Alleen met de Amtrak van New York naar Washington

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Alleen met de Amtrak van New York naar Washington

Bericht door NewYork1994 »

Hallo allemaal,

Ik (23) ga in 2018 twee weken alleen op vakantie naar New York. Nu is dit op zich niet zo heel spannend, aangezien ik in 2016 ook al alleen ben geweest. Echter wil ik deze keer ook graag nog twee dagen naar Washington. Hiervoor heb ik zojuist een ticket geboekt via de website van Amtrak. Ik heb mijn ticket voor de heenreis geboekt voor half zes in de morgen. Nu ik geboekt heb begin ik echter te twijfelen of dit tijdstip wel slim is en of het veilig is om voor een vrouw alleen, op dit tijdstip, gebruik te maken van de metro en de Amtrak. Mijn hotel ligt trouwens recht tegenover het metrostation op Times Square.

Hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen.

Iris
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Alleen met de Amtrak van New York naar Washington

Bericht door headhunterke »

Ik ben dit jaar ook voor de eerste keer met Amtrak gegaan (van Boston naar NY was dat).
Dit is reuzegoed meegevallen.
Ik zit erg graag in een vliegtuig (gelukkig maar) maar ik denk dat ik in het vervolg voor zo'n relatief korte afstanden toch wat vaker de Amtrak neem ook.
Ik denk niet dat je je qua veiligheid veel zorgen hoeft te maken. De buurt waar je overnacht in NY, is dag en nacht springlevend.
Je kan met de metro gaan richting Penn Station, maar als het je een veiliger gevoel geeft is een taxi of Uber voor zo'n korte afstand een perfect alternatief. Natuurlijk moet je niet met je meest kostbare bezittingen gaan showen, maar naar mijn mening is dit perfect te doen.
Ik ben nu wel geen vrouw, maar ik voel me nergens zo veilig als in NYC.

Voor de rest is het zeer eenvoudig om Amtrak te nemen. Het spoor wordt aangeduid enige tijd voor vertrek en je hoeft niet echt in te checken zoals je dat op een luchthaven zou doen. Normaal gesproken, als je een halfuurtje voor vertrek in het station bent, hebt je nog tijd zat.
Met je confirmatie die je krijgt als je je ticket koopt, kan je gelijk de trein boarden, je hoeft er in de dagen voor de reis zelf ook niet meer aan te denken.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Alleen met de Amtrak van New York naar Washington

Bericht door mtl »

Je hoeft je totaal geen zorgen te maken.
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alleen met de Amtrak van New York naar Washington

Bericht door NewYork1994 »

Bedankt voor jullie reacties! Ik maakte mij echter niet zo zeer zorgen om Amtrak, maar meer om het feit dat je voor een trein van 5:30 daar al rond 4:45 moet zijn. Is dit een veilig tijdstip om bij pad te zijn? Of kan ik beter een trein later nemen?

Iris
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Alleen met de Amtrak van New York naar Washington

Bericht door meyem »

die tijd zou voor mij geen probleem zijn. Maar moet je echt zo vroeg al aanwezig zijn?
Meestal kijk ik de dag van tevoren even waar ik precies moet zijn (m.n. Penn Station is een behoorlijk onoverzichtelijk station).
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alleen met de Amtrak van New York naar Washington

Bericht door NewYork1994 »

Nee Meyem ik hoef er in principe niet zo vroeg te zijn. Het plan is om twee dagen in Washington te verblijven (met 1 overnachting). Ik dacht dat het handig was om zo vroeg mogelijk heen te gaan, aangezien ik zoveel mogelijk van Washington wil zien.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Alleen met de Amtrak van New York naar Washington

Bericht door Almere vak V »

Als je in NY je niet in de verkeerde buurten begeeft dan is er niks aan de hand. Ook niet om 4.45 uur. Daarin verschilt NY echt niet van de gemiddelde stad in Nederland. Er zijn ook in Amsterdam en Rotterdam genoeg buurten waar ik om 4.45 uur liever niet zou rondlopen.
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alleen met de Amtrak van New York naar Washington

Bericht door NewYork1994 »

Ik heb toch besloten om een trein later te nemen, niet omdat ik het niet vertrouw zo vroeg in de morgen, maar meer omdat ik denk dat ik meer aan mijn dag in Washington heb als ik wat minder vroeg hoef op te staan om de trein te pakken. Bedankt voor jullie reacties!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer