1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
michelledb
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2018, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 4

1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door michelledb »

Wij willen in juni een rondreis west-coast gaan maken. Na twee rondreizen met auto (hotels b&b's) willen we nu graag met een camper gezien we ook een extra gezinslid mee hebben. Onze dochter is in juni 1,5 jaar. Na wat voor onderzoek lijkt een autostoeltje in het vliegtuig handig. Ook voor transfer eenmaal daar. Wie heeft hier ervaring mee en/of tips?!

We overwegen de Cosco Scenera NEXT aan te schaffen. Nederlandse stoeltjes worden niet goedgekeurd Amerika? Plus ons autostoeltje is mogelijk te breed voor het vliegtuig en heeft niet zo'n airplane proved sticker. Is er wellicht een Amerika reizigers marktplaats? Of lees je dit en wil je wellicht van je stoeltje af?! Let me know! (of is dit off topic en moet ik ergens anders zijn?)
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door dirkmuis »

Wij hebben dit stoeltje en gaan in april weer. Omdat je niet altijd EN een stoeltje EN een koffer EN een kinderwagen mee mag nemen zullen wij het stoeltje hoogstwaarschijnlijk inchecken. Natuurlijk in een hoes.
Voordeel is dat er dan nog wat spullen in kunnen.
michelledb
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2018, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door michelledb »

Inchecken en extra spullen bij stoppen is ook slim. Hebben jullie dan wel een extra stoel bijgeboekt voor jullie kind? En gaat dat goed? Mag ik vragen waar jullie het stoeltje hebben gekocht? Vooraf in NL of ter plekke in een vorige reis?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door hemmie »

Volgens mij heeft elke maatschappij andere regels over welke stoeltjes wel of niet in het vliegtuig mogen worden gebruikt, dus kijk het goed na op de website van de maatschappij waar je hebt geboekt.
Ik vind het persoonlijk niet handig, zo'n stoeltje in het vliegtuig. Erg krap, lastig vast te zetten, stoeltje kan vaak niet meer in de slaapstand en staat dan juist erg rechtop, en je moet goed opletten dat je kind niet tegen de stoel ervoor gaat trappen (kunnen ze zonder autostoel niet bij). Wij doen het dus niet meer, maar zijn overgestapt op de Cares gordel.

Wat betreft vervoer in de VS, er zijn staten waren kinderen onder de 2 achterwaarts moeten worden vervoerd, dat is wel ietsom rekening mee te houden.
Terug in Texas!
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door dirkmuis »

michelledb schreef:Inchecken en extra spullen bij stoppen is ook slim. Hebben jullie dan wel een extra stoel bijgeboekt voor jullie kind? En gaat dat goed? Mag ik vragen waar jullie het stoeltje hebben gekocht? Vooraf in NL of ter plekke in een vorige reis?
Ja hoor, vorig jaar zat ze (toen 1) ook gewoon op schoot of naast ons (we kregen toen gratis een extra stoel). Nu hebben we een stoel erbij geboekt en is ze 2 als we gaan. Het enige wat ons tegenviel is dat ze de hele vlucht wakker is geweest door alle indrukken. Niet eens echt vervelend maar rusten zit er dan niet in. Op het vliegtuig gaat ze de buggy in en dan is ze een half uurtje knock-out. Maar ja, wij volwassenen zijn dan aan het zoeken naar de aansluitende vlucht enzo. Maar ach, als dat alles is.

Wij hebben de stoel vorig jaar bij de Walmart gekocht voor $ 40,-. Wij waren 2 dagen in San Diego waar we aankwamen. Daar een stoeltje gehuurd van de rental (smerig, kapot, onbetrouwbaar). Op dag 1 naar de Walmart en terug gereden naar de rental en het stoeltje ingeleverd. Kost je natuurlijk wel tijd. Deze keer nemen wij het zelf mee. Geen enkele optie is natuurlijk ideaal want je weet nooit wat ermee gebeurd in het vliegtuig. Als je er spullen bij stopt dan kun je hem niet mee de cabin in nemen. Neem je hem mee de cabin in, dan moet je alle spullen in 2 koffers doen (in ieder geval bij Iberia. Wij mogen niet 3 koffers en kinderwagen en autostoel meenemen.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door dirkmuis »

hemmie schreef: Wat betreft vervoer in de VS, er zijn staten waren kinderen onder de 2 achterwaarts moeten worden vervoerd, dat is wel ietsom rekening mee te houden.
De Cosco kan zowel achterwaarts als voorwaarts gebruikt worden.
De Cares gordel kost je dan wel €75,- en ons kind kennende gaat ze toch niet stil zitten. Misschien over een paar jaar. Bij opstijgen en landen mag je je kind gewoon op schoot houden.

Trouwens, kijk ook eens naar een Derian tentje. Ideaal!
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door Tin_cricket »

Als je nog geen vliegtuigticket hebt, heb ik mss wel nog een tip:
Wij vliegen in september met een kindje van 11 maand. Wij vliegen bewust met British Airways ht, omdat zij toelaten de bassinet kosteloos vast te leggen bij boeken ticket. Bij veel andere maatschappijen is het first come, first serve of dien je bij te betalen door bulkhead seats te reserveren. Daar kunnen ze in tot 2 jaar. Ons kind heeft bijgevolg ook geen stoel nodig op de vlucht, is toch een hele besparing. Zijn autostoel gaat gewoon gratis mee in het ruim. Enkel bij BA kan de bassinet ook gewisseld worden met een stoeltje:
Naast de besparing (onze zoon vliegt mee voor 80 euro h/T) lijkt het mij leuker voor het kind om in die wieg te zitten. Als ze al wat groter zijn, hebben ze op die manier plaats om wat speelgoed kwijt te kunnen: http://1.bp.blogspot.com/-QhaeEpGzpKI/U ... G_0094.JPG

Mogelijks is jullie spruit wel al te groot met 1,5 jaar. Meestal ligt het max gewicht op 13 kg...
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door dirkmuis »

Wij hadden bij United ook een bassinet gereserveerd. Gewoon direct na reservering bellen en het is geregeld.
Echter, onze 1 jaar oude dochter heeft er misschien een half uurtje in gezeten.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door Chi Sin X »

Wij hadden gewoon een Belgisch autostoeltje mee. We wisten ook niet dat het niet toegestaan was in bepaalde staten (kind ongeveer even oud, alleen wel heel groot voor zijn leeftijd). We hadden ook 3 koffers bij en een stroller. Dus we waren serieus gepakt ;), maar we moesten maar 1 keer overstappen, dus op zich viel het best wel mee. Enkel het stuk van en naar de auto was wat onhandig.

In de heenvlucht bij BA mocht hij wel gewoon in het stoeltje zitten, in de terugvlucht niet omdat het blijkbaar niet goedgekeurd worden en toen gaven ze zo'n aangepaste gordel. De stroller en autostoeltje hebben we altijd gewoon tot het vliegtuig meegenomen. Voordeel is dat je dan altijd als eerste het vliegtuig op mag ;-). En security op airports was heel lax als je een klein kind bij hebt (we werden ook uit de rij gehaald omdat je blijkbaar niet meer in een rij kan wachten als je een kind bij hebt ;-). Op zich alleen maar leuk natuurlijk)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door hemmie »

Die stoeltjes bij BA zien er inderdaad echt heel goed uit, mijn kinderen zijn inmiddels groter, maar toen we deze zomer voor het eerst BA vlogen heb ik ze bewonderd. Bij andere maatschappijen kun je alleen iets met die bassinet als je een baby van hoogstens een paar maanden oud hebt, mijn klein uitgevallen baby van ruim 4 maanden lag jaren geleden bij Delta al met hoofd en voeten tegen de rand aan. Klm is ietsje groter, maar houdt met 6 maanden ook wel op.
Terug in Texas!
michelledb
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2018, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door michelledb »

Bedankt voor alle info! Goed om te weten :-) We hebben weer wat uit te pluizen. Willen in ieder geval met BA gaan boeken. Lijkt het meest kindvriendelijk.
Cosco stoeltje kan dus ook achteruit geïnstalleerd worden, ideaal! Dat kleine campingbedje ziet er ook handig uit. Al betwijfel ik het of onze dochter daar écht in gaat. Geloof ook dat je een valnetje in de camper krijgt.

Mochten jullie meer handige tips hebben voor reizen met een dreumes... ik houd me aanbevolen!
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door dirkmuis »

Dat betwijfelde wij ook maar onze dochter vond het tentje ideaal. Wel met Deryan matrasje erbij.
Binnen een paar seconde opgezet en alles kan open voor ventilatie of dicht voor isolatie.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 1,5 jarige autostoeltje in vliegtuig / camper

Bericht door hemmie »

Wij hebben het Deryan bedje 10 jaar lang voor 3 kinderen over de hele wereld gebruikt, beste aankoop ooit!
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer