Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

Zoals al eerder gezegd kun je dat beter bij AirNGo neerleggen dan hier iedere keer te posten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

marh schreef: Op heenweg 3u overstap tijd. Terug 1.50u.
Is dat voldoende? En is vliegen met BA goed?
Check wel even of de overstap op hetzelfde vliegveld is, het kan ook voorkomen dat je van Gatwick naar Heathrow moet of andersom.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door marh »

Ja overstappen op heathrow in beide gevallen. Waag mij niet aan overstappen op ander vliegveld met 2 kinderen, teveel stress :shock:
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door babarage »

@marh wij vliegen van de zomer ook met BA. Ik heb rechtstreeks via hun site geboekt. Dat was net zo goedkoop als via de brokers, zou ik zeker ook even naar kijken of daar dezelfde tickets te krijgen zijn. Wij vlogen paar jaar geleden met BA, niks mis mee, vergelijkbaar wat mij betreft met de andere grote spelers zoals KLM, Delta, United etc. Eerlijkheidshalve zeg ik wel dat wij premium economy vliegen dus ietsjes meer beenruimte.

Ik heb specifiek gekozen voor vluchten die uitgevoerd werden door BA en waarbij je op Terminal 5 blijft. Dat zie je als je de vlucht op http://www.ba.com zoekt. Dan heb je in principe aan een uur genoeg (volgens de site van Heathrow zelf) iets ruimer is natuurlijk wel fijn.

Brussel is een fijn overzichtelijk vliegveld.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door babarage »

marh schreef:Vraag, kan tickets in zomervakantie met BA naar New York vanaf Brussel via Schipholticktes boeken. 2 volwassenen en 2 kinderen onder 2000 euro.
Voorbeeldje van de site van ba, dagen rompndom deze data kunnen ook. Heb de kinders ff tussen 12-15 gezet.

- - Friday 20 July 2018
11:20
20 Jul 11:35
20 Jul Brussels Heathrow (London) BA0393
British Airways Euro Traveller
13:10
20 Jul 16:00
20 Jul Heathrow (London) John F Kennedy (NY) (New York) BA0177
British Airways World Traveller

- - Friday 10 August 2018
19:00
10 Aug 07:10
11 Aug John F Kennedy (NY) (New York) Heathrow (London) BA0174
British Airways World Traveller
08:25
11 Aug 10:35
11 Aug Heathrow (London) Brussels BA0392
British Airways Euro Traveller

Price
€1,608.68 4 passengers
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door marh »

Bedankt Babarage, ziet er goed uit :thumbup:.
Wij willen iets langer 28 à 30 dagen.
Ga op zoek!
Inderdaad via de maatschappij zelf heeft voorkeur.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door SuzieQ »

sanook schreef:Zoals al eerder gezegd kun je dat beter bij AirNGo neerleggen dan hier iedere keer te posten
Misschien zijn er hier nog anderen die ook zoeken en dan denken oh misschien is er iets mee.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Maar er is dus op zich niets mee. De vlucht bestaat gewoon. Dat er in de IATA systemen geen stoelen zijn wil niet zeggen dat ze niet verkocht worden via andere kanalen. Die periode is hoogseizoen, het kan best zijn dat er een deal is gemaakt met een consolidator oid en dat die stoelen op dit moment alleen verkocht worden via die kanalen (pakketreizen, etc). En dat deze broker daar gebruik van maakt.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door SuzieQ »

Je kunt deze broker alleen maar bereiken als je een pakket van 12 euro afneemt. Dan krijg je "service".
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door RTB117 »

ik heb tickets gevonden voor een leuke prijs, maar er wordt als volgt gevlogen:

Londen-Amsterdam-Parijs-Seattle en terugvlucht precies andersom. NU is mijn vraag kan ik deze vlucht boeken en pas in Amsterdam mijn reis beginnen?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Nee, dat kan niet. Het missen van een segment (een vlucht op je ticket) zal er automatisch toe leiden dat alle overige segmenten geannuleerd worden. Oftewel: vlieg je het eerste segment niet, dan ben je ook de rest kwijt.

Wat wel kan is jezelf positioneren op LHR (auto, trein, andere vlucht) en op de terugweg het laatste segment AMS-LHR niet vliegen. Maar.. dat kan alleen als je zonder checked luggage reist, of al je er voor zorgt dat de connectie op AMS langer is dan 12 uur. Maar aan dat laatste zit altijd een risico: als door een schedule change de connectie korter wordt dan zal je bagage automatisch doorgaan naar London.

Ook aan eerder uitstappen zonder checked luggage zit een risico: door een schedule change zou je zomaar opeens een "betere" route kunnen krijgen en helemaal niet meer via Amsterdam vliegen. Hoe groot dat risico is hangt erg af van de airline. Ik vermoed dat het hier om Skyteam (Delta/KLM/AF) gaat, die dus op LHR willen concurreren met Oneworld (BA/American) en daarom goedkope tickets aanbieden vanaf London. Dan zal het risico op een routewijziging door schedule changes niet heel groot zijn. Vlieg je alleen met cabin luggage en heb je een goedkope manier om jezelf in London te positioneren dan kan dit dus gunstig zijn.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door marh »

Vraag, wat is wijsheid. Tickets gevonden naar NY met op terugweg een terminal wissel van 3 naar 5 op heathrow. We hebben dan 3u met 2 volwassenen en 2 kinderen. Lijkt mij te doen als ik alles lees hier op het forum. Terug vliegen we met AA vandaar. Of kijken of terug met BA mogelijk is? Las dat vliegtuig een vrij nieuwe 777 is met eigen stroom en on demand kijken. Krapper zitten?
BA vliegt met 747-400, daar volgens mij wel eigen scherm, maar geen stroom... Accu's van tablets kinderen (9/11) houden het niet zolang uit, maar daar is vast wel iets op te vinden!?
Tips of ideeën?
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door RTB117 »

roelb schreef:Nee, dat kan niet. Het missen van een segment (een vlucht op je ticket) zal er automatisch toe leiden dat alle overige segmenten geannuleerd worden. Oftewel: vlieg je het eerste segment niet, dan ben je ook de rest kwijt. .
thanks voor de heldere uitleg! Het gaat idd om een skyteam aanbieding. We blijven dan nog maar even verder zoeken naar een gunstig ticket :roll:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door SuzieQ »

@ marh Misschien kun je een powerbank meenemen voor de tablets?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ThijsAmsterdam
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2018, 14:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ThijsAmsterdam »

Careauline schreef:KLM biedt nu goedkope ‘light’ tickets aan naar LAX vanaf Brussel. Gisteravond geboekt, 11-7 heen en 5-8 terug voor 521€ pp. Op KLM.com geboekt. Met een tussenstop in NY. Vluchten worden uitgevoerd door Delta. Voor 601€ heb je ruimbagage erbij; maaltijden en drankjes zijn sowieso inbegrepen. Als je later bagage toevoegt is het 50€ enkele reis (60$ vanaf LAX).
Delta kijkt bij handbagage niet naar gewicht, alleen naar afmeting (56x35x23), dus proppen maar :thumbup: . En je kunt bij Delta ook al gratis je stoel reserveren.
Als je nog goedkoper zoekt: voor 493€ kun je dezelfde data vanaf BRU naar LAX met een return op ZYR (Brussel treinstation). Zelf had ik daar geen zin in, maar wie weet is het een goede tip voor een van jullie!
Ha Careauline, klinkt als een goede tip! Zit zelf te kijken maar kan deze prijzen bij lange na niet vinden, denk je dat het voor deze prijzen al is verdwenen of kijk ik zelf gewoon niet goed? (Hoe kun je bijv zoeken op de light-tickets?)

Thanks vast!
MyraJulian
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2018, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Hoorn

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door MyraJulian »

Ik ben nu al even aan het rondkijken voor 2 vliegtickets naar LAX voor aankomend zomer. Zit helaas vast aan de schoolvakanties.
Als ik denk dat ik een ticket voor een redelijke prijs zie en dan wil boeken zie je opeens dat er weer vanalles bij komt zoals bvb bagage toeslag en stoel reserveren.
Nu was ik op BudgetAir aan het kijken en zag dat daar bvb geen bagage toeslag werd gevraagd maar lees de recensies en weet nu niet of ik daar nou wel moet boeken. Iemand tips?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

Ik heb nooit slechte ervaringen gehad met Budgetair. Zou zo weer bij ze boeken als ze iets leuks hebben.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vito »

BudgetAir is een broker en geen vliegmaatschappij. Dus gelden volgens mij de gewone bagageregels van de maatschappij waar je mee vliegt.
MyraJulian
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2018, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Hoorn

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door MyraJulian »

Ik ben nu met de ticket bezig maar zie niks staan of er bagage bij geboekt moet worden of dat het er al bij in zit. Lees bij vragen BudgetAir dat je dat dan terug kan zien nadat je geboekt hebt ? Het is een directe vlucht van KLM
MyraJulian
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2018, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Hoorn

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door MyraJulian »

Op dit moment komen de prijzen rond de 2100 euro voor 2 personen naar LA voor 18 dagen in het hoogseizoen. Ook met overstap of vertrek Brussel. Misschien een rare vraag maar is dit ook de prijs voor rond die tijd van het jaar? Ben wel een paar keer naar Amerika geweest maar was toen niet afhankelijk van het hoogseizoen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer