Avis Preferred extra kosten achteraf

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dirk & Linda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Avis Preferred extra kosten achteraf

Berichtdoor Dirk & Linda » 06 dec 2017, 07:36

Wij hebben nu drie keer een auto gehuurd via Avis Preferred, en na de laatste twee keer bleek er bij thuiskomst tóch extra geld van de cc afgeschreven te zijn voor een verzekering die we niet geboekt hadden.
Nu is dat na een aantal mailtjes wel weer opgelost, maar toch... Ik had eigenlijk verwacht dat we van dat "verzekeringen-gezeur" af waren. :roll:

Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben, of hebben wij gewoon twee keer pech gehad?

Dirk

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Avis Preferred extra kosten achteraf

Berichtdoor sanook » 06 dec 2017, 09:25

Ik heb afgelopen mei een auto gehuurd met AVIS preferred (prepaid) in MCO en heb achteraf geen kosten gehad behalve die van de toll maar dat klopte allemaal.

Dirk & Linda
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Dirk & Linda » 06 dec 2017, 10:14

De laatste keer was in november, ook prepaid in MCO. Alles klopte bij het ophalen van de auto, en bij het inleveren stond er ook geen bedrag op het bonnetje dat we kregen.
Een dag na thuiskomst was er $54,22 afgeschreven voor een PAI (inzittenden-verzekering als ik het goed heb).
Inmiddels is dat bedrag weer teruggestort, maar ik vind het toch wel een beetje irritant dat dit al twee maal (van de drie) voorgekomen is.

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Berichtdoor Harry » 06 dec 2017, 11:53

Wij hebben behalve de toll ook nog nooit iets extras moeten betalen bij Avis, heb je deze verzekering misschien aangevinkt in je profiel?

GO66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 150

Berichtdoor GO66 » 06 dec 2017, 14:24

Ik huur altijd bij Avis met Preffered membership (hoogste categorie) en ik check altijd het bonnetje bij het inleveren, ik vertrek niet voordat ik een "0-bon" heb. Op die manier gaat het altijd goed.
Ik wil ook altijd op de bon zien dat de brandstof op vol staat, want ik wil geen gezeur achteraf over wel of geen volle tank. Alle medewerkers verschuilen zicht altijd achter het systeem en dan moet ik maar naar de balie, maar de preffered kiosk kan het gewoon regelen.

Eigenlijk nog nooit kosten achteraf gehad.

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor IngridZw » 06 dec 2017, 14:57

Je moet tegenwoordig ontzettend goed opletten of bij het afhalen van de huurauto. En dat geldt voor elke huurmaatschappij. Wij hadden dit jaar een auto gehuurd bij Dollar LA. Eerst raadde de baliemedewerker ons aan om een tolweg verzekering af te sluiten. Dat hebben we geweigerd. Daarna had hij toch ongevraagd stiekem een soort van road assistence verzekering erbij afgesloten die we pas later hebben opgemerkt. Helaas waren we toen al een aantal dagen onderweg. Bij het inleveren van de auto hierover beklag gedaan. Een (andere) baliemedewerker raadde ons aan om contact op te nemen met het hoofdkantoor van Dollar. Bij thuiskomst hebben we via de website een brief verstuurd en de situatie uitgelegd.
Kregen daarop een reactie terug met excuses en de belofte dat het bedrag werd teruggestort wat ook gebeurd is. Toch wel weer een keurige service van Dollar. Maar we hebben ons lesje wel geleerd. Sowieso alvorens je vertrekt alle bonnen (en dat zijn er veel) goed nakijken of er een extra bedrag op staat.

Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Harry » 06 dec 2017, 17:49

In dit geval is het iets anders, als prefferred membe4 kom je nergens bij een balie. Je auto staat al klaar en er kan dus niets extra “verkocht” worden.

Dirk & Linda
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Dirk & Linda » 07 dec 2017, 07:46

Inderdaad, geen wachtrijen bij de balie maar gelijk naar de auto. Vind het daarom een ideaal systeem. :thumbup:

Heb even in mijn profiel gekeken op de Avis website, maar kan zo snel niet vinden waar ik verzekeringen kan aan- of uitvinken...

Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Harry » 07 dec 2017, 12:05

Ik kan het ook niet vinden op de site. :oops:

Dirk & Linda
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Dirk & Linda » 07 dec 2017, 12:39

Toch bedankt voor alle reacties. Volgend jaar mei gaan we het gewoon weer proberen. Hebben alweer een auto gereserveerd bij Avis op SFO. Als het dan weer fout gaat dan gaan we de keer daarna naar Alamo ofzo... :wink:

Dirk

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht