In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Boesoa
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2018, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

In een camper van Canada naar de VS. Heb ik een Esta nodig?

Bericht door Boesoa »

Hoi hoi.

Wij gaan 4 weken in juni naar canada naar een tante. Dus de 1e keer voor ons gezin.

Nu is het mijn vraag. Wij wilen 2 weken canada. En 2 weekjes door brengen in amerika. Mijn vrouw haar tante woont net aan de grens van amerika. Wij zouden een camper willen huren en wat steden bekijken.

Is er een grens van toeslag of iets? Ik ben in 2012 naar amerika geweest en daar had ik een soort van esta nodig. Moet ik die aanvragen vanuit nederland en dan meenemen of moet ik het daar aan de grens doen. W
Daar ben ik dus nog niet wijs uit. Want we gaan niet met een vliegtuig vanuit canada naar amerika. Met de camper.

Ik hoor t wel!

Dank u

Groetjes Kevin
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Galapogos »

Als je over land van Canada naar de VS reist, moet je aan de grens een I-94/I-94W-formulier invullen. Kost US$ 7 per persoon. Een deel van dit formulier bewaar je bij je paspoort, en lever je weer in zodra je de VS weer verlaat. Dit formulier hoef/kun je niet van tevoren vanuit Nederland regelen.
Boesoa
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2018, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Boesoa »

Ok dus dit betekend dat als ik de reis naar canada boek en omdat ik natuurlijk in de camper verblijf dat ik esta niet aan te vragen hoef. Ik verblijf nergens in een hotel maar in de camper. Ik weet dat ik toen moest invullen adres enzo. Want wil natuurlijk zeker zijn en vraag t liever hier aan de USA kenners en bewoners dan dat ik er straks sta en kom USA niet in omdat ik esta moest aanvragen. Maja vanuit canada (buurland) zal inderdaad weer een andere regelement zijn.

Thnx voor de informatie
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Ruud2004 »

Even googelen en: https://e-visums.nl/nieuws/usa-vergemak ... -formulier

Volgens mij heb ik afgelopen zomer aan de grenspost zelf 7 USD pp betaald. ESTA is niet nodig.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Canada naar amerika.

Bericht door mtl »

Esta is alleen als je per vliegtuig of boot aankomt in de VS.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Boesoa schreef:Ok dus dit betekent dat als ik de reis naar canada boek en omdat ik natuurlijk in de camper verblijf dat ik esta niet aan te vragen hoef. Ik verblijf nergens in een hotel maar in de camper.
Het heeft helemaal niets te maken met het verblijf in een camper.

Je weet dat je voor Canada een ETA aan moet vragen?

Heb je de camper al gehuurd? Waar wil je in de VS naar toe? Voor sommige parken is het verstandig om op tijd een camping te reserveren.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Galapogos »

TS wil naar Canada vliegen en vanuit Canada met een camper naar de VS. Dus wel een ETA nodig voor Canada.
Gast

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Gast »

Ah mijn excuus...ik las blijkbaar niet goed....zal post aanpassen
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Canada naar amerika.

Bericht door analogkid »

Wij hebben ook een camper in Canada gehuurd en een tijdje naar de VS geweest. Wij moesten voor de dagen dat we in de VS waren wel een toeslag voor extra verzekering betalen. En denk er aan dat je niets aan verse levensmiddelen (ook geen komkommers e.d.) en firewood bij je hebt als je de grens oversteekt.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Boesoa
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2018, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Boesoa »

Martin & Marianne schreef:
Boesoa schreef:Ok dus dit betekent dat als ik de reis naar canada boek en omdat ik natuurlijk in de camper verblijf dat ik esta niet aan te vragen hoef. Ik verblijf nergens in een hotel maar in de camper.
Het heeft helemaal niets te maken met het verblijf in een camper.

Je weet dat je voor Canada een ETA aan moet vragen?

Heb je de camper al gehuurd? Waar wil je in de VS naar toe? Voor sommige parken is het verstandig om op tijd een camping te reserveren.

Marianne


Ja, Camper is van me tante die is al geregeld. We zijn wat locaties aan noteren wat we graag willen zien en verblijven en waar we natuurlijk de camper willen parkeren op veilige parken.

Ik weet niks over ETA. Wel over etsa.

We vertrekken vanuit Amsterdam naar Canada. Dus waar kunnen we die ETA aanvragen? Het is voor mij, mijn vrouw en zoon van 7.

Dankje
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Galapogos »

Dat kan online: https://www.canada.ca/en/immigration-re ... a/eta.html

De camper is geleend? Ik zou wel even nagaan of jullie goed verzekerd zijn als jullie op pad gaan met deze camper.
Boesoa
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2018, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Boesoa »

analogkid schreef:Wij hebben ook een camper in Canada gehuurd en een tijdje naar de VS geweest. Wij moesten voor de dagen dat we in de VS waren wel een toeslag voor extra verzekerong betalen. En denk er aan dat je niets aan verse levensmiddelen (ook geen komkommers e.d.) en firewood bij je hebt als je de grens oversteekt.
Nee we nemen niks vanuit canada mee qua eten of drinken. Het gaat me meer om de vlucht van amsterdam naar canada en de overgang naar amerika. Want hoor dat ik nu weer een eta nodig heb en geen etsa
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Canada naar amerika.

Bericht door mtl »

In jouw situatie heb je ook een eta nodig maar een esta heb je niet nodig.
Boesoa
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2018, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Boesoa »

Ok. Eta aanvragen dus.

Komt voor de bakker!

Kan ik dit volgende week al aanvragen. Neem aan dat dit ook 2 jaar geldig is. Of moet dit percee een week voor vertrek zijn.

Gr
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Canada naar amerika.

Bericht door mtl »

Mag je zelf weten.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Rob »

Boesoa schreef:Ok. Eta aanvragen dus.

Komt voor de bakker!

Kan ik dit volgende week al aanvragen. Neem aan dat dit ook 2 jaar geldig is. Of moet dit percee een week voor vertrek zijn.

Gr
eTA is vijf jaar geldig dit in tegenstelling van de ESTA die maar twee jaar geldig is.
Toevallig gisteren onze eTA's geregeld voor onze reis in juni, we hadden binnen twee minuten al een goedkeuring mail binnen.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Canada naar amerika.

Bericht door SpaceAce »

Nu alleen nog deze goed bekijken, want 'zomaar lenen' gaat niet...
Galapogos schreef:De camper is geleend? Ik zou wel even nagaan of jullie goed verzekerd zijn als jullie op pad gaan met deze camper.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Almere vak V »

Dit is wel een interessante. Wij vliegen in april naar Vancouver en gaan van daaruit naar Amerika. ETA wist ik voor alle vier. Nu hebben mijn vrouw en ik een geldige ESTA. Allebei mijn dochters krijgen een nieuw paspoort. Ik ging er vanuit dat ik voor hun een nieuwe ESTA moest aanvragen.

Begrijp ik goed dat dit niet hoeft en dus bij de grensovergang het I94 formulier moet invullen??
Of kan ik net zo goed een ESTA aanvragen omdat we in de zomer rechtstreeks op Seattle vliegen??

Hoor graag!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Galapogos »

Je hebt inderdaad geen ESTA nodig als je vanuit Canada naar de VS rijdt. Aan de grens moet je een i94/i94w-formulier invullen (7 usd pp). dit is ongeacht of je nou wel of niet over een geldig ESTA of geldig visum voor de VS beschikt.

Aangezien je een paar maanden later alsnog naar de VS vliegt en dus alsnog een ESTA nodig hebt, zou je kunnen overwegen dit alvast aan te vragen vóór jullie reis naar Canada. Op zich maakt het niet uit, maar sommige reizigers hebben de ervaring dat de grensovergang Canada->VS vlotter verloopt als je een geldige ESTA hebt. Of dat echt zo is of gewoon toeval danwel willekeur is durf ik niet te zeggen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Canada naar amerika.

Bericht door Almere vak V »

Top!! Dank je wel!!

Tot op heden alleen ervaring met van Amerika naar Canada, dat gaat over het algemeen erg vlot. En weer terug van Canada naar Amerika, altijd een drama. Niet zozeer vanwege controles of wat dan ook. Maar wel van lange wachttijden. Als je terugkomt van het hockey in Vancouver en je staat gewoon een uur te wachten omdat ze van de 10 doorgangpoortjes er eentje open hebben word ik daar niet echt vrolijk van.

Ga voor de zekerheid denk ik toch maar vast de ESTA aanvragen. Zeker omdat in de zomer mn jongste dochter alleen vooruit reist.

Dank voor de info.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer