Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door b_talens »

Klopt maar dan nog... Er staat nergens economy basic en bij economy basic mag je ook geen carry on bagage mee als een trolly mee . Dat mag met mijn Boeking wel. Dit is dus weer een ander soort tarief dan Economy basic. United zegt via de chat ook zelf dat het geen economy basic boeking is.

En via hun website als ik inlog heet het ook gewoon economy.

i., Aug. 10, 2018
11:05 a.m.10 hr 25 mn2:30 p.m.
AMS
IAH
Fri., Aug. 10, 2018
Fri., Aug. 10, 2018
UA21|Boeing 777-200
United Economy (K). <------------------
Lunch
Change Planes.

Een waarschuwing dus dat er ook nog een tarief zit tussen Economy basic en gewoon economy met koffers. Namelijk economy zonder koffers

Deze prijs kwam niet bij United zelf naar boven.. Daar was dezelfde vlucht 2x zo duur. Het is voor mij geen probleem want een ticket op la/Vegas in de zomervakantie voor 450 en pas 2 weken geen geboekt is een mooie prijs. Zeker vergelijken met de goedkoopste tickets met Veel slechtere vliegtijden die daarna kwamen en minimaal 800 euro duurder waren . Zelfs met bijbetaling van koffers een mooie deal dus
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door peterd87 »

b_talens schreef:En via hun website als ik inlog heet het ook gewoon economy.
Ze lijken inderdaad nog meer veranderd te hebben. Citaat van united.com:
We revised some of our checked baggage policies on June 5, 2018. For the latest checked baggage updates, please review all relevant baggage pages before you travel and use the baggage calculator below to determine your baggage service charges.
Ze hebben een bagage calculator toegevoegd en die laat inderdaad 2 ' economy ' tarieven zien zonder over basic economy te praten of boekingsklasses aan te geven:
Bijlagen
2018-07-25 08_09_45-Checked Baggage _ United Airlines - https___www.united.com_web_en-us_content_tra.png
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Dit is het United intercontinentale unbundled tarief. Dat is anders dan het donestic unbundled tarief. Voor domestic gebruikt UA de term 'Basic Economy', voor intercontinentaal de term 'restricted economy'. Intercontinentaal zijn er inderdaad minder restricties dan domestic.

Bij Delta heet het intercontinentaal wel gewoon 'Basic Economy'. Bij AA weet ik niet wat de term is. Delta heeft een aparte boekingsklasse, de rest maakt het onderscheid in de tariefsoort, en dat is voor een consument achteraf wat lastiger te zien.

Maar hoe het beestje ook heet, het betreft hetzelfde soort tarief en dit wordt bij alle drie voor het boeken op de eigen website echt heel duidelijk gemaakt en met een druk op de knop heb je de mogelijkheid om het normale tarief te kiezen.

Maar ook als een travel agent het boekt is het duidelijk. Maarja, dan is het de vraag of die travel agent dat ook aan zijn of haar klanten comminiceert en ook de optie geeft om het reguliere tarief te boeken. Zie het andere recente topic, waar een duitse travel agent dus een unbundled tarief verkoopt aan iemand die gewoon bagage wil meenemen, terwijl het reguliere tarief slechts 30 euro hoger lag. Tsja, dan doe je je werk gewoon niet goed denk ik en handel je niet in het belang van je klant.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Cindy1969 »

Ik had op United.com geboekt, en ik vind het dus erg onduidelijk. Had nog specifiek advies gevraagd op Florida Forum omtrent de verschillende klassen. Maar evengoed, ondanks de hulp die ik daar kreeg, zat er dus geen bagage bij. En ik kreeg ook geen melding tijdens het boeken.
En al die verschillende klassen vind ik dus gewoon super onduidelijk.
Ik wacht wel tot TUI ticketsale heeft, daar weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Had ook nog gekeken op de site van KLM/Delta, en ook daar vind ik het veel duidelijker aangegeven. Zij komen ook vaak eind van het jaar met leuke tarieven. Dus ik heb gewoon nog even geduld :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

2018-07-25-2.jpg
Hoeveel duidelijker moet het zijn dan?
This economy (first bag charge/no changes allowed) fare has restrictions, including:
...
No free checked bag
- A US $60 charge will apply for your first standard sized checked bag (each way)
...
En dan voordat je verder moet gaan moet je het vakje "These restrictions work for me" aanvinken. De "logische" blauwe knop die je al wel mag indrukken gaat verder met het normale, iets duurdere tarief, inclusief bagage.

Sorry, maar ik vind dat United hier echt erg duidelijk communiceert.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1867
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door asv60 »

Nou Roel dat scherm wat jij laat zien krijg ik echt niet bij United.com. Er staan 4 tarieven waarvan 3 economy. Bij de meest linkse staat dat er geen koffer bij zit. Cindy had het 2e tarief van links gekozen en in het boekingsproces krijg je alleen de vraag of je een EXTRA koffer wil meenemen voor $78
Dus ook ik vind het niet duidelijk.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Tinus1955 »

United heeft (nog) geen goede namen bedacht voor hun verschillende economy prijsklassen/fares. Dat veroorzaakt nu waarschijnlijk ook de spraakverwarringen bij o.a. klanten en communicatie naar de brokers toe.

United spreekt over 3 verschillende economy tarieven op haar site:
1. Economy (first bag charge/no changes allowed)
2. Economy
3. Economy (flexible)
Het staat er op zich wel OK uitgelegd (als je klikt op "Show fare type comparison"), maar beter hadden ze gekozen voor andere begrippen. Om het ook in b.v. gesprekken met de klant het goed te kunnen definiëren. Nu staan de belangrijke zaken ook nog eens tussen haakjes (of het niet belangrijk is ofzo wat de fare inhoud...lol). Dus communicatie kan m.i. stuk beter nog.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Cindy1969 »

Fijn dat jij het wel snapt Roel. Maar ik vind het in ieder geval erg onduidelijk. En zo te lezen ben ik niet de enige.
Hopelijk kunnen andere forummers hier wat mee, opletten dus.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door knaapje »

Zoek voor een vlucht eens op Expedia.nl of Kayak.nl (je hoeft hem er niet te boeken) daar kan je aangeven hoeveel bagage je hebt en zien wat de ticket dan kost. Heb je een basis om op andere sites verder te zoeken als je dat wilt.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Cindy1969 »

knaapje schreef:Zoek voor een vlucht eens op Expedia.nl of Kayak.nl (je hoeft hem er niet te boeken) daar kan je aangeven hoeveel bagage je hebt en zien wat de ticket dan kost. Heb je een basis om op andere sites verder te zoeken als je dat wilt.
Thanx voor de tip, wist niet dat die mogelijkheid er was op die sites.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

asv60 schreef:Nou Roel dat scherm wat jij laat zien krijg ik echt niet bij United.com.
Dit is echt de gewone boekingspagina op united.com. dan ben ik toch wel benieuwd naar de pagina zoals jij die krijgt. Screen shot?
gastxyz

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door gastxyz »

Je moet zelfs een extra vinkje zetten in de popup welke je krijgt als je klikt op Economy (first bag charge/no changes allowed) dat bagage niet inbegrepen is in dat tarief.
Hoe dat te missen is, snap ik niet.

Dit staat er dan ook nog eens bij:
Economy (first bag charge/no changes allowed) and its restrictions work for me.
If I’m checking bags, I understand that Economy may be a better choice.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Ik heb toch het idee dat er vaak niet goed gelezen wordt.

Net nog even gekeken. Als je via een searchengine op united.com komt dan krijg je de pagina zoals ik eerder in een screenshot had. Grote waarschuwingen en onderaan pagina verplicht vinkje aankruisen "These restrictions work for me".

Kom je niet via een searchengine binnen maar stel je op united.com zelf een route samen dan krijg je bij de zoekresultaten telkens een overzicht met 4 tarieven. Kies je daar voor de meest linkse kolom (het restricted tarief) dan krijg je een popup met duidelijke waarschuwing. Ook hier geldt dat je pas verder kunt met het restricted tarief als je een vinkje zet bij "These restrictions work for me". Boven de kolom wordt het tarief, zoals @Arno al aangeeft, aangeduid als "Economy (first bag charge/no changes allowed)".

Kies je toch voor dat tarief, dan krijg je, nadat je je route hebt samengesteld, dezelfde summary pagina als dat je via een search engine binnenkomt, met een uitzondering: het vinkje onderaan hoeft niet meer. Immers, die heb je al in de popup gezet. De waarschuwingen bovenaan de pagina staan er nog wel gewoon en ook heel prominent de tekst: "Planning to check a bag? Change to the standard Economy fare and save. Get your first checked bag free and have the ability to change your flight (fee applies). - +€80/person" met daaronder een knop "Change to economy".

Als je dan uiteindelijk toch dat restricted tarief boekt, tja, dan lijkt me dat je precies zou moeten weten waar je aan toe bent.

Volgens mij ontstaan de grootste problemen bij boekingen die gedaan worden via tussenpersonen en travel agents, die je geen keus bieden en ook niet transparant zijn over het type tarief.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Cindy1969 »

Heb het al eerder gemeld, maar ik heb NIET voor dat meest linkse tarief gekozen, en kreeg ook nergens waarschuwingen of vinkjes. Maar ik zal wel niet goed hebben gelezen :roll:
Jij gelijk Roel, volgens mij heb je dat heel graag.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Als je een intercontinentale vlucht hebt geboekt op united.com en hebt gekozen voor het normale economy tarief: dan kun je gewoon gratis 1 stuks bagage inchecken.

Dan ben ik toch benieuwd wat er precies in die bevestiging staat waar je over schrijft, waar in zou staan dat je niet kostenloos 1 stuks bagage mocht inchecken.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Cindy1969 »

Voel niet echt de behoefte me te "bewijzen" maar bij deze, layout is iets anders als dat in mijn mail staat, maar wel leesbaar. Deel over bagage even vetgedrukt

TRAVELER INFORMATION
Traveler
eTicket Number
Frequent FlyerNumber
Seats
*Onherkenbaar gemaakt*

0162409154767

UA-XXXXX761

23K/22D/22C/31K

FLIGHT INFORMATION
Day, Date Flight Class Departure City and Time Arrival City and Time Aircraft Meal
Sat, 11MAY19

UA71

K

AMSTERDAM, NETHERLANDS
(AMS) 9:15 AM
NEWARK, NJ
(EWR - LIBERTY) 11:35 AM

767-300

Breakfast

Sat, 11MAY19 UA991 K NEWARK, NJ
(EWR - LIBERTY) 2:05 PM ORLANDO, FL
(MCO) 4:45 PM 737-900 Purchase

Sun, 26MAY19

UA326

K

ORLANDO, FL
(MCO) 1:30 PM
WASHINGTON, DC
(IAD - DULLES) 3:42 PM

A-320

Purchase

Sun, 26MAY19 UA946 K WASHINGTON, DC
(IAD - DULLES) 5:40 PM AMSTERDAM, NETHERLANDS
(AMS) 7:35 AM (27MAY) 767-300 Dinner

FARE INFORMATION
Fare Breakdown
Airfare:304.00EUR
Netherlands Airport Security Fee: 10.88 EUR
Netherlands Passenger Service Charge: 12.43 EUR
U.S. Customs User Fee: 4.86 EUR
U.S. Immigration User Fee: 6.02 EUR
U.S. APHIS User Fee: 3.41 EUR
U.S. Transportation Tax: 31.48 EUR
September 11th Security Fee: 9.64 EUR
U.S. Passenger Facility Charge: 3.87 EUR
Per Person Total: 386.59EUR
eTicket Total: 386.59EUR
Form of Payment:
MASTERCARD
Last Four Digits 0617
The airfare you paid on this itinerary totals: 304.00 EUR
The taxes, fees, and surcharges paid total: 82.59 EUR
Fare Rules:

Additional charges may apply for changes in addition to any fare rules listed.

FARE RESTRICTION MAY APPLY;AMS POS END

Baggage allowance and charges for this itinerary.
Baggage fees are per traveler

Origin and destination for checked baggage 1st bag 2nd bag
Maximum weight and dimensions per piece of baggage
Max wt / dim per piece
5/11/2019 Amsterdam, Netherlands (AMS) to Orlando, FL (MCO) 60.00 USD 100.00 USD 50.0lbs (23.0kg) - 62.0in (157.0cm)
5/26/2019 Orlando, FL (MCO) to Amsterdam, Netherlands (AMS) 60.00 USD 100.00 USD 50.0lbs (23.0kg) - 62.0in (157.0cm)

MileagePlus Accrual Details


Date Flight From/To Award Miles PQM PQS PQD
5/11/2019 71 Amsterdam, Netherlands (AMS)-Newark, NJ (EWR - Liberty) 705 3657 1 141
5/11/2019 991 Newark, NJ (EWR - Liberty)-Orlando, FL (MCO) 180 938 1 36
5/26/2019 326 Orlando, FL (MCO)-Washington, DC (IAD - Dulles) 145 758 1 29
5/26/2019 946 Washington, DC (IAD - Dulles)-Amsterdam, Netherlands (AMS) 740 3867 1 148
Award Miles PQM PQS PQD
Cindysimone's MileagePlus Accrual totals: 1770 9220 4 354
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Cindy1969 »

Bij navraag via messenger kreeg ik deze reactie van United: Hi Cindy, thanks for booking with us. With all of our Economy fares, baggage is not included. You will be able to pay for your checked baggage upon check-in beginning 24-hours prior to departure. More information about checked baggage can be found here: http://bit.ly/PnFiXq. ^RY
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door jill1234 »

Stomme vraag wellicht: als ik via Skyscanner vluchten zoek en bekijk en ik klik vervolgens door naar een aanbieder, bijvoorbeeld gate1.nl (goede ervaringen mee), zit er de ene keer wel ruimbagage bij, de andere keer niet. Hoe kan ik dat van tevoren zien? Bijvoorbeeld gezocht op AMS-San francisco en AMS-los Angeles. Beide vluchten bijvoorbeeld met Lufthansa. Vlucht naar LA met ruimbage, vlucht naar SF zonder ruimbagage. Daar kom ik dus pas achter na doorklikken naar aanbieder,wat ik niet handig vind. Kan dit anders?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Het gaat niet om "bewijs", maar er is wel iets vreemds aan de hand als je een normale economy fare boekt en het systeem je opzadelt met een unbundled fare. De opmerking van de UA agent klopt in ieder geval niet.

Ik begrijp dat je dit afgelopen weekend had geboekt? Staat er ook een fare basis in je bevestiging of op het ticket?

Ik vind namelijk 4 fares op die dag voor K, en daar staan andere tarieven bij:

KX8TLGT UA K Round-Trip 155.00(EUR) E 05/05/19
07/05/19
KKW8TLGT UA K Round-Trip 205.00(EUR) E 04/29/19
06/22/19
KKXNCZ8T UA K Round-Trip 235.00(EUR) E 05/05/19
07/05/19
KKWNCZ8T UA K Round-Trip 285.00(EUR) E 04/29/19
06/22/19

In dit lijstje zijn de eerste twee unbundled, de laatste twee regulier.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Cindy1969 »

Geen idee, heb alleen deze bevestiging, in het systeem van United kan ik niets meer checken omdat het ik het geannuleerd heb, dus het is
niet meer op te vragen.
Ik had zondag j.l. geboekt.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer