Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ONYX666 »

dat ligt er aan waar je woont, voor ons is brussel 1 1/2 uur en amsterdam 1 uur en 15 minuten.
Wij hebben tickets brussel- las vegas incl bagage voor 430 (geen trein naar parijs)
Gebruikersavatar
Nootje
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 21 aug 2011, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Nootje »

winterpark schreef:Nootje, met zijn tweeën is het misschien niet interessant (wij zijn ook met zn 2en thuis), maar met een gezin echt wel hoor.
400 euro incl. bagage naar een bestemming die normaal in de zomer minstens 800 euro kost? Parkeren is ook niet zo prijzig. Dat kan wel uit de 1600 euro die je bespaart met deze tickets ;-)
Dat begrijp ik, ik bekeek het ook vanuit mij persoonlijk (2 volw, reizen jun-jul). Als je met 4 pers alleen 2 koffers neemt, dan scheelt dat al weer 200,-
ONYX666 schreef:dat ligt er aan waar je woont, voor ons is brussel 1 1/2 uur en amsterdam 1 uur en 15 minuten.
Wij hebben tickets brussel- las vegas incl bagage voor 430 (geen trein naar parijs)
Daarom zeg ik; als je dichterbij Brussel woont het waarschijnlijk wel interessant is :thumbup:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door winterpark »

Ja precies, juni/juli, zit je alweer buiten het hoogseizoen :-) Terwijl je half juli/half augustus echt niet makkelijk tickets onder de 800 euro vindt.
Zelf zou ik ook niet naar Brussel gaan als reiziger buiten het hoogseizoen, zonder kinderen en we staan met 15-20 minuten trein op Schiphol.
Gebruikersavatar
Nootje
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 21 aug 2011, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Nootje »

Het leek in eerste instantie via skyscanner dat er ook tickets waren waarbij terugreis met de trein van Schiphol naar Brussel was. Maar bij het doorklikken bleek dat alleen via Parijs te zijn. Dan had het nog wel interessant kunnen zijn. Waren we direct vanuit Schiphol door gegaan naar huis :thumbup:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door jill1234 »

Wij wonen iets meer dan een uur van Brussel. Net zover als dat we vanaf Schiphol wonen. Parkeerkosten Brussel zijn zelfs nog wat goedkoper dan Schiphol, voor ons dus geen tijdverlies en geen extra kosten.

We gaan met de trein van Brussel naar Parijs, dan 2 uur overstaptijd en dan met de A380 naar Los Angeles. Je checkt al in bij de trein, koffers ook, krijgt je boardingpas al etc. Je hoeft in Parijs dus alleen zelf nog door de security.

Ik vind het ondanks de trein echt zeer de moeite waard; 1600 euro voor 4 personen inclusief bagage, reserveringskosten, ticketverzekering etc.
Zelfde ticket is nu alweer 740 euro.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vito »

Ieder het zijne, ik heb gisteren ook gekeken maar het viel mij uiteindelijk toch tegen. Wij vliegen graag comfort en dan zat je alweer aan 700,- pp naar Las Vegas. En dan ook nog vanaf Brussel. Nee, ik heb mijn beurt voorbij laten gaan.
Fuseke
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 okt 2008, 07:48

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Fuseke »

Ik heb vandaag mijn vluchten ook geboekt met de sale

3 juni tem 27 juni: BRU - LAS en SFO - BRU via Atlanta voor 449,95 euro :)
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Ragjee »

Hier ook geboekt via de flash sale: van 10 juli tot 4 augustus 431 euro per persoon van BRU - SFO met overstap in Atlanta en bagage inclusief. Zeer tevreden!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Ruud2004 »

jill1234 schreef: We gaan met de trein van Brussel naar Parijs, dan 2 uur overstaptijd en dan met de A380 naar Los Angeles. Je checkt al in bij de trein, koffers ook, krijgt je boardingpas al etc. Je hoeft in Parijs dus alleen zelf nog door de security.
En Immigration. (uitreiscontrole Schengen)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Jedinja »

jill1234 schreef:


We gaan met de trein van Brussel naar Parijs, dan 2 uur overstaptijd en dan met de A380 naar Los Angeles. Je checkt al in bij de trein, koffers ook, krijgt je boardingpas al etc. Je hoeft in Parijs dus alleen zelf nog door de security.

Ik vind het ondanks de trein echt zeer de moeite waard; 1600 euro voor 4 personen inclusief bagage, reserveringskosten, ticketverzekering etc.
Zelfde ticket is nu alweer 740 euro.
Weet je het zeker? Wij hebben in 2012 de koffers zelf mee moeten nemen in de trein en in Parijs zelf naar de bagageband moeten brengen en we zijn daar ook door de douane gegaan. In Brussel kregen we wel onze boardingpasses.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door jill1234 »

yep, is nieuw en staat duidelijk in de papieren.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Marcel5050 »

Fuseke schreef:Ik heb vandaag mijn vluchten ook geboekt met de sale

3 juni tem 27 juni: BRU - LAS en SFO - BRU via Atlanta voor 449,95 euro :)
Zelfde data,zelfde vertrekplaats en zelfde bestemming via expedia met KLM 355€pp + 50€ koffer 23kg.
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Jedinja »

jill1234 schreef:yep, is nieuw en staat duidelijk in de papieren.
Ideaal!! Wij vonden het destijds goed te doen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door jill1234 »

Jedinja, weet je nog waar jullie destijds geparkeerd hebben? Of zijn jullie vanuit NL met de trein gegaan?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door MattRob »

MattRob schreef:Vraagje over de light tarieven, nu daar wellicht meer ervaring mee is. In het begin begreep ik dat je niet alleen voor bagage moest betalen, maar dat je meer 'light' nadelen had; bv geen stoelen kunnen boeken (pas bij inchecken) en nog meer ? Voor gezin met (jonge) kinderen, kan light natuurlijk best voordelig zijn als je met 4 vliegt, en dus maar 2 koffers meeneemt. Maar ik hoorde in begin dat je bv grote kans hebt dat je als gezin niet bij elkaar komt te zitten. Blijkt dat inderdaad uit de ervaringen ? Oftewel, is de prijs voor koffers enige afweging om te kiezen voor light-tarief, of zijn er daadwerkelijk meer echte nadelen ?
Even een bumpje omhoog; iemand die dit weet ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door UitHolland »

Wat ik nog ben tegengekomen is dat er wordt aangegeven dat de vlucht hoe dan ook niet aan te passen is.

Het tarief er net boven stond dan 150 dollar per ticket per aanpassing. Dat vind ik eigenlijk al de categorie niet aan te passen. Maar in dat geval ben je dus de gehele ticket kwijt mocht je er niets meer aan hebben.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door peterd87 »

MattRob schreef:
MattRob schreef:. In het begin begreep ik dat je niet alleen voor bagage moest betalen, maar dat je meer 'light' nadelen had; bv geen stoelen kunnen boeken (pas bij inchecken) en nog meer ?
Klopt. Bij bijv. United krijg je stoelen toegewezen (wat waarschijnlijk in veel gevallen een middle seat zal worden) Ik weet niet hoe ze hier omgaan met families met kinderen.

Wellicht de vraag eens stellen en kijken of ze hier info over kunnen verschaffen.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door hemmie »

Veel maatschappijen die pas gratis stoelen laten kiezen bij inchecken hebben wel een speciaal beleid voor kinderen, bij BA worden kinderen onder de 12 meen ik niet alleen gezet (wij zaten vorig jaar netjes allevijf bij elkaar), bij Air France geven ze aan gezinnen met kinderen tot 14 jaar bij elkaar te zetten (gaan we in de kerstvakantie testen). Ik heb echter nog niet duidelijk kunnen vinden of er ook zulke regels zijn bij de light tarieven.
Terug in Texas!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

UitHolland schreef:Wat ik nog ben tegengekomen is dat er wordt aangegeven dat de vlucht hoe dan ook niet aan te passen is.

Het tarief er net boven stond dan 150 dollar per ticket per aanpassing. Dat vind ik eigenlijk al de categorie niet aan te passen. Maar in dat geval ben je dus de gehele ticket kwijt mocht je er niets meer aan hebben.
Als je een ticket wilt zonder change fees dan moet je full-fare boeken. Dat is zodanig veel duurder dat het echt niet interessant is.

Een change fee van EUR 150 voor een ticket in economy is heel normaal en heel schappelijk. Voor restricted business fares is het vaak het dubbele (300 euro). Ik heb al regelmatig tickets moeten wijzigen omdat de plannen wijzigden door externe omstandigheden. En tja, dan is die change fee natuurlijk altijd zonde van het geld, maar nog altijd vele malen beter dan het hele ticket kwijt zijn. En soms kan het ook gunstig uitvallen: ik heb wel eens gewijzigd toen er net een goedkoop tarief was, waardoor mijn nieuwe ticket ongeveer 150 euro goedkoper was dan het oude. Dat streept dan mooi weg tegen de change fee en daarmee was die wijziging kostenloos. Het is echter vaker andersom, dat de nieuwe fare duurder is.
esak
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door esak »

Gisteren tickets geboekt voor 14 juli 2019 tot en met 6 aug 2019! Van Amsterdam naar Las Vegas.
Voor 530 euro, bij British Airways, goede vluchttijden, met maar 1 overstap, via Momondo
Voor het hoogseizoen vonden wij het geen slechte prijs.

Ze zijn er nu nog wel, onder de 600 euro.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer