Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MyraJulian
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2018, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Hoorn

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door MyraJulian »

Hi dank je wel :-) Ik was al aan het terug kijken maar er stond zoveel dus dacht vraag het eventjes :-) Jammer dat het vanuit Nederland/Europa moet. Vriendin van mij die daar woont liet mij de prijzen daar zien en dat scheelde nogal wat, maar dan zit je dus inderdaad met de verzekeringen. Ik ga verder rondkijken voor een huurauto om dan vanuit Nederland te reserveren. :)
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Lees gewoon even het eerste bericht, we hebben daar alle belangrijke informatie gebundeld. En stel gerust vragen die je hebt.
ZooGiant
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012, 17:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door ZooGiant »

Ik heb bij alamo.co.uk een reservering met vooruitbetaling gedaan voor een huurauto. Ik heb hier bij het gehele bedrag vooruitbetaald. Als ik de boeking nu bij alamo.com bekijk dan staat er echter niet voor het gehele bedrag een voucher en staat dat er nog een bedrag bij de counter wordt geïnd. Het totaalbedrag klopt wel en dit heb ik ook al in GBP betaald bij alamo.co.uk. Klopt deze werkwijze of is het verstandig om nog even contact op te nemen?

Als ik de boeking bekijk via alamo.co.uk dan klopt alles wel.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Staat er ook bij welk bedrag en waar dat betrekking op heeft?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door analogkid »

Wellicht een one way fee? Die moeten vaak nog lokaal betaald worden.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
MennoChuck
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2018, 14:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door MennoChuck »

Hoi allemaal!
We hebben ook al een eigen topic aangemaakt, maar voor dit topic hebben we nog een specifieke vraag.
We hebben nog wat ruzie met de autohuur voor onze trip.

We willen een auto huren vanaf SLC op 23mei en inleveren op SFO op 10juni.

I.v.m. ons werk kunnen we een Airline crew discount krijgen, maar tot nu toe lijkt Avis absoluut de goedkoopste. Klasse Compact, 19 dagen met one-way fee zit op 571.86 euro exclusief eventuele extra's.

Omdat we thuis een cabrio hebben zouden we super graag een cabrio huren voor onze USA roadtrip. Maar hier vinden we vrijwel geen enkel (goed) aanbod voor. Iemand nog tips? Alleen via Dollar een aanbod voor 820+ euro incl. one way fee's
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Cabrio’s zijn gewoon globaal genomen 2x zo duur als een standaard wagen, dus 820 euro klinkt niet raar, en is niet extreem duur.
Timmetjuh
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2015, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Timmetjuh »

Wij gaan van 11 t/m 21 mei met 3 volwassenen en 2 kinderen (1,5 en 4) naar Orlando en verblijven daar op 1 locatie. Zou een Fullsize SUV groot genoeg voor ons zijn? We verblijven daar op één locatie, alle koffers hoeven dus in principe maar 2x vervoerd te worden.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Een Fullsize SUV lijkt mij groot genoeg voor 3 volwassenen + 2 kinderen, zeker als de koffers (hoeveel?) slechts van en naar het vliegveld vervoerd hoeven te worden.

Moeten beide kinderen nog in kinderzitjes? Dan wel even nagaan of de 3e volwassene er naast/tussen kan zitten. Soms heb je bij een Fullsize 3 rijen stoelen/banken maar weinig bagageruimte. Extra bagageruimte creëer je vaak door de achterste bank/stoelen neer te klappen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Ellis71 »

En vaak is de eerste achterbank ook nog naar voren te schuiven in zijn geheel zodat je een groter laadoppervlak krijgt.
Timmetjuh
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2015, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Timmetjuh »

Dan gaan we het maar gewoon proberen. Lukt het niet dan maar terplekke upgraden.
De oudste zit op een verhoging, de jongste nog in een stoeltje.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Timmetjuh schreef:Wij gaan van 11 t/m 21 mei met 3 volwassenen en 2 kinderen (1,5 en 4) naar Orlando en verblijven daar op 1 locatie. Zou een Fullsize SUV groot genoeg voor ons zijn? We verblijven daar op één locatie, alle koffers hoeven dus in principe maar 2x vervoerd te worden.
Je kunt ook naar een minivan kijken, dat zal goedkoper zijn dan een full size SUV denk ik.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ellis71 schreef:En vaak is de eerste achterbank ook nog naar voren te schuiven in zijn geheel zodat je een groter laadoppervlak krijgt.
Dit heb ik nog nooit gezien, behalvve dan bij wat europese mickey mouse auto's. Het ging hier over full size suv's. Dus Expedition, Yukon, Tahoe. Geen van allen hebben een schuifbare achterbank. Maar allemaal zijn ze (veel) meer dan ruim genoeg voor deze 5 personen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

roelb schreef: Dit heb ik nog nooit gezien, behalvve dan bij wat europese mickey mouse auto's. Het ging hier over full size suv's. Dus Expedition, Yukon, Tahoe. Geen van allen hebben een schuifbare achterbank.
De Nissan Armada die we een paar jaar geleden had wel degelijk een verstelbare achterbank, juist erg handig als je de voetenruimte wilt vergroten van de aanwezige derde zitrij. Ook kon je bij deze auto de rugleuning van de achterbank rechter op zetten, zodat je de koffers makkelijker rechtop tegen de rugleuning aan kon zetten.
Zo'n verstelbare rugleuning hadden we ook al eens in een Jeep Grand Cherokee, en ook vorig jaar in de Hyundai Santa Fe.
Met passagiers achterin zit dit minder comfortabel, maar je hebt net even wat handigere bagageruimte, niet perse groter, maar je kunt koffers makkelijker rechtop zetten tegen de achterbank.
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door ChristaDoel »

Ik heb via http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations een goede aanbieding gevonden voor onze vakantie in Florida aanstaande zomer, dit scheelt ruim €200,- met de auto die we gezien hadden op alamo.nl!
ik vroeg me alleen af of er voor deze ‘aanbieding’ geen speciale voorwaarden zijn? En zo in de posts hierboven te lezen kan je evt ook nog gratis annuleren?
Ik kon het op de site niet zo snel vinden, maar weet iemand of je niet bijv een member moet zijn of iets dergelijks? Het scheelt wel erg veel met de NL alamo site en ook met bijv autoeurop!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Je kunt gewoon via die link boeken. Geen speciale voorwaarden, geeft alleen extra korting. Zelf heb ik voor de 1e week ook een auto via die link geboekt voor mei. Ook voor mij was het een stuk voordeliger.

Voor mijn 2e deel van de reis moet ik nog boeken. Wat ik wil is dan nl. niet voordeliger via die link dus ben ik nog aan rondkijken bij de andere brokers.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door ChristaDoel »

dank voor je reactie! ik begrijp dus dat de ervaringen goed zijn, ook als ik de eerdere post een beetje door lees, dat is fijn om te weten.

Wel vraag ik me het volgende nog af:
je kunt op deze pagina (zie screenshot) nog een additional driver aanvinken, wat $159,- extra kost, maar met het gold pakket dat ik heb gekozen, zitten er toch al 3 extra (gratis) bestuurders bij in (zie rechts in het screenshot)? Anders scheelt de prijs alsnog niet veel met Alamo.nl

Weet iemand hoe en wat? alvast dank!
Bijlagen
autohuur.png
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Klopt, je hebt al 3 extra bestuurders dus je hoeft de additional driver niet aan te vinken !
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Marco en Cindy »

Je hebt inderdaad al drie extra bestuurders. Vink je dit wel aan kloppen ze gewoon nog een keer 160 euro uit je zak. Net zoals ze aan de balie vaak nog proberen om je van alles aan te smeren. Of je krijgt de mededeling dat een Mid-Size SUV voor 2 personen toch echt te klein is... :wink:
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door ChristaDoel »

sanook schreef:Klopt, je hebt al 3 extra bestuurders dus je hoeft de additional driver niet aan te vinken !
Marco en Cindy schreef:Je hebt inderdaad al drie extra bestuurders. Vink je dit wel aan kloppen ze gewoon nog een keer 160 euro uit je zak. Net zoals ze aan de balie vaak nog proberen om je van alles aan te smeren. Of je krijgt de mededeling dat een Mid-Size SUV voor 2 personen toch echt te klein is... :wink:

super! dank voor jullie reacties!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer