is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Rvg18
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2017, 04:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door Rvg18 »

IK heb een vraag
We gaan een camper huren in Las Vegas en leveren hem weer in in Los Angelos
We willen dan met een binnenlandse vlucht vliegen naar Las Vegas waar we een hotel huren
Heeft iemand ervaring mee?
Kunnen we een ticket kopen als we uit Ned komen
Kan het op datum zonder tijd?
Of moeten we een ticket kopen op de dag vh vliegen
Of van uit Ned als we een retour Las Vegas boeken, ook het enkeltje
We vilden ook naar Grand Canyon met de camper maar past meer in onze schema
We gaan nu met een Grand Canyon bustour incl Hooverdam

Onze reisplanning
Dag 1 donderdag vliegen naar Las Vegas
Hotel Excalibur of Luxor hotel

Dag 2 vrijdag
Camper halen TLV naar River Run RV Park Bakersfield 457 km 4.15 uur

Dag 3 Zaterdag
Naar Sequoia RV Ranch Tree Rivers 145 km 1.48 uur
's Middags naar Sequoia

Dag 4 zondag
Naar Yosemite Pines RV Park. 292 km. 3.32 uur

Dag 5 maandag Yosemite

Dag 6 dinsdag San Francisco
Naar RV Resort Pacifia 251 km 3.00 uur

Dag 7 woensdag
Fietsen Golden Gate

Dag 8 donderdag
SF

Dag 9 vrijdag
Naar Carmel by the sea
Saddle mountain RV Park and campground 194 km. 2.07 uur

Dag 10 zaterdag
Naar Oceano (Pismo Beach
Pismo Sands RV Park 258 km. 2.42 uur

Dag 11 zpndag
Naar Anaheim RV Park 334 km 3.30 uur,

Dag 12 maandag LA met hop on bus
Camper schoonmaken

Dag 13 dinsdag inleveren camper
Los Angelos Best Time RV
12392 Beachboulevard 90680 Stanton 17 km 14 min
dinsdag 9. 00 – 11.00
Vliegticket LA- LV Hotel

Dag 14 woensdag met de bus naar Grand Canyon
Dag 15 donderdag de strip
Dag 16 vrijdag 4 vliegen
Dag 17 thuis
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door PSVwally »

Waarom huur je geen auto voor het stuk van LA naar Vegas? Zal qua tijd weinig tijdverschil in zijn.

Weet je naar welk deel van de GC je gaat met die bustour? Als je naar de westkant/skybridge gaat zal het wel heel mooi zijn, maar lang niet zo imposant als de noord/zuid rim. Maar daar ga je met een bustour weinig tijd Voor hebben.

Wanneer ga je? Want als je in de zomer gaat zou ik Bakersfield en Sequoia overslaan. De laatste gewoon vanwege tijdgebrek. Maar dan zou ik op de dag dat je de camper haalt bv naar Pahrump oid rijden en de dag erna boven death valley langs richting Lee Vining. Dan kan je de dag erna via de tioga pass naar Yosemote
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door mtl »

Ik begrijp dat je een retoer naar Las Vegas wil plus een enkele reis Los Angeles-Las Vegas? Die kun je op 1 ticket boeken maar los kan ook. Je moet dan zelf uitrekenen wat het voordeligste is. Binnenlandse vluchten in de VS zou ik vroeg mogelijk boeken. Ter plekke kopen vlak voor vertrek is een flink stuk duurder. Maar is het geen betere optie om een ticket te kopen waarmee je heen naar Las Vegas vliegt en terug uit Los Angeles?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door Pete.Z »

Gewoon ter plaatse online een ticket boeken bij Southwest Airlines, hoef je echt niet lang van te voren te doen.
Of toch ter plaatse een auto huren, korte maar leuke rit vanuit LA naar LV, door Death Valley, de moeite waard.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door Laura&Edwin »

En dan kun je met de auto naar de Grand Canyon. Evt daar ook 1 overnachting doen...lijkt mij relaxter
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door babarage »

ik snap het niet helemaal. je huurt de camper in las vegas. gaat dan in vliegende vaart naar het westen en vliegt dan terug naar vegas om daar een uitstapje te doen. is het dan niet logischer om san francisco over te slaan met de camper en die tijd te stoppen in oa de grand canyon, misschien death valley (afhankelijk van wanneer je gaat en of je er met een camper mag rijden) en misschien wat extra tijd in yosemite. dan kun je na la met een auto naar sf en vanuit daar terugvliegen. boek je vanuit europa een ticket europa- las vegas sf-europa.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door sanook »

Rvg18 schreef: We gaan nu met een Grand Canyon bustour incl Hooverdam
pfff, dat is een pittig dagje...
Gast

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door Gast »

Het ziet er sowieso uit als een grote race... en optimistisch ook nog, zeker met een RV... dag 2: 457 km in 4.15 uur...dat is echt een utopie...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door PSVwally »

Op zich is Vegas - Bakersfield heel veel snelweg dus rijdt het goed door, maar gemiddeld kan je zo een 20% extra reistijd erbij tellen op diverse routes.

Zeker op de kronkelwegen in Sequoia en Yosemite zal je regelmatig aan de kant moeten voor sneller verkeer wat achterop komt.
Rvg18
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2017, 04:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door Rvg18 »

Psv wally
Over een auto gaan we even overnadenken
Er gaat een bus zuid 15 uur'en een bustour voor de west van 10 uur
We gaan in sept 2019 , we zijn druk aan het sparen, dus tijd zat
Naar Bakersfield lijkt mij ook makkelijk rijden

mtl
Een enkeltje Las Vegas en een enkeltje vanuit LA naar Ned Is veel duurder dan een retour LV

Pete Z bedankt voor de tip Southwest Airlines

Babarage
Onze eerste plan was een stedentrip naar San Francisco daar willen we alle vier heen.
De enkele reizen zijn bijna er stuk net zo duur als een retourtje

Terpies het is een kleintje B 21 lengte 6,40m we huren er 2 zodat we ook wat privacy hebben https://camper.nl/brochures/motorhome/2 ... ypes/B-21/
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door ludwig »

Twee enkeltjes is niet nodig. Je kunt met multicity kiezen voor AMS-Las Vegas en terug Los Angeles-AMS op 1 ticket. Dat heeft forumlid mtl ook al uitgelegd. Bewuste keuze met de camper?
Rvg18
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2017, 04:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door Rvg18 »

ludwig
Ik zal eens kijken of multicity ook kan bij KLM want die heeft goede werelddeals
Camper is bewuste keus je zit niet op elkaars lip, en ook makkelijk te rijden, parkeren en gebruikt minder brandstof
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door Laura&Edwin »

Staar je niet blind op de werelddeals van KLM. Die aanbiedingen hebben mij iig nog nooit weten te verleiden (lees: nauwelijks een echte deal te noemen). Kijk bijvoorbeeld bij Skyscanner of Kayak. Die sites zoeken bij meerdere maatschapijen en nemen ook de deals van KLM mee.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat de vraag over de camper niet over het soort camper ging, maar over de vraag waarom je niet met de auto gaat. Als ik naar je route kijk is een camper niet direct de aangewezen optie; weining tijd in de parken en sowieso weinig dagen dus je bent relatief veel tijd kwijt met het ophalen en wegbrengen van de camper.

Ik zou eens goed kijken hoe je je route het beste kunt invullen. Ik heb het voor de duidelijkheid even wat anders opgeschreven:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Bakersfield
Dag 3 Bakersfield - Three Rivers (Sequoia)
Dag 4 Three Rivers - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco
Dag 9 San Francisco - Carmel
Dag 10 Carmel - Pismo Beach
Dag 11 Pismo Beach - Anaheim
Dag 12 Anaheim - LA
Dag 13 LA - LV
Dag 14 LV
Dag 15 LV
Dag 16 LV

Three Rivers kan als tussenstop maar is niet geschikt om van daaruit Sequoia te bezoeken. Het is veel handiger (en goedkoper) om in het park te overnachten, en dan via Kings Canyon naar Yosemite te rijden. Met zo weinig tijd en een open tioga Pass zou ik echter voor een andere route keizen en Sequoia laten vallen. Ik begrijp ook niet waarom je in Groveland zou gaan kamperen en niet in Yosemite zelf. Waarom zou je onnodig heen en weer rijden?
Maak eens wat alternatieve routes en kijk dan over ene klein jaar welke tickets handig zijn; je kunt een retour doen maar ook een one way. Als je meerdere routes hebt uitgeschreven kun je kijken welk start- en eindpunt het handigste is voor de tickets.
Ik zou zeker de GC met eigen vervoer doen; en er wat meer tijd voor uittrekken, minimaal één overnachting (voor de zonndergang/-opkomst)
Een voorstel:
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA - Pismo Beach
Dag 4 Pismo Beach - Carmel
Dag 5 Carmel - San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco - Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - Lone Pine
Dag 11 Lone Pine - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Phoenix/Las Vegas
Dag 16 Phoenix - huis

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door roelb »

Rvg18 schreef: We gaan in sept 2019 , we zijn druk aan het sparen, dus tijd zat
Dat is 20 maanden in de toekomst. Ik zou zeggen: vergeet alle planning voor de rest van dit jaar en ga pas vanaf september van dit jaar eens verder kijken. Eerder kun je sowieso geen tickets kopen.

Het lijkt er op dat je al wel de campers hebt vastgelegd? Althans, je bent zodanig specifiek over locaties en dagen. Dat zou dan 19/9 tot 4/10/2019 zijn? Waarbij je de campers dan hebt vastgelegd van 19/9 in Las Vegas tot en met 1/10 in LA? Wel bijzonder, dat dat zo vroeg kan..

Je wilt naar de Grand Canyon. Waarom vlieg je niet wat eerder naar Vegas, huur je een paar dagen een auto om naar de Grand Canyon te gaan en Vegas te zien, en vlieg je vanaf LA direct terug naar huis? Scheelt je een binnenlandse vlucht, is toch weer minimaal $100-$150 per persoon.

Dan zou je bijvoorbeeld kunnen doen:

vr 13/9/2019 AMS-LAS via SLC (vertrek 10.20am, aankomst 15.35, DL57+DL1783, 2:00 in SLC)
zo 1/10/2019 LAX-AMS via CDG (vertrek 18.00, aankomst 17.55, AF69+AF1140, 2:55h in CDG)

Op basis van prijzen en het schedule voor september 2018 kost dit nu EUR 585 bij Delta/KLM/Airfrance. Dit boek je altijd gewoon op een ticket (je zoekt bij airlines of op search engines zoals google flights dan op "Multi city"). In 2019 kan de situatie heel anders zijn, maar goed, dat is pas vanaf eind oktober 2018 te boeken.

De eerste paar dagen, dus van vrijdag 13/9 tot en met 19/9 huur je een auto vanuit LAS. Dat kan bij Hertz vanaf ca EUR 130 voor een intermediate (uitzoeken met (kleine) kans dat er iets groters tussen staat) of EUR 190 tot EUR 200 voor een 7-persoons MPV of 5-persoons standard size SUV.

Op de 19e kun je met die auto de campers ophalen, en dan rij je vervolgens even langs het vliegveld om die auto terug te brengen. Heb je ook geen gedoe met bussen. Je kunt op je eigen tempo naar de Grand Canyon toe en hebt tijdens je verblijf in Las Vegas gewoon een auto tot je beschikking. Ik zou in ieder geval een overnachting reserveren in Grand Canyon village, bijvoorbeeld bij de Bright Angel Inn. Reserveren via grandcanyonlodges.com, kan vanaf 1 september 2017. Let op: zorg ervoor dat je ook echt op 1/9/2017 die overnachting boekt als je er zeker van wilt zijn dat je hem hebt.

Ook in LA kun je voor een dag een auto huren. Die haal je de avond ervoor en de volgende dag heb je ook geen gedoe om van de autoverhuurder naar het vliegveld te komen. Sowieso heb je nog een hele dag in LA te besteden als je de camper 's ochtends terug brengt en pas om 18.00u vliegt. Autohuur voor een dag kost je dan rond de 30 euro voor een intermediate tot 50 euro voor een SUV of MPV.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door Almere vak V »

Ik denk dat je beter een raceauto dan een RV kunt huren... :wink:

Neem de tips zoals die hierboven staan ter harte zou ik willen zeggen. Je bent nu alleen maar op een neer aan het scheuren en ik ben bang dat als je terugbent nog een week ligt na te hijgen op de bank.
Doe goed onderzoek naar tickets op de hierboven genoemde searchengines. Dan nog ben ik het met roelb eens, probeer altijd te boeken rechtstreeks bij de maatschappijen. Mocht je zaken willen veranderen danwel aanpassen dan gaat dat een stuk gemakkelijker. Kijk goed naar multicity tickets. Die zijn soms verrassend goedkoop. Vraag niet naar de logica. Ik kan het nu, na tientallen keren vliegen naar Amerika niet ontdekt krijgen. Kijk bijvoorbeeld ook naar vliegen uit Brussel en Dusseldorf. Scheelt soms honderden euro's per ticket. Staar je niet blind op LV. Soms zijn tickets daar heel goedkoop. Maar mijn gevoel zegt dat dit naar LA vaker is en hetzelfde geldt voor SF. Probeer daarom meerdere schema's voor jezelf te maken waarin je kunt kijken wat de kosten gaan zijn. Bepaal voor jezelf een grens wat je kunt en wilt betalen voor een ticket. Zodra je ze ziet, boeken!

Dan als laatste, wij gebruiken ons wegennet als veredelde racebaan en denken allemaal dat we familie zijn van Max Verstappen. Dat is in Amerika niet het geval. Daar houdt men zich over het algemeen aan de maximum snelheid. En die maximum snelheid is vaak een stuk lager als hier. Elke keer als ik uit Amerika kom en ik draai de A4 op heb ik het idee dat iedereen knettergek is geworden.

Probeer ook een beetje te genieten. Amerika is zo'n verdomd mooi land...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door roelb »

En als je toch kiest voor een extra domestic vlucht, koop die tickets ook gewoon vooraf.

Airlines werken met fare classes (de letters die soms ook wel boekingsklasse of code genoemd worden. Hoe hoger de fare class, hoe duurder het ticket.
Op de dag zelf zullen er over het algemeen alleen nog maar stoelen beschikbaar zijn in de allerhoogste fare classes en betaal je dus de hoofdprijs. Een $100 one-way LAS-LAX kan dan zomaar opeens $500 of meer kosten. Dat is niet anders dan in Europa. Als je nu naar Schiphol rijdt en bij de KLM balie een ticket naar London wilt kopen voor vertrek binnen een paar uur dan betaal je ook de hoofdprijs.

Houd er ook rekening mee dat bij de meeste airlines bagage op domestic vluchten apart afgerekend dient te worden. Dat kost je zo $25 of $50 per koffer. Alleen Southwest airlines doet dit niet.

Als je je domestic vlucht onderbrengt in hetzelfde ticket als je intercontinentale vluchten dan gelden dezelfde bagageregels als voor de intercontinentale vluchten. Het is soms goedkoper als een losse boeking, maar meestal niet meer, de gunstige fare rules met gratis stopovers zijn iets van een paar jaar geleden.

En let ook op als je dit toch doet: mocht je in dat geval om wat voor reden dan ook die binnenlandse vlucht _niet_ vliegen (omdat je hem mist of toch besluit een ander plan te trekken) dan vervallen alle resterende vluchten op je ticket, en dat is in dit geval dus je retourvlucht naar huis. Dat wil je te allen tijde voorkomen, dus als er ook maar enig risico is dat je die binnenlandse vlucht niet gaat nemen, boek hem dan apart!.

Maar als je dus je schema iets aanpast en je verblijf in Vegas en ritje naar de Grand Canyon voor je camperreis plant dan hoef je helemaal niet meer extra te vliegen tussen LA en Las Vegas. Scheelt ook weer een hoop kostbare vakantietijd. Als je het niet naar voren kunt schuiven dan zou ik overigens niet vliegen, maar gewoon rijden vanuit LA naar Las Vegas. Huur een auto one-way van LAX naar LAS en pik die op als je de camper nog hebt. Kun je vanaf LA in een keer naar Grand Canyon rijden en daarna naar Vegas voor de laatste paar dagen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door sanook »

Beetje :offtopic: , maar bij Brussels Airlines schijn je niet de rest van je vluchten kwijt te zijn als je 1 leg mist en je dit meldt binnen 24u:

Indien u niet opdaagt voor een vlucht zonder ons te informeren, kunnen we uw reservatie voor de terugkeer of connectievlucht annuleren. Indien u ons echter op voorhand informeert of binnen 24 uur na de geplande vertrektijd van de vluchtsequentie die u niet genomen heeft, zullen we uw volgende vluchtreservaties niet annuleren.

(https://www.brusselsairlines.com/nl-be/ ... fault.aspx)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door roelb »

Bijzonder. Ik vraag me af of je bij dat informeren ook niet te horen krijgt dat er een herberekening zal plaatsvinden.. Want dat kan natuurlijk bij iedere airline.
Rvg18
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2017, 04:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: is het mogelijk na camperreis op het vliegveld een enkeltje te kopen

Bericht door Rvg18 »

Allen bedankt voor de hulp.
Marianne jouw voorstel sprak ons aan.
Alleen Lone Pine passen we denk ik aan . Mijn man heeft zich er vanavond in verdiept en ik de VOICE kijk. Hij kwam met het idee eerst door de tiagopass (zeg ik het goed), Tuolumne meadow naar Bischop. Een dag later naar Las Vegas en leveren we de volgende dag de camper in.
Dan huren we een grote auto en rijden naar Grand Canyon en verblijven we 2 nachten in een hotel. Dan weer terug met de auto naar LV
Daar weer in een hotel, auto inleveren

Iemand nog tips voor een hotel in LV en in GC

Het duurt nog lang maar de voorpret is ook leuk en dit forum helemaal!


Anita
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer