Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
rkrythe
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 okt 2014, 22:15
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Houten
Contacteer:

Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door rkrythe »

Beste Forumleden,

Deze vraag is al meerdere keren langs gekomen maar ik kan voor onze situatie nog geen goed antwoord vinden.
Eind april vertrekken wij naar de VS voor een road trip van 3 weken met een camper van Road Bear (28-30).
We zijn met 5 personen en dus ook met 5 grote harde koffers (en ook 5 kleine denk ik).

Kan ik deze koffers allemaal in het opbergvak achterin/onderin de camper schuiven en ruimte overhouden voor wat stoelen, een voorraad water en wat blikvoer? Of zijn we genoodzaakt om zachte koffers/reistasen aan te schaffen?

De camper wordt door Road Bear pas ingezet vanaf april dit jaar, maar wellicht zijn er mensen die ervaringen hebben met het huidige model (27-30).

Deze vraag heb ik ook aan Road Bear gesteld, maar zij geven helaas geen duidelijk antwoord
Gebruikersavatar
leo natas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jun 2011, 21:34
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: wemeldinge

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door leo natas »

5 koffers passen er makkelijk in hoor. 4 op de vloer en 1 er bovenop. de kleine koffers kunnen er ook weer boven op. de stoelen moeten natuurlijk wel opvouwbaar zijn en die kunnen er bij. aan de rechterkant bij de deur zitten 2 kastjes voor de water flessen en evt een vloermat.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door Marenko »

Past makkelijk, maar misschien kun je de kleine koffers in de grote koffers doen. Dat scheelt weer ruimte.
Hieronder de ruimte van een C27.
AfbeeldingUntitled by Marenko, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marenko, on Flickr
De maat 28 - 30 ft geeft alleen maar aan dat je een camper mee kunt krijgen van 28 ft, 29ft of 30ft. De merken en modellen kunnen verschillen. Roadbear heeft altijd verschillende merken en modellen.
rkrythe
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 okt 2014, 22:15
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door rkrythe »

Bedankt voor jullie reacties. Zo te zien gaat alles makkelijk passen :thumbup:
Gast

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door Gast »

Qua bagage zal het prima passen....qua mensen lijkt het me wel een uitdaging....iig als het allemaal volwassenen/lange mensen zijn...5 personen in een C28..poeh..

Bedafmetingen

Lengte Breedte
Hoogslaper 223 cm 139 cm
Slaapbank 167 cm 106 cm
Dinette 172 cm 106 cm
Tweepersoonsbed 190 cm 152 cm
rkrythe
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 okt 2014, 22:15
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door rkrythe »

Terpies schreef:Qua bagage zal het prima passen....qua mensen lijkt het me wel een uitdaging....iig als het allemaal volwassenen/lange mensen zijn...5 personen in een C28..poeh..

Bedafmetingen

Lengte Breedte
Hoogslaper 223 cm 139 cm
Slaapbank 167 cm 106 cm
Dinette 172 cm 106 cm
Tweepersoonsbed 190 cm 152 cm
4 personen en een baby :wink:
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door Marenko »

Dat past prima hoor :wink: twee personen in de cabover een-tweetje achterin. Hebben wij ook gedaan :wink:
Gast

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door Gast »

Marenko schreef:Dat past prima hoor :wink: twee personen in de cabover een-tweetje achterin. Hebben wij ook gedaan :wink:
Jullie reizen met twee personen toch? En niet met vier volwassenen en een baby. Als de volwassenen niet langer zijn dan 1.72 of 1.67 past het waarschijnlijk wel... maar goed ieder zijn ding...
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door Marenko »

Wij hebben in 2015 met 4 volwassenen gereisd. En dat ging prima. De cabover is ruimer dan het bed achterin.
Edit: mijn zoon is 190 m en hoefde niet met opgetrokken knieën te liggen.
Laatst gewijzigd door Marenko op 29 jan 2018, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door Gast »

Alles kan, het zal ongetwijfeld passen, maar dat het prima gaat lijkt me iets te enthousiast voorgesteld. Qua (lig) oppervlak is het niet echt ruim, dat ben je hopelijk met me eens....

RoadBear zelf is nog enthousiaster, die zegt zelfs dat het past met 5 volwassenen en 2 kinderen, maar raadt aan max 6 personen....
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door Marenko »

Vraagje: heb je zelf met dit formaat camper gereisd?
Ik had hierboven mijn berichtje nog aangepast. Mijn zoon is dus 1.90 m en kon gewoon languit liggen. Staar je niet teveel blind op de maten die erbij staan. Dat klopt niet altijd. In ieder geval niet van de cabover. En het bed achterin is afhankelijk van het model camper dat je mee krijgt.
rkrythe
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 okt 2014, 22:15
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door rkrythe »

Thuis hebben we een bed van 140x200 dus de cabover zal prima zijn. Het bed achterin is nog wat breder.
Alle volwassenen zijn niet langer dan 1.80 dus ik verwacht geen problemen.
Dokus
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 feb 2014, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Nederland

Re: Opbergruimte in Road Bear 28-30 camper

Bericht door Dokus »

5 personen en 5 harde koffers is wel erg veel om achterin te stoppen. Zeker als je ook nog een tafel en stoeltjes wil meenemen. Daarnaast wellicht een BBQ'tje. Wellicht kan je wat koffers voor tassen inruilen. Die zijn slap en kan je platmaken.

Houd ook rekening met de opbergruimte ín de camper. Zoveel kastjes zitten nu ook weer niet in. Dus mijn advies is: zuinig inpakken.

Veel camperplezier
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer