In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Boesoa schreef: Nee we nemen niks vanuit canada mee qua eten of drinken.
Je zult toch zeker wel wat eten en drinken bij je hebben? Maar zorg ervoor dat je niet te veel verse spullen inslaat, want dat mag je niet meenemen.

Marianne
martennienk
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2015, 19:26

Re: In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Bericht door martennienk »

Hallo,

Afgelopen september zijn wij van Canada naar Amerika gegaan (en weer terug) en buiten het documentje van € 7,- waar hier over wordt gesproken werd ons toch ook echt gevraagd om een ESTA!
Gelukkig had mijn lieve vrouw dat wel aangevraagd ook al werd ons inderdaad vertelt dat het niet nodig was. Om het geld hoef je het niet te laten...,
Ze keken ons wat vreemd aan toen wij zeiden "dat is toch niet nodig!" en ze gaven vooral geen antwoordt op de vraag of het nou wel of niet moet.

Ons advies: Doe het gewoon...,

Groet,
Martin,
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Bericht door Ruud2004 »

Het is makkelijker voor de heren omdat zij dan al de nodige info over je kunnen ophalen, niet nodig dus. Minder invoer, minder handelingen. Ons werd ook naar ESTA gevraagd afgelopen zomer en met ESTA, (want die hadden wij nog) was het makkelijker/sneller kreeg ik als antwoord..
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Liselotte
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2018, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Bericht door Liselotte »

Dat lijkt me een slim plan als ik de informatie over het ESTA en eTA lees op https://visumbuitenland.nl/amerika/nieuws/esta-canada :thumbup: Zo weet je waar je aan toe bent, ook kun je hier het ESTA aanvragen: https://visumbuitenland.nl/amerika
Liselotte
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2018, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Bericht door Liselotte »

Zelf heb ik gehiked in Canada waarbij ik lande in Amerika, en zowel het ESTA als het eTA heb aangevraagd voor mijn reis (in 2017).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Bericht door roelb »

Canadese eTA is _niet_ nodig als je per auto (of bus oid) via een landgrens Canada inkomt.

Net als dat een ESTA _niet_ nodig is al je via een landgrens de USA inkomt. Alleen als je per boot of vliegtuig binnenreist is een ESTA vereist.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Bericht door Martin & Marianne »

Liselotte schreef: Zo weet je waar je aan toe bent, ook kun je hier het ESTA aanvragen: https://visumbuitenland.nl/amerika
De enige officiële site voor het aanvragen van een ESTA is https://esta.cbp.dhs.gov/esta.
Op de site die jij noemt betaal je € 24,95. Via de officiële site is het 14 dollar.

Marianne
martennienk
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2015, 19:26

Re: In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Bericht door martennienk »

Hallo allemaal,

Wij zijn in september 2017 ook met de auto van Canada naar Amerika gereden.
Ook ons was door de organisatie waar wij geboekt hadden aangegeven dat ESTA niet nodig was.
Voor alle zekerheid toch een ESTA aangevraagd (voor het geld hoef je het niet te laten) en blij toe want bij ons werd bij de grensovergang wel degelijk naar de ESTA gevraagd.
Dus ik weet niet waarom iedereen zegt dat het niet nodig is, want onze ervaring is dus dat het wel nodig is.

Groetjes,
Nienke
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Bericht door Marcopstal »

Het is niet omdat ze ernaar gevraagd hebben dat het effectief ook nodig is. De regels omtrent ESTA zijn duidelijk, deze is nodig als je per vliegtuig of boot de VS binnenkomt, niet via land.

Er zijn wel sporen dat dit soms het binnenkomen wat eenvoudiger maakt, maar zekerheid is hieromtrent niet.

Heb je dan geen I94 meer moeten betalen aan de overgang ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Bericht door Dutchess »

martennienk schreef: Dus ik weet niet waarom iedereen zegt dat het niet nodig is, want onze ervaring is dus dat het wel nodig is.
Dat zegt iedereen omdat de U.S. Customs and Border Patrol het zelf ook zegt:
Do I need to apply for ESTA if...?

I am a citizen of a VWP country and am visiting the U.S. from Canada or Mexico?

If you are coming by land, you do not need to have ESTA authorization
Bron

In de praktijk wordt er dus wel eens om gevraagd om de reden die Ruud2004 omschreef, maar officieel hoeft het niet. Ik heb ook geen ervaringen gelezen dat mensen bij zo'n grensovergang toegang geweigerd werd alleen maar omdat ze geen ESTA hadden. Maar vanuit een praktisch standpunt (als het mogelijk de grensovergang versnelt) zou ik het om die $14 niet laten.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer