Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BuNNy-RaBBiT
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mar 2015, 12:01

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door BuNNy-RaBBiT »

roelb schreef:09.15 is ook ruim op tijd hoor, mits je met een normale airline naar London vliegt. Vlieg je met een budget airline (departures 3, gates H/M) dan is dit advies niet geldig.
Bedankt!
BA, komt dus wel goed.

Helaas krijg ik mijn vrouw niet overtuigd, wil om 7u op het vliegveld staan :blink:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

Die wil natuurlijk shoppen voor vertrek... :wink:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

7 uur op Schiphol betekent ca 07.20 bij de gate. Boarden om 10 uur. Dus ruim 2,5 uur vastzitten op een vliegveld, zonder lounge toegang.. oef, het is maar waar je je hobby van maakt ;-)
BuNNy-RaBBiT
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mar 2015, 12:01

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door BuNNy-RaBBiT »

Niet eens shoppen, was het nog ergens goed voor.
Ze is als de dood dat we te laat komen omdat het zo druk is die dag..
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door babarage »

Van hoe ver moet je komen? 7 uur lijkt me ook wat te vroeg voor een Europese vlucht (want daar begin je immers mee). Aan de andere kant is het je de stress waard om later te komen. Of de stress bij je vrouw? Als je van ver komt zou ik een hotel in de buurt boeken. Kun je lekker loungen op de kamer en afhankelijk van de actuele wachtrijen gaan lopen. Als je van dichtbij komt kun je afhankelijk van de drukte iets later van huis vertrekken.

En wat ik zoiezo zou doen is de komende twee weken de drukte op Schiphol rond jullie vluchttijd in de gaten houden. De drukte begint immers op gang te komen dus je kunt zien of Schiphol het dit jaar een beetje aankan. Als je nu deze weken ziet dat het chaos is dan heb je een betere reden om vroeg op de stoep te liggen. Als je dag na dag in de app van Schiphol wachttijden van 10 minuten ziet dan wordt het toch een ander verhaal.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door winterpark »

Marlies schreef:Dat klinkt heel mooi allemaal (naar de Westkust voor €400 of €500), maar ik ben wel benieuwd om te weten of dat dan ook vliegreizen zijn in het hoogseizoen (juli of augustus) en met of zonder overstappen. Dat is misschien niet voor iedereen van belang, maar zelf zit ik vast aan zomervakanties en ook de totale reisduur vind ik (met kleine kinderen) niet onbelangrijk. Ik heb zelf niet de indruk dat het reëel is om voor het hoogseizoen dit soort prijzen te vinden, maar ik hoor het natuurlijk graag als dat wel zo zou zijn :)
Het probleem is dat veel mensen pas gaan zoeken als ze daadwerkelijk willen boeken. Dan heeft het dus geen zin. Ik zie dat ook vaak in mijn omgeving: per se snel willen boeken of bepaalde eisen stellen (alleen met KLM, ipv ook met United/American Airlines) waardoor het lastiger wordt. Ik snap wel dat je geen bizarre overstappen wilt bijv., die boek ik ook niet.
Je moet eigenlijk bijna elke dag wel even kijken, of reminders instellen. Kijk, stel dat ik volgende maand per se in een bepaalde week wil vliegen naar SF voor een bodemprijs. Dat gaat me dus niet lukken. Maar wel als ik ga kijken zodra de zomer bookable wordt. Ik weet bijv. van Forumlid Ing dat ze voor rond de 500 euro in de zomer rechtstreeks van Brussel naar Atlanta is gevlogen met Delta, maar daarvoor gold ook: wachten, kijken, en het ijzer smeden als het heet is. Zij vliegt nu eind augustus van Amsterdam naar Washington en terug vanaf Boston naar Amsterdam, voor 340 euro inclusief bagage met United.
BuNNy-RaBBiT
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mar 2015, 12:01

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door BuNNy-RaBBiT »

We zitten in het Ibis hoofddorp, geen lange afstanden vooraf dus.

Goeie tip. Als het rustig is kunnen we idd iets langer in het hotel blijven plakken!
We gaan het meemaken :mrgreen:

Allen bedankt!
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Marlies »

Bedankt voor jullie reacties! We hebben (dit keer) ruim op tijd in beeld wanneer we willen vliegen (augustus 2019) en dus de mogelijkheid om ver van te voren te boeken. De tip van op tijd reminders instellen, ga ik dus zeker ter harte nemen. Stellen jullie die (vooral) in bij 'tussen' partijen zoals skyscanner, momondo etc. of ook rechtstreeks bij de maatschappijen?

Daarnaast zie ik volgens mij vooral aantrekkelijke tarieven voorbij komen met vertrek vanaf Dusseldorf of Brussel. Is dat ook jullie ervaring?
Wij wonen zelf vlakbij Amsterdam dus een mooi tarief, vanaf Schiphol zou helemaal mooi zijn (fijn met de trein naar het vliegveld), maar bij een duidelijk verschil, zou Brussel of Dusseldorf ook een optie kunnen zijn.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door winterpark »

Ik check elke dag wel even secretflying.com (en dan de website met vluchten die vanuit Europa vertrekken), en je kunt ook reminders instellen op flights.google.com. Daar hou ik het meestal in de gaten. Ook op dit forum melden mensen vaak aanbiedingen ;-)
Misschien kan iemand mij wel uitleggen waarom Skyscanner zo populair is? Voor mijn gevoel lopen die tarieven eigenlijk altijd achter op de werkelijkheid (vertraging).
gastxyz

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door gastxyz »

Dat merk ik nooit zo. Skyscanner heeft mij toch de afgelopen jaren als eerste de flashsales van United doorgegeven op mijn vastgelegde zoekopdrachten.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Marcel5050 »

winterpark schreef:
Marlies schreef: Ik weet bijv. van Forumlid Ing dat ze voor rond de 500 euro in de zomer rechtstreeks van Brussel naar Atlanta is gevlogen met Delta,.
Ik vlieg in sept.ook van Brussel naar Atlanta en vandaar verder naar SF.terug van uit Las Vegas met Delta,wel geboekt bij Air France en met 23 kg.bagage en vandaag mijn seats gekozen(gratis)voor de vier vluchten 366€.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Marlies schreef: Daarnaast zie ik volgens mij vooral aantrekkelijke tarieven voorbij komen met vertrek vanaf Dusseldorf of Brussel. Is dat ook jullie ervaring?
Nee, op dit moment is dat niet meer zo. DUS was tot zeg eind vorig jaar altijd gunstig geprijsd. Vermoedelijk omdat er hevig geconcurreerd werd met AirBerlin. Voor BRU kwamen er ook een poos goede tarieven langs, maar de laatste maanden is het stil en zijn DUS en BRU vaak duurder, althans, wel binnen Skyteam.

Ik zag laatst wel hele gunstige tarieven vanaf FRA, zowel in economy als in business. Maarja, FRA is, ook vanuit het zuiden, best nog wel een stukje rijden.

Op dit moment zijn er binnen Skyteam (KLM/Delta/AF) weer redelijk gunstige tarieven naar de US. Boeken voor 28 juli.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Whitestreet »

ik heb afgelopen week geboekt voor Juni 2019.

heen: 4-6-2019. AMS - LAX met tussenstop Zurich (09:45 - 16:25) Swiss Airlines
Terug: 25-6-2019. LAX - AMS met tussenstop Munchen (19:05 - 17:25) Lufthansa

Via Skyscanner de boel een aantal weken in de gaten gehouden, wij hebben getwijfeld of we wel een overstap wilde, uiteindelijk gezwicht door de prijs. We betaalden €995 Euro met zijn tweeen inclusief ruimbagage (2 x 23KG)

Von ik wel een nette prijs, ook de vluchttijden zijn gunstig en wel mooie overstaptijden. De tickets zullen nog wel wat omhoog gaan maar misschien ook naar beneden, maar dit zullen enkele tientjes zijn.
2018 Florida / 2019 Westkust
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Franciscus »

Marlies schreef:Dat klinkt heel mooi allemaal (naar de Westkust voor €400 of €500), maar ik ben wel benieuwd om te weten of dat dan ook vliegreizen zijn in het hoogseizoen (juli of augustus) en met of zonder overstappen. Dat is misschien niet voor iedereen van belang, maar zelf zit ik vast aan zomervakanties en ook de totale reisduur vind ik (met kleine kinderen) niet onbelangrijk. Ik heb zelf niet de indruk dat het reëel is om voor het hoogseizoen dit soort prijzen te vinden, maar ik hoor het natuurlijk graag als dat wel zo zou zijn :)
Nee koester geen illusies, dit soort prijzen zijn onhaalbaar in het hoogseizoen voor een rechtstreekse vlucht of met een korte overstap. Dat was tenminste onze ervaring met vliegen in het hoogseizoen 2017, toen we ook al ver van tevoren naar vluchten gingen kijken. Het kan alleen goedkoper als je heel flexibel bent in data en vluchthavens (zowel voor vertrek als aankomst) en als je niet terugschrikt voor langere tussenstops. Toen wij nog zonder kind reisden draaiden we onze hand niet om voor een tussenstop van 4 of 5 uur maar met een kind erbij moet ik daar niet aan denken.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door dejong89 »

Voor de liefhebber

ik zie tickets voorbij komen naar Miami . 1 januari heen en 18 janauri terug. Via Zürich met Swiss voor 360 euro pp retour. Gevonden via Skyscanner.nl.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
lcyerbanga3
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mei 2018, 19:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door lcyerbanga3 »

Nee koester geen illusies, dit soort prijzen zijn onhaalbaar in het hoogseizoen voor een rechtstreekse vlucht of met een korte overstap.[/quote]

Eventueel met de trein naar Parijs CDG om daar van mooie prijzen te genieten, maar met kinderen/veel bagage is het niet altijd handig...
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Ing »

winterpark schreef: Ik weet bijv. van Forumlid Ing dat ze voor rond de 500 euro in de zomer rechtstreeks van Brussel naar Atlanta is gevlogen met Delta, maar daarvoor gold ook: wachten, kijken, en het ijzer smeden als het heet is. Zij vliegt nu eind augustus van Amsterdam naar Washington en terug vanaf Boston naar Amsterdam, voor 340 euro inclusief bagage met United.
Dit ben ik dus, dus ja; het is wel mogelijk. Maar bij beide reizen geldt; ik heb de prijzen lange tijd in de gaten gehouden en toegeslagen toen ik een goed tarief zag. Allebei de keren in de winter geboekt voor de zomer.

Oh en Winterpark is iets te positief, beide vluchten waren rond de 50 euro pp duurder dan zij hier stelt. Dus rechtstreeks Atlanta vanaf Brussel midden juli voor 550 en rechtstreeks Washington eind augustus 370. Is geen westkust beide, maar wel lage prijzen én direct.
Franciscus schreef:
Marlies schreef:Dat klinkt heel mooi allemaal (naar de Westkust voor €400 of €500), maar ik ben wel benieuwd om te weten of dat dan ook vliegreizen zijn in het hoogseizoen (juli of augustus) en met of zonder overstappen. Dat is misschien niet voor iedereen van belang, maar zelf zit ik vast aan zomervakanties en ook de totale reisduur vind ik (met kleine kinderen) niet onbelangrijk. Ik heb zelf niet de indruk dat het reëel is om voor het hoogseizoen dit soort prijzen te vinden, maar ik hoor het natuurlijk graag als dat wel zo zou zijn :)
Nee koester geen illusies, dit soort prijzen zijn onhaalbaar in het hoogseizoen voor een rechtstreekse vlucht of met een korte overstap. Dat was tenminste onze ervaring met vliegen in het hoogseizoen 2017, toen we ook al ver van tevoren naar vluchten gingen kijken.
Dus nee, geen illusies, maar je moet wel non-stop prijzen volgen en toeslaan wanneer je een goede prijs zit. Niet dan eerst nog vakantie moeten aanvragen op werk, overleggen met die of die. Gewoon creditcard in de aanslag en boeken.

En dan nog steeds; geen garanties. Het kan ook niet lukken... Stel voor jezelf een prijs in waarop je wilt boeken. Zie je die prijs en gunstige tijden etc? Boeken!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

Franciscus schreef:
Nee koester geen illusies, dit soort prijzen zijn onhaalbaar in het hoogseizoen voor een rechtstreekse vlucht of met een korte overstap. Dat was tenminste onze ervaring met vliegen in het hoogseizoen 2017, toen we ook al ver van tevoren naar vluchten gingen kijken.
Zoals gezegd. Volgende week het vliegtuig in voor €279 pp vanaf Brussel via Frankfurt naar Vancouver. In totaal 14 uur onderweg. Lijkt me meer dan prima als je het mij vraagt.

Maar dit zijn tickets die er hooguit als je geluk hebt een dag of wat opstaan en dan weer weg zijn. Als je dan nog moet gaan nadenken, overleggen en vrij vragen dan weet je zeker dat ze weg zijn. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat ze weer gaan komen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door bedeve »

Wie, welke forumgenoot, vliegt regelmatig naar de USA met een KLM ticket betaald met Flying Blue Award Miles ?
Zou je je ervaringen willen delen ?
Ik kom er achter dat het aantal benodigde miles niet perse in relatie staat tot de ticketprijs in Euro.
Dat het vliegen op Los Angeles meer miles kost dan het vliegen op San Francisco.
Is het maken van een proefboeking de enige manier om er achter te komen hoeveel Miles je nodig hebt voor een specifieke bestemming ?
Dank voor je expertise
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Harry »

Wij hebben heel vaak met mijlen naar de VS gevlogen, maar nog niet na de invoering van het nieuwe systeem. In het verleden koste het vliegen naar de VS altijd hetzelfde aantal mijlen.
Het meeste “geld” uit de mijlen halen was altijd door business Class te boeken, koste in verhouding maar iets meer dan economy, maar had een veel grotere geld waarde.
De laatste keer heb ik het gebruikt om een enkele reis te boeken, dat is bij gewoon boeken erg duur en in mijlen kost het niets extra. We zijn toen met de boot weer naar Europa gevaren.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer