Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

Coyote schreef: autoeurope.nl kan niet eens een prijsopgave geven van one way kosten op het moment van boeken. Je moet eerst boeken, dan vragen ze bij verhuurder of er one way kosten zijn en vervolgens wordt je dat meegedeeld. Je kunt dan nog annuleren.

Roland
Het klopt absoluut niet wat je zegt over Auto Europe. Op de site staat namelijk als je een prijs vraagt van bv Miami naar New York in het prijsoverzicht bovenaan de volgende tekst:
Informatie kosten one way
Lokale verhuurders berekenen vaak een toeslag voor boekingen waarbij de huurauto op een andere locatie wordt ingeleverd dan waar deze is opgehaald. De weergegeven prijs is inclusief de one way toeslag en BTW, indien bekend. Deze toeslag moet in de meeste gevallen lokaal betaald worden. Wanneer u een auto heeft geselecteerd ziet u meer gedetailleerde informatie omtrent het tarief.
Dus zoals je leest wordt de One Way fee prima uitgelegd voordat je boekt. Als je dan een auto selecteert staat er achter de prijs keurig vermeld wat de one way fee is die is inbegrepen in de prijs.

Wij hebben vorig jaar ook geboekt bij AutoEurope, wat ons enorm goed is bevallen. Het is gewoon een broker en bovendien hebben ze een laagste prijs garantie. Na boeking had ik een goedkopere prijs gevonden, en na overleg van de offerte van de andere prijs hebben ze binnen een paar dagen de boeking aangepast naar het lagere bedrag.

Ik kan het iedereen aanraden om Auto Europe in ieder geval mee te nemen in je zoektocht naar de goedkoopste huurprijs.
Paulw
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2018, 06:49
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Paulw »

Toch nog een vraag. Via Autoeurope heb ik volgende erbij zitten: GEEN BLIJVEND EIGEN RISICO MET EXTENDED COVER INCLUSIEF BANDEN, GLAS, DE ONDERZIJDE EN HET DAK VAN DE HUURAUTO. Weet iemand of dit iets standaard is bij Gold pakket of is dit echt een extra verzekering. Misschien kijk ik er finaal overheen maar zie het niet staan bij Alamo.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door SuzieQ »

Wat zou een normale prijs zijn voor een 7 pers minivan voor 16 dagen in de kerstperiode?
Ik zie echt hoge prijzen (weet dat het nog vroeg is maar toch).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

@suzieq: je zou de prijs eens kunnen nemen van de hoogzomer prijzen, voor 17 dagen en vergelijken met de prijzen die je nu hebt gevonden. Ik heb geen idee van prijzen van de kerst periode, maar ik kan me voorstellen dat ze niet veel hoger zijn dan die van de zomer.

Als je je data aangeeft kunnen we misschien helpen zoeken....
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel.
Zie ook dat alamo best veel duurder is dan bijvoorbeeld budget.
We hebben nog geen vliegtickets (zat naar een combiedeal te kijken van vliegtickets en auto maar die vragen bijna 1000 euro voor de auto).

De bedoeling is om te gaan van 21 december tot en met 6 januari. Ik ga uit van het normale vliegveld in Orlando.
Ik zoek dus zo`n 7 persoons minivan oid.
Uiteraard heeft Alamo onze voorkeur (zelf uitzoeken en skip the counter) maar ja we zijn geen dief van onze portomonee natuurlijk.
Ik hoop de vliegtickets zsm te kopen, niet alles is al beschikbaar.
Laatst gewijzigd door SuzieQ op 09 feb 2018, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Division »

Eind van het jaar kan een dure periode zijn ja, maar is ook afhankelijk van de locatie. Ik betaalde eind december rond de jaarwisseling het dubbele dan een week later.
Afbeelding
marco74
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2017, 16:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door marco74 »

@suzieQ: wie skyscanner zie ik een prijs van 532 euro........
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:Het klopt absoluut niet wat je zegt over Auto Europe. Op de site staat namelijk als je een prijs vraagt van bv Miami naar New York in het prijsoverzicht bovenaan de volgende tekst:
Dat kun je wel roepen (en staat inderdaad op de beginpagina) maar als ik een auto selecteer en de voorwaarden bekijk zie ik toch echt wat anders:
15. One Way verhuur

One Way verhuren zijn op de meeste bestemmingen bij de meeste autoverhuurbedrijven beschikbaar tegen een extra tarief, en moeten altijd worden aangevraagd. Auto Europe vraagt bij het autoverhuurbedrijf de One Way aan en welke toeslagen van toepassing zijn (deze dienen lokaal betaald te worden). Nadat de boeking is gemaakt deelt Auto Europe de te betalen toeslagen mee aan de klant. Wanneer de klant niet akkoord gaat met de One Way toeslag dan kan de klant de complete boeking kosteloos annuleren. Er kunnen beperkingen van toepassing zijn voor bepaalde autocategorieën, huurperiode en tussen bepaalde steden en locaties.
Dus misschien volgende keer iets beter de voorwaarden lezen voordat je roept dat wat ik zeg niet klopt. :roll:

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 09 feb 2018, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door SuzieQ »

Thx! Ik moet zeggen dat ik die site zelden gebruik. En voor Expedia is het nog te vroeg.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
marco74
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2017, 16:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door marco74 »

Klopt daar had ik ook al gekeken :wink:
Via booking.com kan ook die was 20 euro duurder....
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door SuzieQ »

Ik moet nog even wachten op de tickets. Had bij american estates gekeken, hebben leuke tarieven icm auto Maja auto zo duur en boek normaal alles los. Nog heel even geduld denk ik.....
Laatst gewijzigd door SuzieQ op 10 feb 2018, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Miesje_2015
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2018, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Miesje_2015 »

Goedemiddag,

Op dit moment ben ik aan het kijken voor een auto van LAX - SFO van 10/6 - 27/6. Nu zag ik de goedkoopste prijs op dit moment bij easyterra.nl Hebben jullie hier ervaring mee? Zijn hierbij alle juiste verzekeringen afgesloten? Of moeten we straks ter plekke nog veel voldoen?

https://ibb.co/iuJZYx

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Coyote »

Wat is dat voor gekke link? :?:

Zou ik niet zomaar op klikken.
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sanook »

Wat is dat voor gekke reactie ? Zo zou ik niet zomaar reageren...
Gewoon een website om plaatjes te uploaden/delen. :!:
Zo te zien zitten alle verzekeringen erbij, niet helemaal duidelijk hoeveel de aansprakelijkheidsverzekering dekt, maar zal waarschijnlijk 1 miljoen zijn dus prima in orde !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

Coyote schreef: Dus misschien volgende keer iets beter de voorwaarden lezen voordat je roept dat wat ik zeg niet klopt. :roll:

Roland
Heb je het zelf überhaupt geprobeerd...je kunt wel iets roeptoeteren maar misschien moet je eerst even iets controleren voordat je iets weerlegt:
Screen Shot 2018-02-09 at 23.57.53.png
Volgens mij staat er gewoon wat de one way fee is die wordt berekend, en hoeveel die is, voordat je boekt...

Kortom: onzin wat je zegt
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Coyote »

Geen onzin wat ik zeg, in de voorwaarden staat het heel anders dan op de site weergegeven wordt.

Klopt inderdaad dat je de one way fee bij de boeking ziet staan. Dat had ik allang gezien. Echter, als je de voorwaarden er dan bij neemt (kun je oproepen via de boeking, heb jij dat wel gedaan??) zeggen die heel wat anders. Daaruit blijkt dat ze deze kosten later opvragen en erop terug kunnen komen.

Kortom, onduidelijkheid voor de consument.

En ik 'roeptoeter' niets, daarvoor kom ik al iets langer dan jou op dit forum... :roll: Kijk echter wel naar de kleine lettertjes en die spreken in dit geval de boeking tegen. Voor mij als consument een reden om niet 1,2,3 met ze in zee te gaan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Coyote »

sanook schreef:Wat is dat voor gekke reactie ? Zo zou ik niet zomaar reageren...
Gewoon een website om plaatjes te uploaden/delen. :!:
Ik werd er via PB al op geattendeerd. :P

In dit geval is er inderdaad niets mis mee. De link herkende ik echter niet en voorkomen is beter dan genezen zeg ik dan maar. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

Ook bij boeken via bv Alamo en Dollar wordt de exacte hoogte van de one way fee pas bij de definitieve boeking vastgesteld. Bij de prijs staat in eerste instantie een estimate, in de definitieve boeking staat het uiteindelijke bedrag voor een one way fee en dat betaal je dan ook aan de counter.

AutoEurope is een van de vele brokers die gebruik maakt van de verschillende auto verhuurders en maakt het juist makkelijk om ze met elkaar te vergelijken. Bovendien kunnen ze vaak goedkoper aanbieden dan als je direct boekt bij de verhuurder zelf, dus ik zou niet weten waarom je ze niet mee zou nemen in je prijsvergelijking als je op zoek bent naar een huurauto.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Pete.Z »

In september/oktober dit jaar voor het eerst van mijn leven naar Texas, (trekt me totaal niet, die staat, hopelijk krijg ik ongelijk) en nu zit ik zo eens te kijken naar een huurauto, en zie tussen Dallas en Houston bij alle aanbieders een one-way fee staan. Niet veel, 64 dollar of zo, maar is het gebruikelijk dat er binnen een staat een OWF is? Is eigenlijk voor het eerst dat ik dat tegenkom.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door chippie777 »

OT; @Pete.Z Texas was een van onze gaafste usa reizen. Misschien haal je wat tips uit ons reisblog. Wij huurder vanuit Houston en brachten de huurauto daar ook weer terug. Dus geen drop off kosten voor ons.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer