Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door flex123 »

Even een waarschuwing voor diegenen die bij dollar willen huren, ze reserveren tenminste 350 dollar op je creditcard, en heb zelfs verhalen gelezen van mensen die daar huurde waarbij 1200dollar! werd gereserveerd. Voor mij een dikke no-go om daar te huren.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

Hallo,

Via de website US CAR HIRE heb ik 2 minivans gevonden :

minivan Nissan Quest via DOLLAR voor 430,80€ (13 dagen in juli, silver inclusive = 2 bestuurders)
minivan Dodge G Caravan via ALAMO voor 649,20€ (idem)

Toch wel een groot verschil.

Iemand ervaring met DOLLAR ?
Ik heb net het vorige bericht gelezen maar dit gaat via US CARE HIRE en niet via DOLLAR
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

flex123 schreef:Even een waarschuwing voor diegenen die bij dollar willen huren, ze reserveren tenminste 350 dollar op je creditcard, en heb zelfs verhalen gelezen van mensen die daar huurde waarbij 1200dollar! werd gereserveerd. Voor mij een dikke no-go om daar te huren.
Zoals de meeste verhuurders doen.....
Ik moet wel zeggen dat ik juist bij Dollar gek genoeg de laatse keer geen reserveringen op mijn card had.
Zelf gebruik ik een card die ik verder nergens voor gebruik om een auto te huren en dit soort reserveringen af te vangen, heb ik geen beperkingen op mijn andere cards.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Heather schreef:Hallo,

Via de website US CAR HIRE heb ik 2 minivans gevonden :

minivan Nissan Quest via DOLLAR voor 430,80€ (13 dagen in juli, silver inclusive = 2 bestuurders)
minivan Dodge G Caravan via ALAMO voor 649,20€ (idem)

Toch wel een groot verschil.

Iemand ervaring met DOLLAR ?
Ik heb net het vorige bericht gelezen maar dit gaat via US CARE HIRE en niet via DOLLAR
Niks mis met Dollar, huur ik meestal, in Amerika, maar ook elders.
Dat je via US Car Hire huurt zegt niets over reserveringen op je card trouwens, die houdt de verhuurder sowieso in bij ophalen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

chippie777 schreef:Ik heb het antwoord van UsCarHire op mijn vraag nog eens goed gelezen, zij geven aan dat bij het gebruik van de referrer code 388 er naar dezelfde verhuur bedrijven wordt gekeken als in de APP. Zij geven ook aan dat de prijzen in de APP “slightly lower” zijn.
Maar hoe dan?? Die code geef je pas op het laatste moment in tijdens het boekingsproces. Dan heb je de auto al geselecteerd en is de prijs al bekend. Waarom zou het systeem dan nog naar dezelfde verhuurbedrijven kijken? Auto en verhuurder heb je immers al geselecteerd? Er verandert dan ook niets bij mij.

Kortom, vaag gedoe met die code op de site. :roll:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

@Roland

Je moet bij het invullen van de gegevens "show more options" aanvinken en daar de code invoeren.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

@Roland / Coyote, zoals hierboven beschreven of gebruik de app :-)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
JanenLien
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2014, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door JanenLien »

Met de US car hire app kom ik dit tegen.

On the Silver Option, what is the approx cost of a tank of fuel with Dollar?

Er is toch een vol vol beleid, dan moet je normaal toch geen tank betalen maar gewoon met een volle tank terugbrengen?

Ik zou dollar silver doen met 2 drivers erbij.

Ik kan trouwens België niet selecteren maar wel Nederland of maakt dit niet uit?
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door analogkid »

Het lukt mij niet om additional drivers te selecteren in de app. Iemand die kan helpen?
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

@analogkid

silver inclusive is inclusief 2 bestuurders
gold inclusive is inclusief 3 of meer bestuurders

@janenlien

Ik zit met dezelfde vraag wat betreft Belgie (staat niet in de lijst) ...
Normaal is met volle tank terug binnenbrengen ok maar begrijp je vraag niet zo goed.
Ik sta ook op het punt te boeken bij Dollar ipv Alamo maar twijfel gezien de heel goede reputatie van Alamo.
Laatst gewijzigd door Heather op 11 mar 2018, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
JanenLien
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2014, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door JanenLien »

@Heather

Ik heb gewoon geboekt daarnet en Rest of the world geselecteerd aangezien ik België niet kon pakken

Ik had de laatste zin vergeten lezen ivm april 2012

The cost of fuel can vary depending on the size of car, and the current national average cost of fuel on the day. Dollar charge quite a lot more for the tank of fuel compared to if you were to fill up at a gas station yourself (likely to be around double the pump price).

The number of gallons charged is based on the manufacturers stated tank size. As a general rule, we recommend you book the Gold option if you are to be renting for less than 2 weeks in a larger vehicle, even if you do not need the additional drivers. Although the Gold option is a higher up-front cost than the Silver, you will normally save overall by not having to pay the rental company for the tank of fuel.


Note, for collections from 1st April 2012, Alamo Silver option allows you to return the car with a full tank to avoid the refueling charge.
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door stan.kim »

Weet iemand of je via een broker (Us car Hire in dit geval), bij Dollar kunt huren en dan achteraf gebruik kunt maken van Dollar Express ?
Net zoals je via een broker bij Alamo huurt en dan achteraf toch van Alama skipp the counter gebruik kunt maken .....
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door pollyblue »

Bij deze is het me enkele jaren geleden gelukt: https://www.usrentacar.co.uk/
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

En mij helaas niet, ondanks dat ik dat vrij bewust toen wel probeerde. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je dollar express nummer zsm bij uscarrental is, zodat die bij het aanmaken van de dollar voucher meegenomen wordt. Als de voucher eenmaal was uitgegeven kon het niet meer. Maar het was in 2014, dus de precieze details weet ik niet meer, ik kon in San Diego in ieder geval gewoon in de rij gaan staan, en omdat daar geen express balie was, kon ik er dus ook niet vlot langs, zoals een jaar eerder in LA.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door stan.kim »

Bedankt voor de tip Pepito !!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Heather schreef:Je moet bij het invullen van de gegevens "show more options" aanvinken en daar de code invoeren.
Gevonden, thx! :thumbup:

Kunt dan ook gelijk Euro's opgeven.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

JanenLien schreef:@Heather

Ik heb gewoon geboekt daarnet en Rest of the world geselecteerd aangezien ik België niet kon pakken

Ik had de laatste zin vergeten lezen ivm april 2012

The cost of fuel can vary depending on the size of car, and the current national average cost of fuel on the day. Dollar charge quite a lot more for the tank of fuel compared to if you were to fill up at a gas station yourself (likely to be around double the pump price).

The number of gallons charged is based on the manufacturers stated tank size. As a general rule, we recommend you book the Gold option if you are to be renting for less than 2 weeks in a larger vehicle, even if you do not need the additional drivers. Although the Gold option is a higher up-front cost than the Silver, you will normally save overall by not having to pay the rental company for the tank of fuel.


Note, for collections from 1st April 2012, Alamo Silver option allows you to return the car with a full tank to avoid the refueling charge.
Ik denk dat dat wil zeggen dat je vanaf april 2012 gewoon een volle tank moet binnenbrengen. Voor 2012 moest je dat niet maar dan moest je gewoon een volle tank betalen. De regeling nu is dus beter :-)
Erika73
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2017, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Erika73 »

Hallo allemaal,

Op dinsdag 24 juli 2018 komen wij aan in San Francisco. Donderdag 26 juli 2018 vertrekken we dan richting Yosemite. We halen onze huurauto de 26e op bij Alamo Union Square aan O'Farrel Street.
Nu heb ik ergens gelezen dat je dan heel lang moet wachten voordat je aan de beurt bent? Klopt dat? Of ligt dat aan het tijdstip van ophalen? Wij kunnen de auto 's morgen om 9 uur ophalen. Wat is dan wijsheid? Gewoon om 9 uur daar zijn, of juist al eerder omdat we misschien in de rij moeten staan?
Wij hebben een midsize SUV gehuurd, is daar veel in te kiezen op die locatie? Of krijgen we een auto toegewezen?
Ik hoor graag wat jullie ervaring is.

Groeten, Erika.
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door stan.kim »

We hebben via Us Car Hire een auto bij Dollar geboekt.
Alleen aanbetaald, dus nog niet het hele bedrag. Dit kun je kiezen tijdens het reserveren.
Hierdoor is de voucher nog niet vrijgegeven (gebeurt pas bij volledige betaling) en daardoor
heb ik via een mail naar Us Car Hire kunnen regelen dat ze onze Dollar Express gegevens aan
de voucher hebben toegevoegd. Misschien een tip voor anderen die door de Us Car Hire app actie bij Dollar hebben, of gaan boeken.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

Inderdaad, volgens de site van UsCarHire kunnen zij naderhand je dollar express nummer toevoegen aan je voucher.
https://www.uscarhire.com/faq-dollar-express.aspx
Ik heb inmiddels de procedure bij Dollar doorlopen, ik heb een nummer ontvangen en dit gemaild aan UsCarHire zodat het op de voucher komt te staan. Het hele proces van het aanvragen van een express nummer staat op de site van UsCarHire uitgelegd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer