Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door babarage »

Ah door New York rijden is lachen hoor, gewoon geen haast hebben dan komt alles goed :). Tol kun je redelijk vermijden. Nou moet ik zeggen dat wij deze zomer vanuit Boston huren en tolkastje bij National 20 dollar kostte voor de hele periode (vier weken) plus dan natuurlijk de tolkosten. Dat vond ik zon laag bedrag dat ik die meegenomen heb. Kan ik zo over tolwegen en bruggen als het zo eens uitkomt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Kimmie75 schreef: We hebben een hotel midden in Manhattan dus dat zou makkelijk zijn. Ik heb echter wel gelezen dat rijden midden in New York niet echt fijn is.
Als je in de spits Manhattan af wilt is het vooral filerijden. Verder is er niets bijzonders aan het verkeer in NYC.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door noname4 »

A.g.v. een flight schedule change komen we nu 1,5 uur eerder aan in Las Vegas. Ik heb dus drive-usa.de willen doorgeven dat we nu graag onze huurauto niet van 19 hr oppikken tot 19 hr drop off zouden willen huren maar een uurtje eerder van 18 hr - 18 hr dus.

Tot mijn verbazing kan dat niet. Dan moet het hele contract worden ontbonden en tegen de huidige prijzen opnieuw worden afgesloten en die zijn inmiddels gestegen dus dat doe ik natuurlijk niet.

Maar een tip voor allen die nog moeten boeken: Denk goed na welke tijden je voor oppikken en drop off kiest!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Of boek niet bij een tussenpersoon..

Bij Hertz kun je dit soort wijzigingen probleemloos doorvoeren. Zolang de dag van ophalen en de totale tijdsduur niet wijzigt blijft het tarief gewoon staan.

Bij Alamo kun je zonder problemen eerder of later komen. Je huur gaat in op het moment van ophalen.

Bij andere verhuurders weet ik het niet.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Je zou ook kunnen proberen om direct contact op te nemen met de verhuurder en vragen wat hun policy in deze is, dus wat er gebeurt als je de auto een uur eerder ophaalt (en een uur eerder terugbrengt). Ik kan me niet voorstellen dat ze daar moeilijk over doen zolang de totale huurtijd maar niet overschreden wordt. En in het ergste geval wacht je een uurtje, zo'n ramp is dat ook weer niet toch ?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

noname4 schreef:Maar een tip voor allen die nog moeten boeken: Denk goed na welke tijden je voor oppikken en drop off kiest!
Volgens mij zal geen enkele verhuurder er een probleem van maken, als jij de auto een uur te vroeg komt ophalen.
Zolang je maar bij het terug inleveren niet te laat bent. Dus maximum aantal huurdagen x 24hr later dan het tijdstip van buiten rijden.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

Bij Alamo kan je gerust afhalen om 15u en pas inleveren tegen 17u. Zij rekenen gewoon per dag. Inleveren om 10u 's morgens verandert niets aan de prijs.

Heather
Laatst gewijzigd door Heather op 08 mar 2018, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Bij National kan het aanpassen ook, gewoon ff mail sturen en het wordt aangepast. Net moeten doen ;)
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Heather schreef:Bij Alamo kan je gerust afhalen om 15u en pas inleveren tegen 17u. Zij rekenen gewoon per dag. Inleveren om 10u 's morgens verandert niets aan de prijs.

Heather
Dat zou interessant zijn, maar volgens mij klopt dit niet en betaal je dan gewoon voor het te laat zijn tweemaal een uurtarief (kwam op tripadvisor 19,95 usd tegen, maar geen idee of dit locatie en voertuig afhankelijk is).
There is generally a 29 minute grace period for daily rentals. If the vehicle is returned within 2 hours of the time it was rented on a subsequent day additional hourly charges will apply. If you return the vehicle 2 hours or more from the time it was rented on a subsequent day, you will be charged for an additional day of rental.
https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... eturn.html

Zo snel je bij boeken over de x maal 24 uur heen gaat, dan is het een extra dag.
Bij te laat inleveren, is het verschillend per maatschappij, maar betaal je of een extra dag tegen een ongunstig tarief, of bij sommige verhuurders voor de eerste paar uur nog een uurtarief. Toen ik dit lang geleden ooit eens bekeken had, was het eigenlijk altijd gunstiger om vooraf al een dag extra te huren (of eerst 2 uur koffie te gaan drinken of zo...)

(Enige uitzondering die ik ken is Amex Platinum waar je bij Hertz tot 4 uur later dan de ophaaltijd kan inleveren zonder dat het je (een dag) extra huur kost. Kan je zelfs al bij reserveren zien.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Vanessa007 »

roelb schreef:Bij Alamo kun je zonder problemen eerder of later komen. Je huur gaat in op het moment van ophalen.
En dit zonder vooraf iets te wijzigen of te laten weten? Wij hebben via die affiliate link geboekt, kan dit dan anders zijn of speelt dat geen rol?...
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

Zoals hier al is aangegeven krijg je lagere prijzen wanneer je de app gebruikt van US Car Hire ipv de website. Het kan behoorlijk verschillen. Ik heb daarop toch maar de vraag gesteld aan US Car Hire en kreeg als antwoord dat wanneer je de Referrer 388 gebruikt op de website je dezelfde prijzen krijgt als in de app.
Ik twijfel nu wel heel erg, ga ik huren bij Dollar of blijf ik bij Alamo waar ik jaren naar volle tevredenheid huur. Het prijsverschil is echt behoorlijk in het voordeel van Dollar.
Laatst gewijzigd door chippie777 op 09 mar 2018, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Laura&Edwin »

Waar zit je twijfel? Dollar 'scoort' gemiddeld wat lager dan Alamo, da's waar. Maar als het prijsverschil zó groot is: give it a try.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Ik huur heel veel bij Dollar, juist om de prijs, en heb nog nooit klachten gehad. Ik zou het gewoon doen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Vanessa007 schreef:En dit zonder vooraf iets te wijzigen of te laten weten? Wij hebben via die affiliate link geboekt, kan dit dan anders zijn of speelt dat geen rol?...
Maakt niet zoveel uit. Je hebt gereserveerd voor een x aantal dagen (beter gezegd x keer 24 uur). Ze zullen het actuele tijdstip van ophalen in je huurcontract opnemen. Wel even goed opletten: als je van 19u tot 19u hebt geboekt en je komt ineens om 18u afhalen, kan het zijn dat je de terugbrengtijd op 19u laten staan en je dus een extra uur (of zelfs dag) in rekening willen brengen.
Dat is mij een keer gebeurt: ook eerder aangekomen vanwege een vluchtwijziging maar de reservering niet aangepast vanwege de prijsstijgingen.
Ik heb toen aangegeven dat ik ook een uur eerder kom inleveren en dat het aantal dagen blijft zoals gereserveerd. Was geen probleem en ik heb niets hoeven bijbetalen.

Mocht je i.p.v. om 19u om 18u in Las Vegas verwachten aan te komen, zou je er ook voor kunnen kiezen eerst wat te gaan eten of anderszins tijd rekken. Of misschien staat er wel een lange rij (bij immigratie of de verhuurdersbalie; ben je alsnog pas om 19u aan de beurt. Mocht je toch eerder zijn, bij afhalen dan duidelijk aangeven dat je ook eerder gaat inleveren. Voorkomt extra kosten.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

Beste Frasi,

Ik denk dat er iets niet klopt hoor.
Ik heb bij Alamo Affiliate een reservatie gedaan met afhaling op 10 juli om 16u en inlevering 23 juli om 15u en om 17u en de prijs blijft dezelfde dus volgens mij gaat het per dag en niet per 24 uur ...

Groetjes,
Heather.
Laatst gewijzigd door Heather op 09 mar 2018, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door SuzieQ »

chippie777 schreef:Zoals hier al is aangegeven krijg je lagere prijzen wanneer je de app gebruikt van US Car Rental ipv de website. Het kan behoorlijk verschillen. Ik heb daarop toch maar de vraag gesteld aan US Car Rental en kreeg als antwoord dat wanneer je de Referrer 388 gebruikt op de website je dezelfde prijzen krijgt als in de app.
Wat is dat voor site?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

@SuzieQ: ik had een foutje gemaakt. Ik bedoelde US Car Hire. Orginele bericht aangepast.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

chippie777 schreef:Zoals hier al is aangegeven krijg je lagere prijzen wanneer je de app gebruikt van US Car Hire ipv de website. Het kan behoorlijk verschillen. Ik heb daarop toch maar de vraag gesteld aan US Car Hire en kreeg als antwoord dat wanneer je de Referrer 388 gebruikt op de website je dezelfde prijzen krijgt als in de app.
De code 388 gebruikt voor de website maar dan krijg ik niet dezelfde prijs als de app. Prijs blijft zoals die is, zo'n € 30 hoger dan de app. :?

Vind de website van US Car Hire overigens maar bagger... Eerste zoekopdracht altijd in Ponden, daarna aanpassen naar Euro's en moet er opnieuw gezocht worden naar auto's. Oogt ook allemaal redelijk primitief en merk dat het aanbod via de app groter is (meer verhuurders). App werkt wel prima, onthoudt eerder opgegeven plaatsen en je kunt gelijk voor Euro's kiezen. Bovendien is het aanbod daar flink groter doordat Thrifty daar ook meegenomen wordt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

De website is inderdaad beetje triest; maar ze bestaan wel al lang want ik heb in het verleden wel vaker met ze gehuurd, zeker wel 10 jaar geleden. En toen zag de website er ook zo uit :lol: ! Maar wel betrouwbaar dus, denk ik na zo'n tijd.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

Coyote schreef:
chippie777 schreef:Zoals hier al is aangegeven krijg je lagere prijzen wanneer je de app gebruikt van US Car Hire ipv de website. Het kan behoorlijk verschillen. Ik heb daarop toch maar de vraag gesteld aan US Car Hire en kreeg als antwoord dat wanneer je de Referrer 388 gebruikt op de website je dezelfde prijzen krijgt als in de app.
De code 388 gebruikt voor de website maar dan krijg ik niet dezelfde prijs als de app. Prijs blijft zoals die is, zo'n € 30 hoger dan de app. :?

Vind de website van US Car Hire overigens maar bagger... Eerste zoekopdracht altijd in Ponden, daarna aanpassen naar Euro's en moet er opnieuw gezocht worden naar auto's. Oogt ook allemaal redelijk primitief en merk dat het aanbod via de app groter is (meer verhuurders). App werkt wel prima, onthoudt eerder opgegeven plaatsen en je kunt gelijk voor Euro's kiezen. Bovendien is het aanbod daar flink groter doordat Thrifty daar ook meegenomen wordt.

Roland
Ik heb het antwoord van UsCarHire op mijn vraag nog eens goed gelezen, zij geven aan dat bij het gebruik van de referrer code 388 er naar dezelfde verhuur bedrijven wordt gekeken als in de APP. Zij geven ook aan dat de prijzen in de APP “slightly lower” zijn.

In mijn geval is er geen verschil in prijs tussen de APP of de website, wel een gigantisch verschil in prijs tussen wat ik bij Alamo zou boeken en wat ik als prijs krijg bij Dollar. Al jaren huur ik altijd bij Alamo, maar dit prijsverschil is gewoon te groot. De prijs die ik nu bij Dollar betaal is ook een prijs die ik gewend ben om te betalen bij Alamo. Het lijkt er op dat Alamo gewoon duurder is geworden.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer