Wow Air

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wow Air

Bericht door mtl »

Allemaal tegelijk van de stoel af gaat natuurlijk niet. Maar dat hoeft ook niet. Je gaat van je stoel af en zodra je weer zit dan gaat een ander weer wandelen. Al kan ik me voorstellen dat je het vervelend vindt om twee mensen te laten opstaan zodat jij je plek bij het raam kan verlaten. Maar mogelijkheden zijn er altijd. Maar ik ben wel blij dat ik geen economy meer vlieg tijdens lange vluchten.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wow Air

Bericht door SuzieQ »

Ik draag van die speciale vliegtuig kousen (dit helpt tegen opgezette benen / enkels). Om risico`s te beperken.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wow Air

Bericht door Pete.Z »

Zelf twijfel ik altijd, zit ik te zoeken naar een goede prijs, ga ik daarna fors bijbetalen voor wat extra ruimte, ben ik weer “duur” uit.
Met wat punten heb ik er geen moeite mee, maar 125 euro per stoel....auw. Afgelopen oktober 25 euro last-second bijbetaald voor economy plus bij United, dat vind ik wel de moeite.
Voorin vind ik helemaal zonde geld, die paar uur pas ik me wel aan, en van het uitgespaarde geld kan ik nog drie keer vliegen in een jaar..... :thumbup:

Gemiddeld vliegen wij toch snel om de drie maanden, binnen en buiten Europa, iedere keer eerste klas of plus vliegen loopt dan aardig op. :|
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Wow Air

Bericht door Neil mcauly »

Zijn vorige week noodgedwongen moeten terugkeren en WOWair was de enige maatschappij die ons voor een aanvaardbare prijs kon terug thuis krijgen on such short notice.
Over de plaats in het vliegtuig niet te klagen, hebben ook bijbetaald voor extra legroom, weet dus niet hoe de economy beenruimte zich hiertegen verhoudt.
Over de inflight opties kunnen we kort zijn, die zijn er namelijk niet tenzij je bijbetaald.

Wat wel ergerlijk was en een reden voor mij dat het meteen de laatste keer WOWair is geweest is het feit dat we normaal om 19uur zouden vertrekken, om 18 normaal boarden. Om 19uur zaten we nog niet op het vliegtuig, uitleg kregen we niet. Toen ik ging vragen of onze korte overstap in KEF haalbaar zou zijn kreeg ik te horen dat ze hier geen vat op hadden en dat de vliegtuigen in KEF zouden wachten op ons?? Weet niet of dit waarheid is maar in andere luchthavens lijkt me dit niet haalbaar dat vertrekkende vluchten een arriverende vlucht opwachten.

Zijn pas om 20:30 vertrokken, theoretisch onze aansluiting in KEF dus gemist. Gelukkig voor ons had het vliegtuig in KEF ook 1uur vertraging waardoor we nog net uit het vliegtuig konden stappen en direct op het ander konden boarden.

Al bij al toch redelijk op tijd thuisgeraakt maar de prijzen die ze hanteren wegen niet op tegen de service die je wordt aangeboden. Als je tickets op voorhand kan boeken kan je voor wat meer toch een vlucht krijgen met degelijke service aan boord.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Wow Air

Bericht door Division »

Pete.Z schreef:Gemiddeld vliegen wij toch snel om de drie maanden, binnen en buiten Europa, iedere keer eerste klas of plus vliegen loopt dan aardig op. :|
Als je eerste klas vliegt is dat idd een snel oplopende kostenpost. Dan kost een ticket LAX al gauw 3500-4000 euro. Eerste klas binnen Europa (bestaat ook niet volgens mij?) vind ik met zulke korte vluchtjes geen meerwaarde hebben.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wow Air

Bericht door roelb »

Dat valt best mee hoor. Je kunt voor onder de 2000 euro in business retour vliegen naar de meeste plekken op de wereld . Dat vereist, net als bij economy fares, wel wat flexibiliteit en direct toeslaan als je een interessante fare ziet.

De goedkopere fares zijn meestal niet flexibel, en de change fees liggen vaak hoger dan bij economy (300 tot 400 euro ipv 150 tot 180).

Binnen Europa is business inderdaad niet meer interessant. De meeste airlines hebben een 2x3 configuratie in hun single aisle toestellen, en ze blocken dan de middle seats voor de rijen die als business class verkocht worden. KLM doet daar zo'n plastic tafeltje overheen. Stoelen zijn verder gewoon hetzelfde als in economy, met wat meer beenruimte.

Dat is de laatste 15 jaar helaas gemeengoed geworden. En dan kun je inderdaad net zo goed in economy comfort zitten, zelfde stoel, zelfde beenruimte, alleen andere catering.

Intercontinentaal is echt een ander verhaal. Daar heb ik het iig wel voor over, maar dan wel max 2000 euro oid, en alleen als het een route met lie flat seats is. Op de totale kosten van een vakantie valt het verschil best mee en de gespaarde mijlen gaan een stuk harder. Maar goed, wij hoeven maar twee tickets te kopen. Als je dat met kids er bij moet doen is het al snel een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Wow Air

Bericht door Division »

We hebben hier over eerste klas, niet business class.
Afbeelding
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wow Air

Bericht door mtl »

Veel airlines hebben geen eerste klas. Je kan beter business class vliegen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wow Air

Bericht door roelb »

Volgens mij werd er ook geen echte intercontinentale first class bedoeld, maar werd er met "eerste klasse" gewoon de business cabin bedoeld.

Intercontinentaal first wordt niet door veel airlines aangeboden, al helemaal niet vanaf Amsterdam. De enige opties die je in de buurt hebt zijn CDG (Parijs) of FRA (Frankfurt) voor non-stop vluchten naar de USA in First. Vanaf Parijs is dat dan La Premiere van Air France, vanaf FRA is het de first-class cabin van Lufthansa.

Maar sowieso is 3 tot 4000 euro dan (heel) erg optimistisch. La Premiere bij Air France, vanaf Parijs naar de USA, kost je al snel 6 tot zeker 15k retour, waarbij 10k gemiddeld is. CDG-JFK is een van de goedkoopste opties voor 6k. Oke, dan heb je wel een vrijwel prive-cabin met misschien 3 andere (vermoedelijk jet-set) passagiers, een aparte lounge en alle service die je je maar kunt wensen, maar toch..

Ik denk dat de business cabin voor de meeste reizigers al synonym is met "eerste klasse".
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wow Air

Bericht door Pete.Z »

Maar dan nog, 1500 euro meer betalen voor een ticket om wat ruimer te zitten is het voor mij niet waard, ik ga dan liever meerdere keren per jaar weg van dat geld. Uiteindelijk heb je het over een uurtje of 11 wat krapper zitten, snel verdiend dus.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wow Air

Bericht door roelb »

Tja, voor de een is het "wat krapper zitten", voor de ander is intercontinentaal vliegen in economy een marteling die nog een week naijlt.

Ik heb het er zelf iig graag voor over. Maar goed, dat is dan met bijna 2 meter lengte en een altijd aanwezige blessure in de rug. Als ik zo lang zo krap en rechtop in een vliegtuig moet zitten dan wil je (a) niet voor mij zitten (ik kan simpelweg mijn benen na een paar uur niet meer stilhouden en die zitten in een normale economy seat klem tegen de stoel voor me) en (b) is de kans erg groot dat ik nog een week lang forse rugklachten heb en niet fatsoenlijk kan zitten. Dat heeft vervolgens weer een enorme impact op het werk. En dan is die paar honderd euro extra voor een lie-flat seat opeens wel heel aantrekkelijk.

Uurtje of drie, vier, dat is altijd wel prima. Tot een uur of acht op een dagvlucht, in een exit row seat of economy comfort, ook nog prima, al kan ik niet normaal werken in zo'n stoel. De tray table zit erg laag, en dan ga je dus je bovenlichaam weer heel erg naar beneden buigen om het scherm te kunnen lezen. En dat vind de rug niet leuk. Alles langer dan dat, nachtvluchten, en routes van 24 uur of langer: ik doe het niet meer in economy, het is me de pijn echt niet waard.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wow Air

Bericht door mtl »

Liever een keer per jaar een verre reis in de business class dan meerdere in de economy. Ik ga echt niet meer 10 uur opgevouwen zitten.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wow Air

Bericht door roelb »

Jep, dat heb ik dus ook.. Maar mijn psychologische maximum dat ik wil uitgeven zit wel ergens rond de 1750-2000 euro. Maar goed, dat lukt tot op heden prima en de deals voor die tarieven matchen nog op onze wensenlijst met bestemmingen.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Wow Air

Bericht door jwensammy »

Verbaas me er altijd over.
lengte discriminatie is geen probleem, langer als 1.90m past eigenlijk niet zonder extra been ruimte te moeten kopen.
dit is algemeen geaccepteerd en een fix verdienmodel voor airlines.

Gaat het echter over cm’s in de breedte, dus extra stoel moeten kopen, of per kilo betalen........ :shock: :oops:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wow Air

Bericht door Pete.Z »

Dat is wel opvallend ja, heel de wereld steigert als iemand die wat forser is twee stoelen moet nemen, maar over lange mensen hoor je niks.
Gelukkig ben ik zelf precies 1.90 lang, en gaat het precies, economy.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wow Air

Bericht door Almere vak V »

Terwijl ik toch de indruk heb dat mensen over het algemeen weinig aan hun lengte kunnen doen in tegenstelling tot de breedte zullen we maar zeggen. :blink:

Ben zelf ook voorbij de 1,90. Maar heb het geluk dat ik zo'n beetje in elke houding dan wel omstandigheid kan slapen. Mn werkgever zal er altijd voor zorgen dat ik de beste stoel heb in het vliegtuig voor zover beschikbaar. Maar mocht dat onverhoopt een keer niet lukken dan kom ik in economy (plus) ook prima uit de voeten. Zolang ik maar naast het raam zit. Anders doe ik echt geen oog dicht. Dat is wel mn enige vereiste om mn werk goed te kunnen doen zodra ik uit he vliegtuig stap.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wow Air

Bericht door Pete.Z »

Ik reis eigenlijk nooit voor werk, altijd voor plezier, dus zelf betalen......
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wow Air

Bericht door PSVwally »

Terwijl ik toch de indruk heb dat mensen over het algemeen weinig aan hun lengte kunnen doen in tegenstelling tot de breedte zullen we maar zeggen. :blink:
Er zijn overigens ook genoeg mensen die niets aan hun breedte kunnen doen hoor... beetje kort door de bocht deze uitspraak. Ook al kan je idd weinig aan je lengte doen
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wow Air

Bericht door Almere vak V »

Laat ik het anders zeggen. Als je in de breedte niet meer in een vliegtuigstoel past. Heb je daar denk ik heel wat meer invloed op gehad dan in de lengte.
RTGR534
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2018, 12:23

Re: Wow Air

Bericht door RTGR534 »

PSVwally schreef:
Terwijl ik toch de indruk heb dat mensen over het algemeen weinig aan hun lengte kunnen doen in tegenstelling tot de breedte zullen we maar zeggen. :blink:
Er zijn overigens ook genoeg mensen die niets aan hun breedte kunnen doen hoor... beetje kort door de bocht deze uitspraak.
Meestal houdt de groep door jou genoemde personen gewoon van veel (vet) eten...
De Amerikaanse bevolking bevestigd dat grotendeels nogmaals.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer