Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Vanessa007 »

roelb schreef: Je kunt gewoon eerder ophalen bij Alamo, dat is geen peobleem. Doe vooraf even skip the counter, hoef je ook niet langs de balie.

Let goed op de tijd dat je uitrijdt. Dat is het moment dat je huur in gaat. Vanaf dat moment betaal je voor elke 24 uur. Je hebt 29 minuten extra. Dus als je uiteindelijk om 16.04 de garage uit rijdt heb je tot 16.33 op de dag van inleveren zonder extra kosten. Ga je daar overheen dan betaal je een penalty voor te laat inleveren, en dat is gewoon een volle dag. Beter dus wat eerder inleveren.
Ja, dat dacht ik toch ook, maar nu heb ik eens een simulatie gedaan met een boeking met een zelfde uur van ophalen en vertrek en eentje met 3u verschil er tussen (dus 3u vroeger ophalen). Wat blijkt de prijs is hetzelfde?!
Volgen wie volgen kan...
Als ik zou moeten bijbetalen, is dat dan de dagprijs op dat moment? (waar ze dan waarschijnlijk van profiteren!) Of 1/21 van de prijs die ik betaal voor de auto?
Heeft er iemand misschien al ervaring met het wijzigen van een boeking bij Alamo.affiliate? Zijn daar kosten aan verbonden?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@vanessa007: waarom bel of mail je ze niet gewoon en legt ze de situatie uit? Waarschijnlijk kunnen ze je dan geruststellen of de boeking aanpassen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

@terpies, inderdaad dat is altijd het beste om te doen. Ondanks dat Alamo een grote verhuurder is heb ik goede ervaringen met hun klantenservice. Tot nu toe reageren ze correct op mijn emails. ik heb een keer een boeking aangepast via hun email, dat ging prima. Twee keer een boeking gecanceld via email en ook dat ging prima. Daarnaast regelmatig vragen gesteld (vooral jaren geleden, met vragen over tolwegen in Florida) en altijd keurig antwoord binnen 24 uur. Ik boek n.l. vaak via vacationatsea en dan kun je online je boeking niet aanpassen bij Alamo, maar via email ging dat altijd prima.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations

Met deze link geboekt voor komende zomer.
Midsize SUV
23 augustus pick-up Washington Dulles
15 september drop-off Boston Logan

$1.090,73 (approx. €887,49), inclusief 2e bestuurder, tank benzine en drop-off fee!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Vanessa007 »

Terpies schreef:@vanessa007: waarom bel of mail je ze niet gewoon en legt ze de situatie uit? Waarschijnlijk kunnen ze je dan geruststellen of de boeking aanpassen.
Ik heb vandaag maar een mailtje gestuurd met vraag hoe het nu zit of wat ik best doe...
chippie777 schreef:Ondanks dat Alamo een grote verhuurder is heb ik goede ervaringen met hun klantenservice. Tot nu toe reageren ze correct op mijn emails. ik heb een keer een boeking aangepast via hun email, dat ging prima.
Inderdaad, ze reageren normaal vrij snel, heb hen laatst ook eens een mailtje gestuurd ivm de additional driver in Nevada, is de echtgenoot dat nu automatisch of niet, en hierop hebben ze keurig geantwoord! Voor diegene die het nog niet wisten, je echtgenoot is dus automatisch een authorised driver! Ben je niet getrouwd, dan niet...
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Vanessa007 schreef:Voor diegene die het nog niet wisten, je echtgenoot is dus automatisch een authorised driver! Ben je niet getrouwd, dan niet...
Klopt niet helemaal. Het gaat erom of je samen een duurzaam huishouden voert, en dus ingeschreven staat op hetzelfde adres. Is dit het geval dan ben je voor het autoverhuurbedrijf spouse.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Ik dacht ook dat het altijd om 'spouse' ging, maar misschien hebben ze dit bij Vanessa007 specifiek vermeld als 'echtgenoot'...
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Dit staat er op de site van Alamo:
Additional drivers must meet same rental qualifications as the renter, except spouse or domestic partner. Additional drivers must appear at the rental counter with the primary renter. There will be an additional charge of 12.00 USD per day for each additional authorized driver other than a spouse or domestic partner, unless other contractual conditions apply. There is a limit of one additional driver per rental contract. A spouse or domestic partner is the only permitted additional driver on non-credit card deposit. Additional drivers must be 21 or older.
Het is dus spouse or domestic partner (degene met wie je duurzaam samenwoont als partner).

Overigens heb ik wel ingelogd als Alamo Insider, het gratis lidmaatschap van Alamo.

Ik kwam na Googelen nog deze link tegen (wel uit 2011):

http://www.foxnews.com/travel/2011/12/1 ... -fees.html

Hier staat het volgende:
Alamo: There is a per day charge for all additional drivers, but if you are a member of Alamo Insiders program (free to join), the fee is waived for one additional driver regardless of relationship.

Avis/Budget/Enterprise: There is no additional driver fee for a spouse or domestic partner. Other individuals will pay a per day fee.

Dollar/Thrifty: Both companies typically charge per day for all additional drivers (including spouses).

Hertz: There is a per day charge for all additional drivers, but if you are a member of Hertz #1 Club (free to join), the fee is waived for a spouse or domestic partner.

National: There is a per day charge for all additional drivers, but if you are a member of National’s Emerald Club (free to join), the fee is waived for a spouse, domestic partner, or immediate family member who has the same address on their driver’s license as the Emerald Club member.
Dus wel goed kijken of additionele driver wel of niet betaald moet worden.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

We gaan door in deel 8
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer