Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door SvenV »

Martin & Marianne schreef: Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben, ware het niet dat, nadat de dochter geboekt had - en er dus een ticket weg was - wij een uurtje later ook nog even op de site hebben gekeken en het had daar toen nog steeds voor die lagere prijs zagen aangeboden. :wink:
En heb je toen ook helemaal doorgeklikt tot op 't einde?
Revenue management kan ook weer een uur later 1 ticket in die prijs beschikbaar maken, maar 2 tegelijk niet. Het is gokken uiteraard wat erachter zit.
Wat je ook vaak ziet in sites als momondo etc is dat een oude flashsale prijs toch nog te zien is, maar als je doorklikt ook duurder wordt.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even op google gezocht. Hier op de site van de consumentenbond staat het betreffende artikel van de consumentenbond over de dubieuze praktijken van de KLM.

@Sven, nee niet zover geklikt, maar wat mijn dochter overkwam lijkt heel erg op wat in het artikel van de consumentenbond staat. Die noemt het pure prijsmisleiding wat de KLM doet en ik denk dat ze daar helemaal gelijk in hebben. Het zou zelfs kunnen dat KLM de wet overtreedt, alleen is er nog geen rechterlijke uitspraak over geweest.

Martin
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door SvenV »

Ze geven toch wel ook die reden aan: "KLM en Transavia controleren echter pas als een klant gaat betalen of de tickets al dan niet "op" zijn in een bepaalde klasse. Beginnen er twee mensen tegelijkertijd met het boeken van de laatste stoel van een bepaalde prijsklasse, dan krijgt de eerste die betaalt de stoel voor die prijs, en heeft de tweede pech"
Ik keur het niet goed hoor, alleen doen de anderen (bvb Lufthansa) het ook.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door SuzieQ »

Dat van Martin & Marianne had ik dus ook met mijn tickets naar Orlando.
Na een paar uur weer voor de eerdere prijs.
En toen kwam er bij KLM ook nog eens dure creditcardkosten overheen en via de Delta website niet.
Achteraf natuurlijk stom om voor Delta te kiezen, nu hebben we terug nergens recht op bij vertraging.
Op het moment zelf vond ik de 70 euro extra te veel (en had dit ook niet op mn cc staan).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Annet1992 »

Ik kan het zo snel niet vinden dus ik vraag het maar even..
Is het op een rustige dag echt nodig om 3u van te voren aanwezig te zijn? Of is dat een beetje overdreven? Ik vlieg nooit dus heb echt geen idee..
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

Het punt is dat je extra veiligheids-controles hebt als je naar de VS vliegt. Wanneer vlieg je en waar naar toe?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

SuzieQ schreef: Achteraf natuurlijk stom om voor Delta te kiezen, nu hebben we terug nergens recht op bij vertraging.
Dat is niet juist, waar je je ticket koopt doet er niet toe.

EU261 geldt voor alle carriers indien je vertrekt vanuit europa, en voor EU carriers bij alle vluchten. Als je bij KLM boekt maar terugvliegt naar de EU met een DL operated vlucht val je dus niet onder EU261. Boek je bij Delta maar vlieg je met een KL of AF operated vlucht terug dan valt dat wel onder EU261.

@Annet: dat is absoluut overdreven. Je moet, als je vagage wilt inchecken, uiterlijk 1 uur voor vertrek je bagage fedropt hebben. Heb je geen bagage, dan moet je uiterlijk 15 minuten voor vertrek bij de gate zijn. Dat is op tijd.

Hoeveel marge je daar inbouwt moet je zelf bepalen. Dat zal vooral afhankelijk zijn van je vervoersmiddel naar de luchthaven en hoe comfortabel je je voelt bij minder marge. Security op schiphol kost je normaal gesproken niet meer dan 10 tot 15 minuten. Natuurlijk zijn er excessen zoals de stroomstoring laatat en de meivakantie vorig jaar. Maar daar kun je natuurlijk niet op plannen. Dus als je zeg anderhalf uur voor vertrek op de luchthaven bent dan ben je ruim op tijd.

Er zijn geen extra veilighwidscontroles. Als je met DL vliegt dan moet je alleen tussen checkin en gate even een stickertje op je paspoort halen. Dat kan bjj D1, maar ook net voor security en kost 2 minuten. Daar worden de extra, verplichte vragen gesteld die een US airline aan haar passagiers moet stellen bagage zelf ingepakt, etc). That's all.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ina »

Ik las hierboven dat zoekmachines zoals Momondo en Skyscanner niet alle maatschappijen in hun bestand hebben, waar kun je zien welke wel en welke niet zodat je geen mooie deals mist??
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Frasi »

Zoekmachines als Momondo en Skyscanner verkopen zelf geen tickets. Het is dus niet dat zij bepaalde airlines niet in hun portfolio hebben.
Zij werken met ticketverkopers (OTA's) zoals vliegwinkel, Expedia, budgetair en met de airlines zelf.
En die moeten daarvoor betalen (aan Momondo, Skyscanner, etc).
Om die reden is het altijd verstandig even meerdere sites te proberen én via de airline zelf.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door RCRD »

Een retourtje naar Vegas voor <250 euro, damn. :shock:

Het is dat we dit jaar al geweest zijn en ik geen verlofdagen genoeg meer heb anders had ik meteen geboekt.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

waar ?
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ina »

Idd waar? Dan boek ik direct :D :wink:
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door peterd87 »

kom ook niet verder dan prijzen van +/- 350 euro :blink:
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ina »

350 is ook een mooie prijs, of doe je er dan 30 uur over?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

350 zijn routes van oneworld, meest via london en op de data dat ik keek met lange connecties.

Ben ook wel benieuwd naar die 250 euro, er moet nog een kort tripje naar Vegas gepland worden ergens dit jaar. Bij voorkeur Skyteam.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ina »

Welke data Roelb? Ik kijk voor oktober, zie je deze bij Momondo, Skyscanner etc? Ik heb pr ijsalarmen aanstaan( LV, SEA en Vancouver) maar nog geen 350 voorbij zien komen en zeker geen 250, wel vanaf Amsterdam.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

Zullen al uitverkocht zijn.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

ina schreef:Welke data Roelb? Ik kijk voor oktober, zie je deze bij Momondo, Skyscanner etc? Ik heb pr ijsalarmen aanstaan( LV, SEA en Vancouver) maar nog geen 350 voorbij zien komen en zeker geen 250, wel vanaf Amsterdam.
Gewoon met google flights kijken. Bijna het hele jaar door, wel vanaf DUS. Ik zoek altijd standaard dus,ams als vertrek.
Gebruikersavatar
Edman!
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 26 nov 2012, 15:33
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Grand Canyon ;)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Edman! »

Vanaf Frankfurt kun je AA Basic Economy tickets vinden naar Vegas vanaf 272 euro (maart 2019). Ja, Frankfurt, niet meteen om de hoek :?
Laatst gewijzigd door Edman! op 25 jun 2018, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

Ben nooit zo enthousiast over Google flights. Ik kijk voor de meivakantie volgend jaar voor Amsterdam - Seattle. Met Lufthansa volgens Google flights €822. Maar met Skyscanner voor €479. Dus...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer