Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ed-1
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mar 2018, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Ed-1 »

Het grote verschil wat je ook ziet in het spreadsheet op de vorige pagina komt bij mij vooral door de veel hogere prijzen in maart. Misschien is het voor andere huurperioden ook te verklaren?
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door SuperFieke »

Hier ook bij Dollar geboekt, met ophalen in Las Vegas.
Hoe strak gaan zij met de opgegeven ophaaltijd om? Wij hebben opgegeven dat we om 8u 's morgens de auto zullen ophalen. Stel dat wij die eerste dag nu héél vroeg op zijn en we willen die auto om 6u of 7u al ophalen, krijgen we hem dan al mee, of maken ze daar een probleem van?
(Inleveren gebeurt 's avonds, dus de laatste dag hebben we de wagen minder dan 24u)
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door stan.kim »

Heather schreef:@san.kim

Hebt u zich dan eerst geregistreerd bij Dollar Express ?
Bent u zeker dat Dollar Express aanwezig is in Las Vegas dus skip the counter mogelijk is ?
Ik heb eerst geboekt, toen Dollar express aangevraagd en daarna via een mail naar Us Car Hire gevraagd of ze ons Express account nummer aan onze booking wilde toevoegen. Let wel op, ik heb eerst een aanbetaling gedaan (je krijgt de optie om eerst een aanbetaling te doen of meteen het hele bedrag te betalen), daardoor was onze voucher nog niet uitgeschreven en was het mogelijk om dit alsnog toe te voegen. 1 dag later het restant betaald, voucher gekregen met inderdaad de vermelding van ons Express account nummer.

Dollar express betekend vlg mij niet hetzelfde als Skip the counter. Het schijnt dat er een aparte rij is voor Express leden, maar je moet dus wel in de rij. Enig voordeel is dat al je gegevens al bekend zijn. Als het wel hetzelfde is als Skip the counter, hoor ik het graag !!!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

Wij hebben eens bij Dollar de auto 2 uur vroeger opgehaald dan geboekt, ook hier geen probleem met de 24 uur, maar de super super super onvriendelijke balie medewerkster liet ons toch extra betalen voor de 2 uur. (Ze was al helemaal doorgedraaid omdat ze geen extras aan ons kon verkopen :wink: ) We konden hoog springen en laag springen, maar we kregen de auto anders niet mee. Dit was niet in Las Vegas, maar in Atlanta, het was ook meteen de laatste keer Dollar. :D

We hadden natuurlijk kunnen wachten, maar na een lange vlucht hadden we daar geen zin in.

Vorige maand waren we ook 2 uur te vroeg in Miami, maar de auto stond al klaar bij Avis express prefered. :thumbup:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

Harry, was de auto (en de prijs) wel goed? Zo'n tante kan je helaas bij iedere verhuurder tegenkomen? Super vervelend, maar daar laat je Dollar de volgende keer toch niet voor schieten? Ik probeer er altijd doorheen te kijken, blijf altijd vriendelijk lachen en ga weg met hetgeen ik besteld heb.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ed-1
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mar 2018, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Ed-1 »

Nog even aan t zoeken geweest..... Indien ik via Hertz op vliegveld in Sanford huur dan betaal ik ruim 3000 euro voor een SFAR, ga ik naar een locatie buiten t vliegveld (18 min met taxi) dan kost diezelfde auto nog geen 1100 euro.... Die prijzen van USCarHire zijn dus zo gek nog niet...
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

Ik heb een vraagje, ik wil me registreren voor Dollar Express vooraeer ik een wagen ga reserveren bij US CAR HIRE.

Op een bepaald moment kom ik onderstaande tegen :

"Peace of Mind
Next time you rent a car, be sure you’re prepared for life’s unexpected turns. Each of these Optional coverages offers you big peace of mind for a small investment. Check the applicable box To add the coverage to future rentals. If you do not check the applicable box, you decline the coverage. Selections can be changed at time of rental. Applicable fees for these services will be assessed at time of rental.
Loss Damage Waiver Learn More
Liability Insurance Supplement (LIS) Learn More
Personal Protection Plan Learn More
Pre-paid Fuel Learn More"

Weet iemand of ik deze topics moet aanvinken of niet ?

En is er een mogelijkheid om hier al een tweede bestuurder te registreren ?

Alvast bedankt,
Heather.
Laatst gewijzigd door Heather op 16 mar 2018, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door stan.kim »

Ze hebben het over "optional coverages". Hebben mij altijd verteld dat deze niet nodig zijn.

Ik heb toevallig vanmorgen aan Us Car Hire dezelfde vraag gesteld over de second driver en ze antwoorden dat je deze gegevens bij het ophalen doorgeeft.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

Alvast bedankt @stan.kim

Weet iemand waar ik bij de boeking bij US CAR HIRE het Dollar Express nummer juist moet registreren ?
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Ed-USA »

Ik heb inmiddels geboekt bij Dollar viade UScarhire-app, het prijsverschil was te groot om te laten liggen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

Heather schreef:Alvast bedankt @stan.kim

Weet iemand waar ik bij de boeking bij US CAR HIRE het Dollar Express nummer juist moet registreren ?
volgens mij is er een notes veld tijdens de boeking waarbij je dat kan doen. Ik zelf heb eerst de boeking gemaakt, daarna bij Dollar een express nummer aangevraagd en dit via email aan UsCarHire doorgegeven.
Bij hun FAQ's staat een en ander trouwens duidelijk uitgelegd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

Weet iemand waarom US CAR HIRE geen american express aanvaard ?
Is dat niet raar ?
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Vanessa007 »

We hebben net een mailtje gekregen met een vluchtwijziging... Deze keer eens in ons voordeel! Geen American Airlines meer :thumbup: , maar British Airways en 3u vroeger ter plaatste.
Allemaal goed en wel, maar nu hebben we onze huurauto dus 3u vroeger nodig...
Normaal zouden we die om 18u30 ophalen en bij vertrek ook om 18u30 terug inleveren, wat mooi uitkwam.
Moet ik nu mijn boeking aanpassen? Of gewoon de auto 3u vroeger ophalen en hopen dat de kosten hiervoor meevallen?
Wij hebben in Las Vegas bij Alamo gehuurd.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Voorlopig in de gaten houden of je je boeking kan omzetten voor minder geld, en lukt dat niet, gewoon eerder op komen dagen. 9 van de 10 keer wordt daar echt niet moeilijk over gedaan in mijn ervaring.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

Net een huurwagen geboekt (Dollar) via US CAR HIRE.
Eerst geregistreerd bij Dollar Express.
Via US CAR HIRE (Dollar) 565 dollar voor 14 dagen minivan.
Via Alamo affiliate 909 dollar voor 14 minivan.
Nu hopen dat Dollar even goed is als Alamo :wink:
Ik heb voor de zekerheid de boeking bij Alamo nog niet geannuleerd.

Antwoord van US CAR HIRE op de vraag waarom ze geen American Express aanvaarden :
"Thank you for your email.
Unfortunately, our merchant provider does not offer this card. Possibly a higher processing fee.
We take all other credit or debit cards, except pre-paid cards"

Bedankt voor alle hulp en tips.
Heather.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Alhoewel ik zelf de tip van US Car Hire heb doorgegeven, toch nog even vraagje van mij hier :mrgreen: ! Ik ben eigenlijk op zoek naar een Fullsize SUV via Alamo (bij voorkeur; veel goede ervaringen mee); die heb ik een tijdje terug alvast gehuurd voor aankomende zomervakantie. Voor 3,5 week betaal ik ongeveer € 1.100. Met een Fullsize SUV krijg ik een Tahoe, Yukon, of vergelijkbaar. Ik hoop 'stiekem' een grotere mee te krijgen, Suburban, Yukon XL, of zoiets; die heet bij Alamo Premium SUV.

Als ik bij US Car Hire krijg, dan hebben ze Intermediate, Standard, 7 seater Fullsize SUV en Premium SUV Elite (deze laatste is onbetaalbaar, en gaat dan om een BMW X3 :lol: , geen behoefte aan in Amerika, is een kleintje daar). Maar goed, je zou dus zeggen dat de Fullsize SUV bij Alamo gelijk is aan de 7 seater Fullsize SUV bij US Car Hire. Maar de prijs hiervan ligt rond de € 1.450 (zowel Dollar als Alamo) en als voorbeeld staat er een Ford Expedition, en dat is volgens mij de grootste maat, dus vergelijkbaar aan Suburban, Yukon XL, etc. ?

Mijn conclusie, US Car Hire kent geen Fullsize SUV (conform Alamo standaarden), maar alleen de Standaard en Premium SUV. Denken jullie hetzelfde ? Ik wil eigenlijk wel die Ford Expedition (of vergelijkbaar), maar prijsverschil is behoorlijk met een aanzienlijke kans dat ik hem toch wel mee krijg.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Ed-1
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mar 2018, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Ed-1 »

Ik denk:

Intermediate = MidSize
Standard = Standard
7 Seater Fullsize = Full Size = 7 Persoons

Geen premium bij USCarHire dit is 8 persoons als ik naar Alamo website kijk. Bij USCarHire gaat t tot 7

Ik heb t zelfde, zit bij Hertz te kijken op AutoEurope en bij Hertz direct. Kom er ook niet uit... Je hebt een universele huur klasse volgens mij maar die staan er bij een broker vaak niet bij.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Expedition is een fullsize SUV. Je hebt ook nog een Expedition MAX, net als de Suburban en Yukon XL.

Ik heb ook al meerdere keren bij UScarhire gehuurd bij Alamo of National en ze hebben daar gewoon fullsize SUV's onder het kopje FFAR.
Laatst gewijzigd door Division op 17 mar 2018, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Vanessa007 schreef: Moet ik nu mijn boeking aanpassen? Of gewoon de auto 3u vroeger ophalen en hopen dat de kosten hiervoor meevallen?
Wij hebben in Las Vegas bij Alamo gehuurd.
Je kunt gewoon eerder ophalen bij Alamo, dat is geen peobleem. Doe vooraf even skip the counter, hoef je ook niet langs de balie.

Let goed op de tijd dat je uitrijdt. Dat is het moment dat je huur in gaat. Vanaf dat moment betaal je voor elke 24 uur. Je hebt 29 minuten extra. Dus als je uiteindelijk om 16.04 de garage uit rijdt heb je tot 16.33 op de dag van inleveren zonder extra kosten. Ga je daar overheen dan betaal je een penalty voor te laat inleveren, en dat is gewoon een volle dag. Beter dus wat eerder inleveren.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Ed-1 schreef:Ik denk:

Intermediate = MidSize
Standard = Standard
7 Seater Fullsize = Full Size = 7 Persoons

Geen premium bij USCarHire dit is 8 persoons als ik naar Alamo website kijk. Bij USCarHire gaat t tot 7
Dat klinkt ook logisch, alleen een Ford Expedition is echt allergrootste model. Daarnaast zijn de MidSize en Standard bij US Car Hire aanzienlijk goedkoper, maar de 7 seater Fullsize is veel duurder ... Dus tja ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer