Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Ing »

Ik vind deze nog: https://www.google.nl/flights/#search;i ... HAMS1LX724

AMS - Washington (rechtstreeks) 23 augustus
Boston - AMS (via Zurich, uitgevoerd door Swiss) 15 september
Voor 370 pp.

Wel maar 1 uur en 5 minuten overstaptijd op de terugweg in Zurich. Genoeg?

Moet even mijn nieuwe werkgever afwachten voor toestemming.. Anders boek ik vanavond en annuleer ik weer als ik nog geen toestemming heb. Binnen 24u toch gratis annuleren via United website.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door flex123 »

Ik heb ook maar een uur in frankfurt heen en terugweg lijkt me wel te doen, is toch alleen gate wissel.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

Keek naar Seattle van €286 naar €908 voor oktober/november.

En rechtstreeks bij de maatschappij.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

flex123 schreef:Ik heb ook maar een uur in frankfurt heen en terugweg lijkt me wel te doen, is toch alleen gate wissel.
Volgens mij ook paspoortcontrole.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ina »

Staat las er nog voor 339 in oktober ben nu niet thuis maar heeft iemand een link en goede tijden?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

flex123 schreef:Ik heb ook maar een uur in frankfurt heen en terugweg lijkt me wel te doen, is toch alleen gate wissel.
Hou er rekening mee dat Frankfurt een belachelijk groot vliegveld is en de afstanden tussen de terminals enorm zijn. Als je een beetje pech hebt kom je op een uithoek van het vliegveld terecht. Moet je wachten op de bus. Ben je zo maar een kwartiertje of 20 minuten aan het rijden. En moet je dan nog naar de terminal lopen. Ik ben er regelmatig minstens 3 kwartier onderweg om van het ene naar het andere vliegtuig te komen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Maar op zich is dat niet relevant: als dit gewoon op een ticket staat valt het binnen de MCT en is de connectie mogelijk, punt.

Op de terugweg hoef je je ook echt geen zorgen te maken. Al mis je die connectie, er gaan genoeg vluchten van FRA naar AMS, dan ben je hooguit een uurtje of 2 later thuis.

Op de heenweg is het wel iets om eventueel rekening mee te houden. Want ondanks dat de airline je wel op je eindbestemming krijgt kan het missen van een connectie naar een intercontinentale vlucht al snel tot langere vertraging leiden. Nu valt dat overigens met LH vanaf FRA wel mee, met ruim 16 dagelijkse vluchten naar de US. Maar zeker niet onverstandig om even te kijken wat de alternatieven zijn die LH je kan bieden als je onverhoopt die connectie mist.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

Als het op het ticket staat kan het. Zo simpel is het.

Mar het zou niet de eerste keer zijn dat mensen denken ik heb tijd genoeg en er dan achterkomen dat Frankfurt groot is. Heel GROOOOTTT!!
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door flex123 »

Ik weet dat frankfurt groot is heb er al een keer een overstap gehad, maar bedankt voor de waarschuwing, hopelijk gaat alles soepel.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Almere vak V schreef:Als het op het ticket staat kan het. Zo simpel is het.

Mar het zou niet de eerste keer zijn dat mensen denken ik heb tijd genoeg en er dan achterkomen dat Frankfurt groot is. Heel GROOOOTTT!!
MCT's zijn er niet voor niets. Het betekent in ieder geval dat in normale gevallen zowel de passagier als de bagage de connectie kunnen halen.

En als alles op tijd is zal dat ook geen probleem zijn. Gemiste connecties ontstaan vaak doordat er vertraging optreed op de inkomende vlucht. En als er dan al weinig marge is dan kan het snel te krap worden. Maar realiseer je dat een gemiste connectie niet alleen voor de passagier onhandig is, het kost de airline ook geld. Dus ook die vinden het fijn als passagiers het gewoon halen.

Als passagier kun je natuurlijk ook zelf je verantwoordelijkheid pakken. Ga voor de landing nog even naar het toilet, zorg dat je doorwandelt en dat je je paspoort bij de hand hebt als je de EU uit gaat in FRA. Probeer een stoel zover mogelijk voorin te krijgen. Ken je de luchthaven niet dan is het niet gek om vooraf even op een kaartje te kijken, zodat je een idee hebt hoe je ongeveer moet lopen. Maar over het algemeen volstaat bordjes volgen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door dejong89 »

Ik vlieg over 1 week met LH , via Frankfurt naar Tampa met een overstap van ruim 2 uur.
Op youtube kwam ik informatieve filmpje tegen. Het is dan wel een connectie binnen europa, maar het laat wel veel zien zoals het busritje en wat je ongeveer kunt verwachten bij een overstap. Misschien hebben jullie er ook wat aan, al is het maar voor de reisvoorbereiding ;)

[youtube]wHdRF8jlOq0[/youtube]
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Ing »

Geboekt! Ik had niet per se concrete plannen, maar met deze prijzen en vliegtijden... 370 euro pp voor een retour AMS - Washington; Boston - AMS en op de heenweg direct eind augustus/half sept.

Mochten we in Zurich overstap missen; er gaan die dag nog meerdere vluchten.

Eerst in April overstap van 2 uur in Frankfurt, filmpje eens kijken :)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
USAbyus
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2017, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door USAbyus »

In de zomer van 2019 (midden juli tot en met begin augustus willen wij (familie: 2 volwassenen en 2 kids van 12 en 15 jaar) een reis naar de Westkust van Amerika maken.

Het forum biedt mooie inspiratie om voor ons zelf een unieke reis samen te stellen met als vertrekpunt en aankomstpunt Las Vegas (i.v.m. verjaardagen :D ).

De eerste oriëntatie: de tickets. De tickets willen we rond de zomer – september 2018 gaan boeken. Wie heeft er goede tips om zitplaatsen te kunnen krijgen waar ook 2M+ en de rest van de familie (ook allemaal lange personen) goed kunnen zitten?

Natuurlijk hebben we gedacht aan de exit rows, waarbij we rekening dienen te houden met extra reserveringskosten per stoel per vlucht.
Een andere mogelijkheid waar we over nadenken, is om naar vluchten te kijken met bijvoorbeeld premium economy .

Wat is jullie ervaring met deze klasse?
Wat is volgens jullie het beste moment van boeken?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

Tickets zijn 330 dagen van te voren te boeken. Vanaf dat moment kan je al beginnen met zoeken. Zoek net zo lang door tot er een voor jullie mooie tarief is. En dan direct boeken, niet wachten! Voor economy plus en andere specifieke plekken moet bijbetaald worden en dat kan oplopen bij een groot gezelschap. Het is aan te bevelen om tegen betaling vroeg plaatsen te reserveren als jullie bij elkaar willen zitten.
USAbyus
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2017, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door USAbyus »

Bedankt voor je reactie en je tips MTL.

Wat zijn de ervaringen hier met het verschil tussen economy en premium economy ?

En welke maatschappij biedt dan de beste mogelijkheden?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Wat versta je precies onder "premium economy".

In feite zijn er namelijk twee soorten stoelen die onder die noemer vallen, maar een wereld van verschil zijn.

Aan de ene kant heb je de stoelen met iets meer beenruimte en recline, vaak vooraan in de Y cabin, maar verder niet anders dan de reguliere stoelen. Bij sommige airlines wel een eenvoudige amenity kit en soms priority boarding. Meestal wel 110v bij de stoel. Vaak te koop tegen meerprijs na boeken via seat selection.

Maar er zijn ook airlines die een "echte" premium economy cabin aanbieden. Met stoelen die je kunt vergelijken met de business class stoelen van 20 jaar geleden. Vaak hard shells, breder, goede recline en extra's zoals betere kussens en dekens, glazen ipv bekers, etc. Denk aan Air France, maar sinds kort ook aan Delta op een klein aantal routes.

Deze cabins moet je apart boeken, dat kan niet via een toeslag bij seat selection. Probleem bij deze optie is dat de prijs vaak erg hoog is en de meerprijs naar een (tijdig geboekt, restricted) business class ticket zodanig klein is dat je het dan beter meteen goed kunt doen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

Dat prijsverschil scheelt per maatschappij denk ik. Naar Thailand vliegen wij premium economy met EVA Air (star alliance, 5 star member) en prijsverschil met economy ca 300 euro voor retour. Business class ligt vaak nog 2x hoger dan premium economy. (laagseizoen: economy 600, prem econ 900, business 2000 retour) Bij EVA heeft premium Economy een eigen cabine met andere stoelen (2-4-2 tov 3-3-3 in economy, Boeing 777-300ER) + iets betere verzorging onderweg.
USAbyus
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2017, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door USAbyus »

@roelb en @sanook bedankt voor jullie reacties.

Met premium economy bedoelen wij de keuze (economy,premium economy, business en first) die je krijgt wanneer je zoekt naar prijzen voor tickets op de verschillende sites van de vliegtuig maatschappijen.

Het gaat ons er om dat we met de premium economy voor iedereen uit het gezin meer ruimte krijgen op de reis.

Thx
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Maar realiseer je dat er dus echt heel veel verschil is in die categorie.

Alles van een beetje extra seat pitch (stoelen verder uit elkaar en dus meer beenruimte) tot echt aparte cabins met hardshell-stoelen, waar het dus eigenlijk meer een soort "business class light" is.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vito »

Volgens mij heet het bv bij KLM geen premium economy maar economy comfort. Daar kun je niet op zoeken. Je zoekt op economy tickets en daarna leg je de stoeien vast in economy comfort. Kost je dan ook de kop niet, voor 5 tot 9 tientjes per stoel ben je klaar. Je hebt dan wel gewoon economy service, alleen 10 cm meer beenruimte en de rugleuningen kunnen verder naar beneden.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer