Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door noname4 »

nee bijkopen kan ook niet tenzij het dan de zgn. personal accident coverage is of de super personal accident coverage? Maar dat is het toch niet?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Nope, dat is nergens voor nodig. Maar als die wel als optionele extra genoemd worden en aanvullende aansprakelijkheid niet dan kun je er denk ik veilig vanuit gaan dat het gewoon in de rate zit. Je weet dat je voor minder dan 200 euro extra in een Prestige collection auto van Hertz kunt rijden in die periode? Een leuke Infinity QX80 bijvoorbeeld? De bizar goedkope tarieven voor al die auto's zijn nog steeds te boeken.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Hinko »

Dit staat wel op de site:
When you rent a vehicle from Europcar, Third Party Liability cover will always be provided, in accordance with the legal requirements of the country of rental*.
En anders even een mail sturen? Maar echt duidelijk is het allemaal niet.

Ja klopt roelb, heb dit weekend ook nog boeking gedaan voor aanstaande zondag. Eerst kijken wat National heeft en anders loop ik zo naar de overkant :wink:
Zit alleen nog te twijfelen welke categorie ik neem. Heb nu de S6 maar kan ook nog de P6
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door noname4 »

Die mooie auto's zeggen mijn niet zoveel (mijn dochters wel trouwens... :wink:
Dan geef ik die 200 euro liever aan iets anders uit.
Ik ga europcar wel even mailen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Ja, lastig kiezen he.. Net een grote snoepdoos :-). Wel bijzonder dit, kan me niet voorstellen dat een fout zo lang blijft staan. Zou het dan toch een promotie van de Prestige collection zijn? Ben wel benieuwd of er nog niets gezegd wordt over dat tarief, jij bent dan denk ik de eerste die het gaat gebruiken hier. Ik pas op 31 mei..
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Bibu »

In juni willen wij een rondje New York doen (New York - Boston - Green Mountain - Finger Lakes - Niagara Falls - Lancaster - Washington - Philadelphia - New York). Auto gaan we pas ophalen als we richting Boston vertrekken. Maar ik weet niet precies hoe het met de tol zit. Kan je nog steeds op alle wegen contant betalen? Of is het handiger om dit te regelen bij de autoverhuurder (dat de tol automatisch van je creditcard wordt afgeschreven). Zo ja, waar kan je zien hoeveel dit kost bij de autoverhuurder?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Hinko »

Ik weet niet of ik het ga gebruiken. Eerst naar National maar de kans op een mooie SUV is wat kleiner in LAS bij EC weet ik van voorgaande huren.
Tarief verschil 347 dollar (EC) vs 470 dollar (Hertz maar dan wel Prestige inderdaad)
Jammer dat het niet voor LAX is :(
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Ja, erg jammer dat het niet vanuit california werkt. Ik heb in juni een tripje van 4 weken staan, vanuit SFO. Heb al aan allerlei constructies zitten denken om elders te huren. We kunnen best met een award ticket ergens anders heenvliegen om daar te starten, maar het probleem is dat die Prestige club auto's over het algemeen niet one-way gehuurd kunnen worden. En heen en terug vanuit LAS, PDX of SEA zie ik echt niet zitten. Reno zou nog kunnen, maar is ook niet heel handig.

Verder nog geen concrete trips gepland dit jaar (naar de US althans). Dus ik denk dat dit snoepje aan mij voorbij gaat.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door harryh »

Die mooie prijzen bij hertz.nl werken niet voor mij in Florida tijdens de meivakantie :(. Nog even Las Vegas op die data geprobeerd en dan krijg ik ze wel. Blijft dus National. Vorig jaar op zelfde locatie Tahoe mee kunnen nemen die bij de Executive isle stond. voor de meivakantie is een midsize daar $445,- voor 2 weken.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Ron Notenboom »

Ja, lastig kiezen he.. Net een grote snoepdoos :-). Wel bijzonder dit, kan me niet voorstellen dat een fout zo lang blijft staan. Zou het dan toch een promotie van de Prestige collection zijn? Ben wel benieuwd of er nog niets gezegd wordt over dat tarief, jij bent dan denk ik de eerste die het gaat gebruiken hier. Ik pas op 31 mei..
Ben benieuwd naar de ervaringen, want wij gaan er in juli vermoedelijk gebruik van maken.
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 15 jan 2018, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
wendy1988
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2017, 13:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door wendy1988 »

Ik ben aan het kijken voor een Fullsize auto in de periode 14-06 tm 04-07 ophalen in SF stad en inleveren op de luchthaven van SF.

Via het forum een link gevonden bij Alamo DE waar ik deze voor (denk ik) een mooie prijs kan boeken. Het gaat om deze link: http://www.alamo-affiliate.de/generic_l ... e=96063402
De prijs is hier € 608.

Nu heb ik een paar vraagjes.

- De extra bestuurder zit hier niet bij (master package). Ik kan wel upgraden naar een gold package incl. 3 extra bestuurders. Wij zijn met 2 en als ik het goed heb begrepen is dit inclusief in Californië? Moet ik upgraden naar het gold package of is dit voldoende?
- Ook zie ik bij de extra's: Additional driver *Free in California* $209,79", kan iemand mij vertellen wat dit is?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Als je huurt in (o.a.) California dan is je wederhelft automatisch geautoriseerd om in de auto te rijden, mits geldig rijbewijs en 25+. Geen noodzaak om iets door te geven aan de verhuurder of ergens voor te betalen.

Verder ziet de prijs er prima uit. Mag ik je nog de tip geven om een midsize SUV te overwegen ipv een fullsize sedan?
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Linda85 »

Ik heb net voor 467 euro bij europecar via carhirelabs geboekt voor 9 juli- 27 juli.

Voertuigcategorie Kia Forte or similar
Voertuiggroep ICAR
Versnellingsbak Automaat
Airco Ja
Aantal deuren 4
Aantal zitplaatsen 5
Minimumleeftijd vd bestuurder 21

Extra's
Included in rate: Mandatory insurances included, Free Cancellation up to 24h before the pick-up time, Theft protection, CDW, SLI- Supplemental Liability Insurance, Unlimited Mileage, GPS Included

Ik heb nog een reservering staan bij europcar via Vehiclerent, voor een Toyota Yaris of similar, die moet ik dus annuleren. Wat denken jullie van bovenstaande? Volgens mij zit al het nodige er in. Ik ben vooral blij met de GPS, aangezien ik geen kaartlezende bijrijder zal hebben, en ik heb deze echt voor belachelijke prijzen zien staan per dag.
Afbeelding
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

@linda85: voor nog geen $120 koop je bij de eerste de beste Walmart, Target of Bestbuy een TomTom met de kaarten van noord amerika, zoals bv deze:

https://www.bestbuy.com/site/tomtom-via ... Id=8767026

Of je koopt in Nederland een (duurdere) met alle kaarten van de hele wereld, die je ook in de US kan gebruiken.

https://www.bol.com/nl/p/tomtom-go-520- ... 064286662/
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Linda85 »

nouja, 189 dollar met kabel en ophangsysteem... Maar misschien heb je gelijk. Afgezien van de GPS dan, lijkt alles in orde toch?
Afbeelding
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

Ja voor de rest lijkt alles er bij te zitten :)

Die kabel koop je ook voor een paar euro bij de Action, Er zit standaard wel een zuignap bij om aan je raam te hangen, maar dat kussen is voor op je dashboard zodat ie stabiel staat.

Als het teveel in kosten scheelt om een GPS mee te huren zou ik zelf eentje kopen, in het geval als je hem niet besluit te houden verkoop je hem in het verkoophoekje van dit forum, of op marktplaats.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Linda85 »

Eigenlijk kan ik in Nederland ook wel een TomTom gebruiken, echt snugger ben ik dus niet bezig.. Ik boek hem om, dan is dezelfde auto 364 euro, zelfde deal maar zonder GPS. Helaas moet de maatschappij nog even uitzoeken of ze die wel kunnen leveren, dat krijg ik in de komende 72 uur bevestigd. Ik heb nog VVV bonnen liggen, weet ik eindelijk een cadeautje voor mezelf. Stomme vraag waarschijnlijk, maar de kabel is altijd compatible met de huurauto?
Afbeelding
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

De kabel is sowieso standaard. Voor de aansluiting in de auto koop je een USB adaptertje voor in de sigarettenaansteker bij de action of mediamarkt.

De meeste nieuwe auto’s hebben tegenwoordig wel ergens een USB aansluiting in het dashboard of middenconsole, maar ik zou voor alle zekerheid een adaptertje meenemen. Als je de TomTom hebt kun je exact zien welk kabeltje die gebruikt (meestal micro-USB of mini-USB) en deze is meestal vergelijkbaar met het snoer waarmee je je telefoon oplaadt (tenzij je iPhone hebt).

Dat adaptertje ziet er zo uit als dia adapter set van de link die ik postte van de BestBuy hierboven.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door noname4 »

@Linda85: Dank voor de tip ik heb direct ook gekeken op carehirelabs.com en kom voor de Kia Forte op 502 Euro voor CDW + SLI included voor de periode van 13-29 juli (van LAS-LAS).

De prijs op http://www.europcar.ie is dan in mijn geval nog altijd 29 euro goedkoper (wij wilden ook die Kia Forte). Ik heb hen gemaild met de vraag of in deze prijs ook SLI zit maar nog geen reactie gehad.

In jouw geval zou http://www.europcar.ie ook wel eens goedkoper kunnen zijn. Als ik echter geen vertrouwen heb in hun reply dan lijkt deze site wel een goede tweede optie. Ik zal hun reactie in ieder geval op dit forum plaatsen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Galapogos »

Zie voor vragen over navigatie vooral ook dit topic: viewtopic.php?f=30&t=60674

De kabel is altijd compatible ja. In Amerika gebruiken ze dezelfde 12V-aansluiting in de auto als hier in Nederland.

Edit: ik zie nu dat er al iemand anders had gereageerd. :oops:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer