Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door noname4 »

Even een vraagje aan degenen die dit ook hebben gehad. Ik heb een huurauto boeking gedaan bij drive-usa.de
Bij controle van mijn creditcard afschrijvingen ontdekte ik een frauduleuze betaling met mijn creditcard (met een datum vóór de boeking bij drive-use.de overigens) en nu is mijn creditcard geblokkeerd en krijg ik een nieuwe. Ik vroeg drive-use.de of ik nog steeds mijn huurauto meekrijg aan de balie straks in Las Vegas als ik daar aan kom zetten met een andere creditcard dan waarmee ik de boeking heb gemaakt. Het antwoord was:

Thank you for contacting Drive-USA.de.
I am sorry to hear that you have experienced such a problem. I completely understand how frustrating and also scary it can be when your credit information is stolen. The good news is, it will not be a problem to use your new card when you pick up the rental. You do not have to use the same card for the rental deposit that was used for rental payment. As long as the rental payment went through on your old card, everything is all set.


Nu lees ik hier en daar op het forum dat dit toch een probleem kan zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Ron Notenboom »

Berichtdoor BuNNy-RaBBiT » 17 jan 2018 16:15

Heb heel goedkoop een Cadillac Escalade oid kunnen huren bij hertz, uit de prestige collection.
Vraag me alleen af of dit wel klopt.
Ik heb deze deal vorige week ook afgesloten via Hertz.nl met de CDP-code van de ANWB. Dacht in eerste instantie ook dit zal wel niet kloppen, maar tot op heden geen mail o.i.d. van Hertz hierover ontvangen. Wellicht willen ze de Prestige en Adrenaline collectie op LV Mac Carren daarmee promoten.
Zie overigens bij jou als CDP-code 'Hertz Centenary Q1 sale web'. Deze zegt mij niets.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
parure
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2011, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door parure »

Zojuist gereserveerd maar zie ik nog iets over het hoofd?
Prijsoverzicht Naar boven
Betaald: € 936,04
Basisprijsinbegrepen
Verzekering inbegrepen
Belastingen en toeslagen inbegrepen
Te betalen bij het ophalen: € 68,87
Goods and services tax € 3,28
Toeslag bij eenrichtingsverhuur € 65,59
Totaal: € 1.004,91
Tarieven worden vermeld in EUR. Het bedrag dat je bij het ophalen betaalt (CAD 105) wordt verrekend in de plaatselijke valuta.
Verzoeken zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid.
Kilometerbeleid: Onbeperkt aantal km.
Expedia.nl
1.872 punten
voor deze reis
Schadeverzekering
Je hebt geen reis- of schadeverzekering gekocht.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

noname4 schreef: Nu lees ik hier en daar op het forum dat dit toch een probleem kan zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Waar lees je dat? Hoe jij de tussenpersoon betaalt is voor de verhuurder niet relevant, die ziet dat nog niet eens.

Als je bij Alamo na het doen van de boeking gebruik hebt gemaakt van online check in en skip the counter (op alamo.com) dan is de kaart wel relevant. Je moet bij het uitrijden dan dezelfde kaart overleggen als die je bij het afronden van skip-the-counter hebt ingevoerd.

Maar aangezien het hier om een prepaid boeking via een tussenpersoon gaat is dat niet relevant, je kunt bij deze constructie vermoedelijk nog niet eens geen gebruik maken van deze service van Alamo.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door vinceG »

Ik heb tot nu toe altijd met mijn prepaid drive-usa boekingen skip the counter kunnen doen. Mits het beschikbaar is op de locatie.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

De ercaringen zijn wisselend geloof ik. Maar gezien de vraagstelling gimg ik er niet van uit dat er hier sprake van was..
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door noname4 »

Ik heb de auto gehuurd via drive-usa.de bij Europcar en in de boekingsbevestiging staat dat we ons moeten melden bij de Advantage desk op Las Vegas airport (rental center). Ik neem aan dat we daar dan gewoon in de rij moeten aansluiten. Over skip the counter staat er niets.

Het probleem met de cc las ik op dit forum elders maar dat was dan voor boekingen in hotels dus misschien is dat voor autohuur idd niet relevant
BuNNy-RaBBiT
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mar 2015, 12:01

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door BuNNy-RaBBiT »

Ron Notenboom schreef:
Berichtdoor BuNNy-RaBBiT » 17 jan 2018 16:15
Ik heb deze deal vorige week ook afgesloten via Hertz.nl met de CDP-code van de ANWB.
Voor de zekerheid mijn oude reservering met de onduidelijke CDP code geannuleerd, en opnieuw gereserveerd ingelogd en met ANWB code.
Ook nog eens bijna 100 dollar goedkoper als mijn vorige boeking :o .

Nog wel een vraag: Er staat "exclusief extra bestuurder' Mijn vrouw mag toch gratis als extra bestuurder aangemeld worden?

Had anders een Tahoe willen huren, heerlijke auto! in 2015 6 weken in mogen sturen :D. Maar dit is goedkoper!
Escalade is nagenoeg hetzelfde alleen een stuk luxer, al vind ik de Tahoe van buiten en binnen wel mooier.

Bedankt voor de reacties! Mooie deal!!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Ron Notenboom »

Voor zover ik weet geldt bij Hertz de gratis extra bestuurder alleen als je (gratis) bent aangemeld als Gold Member. Dit moet je dan bij het ophalen van de auto aan de balie in orde maken heb ik begrepen. Geldt voor ons ook.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
BuNNy-RaBBiT
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mar 2015, 12:01

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door BuNNy-RaBBiT »

Ben aangemeld als Gold member, dus dat moet goed komen.
Reservering staat ook netjes in mijn account.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sanook »

noname4 schreef: Het probleem met de cc las ik op dit forum elders maar dat was dan voor boekingen in hotels dus misschien is dat voor autohuur idd niet relevant
Als je creditcard hetzelfde nummer houdt zal er niet veel aan de hand zijn denk ik, de vervaldatum zal anders zijn maar dat is iets wat wel vaker gebeurd (anders zou je nooit kamers kunnen reserveren voor de periode na de geldigheid van je huidige kaart).
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door noname4 »

Of ik hetzelfde nummer houd weet ik (nog) niet. De meneer van de ING zei me wel aan de telefoon dat ik mijn oude geblokkeerde kaart mee moest nemen en hem daar moest toen voor het geval er problemen zouden ontstaan.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Stan.Gobien »

Voor prepaid autohuur is het belangrijk dat kaart die je gaat voorleggen op naam staat van diegene die huurt.
Overigens is het niet altijd zo dat een nieuwe kaart hetzelfde nummer houdt.

Voor VISA en MASTERCARD van Atos-Wordline hier in België is mijn ervaring een nieuw nummer.
Bij AMEX heb ik gezien dat het nummer niet veranderde.
Racingweirdo
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2018, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Racingweirdo »

Kan iemand mij eens duidelijk uitleggen wat je precies mag rijden met een europees rijbewijs b?

Sommige topics op dit forum suggeren dat een europees rijbewijs b niet gelijkgesteld is aan het lokale staat auto rijbewijs en dat de europese norm van 3500 kg wordt gehanteerd voor europese rijbewijzen.(hoe kent de gemiddelde amerikaanse agent alle europese uitzonderingen?)

Andere beweren dat het europese rijbewijs b wel gelijk gesteld is aan het lokale auto rijbewijs en dat je dus precies hetzelfde mag als een amerikaan met alleen een auto rijbewijs.


Wat klopt er en vooral wat klopt er niet?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Stan.Gobien »

Die discussie is hier al eens gevoerd met argumenten voor en tegen. Misschien vind je het met de zoekfunctie.
Ik neig naar de mening dat in USA de regels van USA tellen en dat ons rijbewijs daar gelijkgesteld is met het Europees rijbewijs.

Toen kwam het ook aan het licht, dat de verhuurders van RV's met de verzekeringsmaatschappijen een afspraak hebben dat het mag.
Meys17
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Meys17 »

Iemand ervaring met (one-way) autohuur via Avis (.nl)?

Ik ben op internet een leuke kortingscode van 15% bij Avis.nl tegengekomen en ben via hun site op zoek gegaan naar een midsize-SUV (Ford Escape oid) voor de periode van 07-09 t/m 27-09. Ophalen gebeurt in Las Vegas, terugbrengen in Los Angeles.
Ik ben een zeer nette prijs tegengekomen van 575,98 + 54,44 (extra bestuurder) = 630,42 euro. (31,50 per dag).
Echter vind ik de site zeer onduidelijk wat betreft verzekeringen en one-way toeslag.
De site geeft bij het prijsoverzicht het volgende aan:
DEZE PRIJS IS INCLUSIEF
- Luchthaven-/stadstoeslag
- Voertuigregistratiekosten
- Lokale belasting
- Schadedekking (LDW)
- Onbeperkt aantal kilometers
- 0.00 Eigen risico bij schade
- 0.00 Eigen risico bij diefstal

Ik lees echter niks specifiek over CDW, maar ik neem aan dat de laatste 2 punten dit omvatten.
One-way fee wordt ook niet vermeld. Als ik bijvoorbeeld New York invul, geeft het prijsoverzicht wel een one-way fee aan. Moet ik er nu vanuit gaan dat er op het traject LV-LA geen one-way fee is?
De aansprakelijkheidsverzekering, vaak genoemd als SLI of LI met een dekking tot 1 miljoen dollar, wordt ook nergens genoemd.

Kortom, de prijs kan wel leuk zijn, maar als ik niet goed verzekerd ben of ik kom in Amerika voor verrassingen te staan, dan doe ik het uiteraard liever niet.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

Er is geen one way fee tussen Californië en Nevada, tenzij anders vermeld.
Als je je trip andersom zou doen (beginnen in LA en inleveren in LV) heb je een gratis extra bestuurder, weet niet of je je tickets al geboekt hebt.
Meys17
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Meys17 »

Bedankt voor de snelle reactie wat betreft de one-way fee.
Enig idee wat betreft de verzekeringen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens in het eerste bericht in dit topic voor de verzekeringen. CDW en LDW is hetzelfde (schade). Ik zie niets staan over aansprakeljkheid/liability.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Galapogos »

De 15%-aanbieding van Avis.nl is in dit topic al verschillende keren voorbij gekomen. De prijs is inclusief de benodigde verzekeringen (SLI/aansprakelijkheid en CDW/TP). Er is inderdaad geen one-way-fee tussen Las Vegas en Los Angeles. Kosten voor extra bestuurder zijn inderdaad ongeveer 55 euro (65 dollar).

De aansprakelijkheid wordt zoals je opmerkt niet expliciet genoemd tijdens de boeking, maar je kunt het wel terugvinden in de voorwaarden. Ik heb er voor de zekerheid nog over gebeld met Avis en men gaf aan dat de aansprakelijkheidsverzekering (dekking van 1.000.000 usd) inbegrepen is. Nadat je geboekt hebt kun je via avis.com je reservering inzien, en dan zul je overigens ook keurig bij je reservering zien staan dat de SLI-dekking inbegrepen is.

Paar dingen om rekening mee te houden:
- annuleren kost in de meeste gevallen 50 euro
- het kan nog goedkoper via dezelfde aanbieding op avis.be (EUR 533,14 + EUR 54,44) of avis.es (EUR 514,08 + EUR 54,44)

Ik heb voor dit voorjaar ook met 15% korting een midsize SUV geboekt bij AVIS, toevallig ook het traject Las Vegas - Los Angeles en toevallig ook met een extra bestuurder. :D Ik heb geboekt via avis.be omdat dat aanzienlijk goedkoper was dan via avis.nl (scheelde in mijn geval 100 euro).
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer