Stoel reservering British Airways

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Annemieke68
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2017, 17:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Stoel reservering British Airways

Bericht door Annemieke68 »

Wij hebben 4 tickets geboekt voor onze reis naar Amerika voor volgend jaar Juli bij British Airways. Nu kunnen we van te voren stoelen reserveren maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Je kan ook 24 uur van te voren gratis inchecken maar dan lopen we misschien het risico dat we niet bij elkaar zitten. Het fijnste zou zijn om natuurlijk met z'n vieren bij elkaar te zitten maar 2 aan 2 is ook prima. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het verstandig om van te voren te reserveren? Ik zag dat het goedkoopste nu EUR 34,- is per stoel enkele reis dus EUR 270,- totaal. Wat is wijsheid. Ik hoor graag jullie reacties.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door Tipsy_1 »

ik boek altijd op voorhand omdat wij graag op de laatste rij zitten.
Kost ons 70 eur pp...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door hemmie »

Ik zou het zelf niet doen (en heb het afgelopen zomer ook niet gedaan toen we BA vlogen). Wij vlogen met 3 kinderen, toen nog allemaal onder de 12, en als ik het me goed herinner zetten ze kinderen onder de 12 niet alleen, dus het had bij ons hoogstens 2 en 3 personen samen kunnen zijn, geen ramp. In de praktijk zaten we zowel heen als terug gewoon bij elkaar, en kon ik bij het inchecken ook nog wat schuiven. Was wel in juni, nog niet helemaal hoogseizoen waarschijnlijk. Maar ik zou de gok de volgende keer gewoon weer wagen, ik ga echt niet zoveel geld betalen om stoelen te reserveren. Dat snappen mijn kinderen ook wel, dus als ze alleen komen te zitten dan komen ze daar ook wel overheen.
Terug in Texas!
Annemieke68
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2017, 17:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door Annemieke68 »

Onze kinderen zijn dan 16 en 19 dus zullen niet automatisch bij ons zitten maar het is wel zo gezellig natuurlijk. Maar idd een hoop geld.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door IngridZw »

Wij konden met Air Berlin ook alleen stoelen reserveren tegen betaling. Met United Airlines was dit trouwens gratis. Maar dit terzijde. Wij hebben ze niet van tevoren gereserveerd omdat het in totaal toch een behoorlijk bedrag werd. Ik heb wel regelmatig op de site gekeken hoeveel stoelen er nog vrij waren in het vliegtuig en tot het eind toe waren dat nog voldoende. Ik zou wel zo vroeg mogelijk inchecken. Als gezin of familie houden ze er over het algemeen wel rekening mee dat je bij elkaar komt te zitten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1520
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben dat niet gedaan en 24 uur van te voren bij het inchecken gekeken, we zaten toen al netjes bij elkaar (3 personen). Terugweg ook. Dit was ook in juli. Andere keer bij Lufthansa ook geen stoelen gekocht en daar zaten we ook al automatisch bij elkaar.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door covri »

Wij hebben het wel gedaan. Met reden dat we niet met z'n 2en op een rij van 3 willen zitten. 11 uren op een middelste stoel......
We hebben daarom een rijtje van 2 "gekocht". Ticketprijs was 375 euro, dus we vonden dat het er wel af kon. Heen en terug pp 105 euro. Dus nog redelijk prijs totaal 480 euro ticketprijs. Zijn we tevreden mee.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door Coyote »

Ook wij hebben vorig jaar mei van te voren stoelen vastgelegd.

Ik vloog samen met mijn vader in de A380. Omdat we graag bovenin en met z'n tweeën naast elkaar wilden zitten van te voren voor de heenweg 2 stoelen vastgelegd. Tijdens onze vakantie ook voor de terugweg vastgelegd.

Ook wij hadden erg goedkope tickets dat we deze extra kosten voor lief namen.

En we hadden nu prima stoelen! :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door Tipsy_1 »

Dat van die "twee stoelen" was ook de reden dat ik betaald heb voor de stoelen. Ik moet anders ook in het midden zitten.
Met BA naar de USA en terug zijn de achterste rijken (of rij) de enige die per twee zijn...
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door leonl »

wij hebben het extra geld er (nog) niet voor over, omdat we tot nu toe nog elke keer met z'n vieren bij elkaar hebben gezeten. Meestal moet je 24 uur van te voren inchecken, dan ook direct doen want dan heb je vaak nog keuze genoeg.
1x is het op de terugweg mislukt, toen konden we geen stoelen bij elkaar nemen tijdens het inchecken. Vervolgens zijn we op tijd naar de luchthaven gegaan, naar de balie en werden we alsnog keurig met het hele gezin bij elkaar gezet.

ander voorbeeld:
afgelopen meivakantie vlogen we met AirBerlin (!) naar LAX. Wij hadden geen stoelen gereserveerd, maar keurig bij het inchecken 4 stoelen in het midden geselecteerd. Toen iedereen was ingestapt en eindelijk op zijn stoel zat, (met al dan niet duur gereserveerde stoelen aan het raam), zag ik dat het toestel niet vol zat. Achter ons gingen 2 passagiers weg, zij gingen aan het raam zitten. Ik ben meteen met mijn dochter 1 rij naar achteren gegaan, hadden we 2 rijen van 4! Nog nooit zo'n relaxte vlucht gehad.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door Coyote »

Natuurlijk kun je het treffen dat een vlucht niet vol is. Heb ik ook al eens gehad met Delta. Vliegtuig half leeg...

Maar als er een beperkt aantal rijen zijn waar je met z'n 2 bij het raam kunt zitten (A380)
kun je de keuze maken dat vooraf vast te leggen.

Vlieg ik alleen dan leg ik ook niet zo snel stoelen vast als ik ervoor betalen moet. Dan inchecken zodra het kan. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door covri »

Wij vliegen met A380 met z'n 2en; we hebben geen zin om met 4 of 3 te zitten. Vandaar de keus om stoelen vast te leggen. Upperdeck en 2 naast elkaar. Vind 11 uren nl wel erg lang......
Maar ik snap als je met 4 vliegt dat het dan makkelijker is. Rijtje van 4 is dan prima.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door Galapogos »

Ik zou de stoelen niet reserveren, en wel om de volgende reden: je vliegt met British Airways, dus ik neem aan dat je een overstap hebt in Londen. Je kunt vanaf 24 uur voor de éérste vlucht gratis stoelen uitkiezen. Niet alleen voor die eerste vlucht, maar ook voor de vlucht waar je op overstapt! Het mooie is dat je dan alle Londenaren voor bent. Zij beginnen hun reis in Londen, en kunnen pas 24 uur voordat de vlucht uit Londen vertrekt hun stoelen vastleggen. Jij bent ze dan dus al voor geweest.

Vorig jaar met BA via Londen naar Amerika gevlogen en toen 24 uur voordat het vliegtuig uit Amsterdam vertrok kosteloos de stoelen vastgelegd. Er was toen nog genoeg keus.
Annemieke68
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2017, 17:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door Annemieke68 »

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!!
Wel vreemd trouwens dat je doordat we een overstap hebben in Londen eerder mogen inchecken maar er erg bedankt voor de tip Galapogos!!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door Frasi »

Dat is niet vreemd: het is vrij standaard dat je 24u voor je eerste vlucht voor de hele reis kan inchecken. Hoe zou je anders voor je overstap kunnen inchecken? Dan zou ook je bagage nooit kunnen worden doorgelabeld.
Dus in dit soort gevallen kan je je voordeel ermee doen. Houd er overigens wel rekening mee dat ook andere reizigers met deze overstap dit kunnen doen. En als die een langere vlucht naar Londen hebben zij nog weer een voorsprong op jou....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door dejong89 »

Wat wij deden was via de site van BA de plattegrond van het vliegtuig in de gaten houden.
We hadden stoelen kunnen reserveren en hadden dat pas gedaan wanneer we zagen dat onze stoelen die we op het oog hadden ( upper deck in de A380 ) vol zouden raken. Dit was tot op een dag voor vertrek nog niet zo en dus hadden we onze beoogde stoelen.
Ook wij konden 24u van te voren inchecken en ook voor onze aansluiting.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
FamilieB
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2017, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door FamilieB »

Gewoon precies op tijd(24 uur van te voren) kiezen voor de bovenverdieping van de A380 bij BA. Wij vliegen trouwens met de A380 van Lufthansa maar die hebben volgens mij een andere indeling boven. Wie heeft daar ervaring mee? Ik maak wel een nieuw topic!
Rdbvh
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2017, 09:51
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door Rdbvh »

Wij hebben nooit vooraf gekocht maar direct bij opening online incheck inchecken en hebben tot nu altijd bij de nooduitgang kunnen zitten :)
Annemieke68
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2017, 17:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door Annemieke68 »

Zit je op het bovendek fijner dan beneden?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Stoel reservering British Airways

Bericht door dejong89 »

eh, JA :D

Boven voelt het een beetje als een apart gedeelte omdat het een vrije knusse cabine is.
Plus dat je 2-4-2 zit ipv 3-4-3. Dan spreek ik over British airways.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer