Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Lees even mijn vorige post. Een open-jaw is niet "duurder" of "goedkoper" omdat het een open jaw is. Om je te helpen zoeken voor een ticket A-B C-A kun je zoeken naar een retour A-B en een retour A-C bij dezelfde airline. Focus bij de eerste zoektocht (A-B) op de data van de heenreis waarop je ticket het goedkoopst is, en bij A-C op de datum van de terugreis die je ticket zo goedkoop mogelijk maakt. Combineer vervolgens die heenreis en terugreis.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door vinceG »

Joeyvdl schreef:Wij zijn momenteel aan het kijken naar een reis voor later dit jaar. We weten nog niet of we een rondje doen, of een enkele rit.
Iemand ervaring met de multi-city tickets van KLM? én zijn deze ook voordeliger in de 5 dagen voordeel / Werelddeal Weken?

Alvast bedankt
De afgelopen jaren boek ik voor 90% al mijn tickets via KLM en in 80% van de gevallen kom ik uit op een open jaw/multicity omdat dit goedkoper is. De werelddealweken wordt ik zelf nooit echt warm van en vaak heb ik vlak voor of na de wdw goedkopere tickets geboekt.

Maar zoals Roelb al aangeeft zijn ticketprijzen van zo veel factoren afhankelijk! Dus goed zoeken en in de gaten houden en op het juiste moment toeslaan. Je kan blijven zoeken naar het goedkoopste ticket, maar als jij tevreden bent met de prijs, dan gewoon doen!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

Werelddealweken is een leuk marketing dingetje waar wij gierige Nederlanders altijd weer intrappen. Ik heb er nog wat gevonden waar ik echt warm van werd, of wat ik niet (goedkoper) gevonden kan krijgen buiten de werelddealweken.
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door avsboz »

Joeyvdl schreef: Iemand ervaring met de multi-city tickets van KLM? én zijn deze ook voordeliger in de 5 dagen voordeel / Werelddeal Weken?

Alvast bedankt
Staar je niet blind op KLM prijzen. Reken wel goed door of daar bagagekosten bijkomen. Er valt daar zo weinig van te zeggen, maar Werelddeal Weken bleken in ons geval (jan 2018 geboekt) wel voordeliger te zijn dan de tijd er voor of de tijd er na.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door jill1234 »

@RoelB
Roel, ik heb echt genoeg tickets gezien voor onder de 500 euro voor juli, nu inderdaad niet meer, maar paar maanden geleden nog wel. Als ik een retour oor die prijs kan boeken neem ik de extra kilometers van een rondje t.o.v. een one way voor lief. Ik zal het eens in de gaten houden vanaf augustus.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Tja, een paar maanden geleden. Dat zegt niet zoveel over de prijzen van vandaag :-) Als je toen naar andere routes had gezocht, inclusief de gewenste open jaw route dan had je vermoedelijk diezelfde lagere tarieven gezien. Maar je hebt niet geboekt. Als je nu een ticket koopt dan betaal je de prijzen van vandaag, niet de prijzen van een paar maanden geleden.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door jill1234 »

@roelb, ik snap het misverstand: wij gaan pas zomer 2019 :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Daar is helemaal nog niets over te zeggen. Vanaf september, oktober kun je pas tickets gaan kopen bij alle airlines.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door jill1234 »

Dat weet ik roel, 11 maanden vantevoren.
Mijn vraag was alleen of een mulitcity veel duurder gaat zijn dan een retour.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Nee dus, de prijs wordt niet anders door het feit dat het om een open-jaw route A-B C-A gaat tov een retour A-B-A, mits B en C in hetzelfde land en A-B en C-A beide langer zijn dan de afstand B-C.

Als je bij bijvoorbeeld KLM een retour AMS-LAS voor 800 kunt kopen, en een retour AMS-SFO voor dezelfde data ook voor 800 euro, dan zal het vermoedelijk zo zijn dat AMS-LAS SFO-AMS ook ongeveer diezelfde prijs zal zijn.
Traveler32
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2018, 18:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Goede prijs

Bericht door Traveler32 »

Hallo allemaal,

In januari 2019 ga ik van Amsterdam naar Nashville en vlieg vanuit daar naar JFK om vervolgens terug naar Amsterdam te vliegen, nu heb ik deze route gevonden voor 800 euro. Is dit in jullie ogen schappelijk of kan ik beter wachten met boeken?

Gr Travel32
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

Ik zou even wachten. Januari is laagseizoen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Goede prijs

Bericht door sanook »

Traveler32 schreef:Hallo allemaal,

In januari 2019 ga ik van Amsterdam naar Nashville en vlieg vanuit daar naar JFK om vervolgens terug naar Amsterdam te vliegen, nu heb ik deze route gevonden voor 800 euro. Is dit in jullie ogen schappelijk of kan ik beter wachten met boeken?

Gr Travel32
Bestaat je route uit 3 segmenten in 1 ticket ? dus amsterdam-nashville, nashville-new york en new york-amsterdam ?
Dan raad ik je ook aan om te kijken voor een multicity ticket amsterdam-nashville en new york amsterdam (dus 2 segmenten) en daarbij de prijs voor een los ticket nashville-new york te checken. Dit kan voordeliger zijn.
Traveler32
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2018, 18:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Traveler32 »

mtl schreef:Ik zou even wachten. Januari is laagseizoen.
Wanneer zou je dan boeken?
Traveler32
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2018, 18:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Goede prijs

Bericht door Traveler32 »

sanook schreef:
Traveler32 schreef:Hallo allemaal,

In januari 2019 ga ik van Amsterdam naar Nashville en vlieg vanuit daar naar JFK om vervolgens terug naar Amsterdam te vliegen, nu heb ik deze route gevonden voor 800 euro. Is dit in jullie ogen schappelijk of kan ik beter wachten met boeken?

Gr Travel32
Bestaat je route uit 3 segmenten in 1 ticket ? dus amsterdam-nashville, nashville-new york en new york-amsterdam ?
Dan raad ik je ook aan om te kijken voor een multicity ticket amsterdam-nashville en new york amsterdam (dus 2 segmenten) en daarbij de prijs voor een los ticket nashville-new york te checken. Dit kan voordeliger zijn.
Ja de route is 3 segmenten in 1 ticket, los kwam ik niet noemenswaardig goedkoper uit.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

Traveller32: ik zou nu al de prijzen in de gaten houden. En toeslaan wanneer je een mooie prijs vindt. En de tip van sanook niet vergeten.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door phoonke »

Hallo iedereen,

Morgen vertrekken we naar NY met route BRU-FRA-JFK en daar we nog nooit een overstap gedaan op europees gebied (altijd al in de USA) worden onze bagage toch automatisch doorgelabeld dacht ik toch he? Ik stelde mij ineens de vraag omdat ik juist online ingecheckt heb en ik zie bij onze 2 de boarding pass ( die van FRA-JFK) bagage drop off: kiosk , bij de eerste boarding pass staat er duidelijk bij row 4 counter 4.9
Ik dacht het wel maar wou toch effe zeker weten om niet zonder bagage toe te komen in NY :wink:

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door phoonke »

Een 2de vraag
Bij het online inchecken bij Lufthansa staat er bij mij M/M bij Passenger Status en bij mijn vrouw staat er niets?
Betekent dat iets??

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

Als je BRU-FRA-JFK op 1 ticket hebt gekocht wordt de bagage gewoon doorgelabeld. Mocht je dat niet hebben gedaan dan mag je de bagage ophalen op de band en vervolgens weer opnieuw inchecken. Dan hoop ik dat je genoeg tijd hebt tussen de twee vluchten.

Het m/m komt mij niet bekend voor. Wellicht een ander hier.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door phoonke »

Jaja het is 1 ticket dus dat is in orde

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer