hebben). Ik verwacht wel dat Google dat snel zal uitbreiden naar de vluchten van andere airlines.

Ik heb een tijdje geleden ook opeens dropdowns gezien bij de uiteindelijke boekingslinks op Google flights, waarin je Basic Economy/Main cabin kon kiezen. Die zijn weer weg, ik denk dat het een probeersel was van Google. Ze zijn er dus wel mee bezig.

Op delta.com kun je prettig zoeken voor Skyteam vluchten van en naar de US waarbij je wel gewoon Basic economy kunt uitsluiten met een eenvoudige drop-down. Een andere optie is matrix.itasoftware.com. Je gebruikt dan voor DL vluchten bijvoorbeeld "F ~BC=E" in het extension codes vak en je krijgt geen basic economy fares meer.

Ik vraag me overigens echt af of dit wel zo verstandig is. Ik ken de cijfers niet, maar ik vermoed dat echt een overgroot deel van de reizigers op intercontinentale vluchten checked luggage heeft. En dat degene die het niet hebben of zakelijk reizen en die paar tientjes geen rol speelt, of dat het elites zijn die sowieso niet op basic economy fares willen reizen ivm de beperkingen. Het is dus een race to the bottom, puur en alleen om gunstig in search engines terug te komen. Maar uiteindelijk kopen genoeg nietsvermoedende passagiers zo'n fare en voelen zich uiteindelijk bedonderd. En dat is slecht op de lange termijn.

Gebruikersavatar
Frasi
Amerikakenner
Berichten: 1080
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor Frasi » 14 mei 2018, 23:24

Ik heb vorige maand via Expedia geboekt: met Delta/KLM naar Las Vegas en terug vanaf San Diego.
Bekend met de nieuwe basic / light fares, hier extra op gelet. Vreemd genoeg waren de prijzen voor basic/light en regular Economy (met bagage) gelijk. Dus voor zowel de heenreis als terugvlucht kon ik kiezen uit meerdere opties (tijden/routes) waarbij de basic/light opties even duur waren als de reguliere. Waarschijnlijk een tijdelijk actie (KLM had actietarieven t/m 30 april).
Afbeelding

Zuid-Westen (2007, 2010); California (2012); Florida (2008, 2013, 2015); GC/LV (2012); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills/LV (2014); LA/LV (2015); New York/Washington DC (2016); LA (2016); Orlando/Deep South (2017). New York (maart 2018)

Gebruikersavatar
sanook
Amerikakenner
Berichten: 1466
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor sanook » 15 mei 2018, 08:52

cvr schreef:Er is weer een flash sale van de Star Alliance group met allerlei steden in de US in de 300/400 Euro vanaf Amsterdam.

Ik zie Atlanta in de oktober vakantie voor 355 Euro met United incl. bagage

Flash Sale lijkt weer over...

roelb
Amerika-expert
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor roelb » 15 mei 2018, 09:40

Als iemand nog in Atlanta moet zijn "on a budget", of in midden amerika moet zijn, of MQM's / mijlen / XP nodig heeft: de gunstige fare binnen Delta van europa naar midden amerika via de USA is weer terug. Wel wat duurder dan vorige maand, maar nog steeds onder de 400 euro voor een route van AMS naar MGA of GUA via ATL, JFK, DTW, etc. Je kunt ook routeren via regionals aan de oostkust (LEX, TYS, GSP, CLE, EVV, PIT, CAK, BNA, CMH, IND, CHA). Geen stopovers, maar je kunt wel een route klussen met meer dan 12 uur connectietijd per locatie (+30 euro). Minimaal 3 dagen round trip of korter bij vertrek op vrijdag of zaterdag (terug vanaf zondag in dat geval). Inclusief 2 stuks bagage. Zolang je connecties plant van >12 uur moet je die ook ophalen en opnieuw inchecken.

Dus als je toevallig ergens aan de oostkust moet zijn voor een afspraak of om iets te brengen of op te halen en de een dagtrip Managua of Guatemala city niet erg vind dan kan dit interessant zijn. Vrijwel elke dag te boeken tot volgend jaar (uitgezonderd de zomervakantie). Fare rule is geldig tot 30/6/2018.

Voorbeeld:

https://matrix.itasoftware.com/#view-details:research=AMSMGA-MGAAMS;solution=0DgnBTzQ8Qq1SpCVE1oO13V/JQTHQ98WCOEM1mj0c21y1A001

Boeken bij Delta:

https://bit.ly/2jZeO2v

Annet1992
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor Annet1992 » 16 mei 2018, 18:37

Hallo,
In september vliegen wij naar seattle met een overstap op philadelphia. De overstap was eerst 2,5u maar er is nu een wijziging geweest waardoor we nog 1u en 50min overstap tijd hebben. Is dat nog voldoende?

Verder hebben wij in dec geboekt, bij american airlines. Voor zover ik toen kon zien was bagage gratis, maar zoals ik het nu lees, is dat niet meer zo? Moet ik nu dan alsnog bagage bij boeken of is dat voor mij nog gratis? Misschien is het nog steeds wel gratis, ik vind het maar onduidelijk en kom er niet uit x)

roelb
Amerika-expert
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor roelb » 16 mei 2018, 19:08

De overstaptijd is ruim voldoende. Maar neem wel een aantal eenvoudige voorzorgsmaatregelen: kies een stoel die niet te ver achterin het toestel zit. Loop na het uitstappen vlot door, ga vooral niet ergens stoppen of naar het toilet, maar ga direct door naar immigrations. Voor de landing dus nog even langs het toilet aan boord.

Bagage bij AA is gewoon gratis zolang er een intercontinentale vlucht op je ticket staat.

Alleen als je een ticket hebt waar /alleen/ vluchten binnen de USA op staan dan betaal je voor bagage. Precies zoals bij de meeste airlines werkt.

Er is een uitzondering: dat zijn transatlantische vluchten waarbij je (bewust) een "basic economy" ticket hebt gekocht. Voorzover ik weet biedt AA (en partners zoals BA, Finnair, etc) die pas vanaf 1 april dit jaar aan. Zo'n ticket kun jij dus nooit gekocht hebben. Sowieso zou je het dan wel weten, bij het boeken had er dan in grote gestaan dat je een "basic economy" ticket koopt met alle restricties en of je dat wel heel zeker weet en niet liever een normale fare boekt. En het staat ook op je ticket en in de bevestiging. Basic economy bij AA is fare class "B". Een basic economy fare kopen is nooit verstandig als je met bagage vliegt. Het prijsverschil tussen basic economy en een normale economy fare is veel kleiner dan het los bijkopen van bagage.

Dat wat hierboven staat gaat op als je je ticket gewoon bij een airline koopt. Koop je echter via een tussenpersoon dan wordt het steeds lastiger om die basic economy (of "light" fares zoals ze bij KLM heten bijvoorbeeld) te herkennen. Brokers zijn er erg goed in om die informatie in het midden te laten of ergens te verstoppen. Pas dus erg goed op en boek bij voorkeur bij de airline.

Maxmannl
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor Maxmannl » 17 mei 2018, 11:26

United Flashsale is weer terug

Periode sept 2018 - april 2019

Example:
https://www.google.nl/flights/#flt=AMS. ... 1;sd:1;t:f

EDIT: En 6 uur later zijn ze weer verdwenen. Dit is wel echt Flashsale :shock:
De enige echte Ticketbaas

ina
Amerika-expert
Berichten: 3646
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Berichtdoor ina » 17 mei 2018, 17:38

Had ik nu maar eerder naar Skyscanner gekeken, er stond zelfs voor 161 naar Seattle in september en 240 naar LV in oktober :(


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht