Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
explorer87
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 nov 2014, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door explorer87 »

dejong89 schreef:meestal begin september. Je kan ook de prijzen in de gaten houden. Die gooien ze vaak een paar dagen van te voren omhoog en tijdens de wdw zakken ze weer onder het mom van werelddeal. :lol: Vorig jaar had ik dat geintje met tickets naar Seattle.
Mogelijk ergens in de laatste 2 weken van augustus of de eerste 2 weken van september... Bron? Verschillende sites, google en wdw's in het verleden.
Ik zoek een ticket naar New York voor eind december en zie de prijzen de laatste week aardig omhoog gaan van KLM. Misschien een teken dat er korting komt? :wink:
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Wadu »

iemand een leuke tip waar ik mijn tickets voor juli 2019 kan kopen.
AMS -> SFO
LAS -> AMS

Ik zoek me suf op al die sites maar ben nog niks leuk tegengekomen.

Thnx

Wadu
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door El_guti2 »

Gisteren 4 tickets geboekt;
11 Juni Amsterdam - Denver; 17:30 aankomst Denver (Overstap op Dallas met American Airlines)
3 Juli 20:45 San Diego - Amsterdam; (Overstap op London Heathrow met British Airways)
Prijs; €500 p.p. incl. bagage.

We hadden ons 'target' gezet op €600 p.p. incl. bagage dus ik ben zeer tevreden over de prijs.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Mr. Patrick »

Wadu schreef:iemand een leuke tip waar ik mijn tickets voor juli 2019 kan kopen.
AMS -> SFO
LAS -> AMS
Ik zoek me suf op al die sites maar ben nog niks leuk tegengekomen.
Er is maar één tip: blijven zoeken!
Varieer de vertrekluchthaven in Europa zoveel als voor jou mogelijk is een probeer eens of een rondje LV-SF misschien een beter resultaat geeft?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door catje1977 »

roelb schreef:640 euro, Delta, DUS-LAS retour op de gevraagde data, main cabin (dus normale economy met gratis stoelselectie en 1 stuks ruimbagage per persoon). Voor 560 kun je basic economy vliegen.

Heenreis is wel een beetje inefficient (lees: vroeg vertrek) maar goed, op zich niet onoverkomelijk. Als je (na aftrek van alle incentives een klein bedrag) investeert in een Amex Platinum met Priority Pass dan kun je zowel op AMS als op SEA je tijd rustig doorbrengen in een lounge. Op AMS heb je dan mooi tijd voor een uitgebreid (en kostenloos) ontbijt in de Aspire lounge, en op SEA kun je nadat je door immigrations bent even opfrissen. Er is daar een Amex Centurion lounge en die hebben douches, ook dat is kostenloos. De kids hebben gratis internet en kunnen spelletjes spelen, er zijn gratis drankjes en eten en fijne stoelen en banken.

Terug vlieg je de meest efficiente route die er is van LAS naar AMS (via MSP, connectie < 1 uur). Je kunt dan besluiten om vanaf AMS direct naar huis te gaan, of alsnog de laatste vlucht AMS-DUS te nemen twee uur later (en op te frissen in de lounge, maar de Aspire lounge in Amsterdam brengt helaas wel kosten in rekening voor de douches).

https://goo.gl/flights/33h17

Je kunt ook een vlucht later DUS-AMS nemen, maar dan is het ticket 50 euro duurder. Met z'n vieren dus 200 euro voor 2 uurtjes langer slapen.

Wijzigingen zijn bij deze fare mogelijk, change fee is 150 euro (plus het verschil in fare).

Let op, niet te lang twijfelen:
SALES RESTRICTIONS
TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 26AUG 18.

Dankjewel Roel, dat is een erg goede optie. Paar haakjes en ogen inderdaad, maar niet onoverkomelijk. Ik heb komende maand genoeg geld om meteen te boeken en betalen, dus ik hoop dat er nog zoiets voorbij komt.

Ik geef de hoop dus niet op en blijf geloven in een voordeliger ticket, en zal hier elke dag checken voor deals en ook op Google flights
Easy
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 aug 2018, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Easy »

Hebben jullie ook de ervaring dat tickets gedurende de dag van prijs veranderen? Wij hebben bij United tickets gekocht voor 500pp inclusief bagage. Gedurende een aantal dagen was deze prijs alleen maar 's nachts beschikbaar: overdag waren dezelfde tickets 750pp. Na 3 dagen deze schommeling aan te hebben gekeken hebben we toch maar geboekt. We vliegen in juni.

Heenweg AMS - SF met een tussenstop in Frankfurt, uitgevoerd door Lufthansa en United
Terugweg LAS - AMS met een tussenstop in Toronto, uitgevoerd door Canadian Air
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

Jazeker, is heel normaal. Prijzen fluctueren als een gek! Daarom direct toeslaan bij een goede prijs.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Prijzen zijn afhankelijk van twee zaken:

- fare basis / fare rule
- beschikbare stoelen in een bepaalde boekingsklasse

Fare rules wijzigen niet continu gedurende de dag. Die worden op een bepaald moment gepubliceerd en bevatten dan ook een einddatum/tijd en allerlei andere restricties. Per boekingsklasse staat er in die fare rule een tarief, daarnaast staan er eventuele toeslagen in (YQ/YR).

Wat wel continu wijzigt is de beschikbaarheid van stoelen in een specifieke boekingsklasse. Stel dat er in een toestel 190 stoelen vrij zijn in economy. Die biedt de airline aan (vereenvoudigd) als 190Y 100M 100B 40L 10Q 6N 4V 2X

Als je zoekt zul je de prijs zien bij de meest gunstig matchende fare basis in boekingsklasse X. Maar stel nu dat iemand die 2 stoelen koopt. De beschikbaarheid valt dan weg en de beschikbaarheid in het toestel wordt: 188Y 100M 100B 40L 10Q 6N 4V 0X

Als je nu zoekt zie je de prijs voor de meest gunstig matchende fare basis in boekingsklasse V. Totdat het inventory management van de airline besluit dat er altijd 2 stoelen in X moeten worden aangeboden en ze weer toevoegt. Dat is de reden dat het fluctueert.

Een ander effect van dit systeem is dat je in bovenstaand voorbeeld slechts 2 stoelen tegelijk kunt kopen in X. Wil je in een boeking drie stoelen reserveren dan geldt voor alle stoelen het tarief in V.
Easy
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 aug 2018, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Easy »

Heldere uitleg Roel, geeft toch wat meer inzicht. Hieruit blijkt maar weer dat veel en regelmatig zoeken echt loont.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Tinus1955 »

Easy schreef:Mijn ervaring met United is dat prijzen ook verschillen ook afhankelijk van het moment. Zo was een aanbieding steeds om de dag steeds beschikbaar. Die aanbieding geldt dan voor
Ik heb die ervaring met United ook. Dus dat een aanbiedingsprijs afhankelijk is van het moment. Zo was een aanbieding steeds om de dag beschikbaar op steeds hetzelfde tijdstip. Die prijzen gelden dan ook voor alle vluchten op een bepaald traject en niet specifiek voor 1 bepaalde vlucht (dus niet afhankelijk van vraag/aanbod op dat moment). Dus prijsverschillen hebben nog meer oorzaken dan eerder werd genoemd (nog niet eens gehad over het "cookies" verhaal).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

United heeft er op het moment een handje van om fare rules voor een dag te publiceren. Dus ze publiceren een nieuwe fare, en die heeft als beperking dat tickets uiterlijk op diezelfde dag geissued moeten worden. Je zou dat "flash sales" oid kunnen noemen.

Dan heb je dus een fare die geldig is vanaf het moment van publiceren tot en met middernacht op de locatie van het point of sale. En twee dagen later publiceren ze weer een nieuwe fare, met hetzelfde tarief, maar ook weer 1 dag geldig.

Als je zo'n tarief zit, klik dan maar eens door en vraag de fare rules op. Scroll naar "Sales restrictions" en dan zie je wat de uiterste ticketing datum is.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door winterpark »

Even een fictieve vraag, uit nieuwsgierigheid en wie weet voor een volgende keer:
Zaterdag vliegen we van Amsterdam naar Kopenhagen met KLM, eind september vliegen we met Icelandair vanuit Boston naar Amsterdam. We gaan varen van Kopenhagen naar Boston. Deze twee losse tickets kosten ons bij elkaar zo'n 500 euro, inclusief bagage. Prima prijs.
Toch vind ik het wel jammer dat we niet met KLM terugvliegen; een open jaw met hen was echter zo'n 1300 euro geweest. Naar dat traject kijkende: waren twee losse tickets de enige mogelijkheid geweest, of zien jullie ook andere mogelijkheden (behalve dus veel geld betalen)?

Nog even een side note: na het boeken van de Icelandair vlucht heb ik wel tot drie!! keer toe aanbiedingen voorbij zien komen met United, Delta en British Airways voor een retourtje Boston - Amsterdam, voor dezelfde prijs als onze Icelandair vlucht (rond de 350 euro). Alleen dan hadden we de terugreis (Amsterdam - Boston) nooit gebruikt :)
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Mrvanilla »

Aangezien dit topic weer vol is wordt het gesloten. Uiteraard is er een nieuw topic geopend, welke hier te vinden is.
Groetjes,
Daniel
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer