Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

Erika73 schreef:Hallo allemaal,

Op dinsdag 24 juli 2018 komen wij aan in San Francisco. Donderdag 26 juli 2018 vertrekken we dan richting Yosemite. We halen onze huurauto de 26e op bij Alamo Union Square aan O'Farrel Street.
Nu heb ik ergens gelezen dat je dan heel lang moet wachten voordat je aan de beurt bent? Klopt dat? Of ligt dat aan het tijdstip van ophalen? Wij kunnen de auto 's morgen om 9 uur ophalen. Wat is dan wijsheid? Gewoon om 9 uur daar zijn, of juist al eerder omdat we misschien in de rij moeten staan?
Wij hebben een midsize SUV gehuurd, is daar veel in te kiezen op die locatie? Of krijgen we een auto toegewezen?
Ik hoor graag wat jullie ervaring is.

Groeten, Erika.
Wij hebben daar een keer uren moeten wachten, en je kunt helemaal niets kiezen, je krijgt een auto toegewezen. Eens maar nooit meer.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Erika73 schreef:Hallo allemaal,

Op dinsdag 24 juli 2018 komen wij aan in San Francisco. Donderdag 26 juli 2018 vertrekken we dan richting Yosemite. We halen onze huurauto de 26e op bij Alamo Union Square aan O'Farrel Street.
Nu heb ik ergens gelezen dat je dan heel lang moet wachten voordat je aan de beurt bent? Klopt dat? Of ligt dat aan het tijdstip van ophalen? Wij kunnen de auto 's morgen om 9 uur ophalen. Wat is dan wijsheid? Gewoon om 9 uur daar zijn, of juist al eerder omdat we misschien in de rij moeten staan?
Wij hebben een midsize SUV gehuurd, is daar veel in te kiezen op die locatie? Of krijgen we een auto toegewezen?
Ik hoor graag wat jullie ervaring is.

Groeten, Erika.
Bij stadslocaties is veelal niet te kiezen en worden auto's toegewezen. Waarom heb je niet op het vliegveld gehuurd vanaf de 26e? Scheelde het veel in de kosten?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Auto annuleren. Nieuwe huren op het vliegveld. Taxi er naartoe pakken. Zorgen dat je Skip the counter hebt en klaar ben je.

Scheelt zo te zien een heleboel wachten en teleurstelling.
lempkesboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jun 2015, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zuid Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door lempkesboer »

Wij hebben daar tijdens onze eerste reis de auto opgehaald. Ging redelijk snel, maar inderdaad geen keus en auto werd toegewezen. De tweede keer SF daarom met de taxi naar SFO en daar de auto opgehaald.

Ik zou dus het advies van Almere Vak V volgen.
2011: rondreis Zuidwesten
2013: rondreis Zuidwesten en Noordwesten
2015: Las Vegas
2018: Las Vegas (2x)
Erika73
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2017, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Erika73 »

Bedankt voor jullie reacties. We hebben alles geboekt via een reisbureau. Volgende week hebben we daar een afspraak, dus we gaan kijken of dit nog gewijzigd kan worden.

Groeten, Erika.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Laat maar
Ed-1
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mar 2018, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Ed-1 »

Wij hebben gisteren vernomen dat we wellicht vrijdag de 23 maart voor 4 weken naar de US gaan. Bevestiging hiervoor krijgen wij pas begin volgende week. Wordt dus allemaal kort dag, Huis, tickets en auto regelen..... Probeer wat voorwerk te doen met de kennis van dit forum en van een aantal jaar geleden. Zou iemand vd experts willen meekijken want ik vind t een beetje vreemde resultaten die ik krijg, doe ik iets fout? Ik verwacht eigenlijk een prijs van rond de 800 Euro. Ik heb eerder een dergelijk overzicht gemaakt maar toen liepen de prijzen niet zo uiteen (max 100 euro of zo).

Wij hebben een auto (SUV) nodig van 23/3 tm 23/4, vliegen op Sanford en terug via Miami. Wij verblijven rond Tampa. Indien ik de periode opsplits in 2 delen (voor en na 1 april) en dus de auto inlever in Tampa en weer een gelijke terug huur, krijg ik vaak betere prijzen dan 1 huur periode. Zie onderstaand huiswerk wat ik gedaan heb. Wil het liefste bij Alamo huren ivm skip de counter en het niet aanwezig zijn van een Dollar Express balie op Sanford luchthaven. Heb ik ook naar Hertz en andere verhuur bedrijven gekeken maar dat werd allemaal nog duurder.

Kan iemand wellicht nog een betere deal vinden? Heb 1 extra bestuurder nodig en de gebruikelijke verzekeringen.

Alvast bedankt voor de feedback

Afbeelding
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Probleem wat je hebt zit hem in de locatie Sanford, hier zitten niet alle rental companies (of ze hebben beperkt aanbod) , dus je keus is beperkter.
Bovendien huur je voor over twee weken, dus dat kan de prijzen ook opdrijven.

Ik zou boeken wat goed voelt voor jezelf, je kunt altijd nog tot 24 of 48 uur van te voren cancellen, en daarna verder zoeken.
Ed-1
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mar 2018, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Ed-1 »

Bedankt, voor de feedback.

Ik weet niet of de issue in het aantal beschikbare maatschappijen is. Je hebt Advantage, Alamo, Avis, Budget, Dollar, Enterprise, Hertz, National en Thrifty. Hoewel sommige dezelfde moedermaatschappij hebben, vind ik het aanbod nog acceptabel.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ed-1 schreef: Ik weet niet of de issue in het aantal beschikbare maatschappijen is. Je hebt Advantage, Alamo, Avis, Budget, Dollar, Enterprise, Hertz, National en Thrifty. Hoewel sommige dezelfde moedermaatschappij hebben, vind ik het aanbod nog acceptabel.
Ik bedoelde o.a. geen gold Aisle (Hertz), geen EC aisle (National). Sanford is een kleine locatie in vergelijking met Orlando waar je deze voorzieningen wel hebt.

Wij huurden er ooit via Dollar, en kregen uiteindelijk een Full Size SUV toegewezen omdat ze geen midsize meer beschikbaar hadden (en achteraf een hoop discussie over een onterechte upgrade die ze alsnog in rekening probeerden te brengen).

In vergelijking tot Orlando en Miami heeft Sanford een enorm veel kleinere lot met auto's en heb je dus minder keus (of geen vrije keus), en eerder een schaarste in aanbod, wat de prijs opdrijft...
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door analogkid »

Heather schreef:@analogkid

silver inclusive is inclusief 2 bestuurders
gold inclusive is inclusief 3 of meer bestuurders.
Via de app is Silver Basic Inclusive en dat is niet met extra bestuurders...
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door stan.kim »

Via de app kun je ook silver inclusive kiezen hoor ....
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

analogkid schreef:
Heather schreef:@analogkid

silver inclusive is inclusief 2 bestuurders
gold inclusive is inclusief 3 of meer bestuurders.
Via de app is Silver Basic Inclusive en dat is niet met extra bestuurders...
Je moet bovenaan op dat trechtertje (filter) drukken en dan bij "hire type" silver inclusive" selecteren voor 2 bestuurders.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door analogkid »

Ja! Ik zie het. Scheelt bijna $150 voor 3 weken. Thanks.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Ed-USA »

Komende juli en augustus zitten we bijna 5 weken in het Mid-Westen van de USA en rijden dan grofweg van San Francisco naar Denver. Ik heb via Alamo-affiliates.de (een site die al behoorlijk goedkoper is dan andere brokers of rechtstreeks boeken bij de grote verhuurmatschappijen) al een Standard SUV geboekt voor die periode voor ong. EUR 2100 (incl. one-way fee). Zat n.a.v. vorige berichten de USCarhire-app te checken en kom gewoon EUR 800 goedkoper uit (en dan wel Dollar ipv. Alamo als verhuurder), wat een giga-verschil ! Dan toch even de vraag die al veel vaker gesteld is waarschijnlijk, ik zie toch niets over het hoofd ? Hoe kan het dat USCarhire zoveel goedkoper is ?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

welkom in de wondere wereld van brokers

volgens mij is er geen duidelijk antwoord op te geven.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

Ik durf om dezelfde reden ook niet te boeken bij US CAR HIRE ...
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7929
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Waarom niet?
Helemaal niks mis met US Car Hire, brokers kopen gewoon massaal huurwagens in, en krijgen daarop gigantische kortingen, kortingen die ze voor 80% weer aan huurders geven.
Verder geen addertjes of andere diertjes onder het gras.
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door stan.kim »

Ik heb ook dollar geboekt via Us Car Hire.
Tot nu toe is de afhandeling na vragen via de mail enz. Prima verlopen. Steeds snel een reactie mogen ontvangen. Zegt natuurlijk niks over hoe het afhalen straks gaat in LV, maar dat geldt voor alle boekingen. Tot nu toe is het gevoel goed.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

@san.kim

Hebt u zich dan eerst geregistreerd bij Dollar Express ?
Bent u zeker dat Dollar Express aanwezig is in Las Vegas dus skip the counter mogelijk is ?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer