Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

Als je nou ook eens uitlegt waar en wanneer je die tickets hebt gekocht?
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door MarjoleinW »

Nog even over United en bagage...
Ik had vorige week tickets gezien via Momondo en dan door naar Schipholtickets; Van Ams naar Orlando en terug vanaf Miami in November/December voor rond de 370,00. Eerst stond er incl. bagage voor rond de 380,00 met United. Toen ik wilde boeken stond er ineens excl. bagage.

Na nog verder zoeken vond ik de tickets opnieuw via CHeaptickets. Nu wel incl. bagage voor ongeveer hetzelfde bedrag! We hebben geboekt en ik kon meteen al inloggen op United, de stoelen gratis vastleggen 'en er staat dat de eerste koffer 0,00 kost! Opvallend vond ik trouwens dat Momondo niet doorverwijst naar Cheaptickets terwijl het daar het goedkoopste was.

Ik heb al eerder via hun geboekt en was er tevreden over. :clap:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Division »

Momondo heeft geen deal met Cheaptickets dus daarom staat die er niet bij.
Afbeelding
s_janssen
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 okt 2011, 16:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door s_janssen »

MarjoleinW schreef:Nog even over United en bagage...
Ik had vorige week tickets gezien via Momondo en dan door naar Schipholtickets; Van Ams naar Orlando en terug vanaf Miami in November/December voor rond de 370,00. Eerst stond er incl. bagage voor rond de 380,00 met United. Toen ik wilde boeken stond er ineens excl. bagage.

Na nog verder zoeken vond ik de tickets opnieuw via CHeaptickets. Nu wel incl. bagage voor ongeveer hetzelfde bedrag! We hebben geboekt en ik kon meteen al inloggen op United, de stoelen gratis vastleggen 'en er staat dat de eerste koffer 0,00 kost! Opvallend vond ik trouwens dat Momondo niet doorverwijst naar Cheaptickets terwijl het daar het goedkoopste was.

Ik heb al eerder via hun geboekt en was er tevreden over. :clap:
Ik schreef eerder over AMS-SFO, ticket voor augustus geboekt voor 670 euro. Met tussenstop in Washington.
En inderdaad ook met ruimbagage a 23kg. Maar dit maal is de cabinebagage niet gratis! Een kleine (laptoptas) mag wel, maar een trolley of grote tas of rugzak niet.
EDIT: dat is voor Basic Economy, mijn ticket is Economy en wel met handbagage. Verwarrend allemaal....
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Malinois »

Wanneer ga je?Ik vlieg in septemer van uit Brussel naar San Francisco voor 357€ retour
Het schema ziet als volgt uit: 20/02/2019 opgaan vanuit Dusseldorf of Brussel dan als je een goed aanbod weet :D en van daaruit naar San Francisco.
Dan gaan we rijden tot Las Vegas en op 2/03/2019 nemen we een binnenlandse vlucht tot Dallas die we waarschijnlijk de dag voorop gaan boeken. Dan een paar dagen terug rondrijden in Texas en de terugvlucht is gepland op 06/03/2019 tot Dusseldorf of dan Brussel als je iets speciaals weet.

Kort samengevat:
20/02 Dusseldorf (of Brussel) -> San Francisco
06/03 Dallas -> Dusseldorf (of Brussel)
Deze week hebben we een afspraak bij een reisbureau, zien of die een mooi prijsje kunnen maken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

Malinois klinkt als Mechelen. Dan zou ik ook zeker kijken om vanuit Amsterdam te vliegen.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door peterd87 »

Deze week hebben we een afspraak bij een reisbureau, zien of die een mooi prijsje kunnen maken.
Volgens mij kun je dat ook prima zelf.

Wat het belangrijkste is, dat je boekt zodra je een mooie prijs ziet. Niet wanneer dat in je opkomt :wink:

Zoeken op een multicity; op dit moment DUS - SFO / DFW DUS voor 515 euro pp met een overstap op LHR. Zoals het er nu uitziet ben je dan het goedkoopste uit als je een enkeltje LAS - DFW boekt. Let daarbij wel even op of koffers inclusief zijn of niet.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
70ccrossi
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2013, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door 70ccrossi »

Ik wil hierbij graag mensen waarschuwen m.b.t. boekingen via Iberia.

Traject is DUS-LAX met overstap op London. Code share vlucht die lekker goedkoop wordt aangeboden op momondo.de €360 voor een retourtje in oktober-november. Afgelopen jaren zo geboekt ervan uitgaande dat koffers erbij zitten op dit soort vluchten en maatschappijen (BA en Iberia).

Nog net voor het vastleggen via expedia.de ( waar dus niet in het scherm snel terug te vinden is of koffers erbij zitten ja of nee. Tix, flugladen en vliegwinkel etc doen dit gelukkig wel, attendeerde mijn vriendin om toch niet even voor de zekerheid te kijken of de koffers er echt bij zitten.

Wat schikt mijn verbazing, Iberia brengt voor de heenreis €250 in rekening voor 2 koffers, en doet dit vrolijk nog een keer voor de terugreis. een ticket die dus voor 2 personen origineel €720 zou kosten wordt verhoogt met €500 retour. En dan moet je waarschijnlijk nog gaan betalen voor je stoel.

Wie weet weten mensen dit al, maar ik trapte er bijna in.

Just my 2 cents.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

Bij expedia.nl viel me laatst juist op dat je kon kiezen of je ruimbagage wilt of niet. Dezelfde luchtvaartmaatschappij stond dan 2 keer in het lijstje. 1 keer gewoon en 1 keer met de vermelding 'incl ruimbagage'. Dat was wel toen ik op zoek was naar domestic flights in Thailand dus weet niet of het voor alle vluchten/maatschappijen zo vermeld is. En het was de nederlandse expedia website.
Verder sowieso altijd de website van de maatschappij zelf checken en als tarief niet te veel afwijkt dan beter direct bij de maatschappij boeken !
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door peterd87 »

70ccrossi schreef: Wat schikt mijn verbazing, Iberia brengt voor de heenreis €250 in rekening voor 2 koffers, en doet dit vrolijk nog een keer voor de terugreis. een ticket die dus voor 2 personen origineel €720 zou kosten wordt verhoogt met €500 retour. En dan moet je waarschijnlijk nog gaan betalen voor je stoel.

Wie weet weten mensen dit al, maar ik trapte er bijna in.
Just my 2 cents.
Dat is precies waarom ik al schreef, let even op of hier je bagage bij in zit.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Martin & Marianne »

Even een recente ervaring met het boeken bij KLM delen. Betreft weliswaar een vlucht naar Ghana maar richting Amerika zal het niet anders zijn. De oudste dochter zit momenteel in Ghana en werkt daar voor een Amerikaanse hulporganisatie. De jongste dochter wil haar daar opzoeken. Ze wilt het liefst een rechtstreekse vlucht.

Die biedt KLM aan voor €720. Wijze vader zegt: “Wacht maar even met boeken. Het is nu vrijdag. Op zondag (en dinsdag) worden de tickets meestal goedkoper aangeboden dan op vrijdag." En inderdaad, twee dagen later kost het ticket nog maar €655. De dochter besluit te boeken. Ze vult al haar gegevens in maar als ze bij betalen is aangekomen, verschijnt dit scherm.
000000 klm2.JPG
De prijs blijkt tijdens het boekingsproces opeens €65 hoger te zijn geworden. Bellen naar de KLM dus. Tja, zegt KLM, de definitieve prijs volgt pas als je gaat betalen. “Onze excuses voor het ongemak”. De dochter boekt niet.

Een paar uur later kijkt ze nog eens op de site van KLM. Wordt het ticket weer aangeboden voor €655. Ze probeert het weer en deze keer kan ze het ticket wel voor die prijs boeken, maar ai KLM, dat veranderen van de prijs tijdens het boeken geeft niet alleen ongemak maar ook een ongemakkelijk gevoel. Het wekt de indruk alsof er geprobeerd wordt of je ook bereid bent of je meer wilt betalen voor je ticket. Zeker als je even later de prijs weer verlaagt.

Moraal van het verhaal. Niet alleen maakt het uit hoe lang van te voren je boekt en op welke dagen van de week je boekt, maar ook het uur dat je boekt kan uitmaken. Kortom, eigenlijk niks nieuws. :wink:

Martin
Gebruikersavatar
Edman!
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 26 nov 2012, 15:33
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Grand Canyon ;)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Edman! »

Kan ook aan de cookie van de website liggen van KLM. Terugkerende bezoeker die in eerste instantie wou boeken gewoon een korting geven. Het kan allemaal tegenwoordig. Niks is zo fluctuerend als de prijs van een vliegticket (zelfs het weer niet ;) )
2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Frasi »

Ik ben dat ook wel eens tegen gekomen: zodra je op de betaalpagina aankomt is de prijs ineens flink verhoogd. Zowel bij KLM als bij Expedia meegemaakt (speciaal als je een combi ticket + hotel probeert). Er zullen vast mensen toch op ingaan; je bent na veel zoeken nu al zo ver in het boekingsproces (alle gegevens al ingevuld), en om dan de boeking af te breken en opnieuw te gaan zoeken. Terwijl als je opnieuw begint, je de originele prijs weer krijgt (maar er alsnog niet voor kan boeken). Zijn wel heel smerige trucjes als ze dit bewust doen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door SanFran »

Heel raar inderdaad!

Ik heb trouwens een keer het omgekeerde gehad. Vorig jaar tijdens het online inchecken konden we upgraden naar business class. Toen ik wilde gaan betalen werd het nog eens iets van €40 goedkoper :shock:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door SvenV »

Lijkt me meer een kwestie van dat een bepaalde tariefklasse nog maar bvb 1 ticket voorradig heeft en er terzelfdertijd nog iemand een ticket boekt.
Heb dat ook eens getest bij Lufthansa. Ik moest 2 tickets hebben maar als ik er slechts 1 boekte, was het goedkoper. Dus ik dacht het systeem te slim af te zijn en gewoon in 2 verschillende browsers 1 ticket te kopen op hetzelfde moment, en ja hoor, dat bleef goed gaan tot op moment van betaling, en toen werd er 1 duurder, omdat er echt maar 1 aan die prijs verkocht wordt.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Martin & Marianne »

Nee dat was het niet, want een paar uur later was het wel voor het lagere tarief verkrijgbaar.

Martin
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door SvenV »

Niets zegt dat jouw tegelijk-boeker ook niet gestopt is met boeken he :wink: en er dus weer een ticket beschikbaar was aan die prijs.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door AnitaV »

Er staat deze maand een stuk in de Geldgids over prijsmisleiding bij het boeken van vliegtickets.
Het komt vaak voor dat de ticketprijs tijdens het boeken opeens omhoog gaat. Soms met het excuus dat het gekozen tarief niet meer beschikbaar is of dat iemand anders net de vlucht heeft geboekt. Volgens de consumentenbond kiezen ze er bewust voor om in eerste instantie een lage prijs te laten zien. Het schijnt bij de KLM en Transavia regelmatig voor te komen, Een klacht indienen bij de KLM/Transavia heeft totaal geen zin. Er was iemand die schermprints had gemaakt, eerst van de prijs die in eerste instantie getoond werd, toen van de prijs die bij boeken getoond werd en meteen daarna weer gekeken naar de prijs op de website (was dus net zo laag als de eerste keer) en ook toen werd bij het boeken de prijs hoger. De KLM reageerde er vrij laconiek op
Tip van de consumentenbond is maak steeds schermprints en dien een klacht in bij de Reclame Code Commissie. Dan komt de KLM op een zwarte lijst en krijgt het te maken met speciale aandacht van de ACM. Een klacht indienen bij het RCC is gratis.

Maar een feit dat blijft is dat het irritant is.
Laatst gewijzigd door AnitaV op 21 jun 2018, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Martin & Marianne »

SvenV schreef:Niets zegt dat jouw tegelijk-boeker ook niet gestopt is met boeken he :wink: en er dus weer een ticket beschikbaar was aan die prijs.
Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben, ware het niet dat, nadat de dochter geboekt had - en er dus een ticket weg was - wij een uurtje later ook nog even op de site hebben gekeken en het had daar toen nog steeds voor die lagere prijs zagen aangeboden. :wink:

Het ging echt even die dag van 655 naar 720 (tijdens de fase van het betalen bij het boeken tijdens de eerste poging van de dochter) en weer terug naar 655 (bij de tweede poging toen de dochter het ticket boekte).

@Anita. Dat wat mijn dochter overkwam, lijkt erg op dat verhaal van de consumentenbond. Zeer irritant van de KLM. Keert zich vroeg of laat tegen hen.

Martin
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vito »

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad bij tickets naar Costa Rica. Daar zag ik eerst voor de snelste optie een goede prijs en die ging omhoog op het moment dat ik op betalen klikte. Ging ik niet mee akkoord, gebeld werd aangepast maar vervolgens was ik op een veel slechtere connectie geboekt. Kostte me weer een telefoontje maar uiteindelijk wel het eerste tarief op de snelste route gekregen. Waardeloze praktijken van KLM.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer