Vanaf welke stad starten?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Vanaf welke stad starten?

Bericht door Souraia » 25 jan 2018, 09:49

Volgend jaar willen wij de Oostkust gaan doen. Globaal NY, DC, Boston, Maine, Niagara en verder door naar Florida.
Nu weet ik dat zowel parkeren als je auto ophalen in NY vrij kostbaar is. Ik zat zelf te denken om te starten in DC en met de trein naar NY en dan nogmaals met de trein naar Boston en dan pas de auto ophalen. Is dit te doen? Een andere optie is om vanuit NY te starten en vandaar uit naar Boston en via de Niagara falls naar DC, maar in mijn planning wilde ik dan eigenlijk naar Chicago, dus dat is dan ook geen optie.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 49

Re: Vanaf welke stad starten?

Bericht door harryh » 25 jan 2018, 11:06

Wij hebben 2,5 jaar geleden iets vergelijkbaars gedaan. Maar op een andere manier ;) Wij zijn toen in Philadelphia begonnen omdat ik de prijzen voor auto's in NYC belachelijk vond in vergelijking tot PHI of IAD.
Om NYC te bezoeken verbleven we in Jersey City, NJ. Daar hadden we een top hotel waar we gratis konden parkeren en gewoon met de auto ff de boodschappen etc konden doen, vonden wij toch handig.
Naar NYC gingen we met de bus, iets van 30min en je bent op Port Authority Bus Terminal (42nd St).

Kijk trouwens nog even voor de oneway fee waar het het goedkoopst is om te starten, ik meen dat ik iemand heb horen zeggen dat in Florida beginnen goedkoper zou kunnen zijn dan in het noord oosten.
Laatst gewijzigd door harryh op 25 jan 2018, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia » 25 jan 2018, 11:27

Dank voor je reactie. Beginnen in Florida vind ik niet echt handig, juist de laatste dagen wil ik lekker relaxen aan een mooi strand en niet eindigen in een hectische miljoenenstad. Hotel in NY hoeft voor mij ook niet persee in Manhattan te zijn, daarbuiten is prima, dus die tip van Jersey City ga ik onthouden. De prijzen voor autohuur zijn idd belachelijk duur in NY.

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark » 25 jan 2018, 14:43

Je kunt toch vliegen op NY, en dan trein naar Washington DC en daar de auto ophalen en vanuit daar verder?
Kijk ook naar Brooklyn voor hotels.

Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia » 25 jan 2018, 14:45

Is dat niet een omweg? we willen namelijk ook naar Boston, Maine en vanuit Niagara falls richting Florida.

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark » 25 jan 2018, 15:09

De trein van NY naar Boston dan? ;-)

Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia » 25 jan 2018, 15:51

Dat is idd een optie. Ik heb al besloten dat ik Chicago eruit ga halen, is mij toch een te grote omweg. Ik ben er uit geloof ik, thanks :thumbup:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer