Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ina »

Pream schreef:In elk geval al balen dat we nu geen stoelen kunnen vastleggen
Dan is het anders, wij waren wel ingecheckt en hadden dus stoelen, alleen mijn boarding pas konden we niet printen.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door MattRob »

Precies, verschillende maatschappijen gebruiken verschillende boekingsnummers, dus bij BA gebruik je een andere dan bij AA, al heb je het tegelijk geboekt. Hetzelfde voor ons met Air France en Delta in 1 boeking. Even de goede boekingscodes (confirmation number noemen ze dat vaak) erbij zoeken, en daarmee inloggen bij de betreffende maatschappij.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Tinus1955 »

Zie dat de prijzen van de vliegtickets vanuit Amsterdam naar Washington DC/Dulles (IAD), rechtstreeks met United regelmatig verlaagd worden. Zie prijzen van 380 euro (incl. ruimbagage!!) t/m juni 2019. Leuk voor een noordwest rondje ook. Soms gaan de prijzen weer terug naar de normale tarieven wanneer ze later weer goedkoper worden. Gaat om een actie ter ere van het 25 jaar bestaan van deze lijnvlucht. Einde actie datum onbekend.
Link
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Ron Notenboom »

Eerder vandaag geprobeerd online in te checken voor onze vlucht naar Dallas met AA. Deze vlucht wordt door AA uitgevoerd voor Finnair. De paspoortgegevens e.d. heb ik eerder al ingevoerd en bij onze namen staat een vinkje bij Online check in. Desondanks krijg ik de melding We’re unable to check you in
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ? :oops:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Division »

Tinus1955 schreef:Zie dat de prijzen van de vliegtickets vanuit Amsterdam naar Washington DC/Dulles (IAD), rechtstreeks met United regelmatig verlaagd worden. Zie prijzen van 380 euro (incl. ruimbagage!!) t/m juni 2019. Leuk voor een noordwest rondje ook. Soms gaan de prijzen weer terug naar de normale tarieven wanneer ze later weer goedkoper worden. Gaat om een actie ter ere van het 25 jaar bestaan van deze lijnvlucht. Einde actie datum onbekend.
Link
Noordoost ipv noordwest.
Afbeelding
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door b_talens »

2 weken geleden pas geboekt door omstandigheden maar kwam een mooie prijs tegen en kon het niet laten.
Heen 10 Aug 2018 los angeles met overstap van 2 uur en terug 2 september vanaf las Vegas ook met een overstap van 2 uur voor 458 euro pp.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door asv60 »

Zijn er nog luchtvaartmaatschappijen waar je niet hoeft te betalen voor je 1e koffer? Of is het tegenwoordig overal betalen voor je koffer.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

Ik vrees dat het een trend is die vrijwel elke maatschappij nu toepast.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Dat is niet helemaal waar.

Als je een reguliere economy tarief boekt van de EU naar de US retour of terug, mag je, bij alle airlines, gewoon gratis een koffer inchecken. Daar is niets aan gewijzigd.

Maar.. die airlines hebben naast het economy tarief nog een extra, goedkoper tarief geintroduceerd. Dat heet bij alle amerikaanse airlines "Basic economy", en bij de europese airlines soms hetzelfde, of soms worden termen als "Light" oid gebruikt. Dat tarief is iets goedkoper dan het normale economy tarief. Maar in ruil voor die korting (meestal iets van 80 euro voor een retour) heeft het tarief dan wel beperkingen. Zoals het feit dat je geen bagage mag inchecken, en vaak ook beperkingen rondom stoelselectie, verdiende mijlen, wijzigingsmogelijkheden, upgrade mogelijkheden, etc.

Dat tarief is _nooit_ interessant als je gewoon van plan bent om bagage in te checken. De korting die je krijgt is lager dan wat je extra moet betalen om alsnog bagage in te checken, en dan blijf je ook nog zitten met alle overige beperkingen. Boek dan dus altijd het reguliere economy tarief.

Wat wel lastig is is dat de prijsvergelijkers altijd het goedkoopste tarief (dus Basic economy) laten zien. Je moet in je hoofd dus even 80 euro bij die prijzen optellen.. Het kan wel lonen om even door te klikken naar de airline, soms is het verschil tussen BE en Economy maar 30 euro oid.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Ing »

En bijvoorbeeld afgelopen weekend kon je bij British Airways de gewone 'Economy' tickets goedkoper boeken dan het zogenaamde lighttarief. Moest je dus eerst even doorklikken bij Google Flights oid, maar daarna was de laagste prijs dus ook daadwerkelijk met een koffer :)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door asv60 »

Het zoeken en vergelijken wordt er niet makkelijker op zo.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Op dit moment is UA voor verschillende bestemmingen vanaf AMS weer gunstig geprijsd. AMS-LAS retour voor EUR 430, basic economy, EUR 510 normaal, bijna alle dagen vanaf 30 oktober.

Caveat: TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 24JUL 18.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door b_talens »

Het is mij onduidelijk.

Ik heb economy tickets heenreis met united en terug Air Canada maar United zegt als ik in inlog betalen voor koffers, ook terug. Terug vlieg ik met air Canada die zegt dat koffers inchecken gratis is bij economy en alleen betalen bij economy basic maar tarief staat overal op economy klasse k maar er staat nergens economy basic of light tarief.

Ik weet het dus ff niet meer
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Cindy1969 »

@b_talens Daar liep ik afgelopen weekend ook tegenaan. Gewone Economy geboekt bij United, naar Florida. En absoluut geen Basic Economy. Met boeken stond er alleen bij die Basic Economy dat er geen koffer bij zat. Eenmaal geboekt bekijk ik de bevestiging, en ja hoor, zonder bagage...
Heb nog gechat met een medewerker van United, maar hij zei dat het klopte, wellicht is er weer iets veranderd? Heb ze geadviseerd het duidelijker op de site te vermelden, en heb geannuleerd.
Ik wacht wel tot er wat anders voorbij komt. Ga pas in mei.
Heel onduidelijk allemaal :?
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door peterd87 »

Volgens mij moet je bij United juist zeer uitdrukkelijk bevestigen dat je voor het basic economy tarief kiest?
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door b_talens »

Na chats met zowel united als aircanada heb ik geen economy basic maar economy maar wel zonder koffer. Dit was niet te zien toen ik boekte. Net als wat diegene hiervoor schreef. Annuleren gaat niet en we vertrekken over 2 weken en dat wordt 1 koffer heen en 2 terug met zijn 3en.(heb ook nooit 3 koffers behalve wel eens terug uit Florida ivm teveel aankopen :lol: ), En ondanks de kosten een hele mooie deal. De goedkoopste vlucht daarna was minimaal 800 euro duurder in totaliteit. Wel gewoon trolleys die meemogen, dat is bij economy basic namelijk niet.

Ben dus niet de enige.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ina »

Ik hoop dat wrc het dan goed heeft gedaan voor ons met Air Canada, ik heb specifiek gezegd met koffers en dat hebben zij bevestigd, meestal boek ikzelf en kun je zelf controleren of het idd goed is maar bij een pakket boeken zij alles.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

derksen_peter schreef:Volgens mij moet je bij United juist zeer uitdrukkelijk bevestigen dat je voor het basic economy tarief kiest?
Jep. Dus ik denk dat hier meer aan de hand is en dat het niet direct bij United is geboekt.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door b_talens »

Klopt maar wat ik heb geboekt is ook geen basic economy. Het is gewoon economy. Ook volgens United is het economy maar dus geen bagage inbegrepen


Flughafen Fluggesellschaft Durchgeführt durch

1. Flug
Flugdauer:
15 Stunden 56 Minuten
Abflug
11:05 Fr, xx Aug Amsterdam (Niederlande) - Schiphol (AMS) United Airlines
UA 21 United Airlines

Ankunft
14:30 Fr, xxAug Houston (USA) - G.Bush Intercontinental (IAH)
Terminal E Flugzeugtyp - 777 Klasse - Economy
Laatst gewijzigd door b_talens op 25 jul 2018, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Je citeert iets in het duits. Dat heb je vast niet op united.com geboekt :)

Als je geen checked luggage allowance hebt dan is het een baisc economy fare, ofwel unbundled (eru of eou). Welke naam het beestje heeft doet er niet toe.

Boek je op de united website, dan staan er rechtsonder twee kmopjes. Verder gaan met restricties, of toch het reguliere tarief kopen. En je moet echt een vakje aanvinken met 'these restrictions work for me' voordat je met het restrictieve tarief verder kan. En UA noemt dat geen basic economy, maar 'restricted economy'.

Wat screenshots:
Screenshot_20180725-002958_Chrome-432x888.jpg
Screenshot_20180725-003017_Chrome-432x888.jpg
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer