Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door noname4 »

Nou ik heb de API gewoon ingevuld online maar ik vroeg het me gewoon af. Het spontane is er een beetje vanaf met dat vliegen. Je moet op tijd je stoelen reserveren, je API invullen, online inchecken, printen boarding passes...en als je op reis bent ook nog op tijd voor de terugvlucht inchecken en zo. Ik denk dat ik dan maar gewoon incheck op airport Las Vegas en niet vooraf online.

Vroeger liep je naar de check-in balie en die deden alles voor je. Nu moet je overal tijdig aan denken zelf.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door SanFran »

Het is wel een stuk efficiënter als je thuis al veel kunt doen. Scheelt je tijd op het vliegveld.
Op de terugweg checken wij wel altijd in op het vliegveld. Op Las Vegas ging dat 2 jaar geleden ook super snel.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ludwig »

Het voordeel van online inchecken ( bij bijvoorbeeld BA is dat je 24 uur van te voren dan ( gratis) je stoelen kan kiezen/wijzigen .
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

noname4 schreef:Vroeger liep je naar de check-in balie en die deden alles voor je. Nu moet je overal tijdig aan denken zelf.
En vroeger moest je dan maar afwachten of je wel bij elkaar kon zitten en of die stoelen met extra beenruimte nog vrij waren...
En je kunt nog steeds naar de check in balie lopen en alles laten doen, maar het kost jou (en de mensen achter je in de rij) meer tijd.
Oh, ESTA moet je natuurlijk wel van te voren regelen :wink:
Gebruikersavatar
ryan
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 feb 2008, 10:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ryan »

sanook schreef:United vliegt niet rechtstreeks AMS-LAX, en volgens mij is die 509 excl bagage (730 ook trouwens) dus komt nog 100 euro bij voor 1 koffer retour. Geen schokkende prijs, eind augustus is geen echt hoogseizoen meer. Maar ook geen verkeerde prijs.
Inderdaad niet rechtstreeks, maar wel met bagage! Staat toch echt volgens mij bij dat de eerste koffer gratis is... Of zie ik iets over het hoofd?

8/28/2018 Amsterdam, Netherlands (AMS) to Los Angeles, CA (LAX) 0.00 USD 100.00 USD 50.0lbs (23.0kg) - 62.0in (157.0cm)
9/14/2018 Los Angeles, CA (LAX) to Amsterdam, Netherlands (AMS) 0.00 USD 100.00 USD 50.0lbs (23.0kg) - 62.0in (157.0cm)
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

ok zou kunnen, ik kwam die prijs van 730 tegen en die was zonder bagage maar als ie van jou met is dan is het prima toch ? :thumbup:
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door MattRob »

Ik dacht dat United altijd inclusief koffers was; maar het K-tarief is dat sowieso. United zou wel binnenkort ook een soort light-tarief gaan aanbieden, maar misschien is dat er al dan ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ina »

Wel irritant die light tarieven, je moet nu zo opletten of je bagage er wel bijzit met boeken :roll:
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Division »

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... um=twitter
KLM vliegt op 6 en 7 januari met Boeing 747's naar Las Vegas. De maatschappij onderhoudt geen lijndienst naar de stad, maar organiseert de vluchten eenmalig om aan de grote vraag naar vliegtickets te kunnen voldoen. Op 8 januari begint in Las Vegas namelijk de Consumer Electronics Show, de grootste consumentenelektronicabeurs ter wereld.

De vluchten KL0613 (6 januari) en KL0615 (7 januari) verlaten Schiphol om 09:55 en arriveren om 11:30 lokale tijd op hun eindbestemming. KLM zal op 11 januari ook één vlucht uitvoeren in de omgekeerde richting, dus van Las Vegas naar Schiphol. Die vlucht vertrekt onder het nummer KL0619 om 16:45 uit de gokstad en is de volgende dag rond 11:35 weer thuis.

Naast KLM, zal ook Delta speciale vluchten tussen Amsterdam en Las Vegas uitvoeren. Dat deed de Amerikaanse maatschappij vorig jaar ook al. Het gaat dan om vier vluchten, waarvan twee richting Las Vegas (op 6 en 7 januari) en twee naar Schiphol (op 11 en 12 januari). Delta zet daarvoor Airbus A330-300’s in met plaats voor 293 passagiers. In de 747-400 van KLM kunnen 408 reizigers mee.
Helaas wel prijzig voor die rechtstreekse vluchten: 941 euro voor de goedkoopste combinatie voor een week CES. Dit jaar betaalde ik 474 euro met Lufthansa/SWISS.
Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vito »

Wat zou het fijn zijn als er gewoon altijd rechtstreekse vluchten naar Las Vegas zijn! Daar zou ik graag wat extra voor betalen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

Apart dat KLM 2 extra vluchten heen uitvoert en maar 1 vlucht terug.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Division »

Kan zijn dat er eentje doorvliegt naar Victorville voor de sloop.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Frasi »

De terugvlucht is pas dagen later.
Dus inderdaad wat vreemd; waar gaan beide 747's heen vanaf Las Vegas?
Wordt er dan die dag een vlucht naar LAX geschrapt zodat ze dan met een tussenvluchtje LAS-LAX wel vanaf LAX terug naar AMS komen?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
s_janssen
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 okt 2011, 16:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door s_janssen »

MattRob schreef:Ik dacht dat United altijd inclusief koffers was; maar het K-tarief is dat sowieso. United zou wel binnenkort ook een soort light-tarief gaan aanbieden, maar misschien is dat er al dan ...
Ja United is nog steeds met bagage
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ina »

Ik zag dat er bij United ook zonder koffers stond toen ik naar vluchten bij Skyscanner keek. Dus ook zij doen nu zonder :cry:
Wordt een beetje zoals eerst met of zonder belasting, dat moest uiteindelijk bij de eindprijs staan, nu krijg je een prijs waar weer vanalles bijkomt.
Laatst gewijzigd door ina op 15 jun 2018, 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

s_janssen schreef:Ja United is nog steeds met bagage
Volgens mij niet (meer), zie:
https://www.united.com/ual/en/nl/flight ... Query=True
No free checked bag...
Afbeelding
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Hanne2 »

Hi!

Vraagje, onze eerste reis naar Amerika dus geen idee wat redelijke prijzen zijn:

Amsterdam - San Francisco 16 april 2019 rechtstreeks 09:50 -11:45 (KLM)
Las Vegas - Amsterdam 7 mei 2019 met tussenstop (3:20 uur) in LAX 08:55 - 09:05 (Delta & KLM)

Met 2 personen 678 p.p., is dit een redelijke prijs?

Klopt het dat we ook bij KLM de bagage apart moeten boeken?

Groetjes Hanne
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Frasi »

@Hanne2.

Dit klinkt vrij redelijk: rechtstreekse vluchten (met name KLM of Delta bestemmingen) zijn doorgaans relatief duur. Dus vooral je rechtstreekse heenvlucht bepaalt hier de prijs. Kijk inderdaad wel goed of dit tarief incl. ruimbagage is, ik vermoed van niet. Dan komt er nog zo'n €100 pp bij voor de bagage heen en terug. Dan is de prijs al minder interessant.
Het is nog erg vroeg voor april 2019. Kijk de komende weken/maanden nog goed rond; wellicht komt er nog een sale in de komende tijd (niet perse de Werelddealweken; die zijn de laatste tijd niet zo interessant). Zelf heb ik in de sale eind april geboekt voor oktober: €402 voor AMS-LAS en terug SAN-AMS met KLM/Delta. Wel met overstappen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door MattRob »

ina schreef:Ik zag dat er bij United ook zonder koffers stond toen ik naar vluchten bij Skyscanner keek. Dus ook zij doen nu zonder :cry:
Wordt een beetje zoals eerst met of zonder belasting, dat moest uiteindelijk bij de eindprijs staan, nu krijg je een prijs waar weer vanalles bijkomt.
Dat vind ik ook wel nadeel ... Maar goed, vanuit hen gezien begrijp ik het wel, als ze tegen de lowcost carriers moeten opboksen. Die bieden een laag tarief, maar dan komt er nog vanalles bij. Wordt natuurlijk lastig vergelijken; en in de ogen van publiek zijn de grote carriers dan altijd duur. Nou ja, grote carriers, volgens mij zijn Ryanair en Easyjet al (bijna) groter dan de grote namen :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Marcel5050 »

Malinois schreef:Momenteel aan het kijken voor een vlucht naar San Francisco.
Vanuit Dusseldorf naar San Francisco met overstap in Heathrow is 475€ inclusief bagage.
Mooie prijs, alleen weet ik niet of ik achter nog een stoel kan kiezen (tegen betaling sowieso dan wel).
Maar hoe en wanneer kan ik dan zelf een stoel kiezen? Het ticket gaat komen van bij: vliegwinkel.nl of seatguru.com
Ik heb al eens geprobeerd om een stoel te kiezen maar die optie is er precies niet, dan kom ik uit bij het afrekenen...
Wanneer ga je?Ik vlieg in septemer van uit Brussel naar San Francisco voor 357€ retour
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer