Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Miawillemen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2017, 10:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Miawillemen »

@Terpies
heb je dan een extended cover genomen? Of enkel de 'geen blijvend eigen risico' ?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

Ik heb geen extra opties genomen, in de bevestigings voucher die ik inmiddels heb gekregen staat:
Het huurtarief is inclusief afkoop van het blijvend eigen risico (LDW) met een eigen risico van € 0 en dekt ook schade aan banden, ruiten, dak en onderzijde van de auto.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

Op dit moment zijn de prijzen via http://www.alamo.co.uk/brits redelijk concurrerend te noemen, zeker in vergelijking met de prijzen van alamo via skyscanner/momondo. Als ik nu kijk voor mijn periode (drie weken juni in Miami) is dat inclusief extended coverage en gratis tweede bestuurder (FAD: full coverage plus additional driver)
Miawillemen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2017, 10:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Miawillemen »

Tot nu toe ben ik dus nog steeds niet veel wijzer geworden of je voldoende verzekerd bent als je een wagen huurt 'zonder eigen risico'?
Is het veiliger om voor een uitgebreide dekking te gaan tegen een meerprijs? Graag jullie reacties en ervaringen.

Vinden jullie 1500 euro voor 3 weken Westkust veel voor een FullSize SUV (genre Chevy Tahoe, Nissan Armada, ...) (wel tijdens de drukke vakantieperiode in juli)? Hebben weinig ervaring met autohuur over zo'n langere periode, en vrezen dat we teveel zullen betalen. Maar de prijzen zakken amper momenteel.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Hinko »

Je kunt niet eens een extra dekking nemen. Nergens.
Extra's die je af kunt nemen zijn:
- Een persoonlijke verzekering (dekt persoonlijke schade)
- Road Assistance is handig voor het vervangen van lekke banden, indien je vergeten bent om te tanken of je de sleutels in de auto laat zitten.

Standaard heb je genoeg aan de schadeverzekering - 0 dollar eigen risico - en een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door flex123 »

Iemand ooit via hotwire een auto geboekt? Voor mijn periode scherpe deal bij hertz.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Galapogos »

Ik geloof dat er bij Hotwire geen verzekeringen bij zitten omdat die site zich richt op Amerikanen. Of heb jij een Europese ingang gevonden cq een manier gevonden om die verzekeringen toe te voegen?
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door flex123 »

Zie niets van verzekeringen erbij staan, dat ga ik dus niet riskeren:) . Alamo.co.uk is nu ook wel redelijk geprijsd, 16dagen een midsize suv voor mijn periode voor 460euro:)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Galapogos »

Dat klinkt als een prima prijs! AVIS al geprobeerd via hun huidige aanbieding? Het goedkoopste tarief dat ik heb gevonden was via de Spaanse site: https://www.avis.es/ofertas-alquiler-co ... n-shopping. Dezelfde aanbieding kun je ook vinden via de Belgische en de Nederlandse site, maar daar lijkt het wat duurder uit te pakken. Althans voor de data/plaatsen die ik heb opgezocht.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

flex123 schreef:Alamo.co.uk is nu ook wel redelijk geprijsd, 16dagen een midsize suv voor mijn periode voor 460euro:)
Is dat de reguliere site of boek je via www.alamo.co.uk/brits? Dan heb je volgens mij sowieso gratis extra bestuurder.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door ronenivonne »

Wij boeken bijna altijd bij Alamo/brits. De extra bestuurder zit er hierbij in en dit scheelt al snel 100-120 euro.
We hebben ook de brits guide Orlando in huis en nemen die mee voor die 15 euro. Ook nog eens een boek met leuke tips bij een bezoek aan Orlando.
Wij checken gelijk in en maken gebruik van de "skip the counter" optie. Echt perfect!! Niet in de wachtrij en gelijk door naar de auto na de lange vlucht.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Almere vak V »

Terpies schreef:Op dit moment zijn de prijzen via http://www.alamo.co.uk/brits redelijk concurrerend te noemen, zeker in vergelijking met de prijzen van alamo via skyscanner/momondo. Als ik nu kijk voor mijn periode (drie weken juni in Miami) is dat inclusief extended coverage en gratis tweede bestuurder (FAD: full coverage plus additional driver)
Als ik kijk voor mijn periode in de meivakantie totaal niet. Bijna twee keer zo duur als via Autoeurope. Ik zou m pakken als ik jou was.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Almere vak V »

ronenivonne schreef:Wij checken gelijk in en maken gebruik van de "skip the counter" optie. Echt perfect!! Niet in de wachtrij en gelijk door naar de auto na de lange vlucht.
Skip the counter is een zegen!!

Iemand bekend of dit ook beschikbaar is in Vancouver, Canada??
gastxyz

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door gastxyz »

Volgens google. Niet beschikbaar bij Location Services:

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... -main.html

Zie b.v. Phoenix waar 't wel is:

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... rport.html
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

Wordt er echt gecontroleerd of je de fysieke Brits guide kunt laten zien, ook al boek je via skip the counter?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Bushmaster »

Nee, wordt niet gecontroleerd,
ik denk dat 99,9999999999999% van de Alamo medewerkers geen weet heeft van het bestaan van de "Brits Guide".
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door ronenivonne »

Klopt idd dat je in 99,9% van gevallen gewoon door kunt en zeker als je "skip the counter" optie gebruikt, maar je loopt altijd een klein risico.
Het ergste wat je dan kan gebeuren is bijbetalen naar de prijs van dat moment, dat kan wel een behoorlijk verschil zijn. Vandaar dat wij voor die paar euries een Brits guide hebben gekocht.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Spaulding
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2015, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Spaulding »

Wat bedoelen jullie met "Brits Guide"?

Op Alamo zijn de prijzen die ik zoek momenteel het goedkoopst, dus waarschijnlijk boeken we hier onze auto.

De skip the counter optie (is beschikbaar voor Orlando), kan je die pas kiezen als je alle gegevens hebt ingevuld? En wat kost deze optie ongeveer extra?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

De uitgever van de Britse reisgidsen "the Brit guide", heeft een kortingsdeal met Alamo en dat geeft vaak best gunstige tarieven (en een gratis extra driver). Die uitgever is overigens Strathearn publishing. Je kunt boeken via alamo.co.uk/brits

Formeel is de voorwaarde (die altijd in de advertentie staat opgenomen) dat je de aanbieding uit de reisgids zou moeten kunnen tonen bij het ophalen. Dat zou dus betekenen dat je die reisgids bij je moet hebben. Maar daar heeft nog nooit (echt nog nooit) iemand om gevraagd en het is ook een beetje gek in deze tijd: ook al heb je die reisgids, dan nog is het maar de vraag of je die ook mee neemt op je vakantie of alleen thuis gebruikt. Maak je daar dus echt geen zorgen over.

Overigens zijn het, zo ver als reisgidsen nog gaan in deze tijd van Tripadvisor, best leuke boekjes.

Diezelfde 10% korting + extra driver kun je bij Alamo ook nog via diverse andere routes krijgen trouwens. Kijk maar eens verder terug in dit topic.

"Skip the counter" is bij Alamo op alle grotere luchthaven locaties beschikbaar - ook op MCO (Orlando) - en kost niets. Na het reserveren zoek je je boeking op op alamo.com, kies je voor "Check in", vul je alle gegevens in en na het afronden van de check-in kies je voor "Bypass the counter" en doorloop je ook die stappen. Let op dat de creditcard gegevens die je daar invult dezelfde zijn als van de fysieke kaart die je bij het ophalen bij je hebt!
Spaulding
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2015, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Spaulding »

Bedankt voor je reactie, helemaal helder :).

Weet jij toevallig ook waar je de optie skip the counter aan kan geven bij Alamo.co.uk? Ik zie hem nergens als ik de gewenste autotype aan klik. En wat kost dit ongeveer?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer