Overstaptijd Minneapolis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
elles
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 aug 2014, 11:56

Overstaptijd Minneapolis

Bericht door elles »

Hoi,

Onze heenvlucht van KLM is omgeboekt naar een vlucht van Delta. I.p.v. 3,5 uur overstaptijd hebben we nu nog 2.15 uur overstaptijd. Is dit haalbaar?
We hebben nog nooit eerder in Amerika hoeven over te stappen, dus krijg het nu al benauwd. Had speciaal geboekt met 3,5 uur overstaptijd, zodat we geen stress zouden hebben, maar de is vlucht dus geannuleerd...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door winterpark »

In principe is 2u15m genoeg, maar je zou kunnen vragen of je eventueel een dag eerder kunt vliegen als die vlucht nog wel met 3,5 uur in het rooster staat.
Marjolijne
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 17 mei 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: 't Gooi

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Marjolijne »

Minneapolis, is tot nog toe mijn snelste overstap luchthaven geweest.
Binnen 20 minuten vliegtuig uit controle, koffers enz. naar de vertrekkende gate.
Omdat we wat vertraging hadden, waren we ons al wat zenuwachtig aan het maken, maar de stewardess moest erg wel om lachten. Dit is minneapolis hoor, altijd snel.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door babarage »

officiële minimale overstaptijd voor een internationale naar binnenlandse vlucht is 1.15 uur dus met 2.15 uur zit je daar goed boven. ik zou dat rustig durven aanhouden. ik zou er echt niet te veel over stressen. waar vlieg je daarna heen?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
elles
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 aug 2014, 11:56

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door elles »

Dat stelt me al wel wat gerust. We vliegen naar Denver door.
Een dag eerder gaat niet lukken, want dan zitten de kinderen nog op school. Ze hadden eerst omgeboekt naar een dag later, maar we hebben Yellowstone al vast liggen, dus ik wil niet een dag ‘kwijt’ raken.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door babarage »

gaat goedkomen. in het allerallerergste geval hebben ze nog een avondvlucht naar Denver waar ze je naar om kunnen zetten als er iets zo mis gaat dat je je aansluiting mist. Die gaat om 20.35 dus die haal je altijd :). Maar echt, dan moet er iets heel gruwelijk fout lopen want normaal haal je je vlucht van 14.45 redelijk op je sloffen. Standaard advies: zorg voor landing dat je de wc bezocht hebt in het vliegtuig en loop gelijk door naar de douane (immigrations). Nee hoeft niet in een looppas hoor :)).

Als je daar doorheen bent moet je je koffers oppikken en door customs, daarna kun je je koffers weer afgeven. Wijst zich allemaal redelijk vanzelf. En dan kun je door naar je volgende gate. Als je die gelokaliseerd hebt kun je winkeltjes kijken / snacks scoren / nog een wc doen etc. want dan weet je ook hoeveel tijd je hebt. Althans. Das dus mijn advies voor stressvrij overstappen. Pas gaan freewheelen als je gedaan hebt wat je moet doen :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Frasi »

Minneapolis is naar mijn ervaring ook super easy: een relatief klein en praktische luchthaven. 2.15u is meer dan voldoende (ik had toen 40min nodig...).
Er vertrekken meerdere vluchten per dag naar Denver: zo te zien 5 rechtstreeks en nog een aantal met een overstap op Salt Lake City. Je gaat dus altijd die dag in Denver aankomen.
En mocht het nodig zijn voor je eigen gemoedsrust:
- Je kan online de punctualiteit van je vlucht nazien: https://nl.flightaware.com/live/findfli ... ation=KMSP
- Thuis alvast de lay-out van Minneapolis airport bekijken: dan heb je een idee hoe/waar je aankomt en waar je naar toe moet. http://mspairport.com/sites/default/fil ... 20copy.pdf
- Indien mogelijk: stoelen vóór in het vliegtuig proberen vast te leggen (vooraf of bij check-in): ben je in MSP sneller het vliegtuig uit.
- Vóór de landing plassen, spullen (Paspoort) op orde hebben en na het uitstappen goed dooplopen (niet rennen!): hoe eerder je bij Immigratie bent, hoe korter de wachtrij is. Zo nodig de kinderen instrueren :wink: .

Komt allemaal goed!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door knaapje »

..........en op : https://awt.cbp.gov/ kan je een indruk krijgen van de drukte rond je landingstijdstip.

https://awt.cbp.gov/
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Robbie&Irene »

elles schreef:Hoi,

Onze heenvlucht van KLM is omgeboekt naar een vlucht van Delta. I.p.v. 3,5 uur overstaptijd hebben we nu nog 2.15 uur overstaptijd. Is dit haalbaar?
We hebben nog nooit eerder in Amerika hoeven over te stappen, dus krijg het nu al benauwd. Had speciaal geboekt met 3,5 uur overstaptijd, zodat we geen stress zouden hebben, maar de is vlucht dus geannuleerd...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij vliegen in april ook met een overstap op Minneapolis en hebben "maar 01.45h" de tijd om door te vliegen naar Las Vegas. Contact gehad met Delta en hun zeggen dat dit absoluut geen probleem is.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Almere vak V »

Super relaxed vliegveld. Met 2 uur en 15 minuten hou je meer dan tijd genoeg over om alles op je gemakje te doen. Nog wat te eten, toiletje te doen en je gate op te zoeken.

Mocht je hier onverhoopt niet genoeg aan hebben. Dan is er echt grondig wat fout gegaan. Totaal ander vliegveld dan bijvoorbeeld Atlanta, NY of Chicago.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden in 2013 een overstap in Minneapolis op we naar Denver, en dat is goed bevallen. We hadden ongeveer 3 uur overstap tijd maar dat was veel te ruim. Het is inderdaad een prettig vliegveld. In ons verslag zie ik dat het enige minpuntje was dat er geen gratis wifi was. Ik kan me voorstellen dat dat inmiddels anders is.

Marianne
elles
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 aug 2014, 11:56

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door elles »

Super bedankt voor al jullie reacties. Ik ben gerustgesteld!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door babarage »

Martin & Marianne schreef:....zie ik dat het enige minpuntje was dat er geen gratis wifi was. Ik kan me voorstellen dat dat inmiddels anders is.

Marianne
goed nieuws. ze hebben nu wel gratis wifi :)

http://www.mspairport.com/airport/servi ... ties/wi-fi
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
bren34
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2017, 10:48

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door bren34 »

Wij vliegen 1 mei via minneapolis naar orlando met een overstaptijd van 1:35.

Staat connecting flights gelijk aangegeven als je je bagage van de band hebt gehaald? En krijg je gelijk je ticket tot orlando of moeten we die daar ergens halen?

We zijn 1x eerder in amerika geweest maar dat was rechtstreeks naar san francisco.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Almere vak V »

Aardige omweg...

Tickets krijg je tot Orlando. Geen probleem.

Koffer van de band halen. Dan staat meestal meteen aangegeven waar je met je koffer naartoe moet voor een connecting flight. Of word je volgens goed Amerikaans gebruik door 22 mensen aangesproken waar je je koffer moet laten als je een connecting flight hebt. Maar dat is vaak binnen honderd meter. Van daar kan je zonder je koffer door naar je gate.

Het mooie is dat je dan al het hele gebeuren bij immigrations hebt gehad. Relaxed naar Orlando vliegen. Koffer ophalen en naar buiten!!
bren34
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2017, 10:48

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door bren34 »

Bedankt!

Ja dat is zeker een voordeel,al vind ik het toch wel spannend. Het is eerste keer overstap en gelijk maar 1:35.
Staat het na de customs aangegeven of ervoor?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Almere vak V »

1 uur en 35 minuten is in Minneapolis echt meer dan voldoende!! Geen paniek!

Staat aangegeven zodra je met je koffer aan de wandel gaat.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door winterpark »

1u35m is voldoende, maar zorg wel dat je gewoon doorloopt en niet eerst nog uitgebreid je make-up gaat zitten bijwerken ofzo. Wij hadden in oktober 1u30m op Houston, wat ruim voldoende bleek, maar we hebben dan ook geen moment getreuzeld :-)
bren34
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2017, 10:48

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door bren34 »

Ik loop gelukkig altijd al snel :D

Ik ben iig gerustgesteld :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door roelb »

MSP is klein en dit is allemaal prima te doen. Immigrations via de APC terminals is over het algemeen erg snel (<10 minuten), maar mijn ervaring met de desks vorig jaar in juni (na een random kruisje te hebben gehad op mijn APC terminal slip) was wel dat dat wel erg lang duurde. Want omdat het zo'n klein vliegveld is zijn er ook maar een paar desks, en daarvan waren er slechts 2 bemand. Met 100 aziaten in de rij duurt het dan wel even.

Maar goed, zelfs dan is een connectie van anderhalf uur prima te doen.

De andere kant op (naar europa terug) zijn connecties in MSP van 40 minuten of minder nog prima.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer