Wow Air

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Floirs
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2018, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Wow Air

Bericht door Floirs »

Graag zou ik van andere mensen horen wat hun ervaing is met WowAir. Ik heb er 1x mee gevlogen en de ervaring was verschrikkelijk. Je krijgt geen eten en drinken en de zit ruimte is kleiner dan Ryanair. En dat voor een lange vlucht (New York). Veel vluchten worden gecanceld en iedere vlucht heeft wel een vertraging. Mijn terug vlucht werdt gecanceld. Zelf de mensen die werkten op de luchthaven adviseerde niet met deze vliegmaatschappij te vliegen...... mijn vraag is, hoe ver mag je gaan als budget maatschappij bij vluchten langer dan 4 uur....!???
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wow Air

Bericht door PSVwally »

Ik vind zaken als geen eten en drinken eerlijk gezegd niet iets om over te klagen. Je weet vooraf dat dat bij deze maatschappij er gewoon niet bij in zit en dat je hiervoor
moet betalen

Ik heb er 1x mee gevlogen (niet naar amerika) en vond het idd een ryanair/transavia/easyjet/corendon ervaring
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wow Air

Bericht door Pete.Z »

You get what you pay for.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Wow Air

Bericht door Marcopstal »

Wat verwacht je dan ? Zitjes voor iedereen zoals in businessklas met champagne voor een goedkoop prijsje ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wow Air

Bericht door mtl »

Er zijn zat betere maatschappijen waarmee je voor een goede prijs naar New York vliegt. En die bieden meer dan wauw air.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wow Air

Bericht door SuzieQ »

Vraag mij oprecht af of zo krap zitten wel medisch verantwoord is.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Wow Air

Bericht door babarage »

Mjah tis allemaal wel erg krappies bij diggies in economy maar das eigenlijk overal zo. We worden allemaal langer en breder maar de zitruimte in het vliegtuig niet, eerder andersom. Als ik kijk dan lijkt WoW niet spectaculair af te wijken van andere maatschappijen. 30-31 waar andere rond de 31-32 zitten. Nou is een inch al snel veel als je krap zit maar dan nog.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
FlyingKat
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 okt 2017, 20:49

Re: Wow Air

Bericht door FlyingKat »

Dochter en vriend hebben onlangs Wow Air gevlogen, PIT-AMS vv. met tussenstap op KEF. Eerste keer met Wow. Economy is idd krap maar volgens hen niet krapper dan andere economy. Ze hadden waar mogelijk overigens betaald voor ruimere stoelen maar die waren niet voor alle legs meer beschikbaar helaas. Doordat de prijzen zo laag zijn is upgraden een prima optie.

Overstaptijd op KEF was kort. Idd ook vertraging van beide keren de 1e vlucht dus overstap was daardoor dubbel vervelend. Wow houdt zijn vliegtuigen wel tegen op KEF als de aankomende vlucht vertraagd is dus die stress hadden ze niet hoeven hebben (maar ja, niet naar moeders luisteren he :wink: ). Op de terugweg 1 koffer in KEF blijven staan. Kwam keurig met de volgende vlucht naar PIT (twee dagen later want niet elke dag een vlucht) en netjes thuisbezorgd. Snelle communicatie via Facebook priveberichten.

Al met al is het best te doen. Ze hebben niets beleefd wat we bij andere airlines (de 'namen') nog niet beleefd hadden. Aanrader is ruimere stoelen te boeken als ze nog beschikbaar zijn. Wordt bij andere maatschappijen gauw duur, maar bij Wow heel betaalbaar. Ga er niet vanuit dat je wel tijd hebt op KEF wat te eten (kan meevallen maar zou er niet op rekenen) dus zorg zelf voor wat snacks.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Wow Air

Bericht door LeenG »

Zoals met alles moet je zelf afwegen hoeveel iets je wel/niet waard is.
- reistijd
- comfort aan boord: beenruimte, entertainment, eten en drinken
- kosten ruimbagage
- heb je tijd voor vertragingen etc.

Persoonlijk vind ik reizen in Ryanair style aanvaardbaar tot ong 4u. Langere vluchten, dan wil ik iets meer comfort. Maar ik ben een vrouw van 40. Op mijn 20ste dacht ik daar anders over :wink:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wow Air

Bericht door roelb »

Houd wel rekening met meerdere dagen vertraging als er ergens iets uitvalt of een vlucht vertraagd is waardoor je een connectie mist. En dat is echt geen hypothetische situatie, dit overkwam een nicht van mijn wederhelft deze zomer. Zij hebben meerdere dagen in Canada vastgezeten en zijn op eigen initiatief (en kosten) naar een andere luchthaven gereisd om naar huis te kunnen. Hadden ze dat initiatief niet genomen dan had het nog langer geduurd. Welkom in de wereld van budget airlines zonder netwerk en crappy service.

Houd er ook rekening mee dat je bij dit soort airlines de heen- en terugvlucht /apart/ boekt. Stel dat je vlucht op de heenweg forse vertraging heeft of wordt gecancelled en je naar aanleiding daarvan besluit om zelf een alternatief te regelen. Je denkt dan op basis van de EU regelgeving een refund te kunnen claimen bij Wow. Dat kan ook, maar omdat je heen- en terugvlucht apart zijn krijg je alleen het geld voor je heenvlucht terug. De terugvlucht is apart geticket en blijft staan. Maar daar heb je niet zoveel aan, want elk alternatief dat je zult regelen zal een retour zijn.

Ook dit is geen hypothetische situatie. Ik vertrok drie weken geleden tijdens die storm vanaf Schiphol. Vrijwel alle vluchten met narrow-body toestellen waren gecancelled of enorm vertraagd. De hele KLM lounge zat vol met mensen die niet verder konden en onze vlucht naar CPT (in een 777-300) miste een groot aantal passagiers. Ik ben toen even op het bord gaan kijken, en alle vluchten van dit soort budget airlines waren gewoon cancelled. Immers, die vliegen met narrowbodies, en die toestellen staan een stuk sneller vast op de grond bij wat wind. Intercontinentale vluchten van reguliere airlines gingen allemaal door, al hebben ze tussen 10.30 en 12.30 wel even aan de grond moeten wachten. En dat was al de tweede dag dit jaar dat er door slecht weer heel veel narrowbody vluchten uitvielen. Zie ook een eerder topic van iemand hier die om hulp vroeg terwijl hij op de luchthaven stond omdat zijn budget-airline vlucht via (ik dacht) de UK naar de US was uitgevallen. Die heeft uiteindelijk maar gewoon 1000 euro pp neergelegd bij KLM om diezelfde dag nog te kunnen vliegen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wow Air

Bericht door mtl »

Ik heb begrepen dat er dit weekend vluchten van Wow air naar/van Keflavik gecanceld zijn.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Wow Air

Bericht door sanook »

roelb schreef:Immers, die vliegen met narrowbodies, en die toestellen staan een stuk sneller vast op de grond bij wat wind. Intercontinentale vluchten van reguliere airlines gingen allemaal door, al hebben ze tussen 10.30 en 12.30 wel even aan de grond moeten wachten.
Heeft dat met veiligheid te maken dat die narrow bodies eerder uitvallen ? Of omdat het meer (operationele) gevolgen heeft voor maatschappij/passagiers als de wide bodies uitvallen ?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wow Air

Bericht door roelb »

Bij harde wind is er meer seperatie nodig is tussen toestellen en zullen er minder runways gebruikt kunnen worden. Toestellen hebben een maximale waarde voor zijwind waaronder ze nog kunnen vliegen. Die is niet zo hoog, dus bij storm zijn alleen de runways die in het verlengde van de windrichting liggen te gebruiken. Beide zaken samen zorgen er voor dat de capaciteit van de luchthaven (sterk) afneemt en dat er dus vluchten geschrapt moeten worden. De keuze om grote, intercontinentale toestellen met veel passagiers wel te laten vliegen en kleinere toestellen niet minimaliseert de impact, zowel qua aantal passagiers als qua kosten voor de airlines (minder impact op het netwerk, minder hoge vergoedingen, etc).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wow Air

Bericht door Almere vak V »

Als je (super) flexibel bent, geen waarde hecht aan luxe, geen probleem hebt met vertraging. Bij voorkeur alleen reist of in een klein gezelschap dan zou ik geen probleem hebben met het reizen met WOW.

Maar kom hier niet klagen over te weinig zitruimte, geen eten of drinken en wat al niet meer. Dat weet je vantevoren als je bij dit soort maatschappijen boekt. Er zijn maar weinig vliegtuigen waar je languit liggend in vervoerd wordt zonder daar de hoofdprijs voor te betalen. Alhoewel, met een gipsvlucht heb je die luxe wel.
New York, hebben ze niet verlegd, heb ook niet vernomen dat ze daar binnenkort plannen voor hebben. Dus voorlopig blijft het ver vliegen. Heb wel begrepen dat ze weer een Concorde aan het bouwen zijn. Maar ook die zal denk ik geen budgetvluchten gaan verzorgen.

Als je bij zo'n maatschappij boekt weet je waar je naartoe vliegt. Je kan zelf je stoelen kiezen en vaak kan je nog kiezen ook of je eten of drinken. Als je hier allemaal bewust voor kiest snap ik het probleem niet zo.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Wow Air

Bericht door Marcopstal »

Je kan inderdaad niet verwachten dat alles "WOW" gaat zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Wow Air

Bericht door vinceG »

Nou als je betaalt dan kan het best "wow" zijn hoor :lol:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wow Air

Bericht door Old Faithful »

Naast "wow" is het dan vaak ook "auw" in je portemonnee. :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wow Air

Bericht door mtl »

Bepaald geen hoge wauw factor.
elinebeluga
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 nov 2013, 09:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wow Air

Bericht door elinebeluga »

Wat negatief allemaal.
Wij hebben er twee keer meegevlogen. 1 keer naar Reykjavik voor een vakantie op IJsland en een keer naar Canada.
Mijn man is 2.04 en voor hem hebben we naar Reykjavik geen beenruimte bijgeboekt, maar een plek aan het gangpad. Het was zeker niet minder ruim dan andere airlines en veel ruimer dan Ryanair.
Het personeel was vriendelijk, prima stoelen, zeer betaalbaar. Je weet van tevoren dat je voor zaken moet bij betalen, maar daar zijn ze niet de enige in. Al met al zijn ze nog steeds een stuk goedkoper (zeker als je ruim van tevoren boekt).
Wij waren naar Toronto incl beenruimte en bagage 2100 euro voor vier personen kwijt in de zomervakantie van 2017.
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wow Air

Bericht door roelb »

Je hebt geluk gehad denk ik. Voor een tarief dat helemaal niet goedkoper is dan een van de reguliere airlines. Sterker nog, een tijdje geleden kon je voor minder dan EUR 300 in het hoogseizoen retour naar diverse luchthavens in Canada.

Maar vwb Wow, lees dit maar eens: https://medium.com/@iamnayr/why-i-will- ... c7892e8904. Het heeft heel veel weg van het verhaal van die nicht waar ik het eerder over had, al hadden die uiteindelijk niet 1, maar meerdere dagen extra nodig om thuis te komen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer